Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

McJones

Saatiimpa mersu ajoon, ja hyvin tuntui potkivan 4S-lipoilla, mutta ehkä kulkuja voisi olla enemmänkin. Ykkösen hampaat eivät olleet kovin pitkäikäiset, joten ei ehtinyt kyllä kovin paljoa testatakaan.

Tuntumaltaan ei ole ehkä yhtä hieno kuin polttis, kun suoravetosähköt potkaisee sen verran terävämmin ja äänet/savu/haju puuttuu. Jos pistäisi noparin punchisäätöä, voisi ehkä tilanne muuttua. Jostain kumman syystä krossivehkeissä sitä potkua saa olla ihan reilustikin ja sehän vain on pihasuttauksessa hauskaa, mutta tuommoinen iso on-road ei tunnu ollenkaan niin mielekkäältä, jos veto tulee raa'asti peliin. Ralliautoa tuosta ei taida tulla.

Jarrujen miksaus kolmoskanavaan Futaban PM3:lla sujuu hienosti. Tekisi mieli kaivella josko tuohon löytyisi nuo rattahat jostain kaapin kätköistä ja josko ehtisi Tattikselle. Tietty voisi tuosta Specistäkin "lainata"...  :roll:

Seuraavaksi ehjä kori ja blingbling-pakoputkenpäät ja kromivanteet...  :cool:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

McJones - Juuri näistä syistä hylkäsin omat onroad sähköprojektini ja se jatkuva lataaminen.. voihan vttu, sen myötä kyllä jäivät muutkin sähköautot, poikkeuksena nyt tämä Ken Block jonka akut ovat pienempiä, vähän niinkuin vastarin akkuja.
Omakin oli aluksi 2-vaihteisena mutta toimi huomattavasti paremmin myöhemmin jollain HPI 22T pinjonilla.
Kiitos 20 vuodesta!

McJones

Jepjep, Single-speed osat alkaa myös olla pakissa, joten jos ei saada vaihteita pelaamaan (lue: ykkösen spurria kestämään), niin kokeillaan vielä ilman vaihdetta. Tekisi mieli laittaa siinä tapauksessa tuo teknon kytkinviritelmä, mutta sopiva kytkinkello tarvitsisi löytää...

Ken Blockiin kun pistät tuplalipot, niin jovain riittää ajoaikaa  :afro:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

mikari

Ok. Joo on tupla lipot mutta ei haaroitinjohtoa. Täytyy jäähdytellä välissä, tiedä tulisiko sitten liian pitkä setti kahdella..
Kiitos 20 vuodesta!

jonu93

Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

HessuH

Kv luvun puolesta voisi olla järkevämpi 3s mutta mitenhän tuo Hyper 7 liikkuu noilla 800w tehoilla, tuntuu että tuo kone sopisi paremmin johonkin corri autoon. Omissa 1/8 autojen moottoreissa taisi olla toisessa 1350w ja toisessa 2200w.

jonu93

Lainaus käyttäjältä: HessuH - 01.10.11 - klo: 18.09
Kv luvun puolesta voisi olla järkevämpi 3s mutta mitenhän tuo Hyper 7 liikkuu noilla 800w tehoilla, tuntuu että tuo kone sopisi paremmin johonkin corri autoon. Omissa 1/8 autojen moottoreissa taisi olla toisessa 1350w ja toisessa 2200w.
Kai se johonkin liikkuu. Ainakin tossa videossa jonkun hyperi 4s lipolla kulkee, mutta ei kauheen kovaa.

http://www.youtube.com/watch?v=0lwXPyi05r8#ws]Ofna Hyper 7 Brushless Novak HV 5.5T Pro System RC Monster Mount 4S 5000 Lipo
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

nestori

Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

jonu93

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 18.27
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.
kai sillä jotain tekee? vai tarviiko vaihtaa heti johonki mambaan.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

nestori


primeri

#1660
Leopardithan tehdään samalla tehtaalla kuin castlen tuotteet, eli samoja vehkeitä löytyy eri kuorissa ja paljon halvemmalla hinnalla.

EDIT: Korjataanpa oma, virheellinen käsitys. Eli Leopardit eivät siis olekkaan samalta tehtaalta, toisin kuin luulin. Kiitos Hountille korjauksesta.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

JiiPee

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 01.10.11 - klo: 15.00
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 18.27
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 19.55
Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

jonu93

#1662
Lainaus käyttäjältä: JiiPee - 03.10.11 - klo: 17.27
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 01.10.11 - klo: 15.00
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 18.27
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 19.55
Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Eikös revo oo liki kilon verran painavampi :huh:

niin ja jos joltai löytyy ylimääräsenä ---> http://rc10.fi/index.php?topic=60942.0  :azn:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

nestori

Jaajaa muistelin että noi oli L motteja noi novakit.

jonu93

Lainaus käyttäjältä: JiiPee - 03.10.11 - klo: 17.27
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 01.10.11 - klo: 15.00
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 18.27
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 19.55
Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
riittäskö toi akku siihen vai tarvisko olla vähintään 30C ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16655__Turnigy_5000mAh_4S1P_14_8v_20C_hardcase_pack_DE_Warehouse_.html
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

jannu

Noniii, nyt olis oma revo platinum-->sähkö konversio projekti saatu liikkumaan omalla voimal2la. Liikkumisesta vastaa hobbykingin toimittama Turnigy Brushless 1/8 Scale Car Power System 1965Kv/150A ja 6s lipo.. Laatikko lukittu 2vaihteelle ja koneessa 17hampainen pinjoni. 3akullista ehtiny ajeleen koeajoo ja aika mukavasti tuntuu potkua ja menoa olevan.. Välitykset tuntuis ihan hyviltä että potkua on alhaalta asti ja vauhti olis aika sopiva. Sen verran damagee tuli että ilmeisesti kivi yritti mennä sinne kytkimen väliin ja yks kytkimen kitkapala meni kappaleiks. Uutta tilalle ja kova ajo jatkuu että näkee mistä pitää kehittää ja mitä tehdä toisin:D Onkos kellään muulla mitään kokemuksia tosta turnigyn setistä??

jonu93

Lainaus käyttäjältä: JiiPee - 03.10.11 - klo: 17.27
Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 01.10.11 - klo: 15.00
Tilasin tollasen käytetyn hyper 7:n, jossa on novak hv pro nopari ja hv pro 5.5t moottori, niin riittäkö siihen tollanen 3S 5000mah 25c lipo vai tarviiko olla 4S?

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 18.27
Mun mielestä ihan liian kiertävä kone 1/8:iin.Ja eipä taia olla ees XL:llä.

Lainaus käyttäjältä: nestori - 01.10.11 - klo: 19.55
Joku edes hinnat alkaen xl malli varmaan parempi kun tuo.

Onhan tuo Novakin HV 5.5 "isolohko". Ja varmasti parempi kuin hinnat alkaen XL kiinakoneet. Kokemusta ei ole kuin tuosta 6.5 koneesta -10 kesän jämät ja tää -11 kesä niin en kyllä voi huonoksi sanoa. 4S:n tuo nopari kestää ja kun sillä muutaman akullisen ajelee niin voisin sanoa että 3S ei riitä..
Mulla tuo siis revossa, hyperistä ei oo kokemuksia mutta buggya saattas 3S viedä ihan riittävästi.
Revon skaalahan on 1/10 mutta jos vieressä 1/8 hyperi niin aika samankokoiset laitteet kyseessä.
Tänään testasin 2x8.4v nimh akulla ja meni silmäääräsesti n. 60 km/h .
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Juho31+

olisin kysynyt onko kellään hajuu mikä pinjoni kannattaa ostaa kun mulla on tollanen Trohby konversio ja siinä TORK 2200 hbi-racing. Spurri on vakio mikä on ollut tossa kyseisessä autossa. anteeksi tietämättömyyteni  :tongue:
sähkö crossi gruisailija

Hount

Lainaus käyttäjältä: primeri - 01.10.11 - klo: 20.18
Leopardithan tehdään samalla tehtaalla kuin castlen tuotteet, eli samoja vehkeitä löytyy eri kuorissa ja paljon halvemmalla hinnalla.

Ei oo ainakaan aiemmin tehty. En usko että tehtäisi nytkään.

http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg530328#msg530328

- Hount

Tomppeli84

Ensimmäinen oma konversio valmistui vähän aikaa sitten Hyper ST PRO/RTR-E

autossa on:

-TC models brushless kittti
-MMM 2200kv combo
-2x2S akut
-Savox 12Kg vääntävä sevo
-Radioina Spektrum DX3S rattiradio, SR300 vastari ja traxxas vesitiivis vastarikotelo

Juho31+

Tässä on mun konversio. En ole vaan osannut ostaa oikean kokoista pinjonia siihen kun se on kuullemma tosi tarkka siitä ettei kone poksahda.  :undecided:

http://fi.netlog.com/Juho31/photo/photoid=2582969#photos
sähkö crossi gruisailija

Jabe

Kyllä nyt on pahasti väärää infoa annettu, ei nämä mitään räjähdys alttiita ole. Laitat jonkun pinjonin sinne kiinni ja ajat pari minuuttia ja mittaat moottorin lämmön, jos on sopiva niin jatkat ajoa taas muutaman minuutin ja mittaat, teet näin ensimmäisen akun verran, jos lämmöt pysyi aisoissa, niin valitsit oikean pinjonin, sitten jos nopeus ei miellytä, niin isompaa tai pienempää pinjonia ja taas sama juttu.
Pientä apua hommaan tuo nämä laskurit http://www.scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Tomppeli84

Mikäs on "optimi" lämpöhaarukka harjattomiin moottoreihin? Infrapunamittari antanee luotettavan mittaus tuloksen?

vilzuh

Lainaus käyttäjältä: Tomppeli84 - 22.10.11 - klo: 21.33
Mikäs on "optimi" lämpöhaarukka harjattomiin moottoreihin? Infrapunamittari antanee luotettavan mittaus tuloksen?
Optimi on mahdollisimman matala, mutta hyvä on noin 40-80-100 astetta riippuen moottorin laadusta.
Passiivista harrastelua

Jabe

En suosittele ylittämään 80c, infrapunamittari on hyvä mittaukseen.
Hyvät moottorit kestää yli 100c ennenkuin magneetit menettää magneettisuutensa, mutta ei sitä rajaa kannata lähteä kokeilemaan. Kunhan ei ylitä paljoa 80c yhden akullisen jälkeen niin hyvä on.
Jäähdytysrivan voi asentaa jos tuntuu että lämmöt nousee holtittomasti tai haluaa ajaa monta akkua peräjälkeen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Juho31+

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 22.10.11 - klo: 21.08
Kyllä nyt on pahasti väärää infoa annettu, ei nämä mitään räjähdys alttiita ole. Laitat jonkun pinjonin sinne kiinni ja ajat pari minuuttia ja mittaat moottorin lämmön, jos on sopiva niin jatkat ajoa taas muutaman minuutin ja mittaat, teet näin ensimmäisen akun verran, jos lämmöt pysyi aisoissa, niin valitsit oikean pinjonin, sitten jos nopeus ei miellytä, niin isompaa tai pienempää pinjonia ja taas sama juttu.
Pientä apua hommaan tuo nämä laskurit http://www.scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html

Kiitos kovasti tiedoista ei muuta kun auto läjään ja kokeilemaan.
sähkö crossi gruisailija

JiiPee

Pitempään foorumia käyttäneenä voi tuntua vanhan kertaukselta mutta tuli tuossa nyt kuitenkin purettua tuo Revo ja uudistuksina bluebird servot BMS-630MG Super Strong Servo 14.6kg / .15sec / 6.0V, Revon kaasu/jarru/pakki kotelo otettua käyttöön vastarille ja UBECille ja noparilta piuhat suoraan moottorille ilman liittimiä sekä tarrakiinnitys akulle
Eli siistimpi paketti kuin aikaisemmin.

Ennen





Nyt







Samalla laitoin nuo pivot ballsien ja vetareiden kumit uusiksi kun olivat huonossa hapessa.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

savo

Tälläinen tuli taloon puolivalmiina eli kunnon sähköt uupui mutta nyt on sitten nekin..  :tongue:
Hobao Hyper ST Pro-e




Sähköinä Mamba Monster 2200kv combo ja välitykset 16/52.4s lipolla mennään toistaiseksi.Pientä hienosäätöä ja pohjalevyn kivisuojat uupuu vielä.Jos jollain on sellaiset niin tänne kelpaisi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Lassi

Todella komee ST-e :P Tollanen olis joskus kyll hieno omistaa, en oikein muilta valmistajilta oo kohtuu hintasia 1/8 truggeja tavannu, Revo on tietysti yks aika lähellä mut sekin tavallaan 1/10 eikä kestävyys oikein oo vakuuttanu sähkökamppeilla, mitä oon kavereitten autoja katellu.

Mut täytyy seurailla jos st tulis jossain välissä hankittua :) Renkaat vaan meinaa olla melkosissa hinnoissa verrattuna buggyn renkaisiin.

Anapoli

Morjes. Tuota minkäslaisia sähköjä ehdottaisitte Kyosho Landmaxii. Kuvien perusteella olis tuo Landmax 2

Olis vähän suunnitelmissa tehdä konversio. Pitääkös paikkansa et se olis infernon pohjalla, joten samat moottoripukit käy tuohon?