Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Polttis -> Sähkö konversiot

Aloittaja Jabe, 30.01.09 - klo: 16.52

mikari

Paljo ulkona on lämmintä?
Kiitos 20 vuodesta!

Jukis

#1741
90 dollariako ton 2200kv motin korjaus tekee? http://www.castlecreations.com/support/flat_rate_repair.html halvempaa kuin uuden osto sentäs.
on kyl halpoja nuo leopardit http://www.ebay.com/itm/RC-Car-4074-1400Kv-4Poles-Brushless-Motor-LEOPARD-IM140-/260787605682?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item3cb82710b2 ilmasilla posteilla vielä toi.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

Halpojahan nuo on ja monet on noita kehunu.Täytyy varmaan kokeilla tollasta ja laittaa tilaukseen,kun vaan osais päättää millä kv arvolla..  :undecided:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

topcat

ite olen kanssa tuota Leopardia kuolannut seuraavaksi mosaksi. Mistä olette noita tilannut?

savo

Lainaus käyttäjältä: topcat - 05.03.12 - klo: 13.34
ite olen kanssa tuota Leopardia kuolannut seuraavaksi mosaksi. Mistä olette noita tilannut?
eBayssa noita on pilvin pimein ja sieltä omanikin laitoin tilaukseen,n.65€ posteineen ja tullit tulee jos tulee.
Ja ainakin Kershaw Desingn myy myös noita.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

savo

En tiiä onko oikea topicci mut laitan kuitenkin tänne.
Eli saahan tuohon Neu-Castle 1515 eli 2200kv moottoriin noita korjaussarjojakin mutta ken tietää korjaantuuko tuolla.Moottori siis ylikuumentui ja magneettisuus hävisi.
Esim. http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-Neu-Castle-Motor-Repair-Kit-1515-2200-Kv-Motors-011-0012-00-/320858141617?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4ab4a2b3b1
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Jukis

eikös se korjaannu jos käämit on ehjät? roottorissahan ne magneetit on ja se tuossa tulee. Otitko minkälaisen lepardin tilaukseen? 6ässälle varmaanki se 1400 tai 1600 aika kova. 4082 kannussa luulis ainaki olevan potkua trukkiinkin
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 05.03.12 - klo: 14.59
eikös se korjaannu jos käämit on ehjät? roottorissahan ne magneetit on ja se tuossa tulee. Otitko minkälaisen lepardin tilaukseen? 6ässälle varmaanki se 1400 tai 1600 aika kova. 4082 kannussa luulis ainaki olevan potkua trukkiinkin
Niin,en tiedä jos tilais vielä tuon korjaussarjan ja kokeilis josko Neu-Castle heräis vielä.
Otin tuon miedon 4074 2150kv kun tarkoitus ajella pääosin 4s.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Jukis

oliko muuten minkälaiset setupit kun paloi tuo kone? Itsellä on samanlainen JQ:ssa. ratastettu about 70kmh kulkemaan 4S akulla.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

Lainaus käyttäjältä: Jukis - 05.03.12 - klo: 15.07
oliko muuten minkälaiset setupit kun paloi tuo kone? Itsellä on samanlainen JQ:ssa. ratastettu about 70kmh kulkemaan 4S akulla.
HongNor X2 CRT Pro-e,20T pinion+vakio spurri,6s 4000mah lipo,alla erittäin pitävät Badlandsit ja tosiaan tuo hankikanto joka upotti sen verran että renkaat sai aivan tautisen pidon.Kerettiin vedellä pellolla n.10-15min sormi koukussa todella kovaa ennen kun hyytyi.Korin kun otin pois ja kokeilin mottia lumisella sormella niin suhahti ja käry tuli motista.Arvasin heti mitä oli käynyt...  :sad:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

mikael.forsstrom

Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

SH.

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 05.03.12 - klo: 11.24
Paljo ulkona on lämmintä?

Olisikohan ollu +20

Savo tilasin kesällä itselleni tämmöisen http://www.himodel.com/electric/LEOPARD_4065_2700KV_4-Poles_Inrunner_Brushless_Motor_Red_LBP4065_2Y.html

Vähän epäilytti tuo kv  vaikka 4s paketilla mentiin.
11T pinjonilla mitattiin 58km/h ja vääntöäkin piisas :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Jukis

Lainaus käyttäjältä: savo - 05.03.12 - klo: 15.19
HongNor X2 CRT Pro-e,20T pinion+vakio spurri,6s 4000mah lipo,alla erittäin pitävät Badlandsit ja tosiaan tuo hankikanto joka upotti sen verran että renkaat sai aivan tautisen pidon.Kerettiin vedellä pellolla n.10-15min sormi koukussa todella kovaa ennen kun hyytyi.Korin kun otin pois ja kokeilin mottia lumisella sormella niin suhahti ja käry tuli motista.Arvasin heti mitä oli käynyt...  :sad:

6s ja noin iso pinion? sullahan on ollut ihan hirmuiset virrat tuossa. tuon kyllä tietää ajamattaki että palaa kun pitoa saa :I tuommoseen settiin pitäis olla varmaan se 1400kv motti.

mitenkähän tuommonen halpa motti kestäis: http://www.himodel.com/electric/SUXFLY_4074_1400KV_4-Poles_Inrunner_Brushless_Motor_4074_3Y.html 4 napainen kuitenki on
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

No jaa.. Ajetaanhan tuota Savage Fluxiakin 6s samalla motilla ja pitkillä väleillä et se siitä.
Aika lailla näytti nuo speksit samalta kun leopardissa.. No leopardi on nyt tilattu ja katsotaan mitä tuo tullessaan.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Jukis

pitkillä väleillä.. Sun välityksillä teoreettinen huippunopeus on yli 110kmh eli ei mitkään pitkät välit vaan superratkaat välitykset noin isoille renkaille. 1400kv moottorilla noi välitykset vielä toimis.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html
onkos tuossa nyt siis 48t vai 62t spurri vakiona? entä perät onko 45/10?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

savo

No joo olihan ne raskaat mutta normaalisti yleensä suttaillaan vaan pihalla/pihatiellä 4s mutta laiskuuttani en vaan vaihtanu pinionia pienempään kun päätin 6s hankikannolla ajella.Ja ei nuo Bandlansit juurikaan isommat ole kun normaalit truggy renkaat,saa vaan monella alustalla todella hyvän pidon noilla.
Ja vielä niihin välityksiin että porukka vetelee Savage Fluxilla 25 pinionilla 6s vakiorenkailla niin ei sekään kovin kevyttä touhua ole.. :shocked:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

goos

Lainaus käyttäjältä: savo - 06.03.12 - klo: 07.11
No joo olihan ne raskaat mutta normaalisti yleensä suttaillaan vaan pihalla/pihatiellä 4s mutta laiskuuttani en vaan vaihtanu pinionia pienempään kun päätin 6s hankikannolla ajella.Ja ei nuo Bandlansit juurikaan isommat ole kun normaalit truggy renkaat,saa vaan monella alustalla todella hyvän pidon noilla.
Ja vielä niihin välityksiin että porukka vetelee Savage Fluxilla 25 pinionilla 6s vakiorenkailla niin ei sekään kovin kevyttä touhua ole.. :shocked:
Ja sit ihmetellään miks nopareita ja moottoreita menee välillä rikki :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Lassi

Hyvät on kokemukset Leopardeista suorastaan loistavat. Aivan älytöntä kenkääkin annettu kesällä noille nyt ovat jo melkein 2vuotta vanhat ja akkuja on takana varmaan yli 100. Hypereissä siis ovat olleet (4074 1774kv) 6s on rankastu koko aika, 1akku kokeiltu 4s mut ei ollu oikein meiän juttu :)

Tänä keväänä voi olla että tulee tilailtua tekstiksi 4082 1600kv malli tai sitten 4074 2000kv joutuu vaan jo tää jälkimmäinen varsinkin melkosille kierroksille 6s:llä. Tuo 4082 olis sikäli parempi vaihtoehto, tiedä sitten miten MMM nopari ja Turnigyn 4Ah 40C 3vuotta vanha akku kestää tuota 4082:sta :)

topcat

Leopard 4074 1800kv malli ja muutama pinioni lähti tilaukseen. 4s akku tuota ruokkii ja lähinnä sisärata ajoon tulee.

topcat

Leopardi saapui kotiin. Ihmeen pienet liittimet johdoissa näyttää olevan, olisko 4 mm vaiko vaan 3,5 mm. Onko noi kannattava vaihtaa järeämpiin?

Jukis

Eiköhän ne 4mm bulletit ole. Riittää kyllä. Vertaat varmaankin mamba monsterin 6.5 millisiin jotka ovat reilusti ylimitoitetut, mut niissä on hieman eri asia kun ne liittimet on suoraan noparissa kiinni. Tärkeämpää on se että noparin ja akun välissä on riittävän hyvät liittimet mikäli käytät 6S(tai 4S noparilla 4S).
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Jounip

The Car-e

-Tekno RC konversio kit
-Hobaon H9 vanteet
-sisäkumit
-Loistava V-Design maalaus

mikari

#1762
Hieno!

Eli Lavangossa nähdään kesällä?

e: Mälsää, se onkin myynnissä. No ehkä joku muu kuski sitten...
http://rc10.fi/index.php?topic=65397.msg593086
Kiitos 20 vuodesta!

tapsa92

#1763
Mahtava auto mutta en tykkää tuosta tekno-rc:n konversiosta, ei mekaanisia jarruja mikä on huono juttu noparin kestämisen ja moottorinkin kannalta.. Tuossa ei pahemmin sensorittomia vehkeitä uskalla käyttää. Plus en näe yhtään hiilikuitu osia, pitäs olla vähän bling blingiä enemmän tuon hintaluokan konversiossa. Laittaisin tuonkin auton iskareihin outwearsit, kuka nyt tykkäisikään putsailla kokoaika iskareita.
- Tapsa

Jukis

99 dollaria pohjalevystä, konversio-osista ja kardaaneista ei kyllä kovinkaan paljoa ole.. Tuohon saa kyllä mekaaniset jarrut jos haluaa.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

JiiPee

Minkä ihmeen takia näihin nykyisiin harjattomiin pitäis mekaaninen jarru laittaa? En näe siihen mitään syytä. Nitrovempeleet ei pysähdy muuten niin niissä se on pakko olla.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

SH.

moottorin kuumeneminen on yksi syy mekaanisiin jarruihin,
ja käsittääkseni pidentää moottorin käyttöikää jos kokoajan toimii äärirajoilla.
Omasta mielestä hifistelyä,mutta tarpeellinen värkki.

Saahan näihin patterikaseihin kytkimenkin,muistaakseni janezki nimim. Oli semmoinen,
Haluaisin itsekkin joskus kokeilla tuota kytkintä,tulee enemmän sellainen polttismainen tuntuma :azn:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Koheltaja

Jos ajaa sekalaista harrasteajoa pihalla/montulla/asfaltilla niin mekaaninen jarru on varmaan hyvä. Jos ajaa samoilla krossiradoilla missä M8:it niin moottorijarrulla pärjää hienosti, eikä ole ylimääräisiä mekaanisia ja elektronisia osia murheena. Krossiradalla tulee aika vähän käytettyä jarrua, eli se mekaaninen jarru ei ole välttämättömyys.
Kylätason RC-kuski.

Lassi

Itsekkin ihmettelen tuota mekaanisen jarrun tarvetta mitään muuta ei tuu mieleen kun jarruvoiman jako, mutta ei oo tietoa tartteeko sellasta kukaan.

Itse ajanu 2-3vuotta tolla 3.5-5kg krossilla asfaltilla, hiekalla, savella, hiekkamontulla, nurmikolla melkeimpä kaikilla alustoilla mitä mieleen tulee. Autoilla tuntuis nyt olevan pysyvät välitykset jotka yltää 100km/h ja laite kiihtyy vähintään riittävästi. 6s:llä vielä kuritetaan.

Vaikka yhden akun länttää menemään pitkää asfaltti suoraa ja tappaa 100km/h vauhdin nolliin monta kertaa niin mitään ongelmia ei ole lämpöjen kanssa. Moottori on jo tän 2vuotta pelannu parissa hyperissa ongelmitta ja kun tuntuu nuo Savagen yms monsteritkin kestävän moottorin omalla jarrulla. Mietin että kisoissa ajetaan tuon jarrutasapainon takia noilla mekaanisilla jarruilla, mutta Koheltajan viisastamana sielläkään ei oo mekaniisille jarruille tarvetta.

Näiden syiden varjossa aika erikoista että joku haluis laittaa ylimäärästä painoa, lisää hajoovia osia ja ylipäätään tilaa viemään mekaanisia jarruja nykyaikana.

samimake

Itse kanssa rakentelin tuossa tommosen Mugen mbx6 krossarin tuolla teknon kitillä.

Ohjeissa oli tuosta kytkin kellosta joka tulee pinionin tilalle, eli se toimii siis saman lailla kuin polttis ja silloin tuo mekaaninen jarru on varmaan hyvä olla olemassa.

Tuossa kuva jonka löysin googlettamalla jossa on tuo kello ja mekaaninen jarru. Kuva ei ole siis omasta autostani!

http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-off-road/686834d1293908652-tekno-v4-mbx6-2010-12-31_18-51-17_587.jpg

.......