Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya rallialusta (DF03-ra)

Aloittaja bluebeetle, 06.02.09 - klo: 08.00

OV

Aika samanhintanen kun rcmartilla kun martilla on ite auto muutaman dollarin halvempi... Tuon kokosen paketin tulliin jääminen on kuitenkin 99% varmaa. Mutta joo mitäs mahdoin ite kämmätä kun laskin päivällä, että tulee jotain 230e. Varmaan joku pilkkuvirhe...

Nyt meni taas vaikeeksi kun kori tarjonta lisäänty eksponenttaalisesti XD. Eihän noista osaa päättää.

Olbe

Kysytään nyt vielä, että onko noissa nyt sitten sisällön(päivitettyjä osia?) kanssa muita eroja kuin korit ?
Junnumestari 2007

OV

#122
Mistään mitään tiedä, mutta en minä ainakaan usko.

e: http://www.youtube.com/watch?v=TvNl3XJTOpM&feature=player_embedded

Tuleeko jokasessa paketissa mukana tollanen sisäkuori?

Veskuvaan

#123
Lainaus käyttäjältä: OV - 10.03.10 - klo: 22.15
Tuleeko jokasessa paketissa mukana tollanen sisäkuori?

Ei, tuoteselostuksesta pitäisi käydä ilmi missä tulee ja missä ei.

esim. IV Lancerissa tulee mutta Celicassa ei, sen sijaan Toyotaan on ympätty Kuski+Kartturi "figuurit"
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

OV

Eli noissa on eroja :/. Mistäs moiset mahtais selvitä helpolla? Vai pitääkö selata jokasen specsit?

Sisäkorista on kyllä kieltämättä aika paljon apua jos tolla meinaa jotain kura rallia ajaa...

Olbe

Itellä ainakin tarkoitus laittaa tuplakori(crossikori alle)...
Junnumestari 2007

OV

Mihinköhän malliin nuo pohjautuu, että minkä tamiyan mallin kori mahtais käydä alle (jos siis vaan mahtuu)? Tuo datsuni on kieltämättä sellanen mikä vetoo meikäläisen makuun :D, mutta se sisäkori oli enemmän kuin paikallaan...

Olbe

Junnumestari 2007

OV

Eh :D. No joo ei ole yhtään tietoa tamiyan malleista... Mutta joo näköjään.

JVL

#129
autoa päivitelty :grin: nopariksi tamiyan cpr-01 (nopari/vastari combo tamiyan xb mallista) ,tamiya 540-j vakiosta vakioin moottori ja tamiyan xb ohjain ja tietty futaban kiteen vuodelta 1983. hyvin pelaa mutta vauhti ei päätä huimaa eli vois pysyä auto lapasessa omilla ajotaidoillani. nyt sisä korin / suoja kotelon suunnitteluun.

iso vika autossa on se että kun harjattoman moottorin johdot on pääsääntöisesti ulkolaidalla niin moottorin asennus harjalliseen verrattuna on viheliäisempää. onnistuu kyllä kun kääntelee ja vääntelee.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

pjp

Tänään haettuna om vastaava. Iskaria vailla valmis kasaus.
On se kumma kun aina homma siirtyy seuravalle päivälle juuri iskarien kanssa :azn:
Tähän mennes näyttää olevan aika kestävän olonen.
Otin mukaan SP:n harjattoman combon. Toivotaan että olis sopiva vauhti. Joskos pääsis vähän testaamaan "alapäähän".
Korin kans vähän siinä ja siinä tuleeko valmista. Keksitään tohon Subarun koppaan jotain häivytyksiä, kun ei jaksa maskilla leikkiä. Tehdään sitten paree, kun hommataan uus kori.

Tonne tais sopia sisälle DF 03 crossin kori? Onko kokeiltu muuta?

Akku on aikas ovelas paikas....luulis olevan aika tasapainoinen.
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

juhza

Saakohan tätä autoa Suomesta mistään muusta järkevästä mestasta kuin RF:ltä. Siellä tosin näkyis olevan loppu että tuota tuota.

Towerista tilaus ei toki ole mikään este mutta itse tykkäisin suosia mahdollisuuksien mukaan suomalaista. Onhan toki towerissa esim. paremmat vaihtoehdot koppavaihtoehtojen suhteen (Celica kiinnostaa).

Mitäs noissa kiteissä tulee muuten mukana? Verkkokaupan sivuilta kattelin että ei tulis paljon mitään (lieköhän sitten eri sarja, en tiiä) mutta esim. towerin mukaan nää ois valmiita eli vaan vastari ja ohjain puuttuis.
Ei oo kitit entuudestaan tuttuja ja ei oo ihan selvinny pöljälle vaikka oon koittanu selvitellä :).

Mutta tämmönen rallipeli sitä tulee varmaankin kesäks hankittua.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

pjp

Taisin viedä viimesen RF:ltä.
Mukaan tuli kaikki muut paitsi sähkö osat.
Otin kaveriksi SP:n perus combon. Vaihdoin koneeksi 10,5 lankasen, kun tuntui ettei liikkunut, kunnes sitten vasta huomasin että oli tehot puolessa. Eli ei ole vertailupohjaa. Pitänee kesällä kokeilla vaihtaa uusiksi.
Matolla vähän kokeilin ja ainakin siihen tuo alusta oli aika löysä(kivasti niias)
Koria pitänee kans metsästää kait jostain ulkomailta.
Samoin suoja koria.
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

juhza

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXPW2&P=7

Näyttää vähän hölmöltä tuom korin kanssa, jää jotenkin hölmön ylös. Johtuuko tuo vaan koritolppien paikasta vai onko tuossa mallissa tosiaan noin näkyvillä kaikki nuo mestat alhaalta? Ei toki ajollisesti haittaa, mutta ei tuo kovin siistiltä näytä... Tuo tai Lancia Delta lähinnä kiinnostavat noista.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

JVL

#134
on kyllä korkealla, mutta koria saa tietysti laskettua ja näyttäs vähän siltä että jos oikeen laskee ja ajaa rallia niin pitäs rengaskaaria suurentaa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

juhza

http://i11.photobucket.com/albums/a161/GTO2/wp/new/df03ra_supra_sfx.png

Tuon kuvan perusteella en ihan sellaiselle kyllä näe tarvetta, mutta senpäs näkee sitten kun tuon saan hyppysiini. Tilannut en vielä ole mutta seuraavan kerran kun olen rahoissani niin venhjes lähtee tilaukseen. Joko Delta tai Celica, jälkimmäinen melko varmasti.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

juhza

Nyt on auto tilattu ja matkalla Ameriikan Yhdysvalloista. Tuli sitten tilattua kuitenkin tuo Mitsun Evo IV -kopalla varustettu, ihan vaan sen takia että se on ainoa malli jossa tulee tuo krossarin koppa dust coveriksi. Koppiahan saa sitten ostettua erikseen muitakin jos/kun tahtoo/on pakko kun edelliset on paskottu.

Servoksi valitsin sitten futaban high torque servon metallirattailla (S3305), en tiedä oliko järkevä valinta mutta enpä kysymyksiini vastauksia saanut ;). Eiköhän se tuollakin käänny.

Ensimmäinen maalausoperaatiokin olisi edessä sitten. Värimaailmaksi olen ajatellut punaista pohjaväriä koristettuna "viper-raidoilla". Pitää nyt kattella vielä, tuollainen vaan voisi olla ihan kiva. Spoikka mustaksi. Tuota "oikeaa" tyyliäkin pitää vielä harkita kaikkine Ralliart-tarroineen ja muineen mutta kassellaan.

Kuvia tulossa kunhan romut saapuu.

E: tarkoitus hiilimotin antauduttua päivittää vedenkestävään Velineon-comboon, saa kunnon ralliactionia aikaan :).
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

poksudos

Sama Mitsu mullakin.

Kun pukkaat harjatonta kiinni, niin kannattaa vaihtaa diffien ulostulot metallisiin. Vakiona nämä siis puoliksi muovia ja sulavat helposti kiinni. Kokemusta on. Toinen takadiffin ulostulo suli itsellä diffiin kiinni ja päätin samalla liimata toisenkin puolen, jolloin siis lukkoperä. Lukkoperä oli ilmeisesti sitten Bevel gearille liikaa, joka menikin sileäksi.

Onkohan Tamiyalla olemassa tähän alustaan laakerisarjaa, vai pitääkö kävellä laakerikauppaan?

Ja varmasti kääntyy tuolla servolla.
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->

Hyrsleri

Eikös tässä autossa ole laakerit jo tehtaalla laitettu?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

poksudos

Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 28.05.10 - klo: 16.11
Eikös tässä autossa ole laakerit jo tehtaalla laitettu?

Kyllä kyllä, mutta yksi laakeri hajosi ja pitäisi saada uutta..
-> Traxxas E-Maxx | Tamiya DF-03Ra | FG Monster Truck | Tamiya TT-01E ->

juhza

Lainaus käyttäjältä: poksudos - 28.05.10 - klo: 17.53
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 28.05.10 - klo: 16.11
Eikös tässä autossa ole laakerit jo tehtaalla laitettu?

Kyllä kyllä, mutta yksi laakeri hajosi ja pitäisi saada uutta..
Towerissa näkee mitkä laakerit sopii mihinkin paikkaan ja pystyy tilaamaan about yksi kerrallaan.

Ja juu, harjattomaan päivitettäessä huomioin toki päivitykset diffeihin ja vetareihin.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

juhza

Noh, aikansa se otti mutta tänään sain kotiutettua rallimitsun kotiin. Tullin kautta totta kai :/.

Kasaaminen on mahdotonta aloittaa vielä, sillä tarvittavia työkaluja ei ole täällä omalla kämpälläni. Pitää viedä porukoiden luo ja kasata siellä tässä lähiviikkoina. Nyt vaan kesällä muutakin hommaa, saa nähdä, ehkä hieman venyy tuo :).

Ihan jämäkän olosta tavaraa näyttäs löytyvän ja tuo suojakoppa on todella hyvä homma.

Päivittelen kun on päiviteltävää.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Diese-listi

Tuossa hyllyn reunalla odottelee Subarun korilla maaleja ja kiinanpojilta akkuja. Ensimmäiseksi "kunnon" autoksi hommasin kun kakarana noita "nikkoja" ollut.

Saas nähdä kuin tuo mopo sit alkaa karkaamaan käsistä kun viimein ehkä ens viikolla saa liikenteeseen. Onneksi on tuo hallitus säätämässä osien hankintarajoja nii ei aivan mahottomuuksiin mene.

Alustan päivityksiä miettinyt niin ainakin:
-Takadiffin ulostulot
-Vetoakselit (ilmeisesti TT-01 vahvemmat käy?)
-Tukivarsia alumiinisiin sitä mukaa kun entiset luovuttaa.
-Moottori ja nopari sitten kun alkaa auto pysymään hallinnassa tai vanhat luovuttaa toimintasavut


SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

JiiPee

Tervetuloa hienon harrastuksen pariin, jos makuun pääset niin ei kulutkaan ihan päätä huimaa versus vaikka oikeet autot. No joku tonni nyt menee helposti kun ei tuo auto nyt sitten loppupeleissä ollutkaan se oikea ja pitäis olla sitä ja tätä niinpoispäin.
Ne muoviset tukivarret on niin halpoja että kannattaa niitä suosia sulakkeena että ei se muovirunko kärsi.
Ja ne harjattomat joo, pitäähän ne muutaman viikon jälkeen hommata ja jos ei oo gigaradioo niin sekin on ihan must hankintalistalla.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Diese-listi

Mites onko kukaan testannut jonkin muun mallin crossikoria tuohon alustaan ku näyttää joka paikasta olevan myyty loppuun noi DF-03 korit.
Joku suojakori pitäis löytää. Sopiiko esim DF-02 korit? Nekin kyllä loppunu mut tuohon alustaan pitäisi JConceptin Bandit sopia.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Diese-listi

Noniin nyt ois ensitestit kokeiltu ja heti tuli asfaltti-ihottumaa kylkeen kun omaan jalkaan ajoin ja siitä kyljelleen... Hieman on viel opeteltavaa auton hallinnassa...
Kyllähän tuo tuntui että äkkiä käy vakio moottori pieneksi mut voi olla kyl radion säädöissäkin vikaa.

Vielä kun sen krossikorin jostain tuohon löytäis niin sorallekkin pääsis.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Kurtbyy

Ostin keväällä itselleni Mitsubishi Lancer Evo IV:n korilla varustetun df-03ra:n. Autolla on nyt ajettu kymmeniä akullisia ja kesäkin alkaa olla ohi, joten on kestotestin loppuraportin aika.

Laite on todella hauska. Jo vakiomoottorilla auto kulki mielestäni riittävän kovaa. Ajan tällä pelkästään pihakisoja soralla kaverini kanssa. Hänellä on kilpailevan merkin ralliauto. Nopeampaa moottoria ei paljoa kaipaa, kunhan luo lyhyehkön radan, jossa on mutka mutkan perään.

Muutama ongelmakin on noussut esiin. Tässä ketjussa on puhuttu jonkin verran ohjauksen kiilautumisesta. Minulla suurempi ongelma on ollut pienten kivien kiilautuminen takavanteiden sisäreunan ja alatukivarren väliin. Kivet tietysti lähtevät yleensä irti peruuttamalla, mutta meno ja hauskuus loppuvat hetkeksi. Pitäisi kokeilla alumiinisia vanteita, joista puuttuvat vahvikerivat. Ehkä niiden kanssa pikkukivet eivät enää pääsisi kiilautumaan.

Suurin ongelma on voimansiirto. Takalaatikon kotelo on Tamiyan tavan mukaisesti muovia. Puoli kesää ajettuani avasin laatikon ja puhdistin ja rasvasin hammaspyörät. Kiristin laatikon ruuvit liian tiukkaan, jolloin muovikotelon ruuvin reikien kierteet antoivat periksi. Laatikko ei ollut tiivis ja hiekkapöly pääsi kuluttamaan hammaspyörät vaihtokuntoon muutaman akullisen jälkeen. Takalaatikon kiinnitysruuvit kannattaakin korvata pultti ja mutteri -yhdistelmällä. Englantia puhuvien foorumeilla pääakselin kulumista pidetään normaalina ilmiönä tässä autossa. Uuden saa onneksi ebayn kautta alle kympillä.

Kesällä auton moottori ylikuumeni helposti. Moottori on tiukassa onkalossa, eikä saa juurikaan tuoretta ilmaa. Lämpö johtuu moottorista vain yhteen teräslevyyn. Tilasin kokeeksi alumiinisen suojakotelon pinionin ja isorattaan ympärille. Tuo kasvattaa lämpöä luovuttavaa pinta-alaa tuntuvasti. Ehkä ylikuumenemisen riski laskee sen myötä.

Vakiomoottorin hajottua vaihdoin autoon crawleriin tarkoitetun 27T-moottorin, jossa on huomattavasti enemmän vääntöä kuin vakiomoottorissa. Tällä moottorilla ja pisimmällä välityksellä autosta tuli aiempaa eloisampi. Moottorikaan ei mielestäni lämmennyt yhtä paljoa kuin ennen. Samalla sain kuitenkin uuden ongelman: ylikuumenevan nopeudensäätimen. Edessä on siis nopeudensäätimen vaihto ja mahdollisesti tuulettimen lisääminen Lancerin korin alla olevaan suojakoriin.

Tällä laitteella oli ilo palata rc-harrastuksen pariin parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Onhan tässä hieman eroa niihin muinaisiin Nikkoihin. :)
Df-03ra Lancer Evo IV, SCX-10

Kyoshoko

Tiedän että ei kuulu tänne mutta sattui silmään tällainen http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58449-Tamiya-BMW-M3-GT2-2009-TT01E-108333


Niin kysyn että kannattaisiko tu ostaa?

-HL-

Mikset sitten kysynyt täällä? http://rc10.fi/index.php?topic=26065.0

Itse kysymykseen: Siihen ei voi vastata kukaan muu kun sinä itse, kestävä/luotettava auto kyllä on. Lueskele tuolta linkin takaa.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Kyoshoko

Okei sori en huomannu tota yhtä aihetta.