Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CORR kilpailuja

Aloittaja snakepoison, 10.02.09 - klo: 15.04

snakepoison

Tarkoitus olisi saada keskustelu aikaan jossa puhuttaisiin Short Course tyylisestä offroad kilpailusta. Innokkaita ilmeisesti olisi jonkin verran ja autojakin on jotkut jo ostaneet. Ilmeisesti kaksi automerkkiä tulisi kilpailemaan näin alussa. Asso SC10 ja Traxxas Slash. Kuten tuolla Asso SC10 topicissa jo mainittiin, Losin auto ei käy koska renkaat eivät ole korin sisällä. Muutenkin Losin auto näyttää enemmän truckilta kuin Short Course autolta. Mielestäni joitakin asioita kannattaisi rajoittaa kuten esimerkiski paino ja renkaat. Eli joku painoraja ja tietyn tyyliset renkaat pakolliset. Ja kuten Asson topicissa puhuttiin niin mielestäni auton moottoria/säätimiä ei tarvitse rajoittaa,auto on kuitenkin takatuuppari ja siksi liialliset tehot voivatkin koitua kohtaloksi. Kisat ajettaisiin perus hiekkaradalla. Onko kiinnostuneita ja ideoita, olisi mukava saada offroad tyylinen rata-ajo suosituksi.

Linkkejä autoon
http://www.rc10.com/ae/sc10/sc10_video_lo.htm ASSO

http://www.traxxas.com/products/promo/5805_promo.htm Traxxas
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

Niin, tämä luokka voisi sopia jossain vaiheessa mainiosti maastosarjan yhteyteen kevyeksi leikkimieliseksi luokaksi, vähän niin kuin Tamiya Mini on matolla ajettavien autojen kanssa.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: AiR - 10.02.09 - klo: 17.11
Niin, tämä luokka voisi sopia jossain vaiheessa mainiosti maastosarjan yhteyteen kevyeksi leikkimieliseksi luokaksi, vähän niin kuin Tamiya Mini on matolla ajettavien autojen kanssa.

Nimenomaan. Ei liian vakavamielistä vaan mukavaa kolistelua ja soran lentämistä. Hyppyjä ja hurjia tilanteita
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 10.02.09 - klo: 17.33
Hyppyjä ja hurjia tilanteita

Näissä mä oon aina mukana  :shock:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

jspl

mukana kans! tarvii ruveta autoo hankkii!
MCD Race Runner EVO3 + HN SCRT10 + Team Academy SBV2 + Futaba 3pks. MCD Finland, PRCA

MirosHima

#5
http://www.prolineracing.com/p-285-dirt-hawg-ii-fits-22-truck-wheels.aspx

meenasin testaa tuota rengasta, menee ihan 2,2" buggyn vanteelle. Luultavasti hyvin lähelle samaa kokoa kuin slashin vakio rengas

Toki prolinellä olis ihan slashiin tarkotetutkin rengas/vanne yhistelmä, menee vaan sarjan hinta likelle 80$, joka on pikkasen liikaa  :sad: http://www.prolineracing.com/p-637-switch-tire-for-traxxas-slash.aspx
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

snakepoison

On hieman liikaa kyllä. Pari rengas vaihtoehtoa voisi kisaan laittaa. Kun nyt saisi tämän idean syttymään niin että kisoja tulisi
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

jarkkom

JOS ajellaan kerhokisoja Vantaalla kesällä, niin siellä voisi tietysti ajaa myös noilla. Maastosarjan yhteydessä ajettaviin lisäluokkiin tarvitaan ikävä kyllä lisenssi, joten se rajaisi varmasti monet 'rennot kisailijat' ulos kisoista.

Näköjään sääntövääntö jo alkoi, mutta ainakin rapakon takana ne ajaa vakioilla Slasheilla. Simppeliä. Piste.
---

SuomiKP

#8
semmone kisa vaa et voi ajaa kaikil takatuuppari autoil :D
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

snakepoison

Juu tuo takatuuppari ois ehdoton minustakin! Mä en näe oikein järkeä että miksi pitäs konetta rajottaa vakioon ? Takapotku on kuitenkin varmasti aika hankala hallita kauhealla ärmykoneella ? Mitäs konetta ( minkä tehoista ) olette käyttäneet esim Traxxas Slashissa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Mika R

olen mukana jos ajetaan suoraan paketista slasheilla kuten jenkeissä? Mun puolesta vastaava asso voi olla mukana. Paikka siis vantaa, muita?

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 10.02.09 - klo: 22.25
olen mukana jos ajetaan suoraan paketista slasheilla kuten jenkeissä? Mun puolesta vastaava asso voi olla mukana. Paikka siis vantaa, muita?

Mutta mitäs sallisit Assoon sähköiksi ????
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

Mitä nyt foorumeita lukeneena olen ymmärtänyt, että Traxxasin vakiomotit ovat melko laidasta laitaan tehoiltaan. Ja kun olen Youtubesta katsonut videoita vakio-Släshien kisaamista, niin onhan se melkoista tuuppaamista; näyttäisi kaverien ajavan hana pohjassa aika paljon kierroksen aikana, jopa tiukoilla sisäradoilla.

Melkein lähtisin sääntöjä viemään siihen suuntaan, että ajaisi kisat vakiokumeilla. Ainakaan Slashin kumit ei tarjoa hirveesti pitoa, eikä kulukkaan paljoa, SC10:stä en tiedä.
Vapaat sähköt olisi mahdollista sallia, kun voimaa saa vain rajoitetusti maahan.

snakepoison

Vapaat sähköt olisi mahdollista sallia, kun voimaa saa vain rajoitetusti maahan.
[/quote]
Tuota juuri ajoin takaa. Vakio kumi olisi hyvä. Juurikin siitä syystä että pitoja ei niin kamalasti löytyisikään. Ja naurettaavaa autoon laittaa kauheaa jotain 3.5r konetta. Tehot menee harakoille
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Jabe

Jos hiukan saa soppaa sekottaa, niin noista säännöistä, minun mielestä sähköjä ei tarvitse/tulisi rajoittaa, rajoituksia kuitenkin: alusta vakio, lisälaitteiden käyttö kielletty (gyrot ym.), painorajoitus, vakio renkaat (molempien autojen renkaat käy, myös ristiin), kori esikuvansa näköinen.
Kannattaa pitää aika rtr-tyylisenä autot, vähemmän epäselvyyksiä. Kysymyksiä varmaan tulee alumiinin ja hiilikuidun käytöstä...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Janne A

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 10.02.09 - klo: 23.44
Jos hiukan saa soppaa sekottaa, niin noista säännöistä, minun mielestä sähköjä ei tarvitse/tulisi rajoittaa, rajoituksia kuitenkin: alusta vakio, lisälaitteiden käyttö kielletty (gyrot ym.), painorajoitus, vakio renkaat (molempien autojen renkaat käy, myös ristiin), kori esikuvansa näköinen.
Kannattaa pitää aika rtr-tyylisenä autot, vähemmän epäselvyyksiä. Kysymyksiä varmaan tulee alumiinin ja hiilikuidun käytöstä...


Olen aivan samoilla linjoilla. Näkisin tärkeimpänä vakioalustan (iskarit ja ehkä jouset) ja vakiorenkaat.
Ja mitä alumiinin ja hiilarin käytöön tulee, niin mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystä, jos joku haluaa päivittää kotteroa, niin miksei. Vaikka olisi alumiiniset tukivarret, niin kunhan renkaat pysyy korin sisäpuolella, niin turha sitäkään on rajoittaa. Ei siinä hirveesti kai ole mahdollisuutta parantaa ajo-ominaisuuksia.

ToniP

Jos ei rajoiteta, edes laveasti,joku keksii kuitenkin parannuksen ja siitä se juna-ratailu sitten lähtee.

Olisiko tarkoitus ajaa talvikaudella sisäradoilla? Siinä tapauksessa varmasti löytyy kiinnostuneita lisää. Kesällä aika monella crossailu/rata-ajot vie kaiken ajan.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: ToniP - 11.02.09 - klo: 06.22
Jos ei rajoiteta, edes laveasti,joku keksii kuitenkin parannuksen ja siitä se juna-ratailu sitten lähtee.

Olisiko tarkoitus ajaa talvikaudella sisäradoilla? Siinä tapauksessa varmasti löytyy kiinnostuneita lisää. Kesällä aika monella crossailu/rata-ajot vie kaiken ajan.

No jos sääntö menee silleesä että kys. autoon tarkoitettuja viritysosia saa käyttää. + renkaat joko vakiot tai joku ennalta määrätty helposti saatavilla oleva. Joku esikuvan tapanen korkeempi profiilinen.

siitäpäs seuraavaan/viimeseen wj:h luokka  :grin:
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

snakepoison

Olisiko tarkoitus ajaa talvikaudella sisäradoilla? Siinä tapauksessa varmasti löytyy kiinnostuneita lisää. Kesällä aika monella crossailu/rata-ajot vie kaiken ajan.
[/quote]

Mielestäni sisällä ajaminenkin kuulostaisi ihan kokeilun arvoiselta. Vaikka joku tietty slicksi rengas tai sitten ihan viileästi vain foameilla ajettais
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

Kysymys onkin, että missä tollasella mahtuu ajamaan sisällä. On meinaan aika perhanan iso kottero.
Vakiorenkaat sisällekkin vaan. Foamit ei sovi autoon yhtään.

The Whine of the morning: Voisit SnakeMyrkkynen opetella lainaamaan viestejä silleen, ettei ne ole aina rikki. ;)
Esikatselu on ystävämme.

jarkkom

Lainaus käyttäjältä: AiR - 10.02.09 - klo: 23.26
Mitä nyt foorumeita lukeneena olen ymmärtänyt, että Traxxasin vakiomotit ovat melko laidasta laitaan tehoiltaan. Ja kun olen Youtubesta katsonut videoita vakio-Släshien kisaamista, niin onhan se melkoista tuuppaamista; näyttäisi kaverien ajavan hana pohjassa aika paljon kierroksen aikana, jopa tiukoilla sisäradoilla.

Melkein lähtisin sääntöjä viemään siihen suuntaan, että ajaisi kisat vakiokumeilla. Ainakaan Slashin kumit ei tarjoa hirveesti pitoa, eikä kulukkaan paljoa, SC10:stä en tiedä.
Vapaat sähköt olisi mahdollista sallia, kun voimaa saa vain rajoitetusti maahan.

Voimaa saa rajoittamattomasti maahan M2-10 ja M4-10 -luokissa, siellä voi myös autoa virittää niin paljon kuin kukkaro antaa myöden. Tuskin näillä trukeilla kukaan tulee kisaamaan, jos paketista kisavalmis auto kaipaakin heti päivityksiä, että 'pärjää' kaverille. Ei siinä, etteikö vähänkin kokeneempi kuski ajaisi vakiolla nopeempaa rataa ympäri kuin nämä virittäjät.

Kannattaa nyt taas miettiä mitä luokalta halutaan ja asettaa rajoitukset sen mukaan.
---

Janne A

Jos ei pysty taata kaikille samaa lähtöasetelmaa (epätasainen laatu vakiomoottorien tehoissa), niin onko vakioluokka sitten järkevä?

Ainakin Jyväkylän rata on tehty 1/8 autoille pääasiassa, että alitehoisella kotterolla sen ympäri ajaminen vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta.

En tiedä muiden paikkakuntien radoista...

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: AiR - 11.02.09 - klo: 09.47
Jos ei pysty taata kaikille samaa lähtöasetelmaa (epätasainen laatu vakiomoottorien tehoissa), niin onko vakioluokka sitten järkevä?

Ainakin Jyväkylän rata on tehty 1/8 autoille pääasiassa, että alitehoisella kotterolla sen ympäri ajaminen vaikuttaa aika huonolta ratkaisulta.

En tiedä muiden paikkakuntien radoista...

Kaiken lisäksi mitä järkeä olis ajaa vakio luokkaa, joka tulis kalliimmaksi kuin avoin. Tuo vakio kone tuskin montaa treeniä edes kestää (maksaa kuitennii sen 20-30€/siivu aina)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

On se taas jos jenkit voi mutta me ei voida  :grin:
Sama toistuu joka luokassa näköjään hehe...
No mut sitten kun kisailmo löytyy "vakioluokkaan" Vantaalle (en todellakaan osta muuta kuin autopaketin ja ajan sillä jos lähden mukaan, korkeintaan toisen kiteen) niin tulen sinne.
Siihen asti odotellessa.


e: jarkkom kanssa 100% samaa mieltä

snakepoison

Air onko Jyväskylässä missäpäin rata ? Olisi joskus mukava käydä ajamassa jykylän radalla kun täälläpäin ei oikein ajeta muuta kuin tuota rata-autoluokkaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

#25
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 11.02.09 - klo: 11.47
On se taas jos jenkit voi mutta me ei voida  :grin:
Sama toistuu joka luokassa näköjään hehe...
No mut sitten kun kisailmo löytyy "vakioluokkaan" Vantaalle (en todellakaan osta muuta kuin autopaketin ja ajan sillä jos lähden mukaan, korkeintaan toisen kiteen) niin tulen sinne.
Siihen asti odotellessa.


e: jarkkom kanssa 100% samaa mieltä


Siis tuo RTR-homma on tietysti kaikista simppelein, siitä ei ole mitään epäilystä. Se vaan, että sopiiko sellainen Suomen rataolosuhteisiin on eri asia. Vakioluokka soveltuu mainiosti Jenkkilän sisäsähkökrossiradoille, joissa on lyhyet pääsuorat ja syheröiset radat. Isoilla ulkoradoilla pääsuoran jyystäminen vakkarimotilla on melko jäätävää. Jos mukaan haluaa ottaa SC10:t joita saa myös kittinä, ilman sähköjä. Mitenkäs silloin speksataan sähköt?

Tämä keskustelu, mitä tässä nyt käydään on täydellistä spekulaatiota, jossa koitetaan luoda jotain pientä meteliä näiden hauskojen autojen ympärille. Mitään konkreettista tuskin on kukaan vielä tehnyt. Mielestäni maastosarjassa pitäisi myös olla joku aloittelijoiden luokka ja jossa pitempäänkin ajelleet voisivat päästellä höyryjä. :)
Tuo lisenssiasia on vaan vähän huono homma. Onko oikeasti niin, että kisoissa ei voida ajaa ns. epävirallista luokkaa välissä, jossa lisenssiä ei tarvitsisi?

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 11.02.09 - klo: 11.53
Air onko Jyväskylässä missäpäin rata ? Olisi joskus mukava käydä ajamassa jykylän radalla kun täälläpäin ei oikein ajeta muuta kuin tuota rata-autoluokkaa

http://www.youtube.com/watch?v=rK3Bo_cP2O4&fmt=18

Mikko L

Yksi luokka sääntöineen olisi varmastikin hyvä. Mitä jos näille määräisi "stanukoneen" 13.5 hiiletön ja "vastaava" hiilellinen tms...

Muilla sähköillä ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä.
Old fart

snakepoison

#27
Itse ainakaan en halua pitää niitä vakio sähköjä kiinni ( siis jos nyt slashiin päädyn ). Ja se että jos nuita vakio koneita paukkuu helposti hajalle, niin mielummin laitan kiinni sellaisen myllyn joka kestää. Ja ei sekään nyt mukavaa ole jos vakiokoneissa on tehoeroja. Onko lisenssi siis pakko olla jos ajaa krossia tällaisessa "hupiluokassa"

EDIT Air aika mukava JKL pätkä. Näyttäisi Laajavuoren alueelta tuo
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A

Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 11.02.09 - klo: 12.30EDIT Air aika mukava JKL pätkä. Näyttäisi Laajavuoren alueelta tuo

OT: Tuo on Seppälän teollisuusalueella. Katso Murskaamontie, Jyväskylä Google Mapsistä.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: AiR - 11.02.09 - klo: 12.43
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 11.02.09 - klo: 12.30EDIT Air aika mukava JKL pätkä. Näyttäisi Laajavuoren alueelta tuo

OT: Tuo on Seppälän teollisuusalueella. Katso Murskaamontie, Jyväskylä Google Mapsistä.

Niin joo seppälässähän on rata. Eikös ne joskus pelanneet Airsoftia siinä kupeessa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx