Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/10 polttistouring (TP-10)

Aloittaja TheArska, 26.02.09 - klo: 18.31

Mika R

Kiitti Pexi; tsekkasin tuon korin ja jos leikkaan sen sitä linjaa myöten joka on tuossa alin mahdollinen niin luulisi olevan sallittu koska se alempaa leikkauslinjaa ei voi tuossa korissa olla. Se on jotain muutamia senttejä korkeammalla kuin kyljen leikkauslinja..

Mika R

#31
Ei kovin kummonen mutta tommonen tosta nyt tuli. Panostetaan seuraavaan vähän enemmän. Väri on Candy Red ja alla valkoinen. Siipi pitää viimeistellä vielä.


Nair

Hieno!
Eihän tollasella ainakaan ajaa uskaltaisi :)
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Mika R

Kiitti. Joo saapa nähdä mitä siitä tulee. Autossa on etudiffi onewayn tilalla joten myös etujarru löytyy - sitä tarvitaan.

ripe

#34
.

Mika R

okei! Joo koria pitää kans viimeistellä vielä, hyvä pointti tuosta pillin reiästä. Kiitti

jtp

Koriin reikiä tehdessä tarvii olla tarkkana sääntöjen kanssa. Tankkaus aukon keskipisteen pitää olla polttoainetankin täyttöaukon keskipisteen kohdalla ylhäätäpäin katsottuna ja max aukko 50mm. Jos tankkausaukko menee tuulilasin puolelle ei erillistä tuulilasin jäähdytysaukkoa saa tehdä.

Mika R

Hyvä tieto. Entä takalasi? (tietty nämä löytyis sääntökirjasta mutta nyt kun otit puheeksi). Kiitos

HVoltage

Takaikkunan saa poistaa sekä etusivuikkunat.

Tuosta tankkausaukosta sen verran omaa kokemusta että Xray polttiksessa mulla tuulilasiin tehty reikä toimi sekä tankkaus- että jäähdytysaukkona, ts. oli siis vain yksi 50mm pyöreä aukko keskellä tuulilasia. Toki kukin sorvaa korinsa sääntöjen puitteissa ihan miten itse haluaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Yhtä reikää tuulilasiin minäkin suunnittelin.

Mielenkiintoinen tuo takalasin poisto sallittu, kiitti Jeppe

jarkko

Tuossa kuvassa näkyy meidän korissamme olevat reiät. Etuikkunan osittain peitetty reikä on ajalta jokkoin tankkasimme pullolla ja tuo uuden reiän paikka liittyy pistoolilla tankkaamiseen.
Sivuikkunoissa on aika yleistä leikata ikkunaa auki vain osittain.
Katossa reiät antennille ja hehkulle.

http://kuusinen.pp.fi/V%20one%20RRR/album/slides/IMG_8287.html
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

sovpow

Lainataanpa hyvään vauhtiin päässyttä keskustelua.

  Kiinnostaisi itse lähteä mukaan "johonkin" kisa touhuun. "Johonkin" sen takia, että en vielä tiedä mihin mutta tätä touring-luokkaa ajattelin kokeilla. Mikä näistä luokista on ns. kuninkuus-luokka ? Crossi vai rata ? Minkälainen merkitys rajattomilla resursseilla on tässä luokassa, eli jyrääkö raha? Tarkoitan tällä sitä, että onko ns. "taviksella" mahdollisuuksia pärjätä vai onko ne vahvoilla joilla on varaa virittää laitteitta loputtomiin. Toiseksi kuinka monta kisaa vuodessa on ? Minkälaisista vuosittaisista kustannuksista puhutaan kun huomioidaan matkat kisapaikalle, osallistumismakst, yms ?

-Mikko Leino

tturku

kannattaa myös mennä paikkakunnan rc yhdistyksen pakeille ihmettelemään ääneen samoja hommia, sieltä varmaan löytyy myös mahdollisesti joltakin käytettynä suoraan kilpailuun soveltuvaa kalustoa myynnistä jonka ostamalla pääsee kokeilemaan. Kerhokisat ja muut hommat kanssa, joista on hyvä aloittaa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: sovpow - 07.04.09 - klo: 11.41
Lainataanpa hyvään vauhtiin päässyttä keskustelua.

  Kiinnostaisi itse lähteä mukaan "johonkin" kisa touhuun. "Johonkin" sen takia, että en vielä tiedä mihin mutta tätä touring-luokkaa ajattelin kokeilla. Mikä näistä luokista on ns. kuninkuus-luokka ? Crossi vai rata ? Minkälainen merkitys rajattomilla resursseilla on tässä luokassa, eli jyrääkö raha? Tarkoitan tällä sitä, että onko ns. "taviksella" mahdollisuuksia pärjätä vai onko ne vahvoilla joilla on varaa virittää laitteitta loputtomiin. Toiseksi kuinka monta kisaa vuodessa on ? Minkälaisista vuosittaisista kustannuksista puhutaan kun huomioidaan matkat kisapaikalle, osallistumismakst, yms ?

-Mikko Leino

RC-harrastusluokkana TP-10 on yksi edullisimmista. Kilpaluokkana kaikki luokat ovat kalliita. Sähkörata-autoilussa pärjääminen on eniten rahasta kiinni. Polttiskrossissa taas mielestäni vähiten. Sähkökrossi on sitten jotain näiden väliltä. Ajotaitoa tarvitaan kaikissa luokissa.

Jos olet nyt aloittamassa harrastusta, niin luokkavalinnalla ei ole juuri merkitystä. Opetellessa menee aikaa ja voittamisen voit unohtaa pariksi vuodeksi ihan suosiolla.

Sähköautolla voit käydä kisoissa yksin, polttiskisoissa tarvitset jonkun mekaanikoksi tankkaamaan, starttaamaan, säätämään konetta yms. (se voi olla myös joku muu kilpailija, mutta parhaiten homma sujuu oman mekaanikon kanssa)

Tervetuloa mukaan!!

-A-

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: sovpow - 07.04.09 - klo: 11.41
Minkälaisista vuosittaisista kustannuksista puhutaan kun huomioidaan matkat kisapaikalle, osallistumismakst, yms ?

1. Mäntsäläläisen kaverin osallistuminen  Mäntsälän Tamiya Minicuppiin maksaa vuositasolla ehkä noin 300Eur/vuosi
2. Tyypillinen jonkun luokan SM-sarjaa kiertävän kaverin vuosibudjetti voisi olla ehkä 3000-6000Eur/vuosi
3. Kaveri joka yrittää kaikinkeinoin päästä maailmanmaineeseen ja tehdaskuskiksi ja euroopanmestariksi omilla rahoillaan..
   Esim.
    -10 kotimaankisaa
    -5-10 ulkomaankisaa
    -15000-20000km treeni/kisamatkoja henkilöautolla
    -3-6 uutta kilpuria eri luokkiin
    -10-15 uutta moottoria
    -20-50 pakettia uusia akkuja
    -50-100 kierrosta uusia renkaita
    -10-20 uutta koria
    -30-50 yötä hotellissa
    -vuokra-auton käyttö
    -kilpailumaksut
    -lentoliput
    -nopeudensäätimiä, servoja, latureita, työkaluja....
,vuosikustannus ==> laske itse

-A-

rcoss

Tällaisella lähdetään tulevaan kauteen.

Takasiipi pitäisi olla aika lailla sääntöjen puitteissa (tarkasti mittailtu). Sen sijaan fuilin täyttöaukko tulee suurimmaksi osaksi katon puolelle (täyttöaukon keskilinja hivenen katon puolella etuikkunan yläosan suhteen). Täällä on varmaan kokemusta: kannattaako tehdä toinen reikä tuulilasiin pelkästään jäähdytystä ja ilman saantia ajatellen ?

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: rcoss - 09.04.09 - klo: 19.22
Täällä on varmaan kokemusta: kannattaako tehdä toinen reikä tuulilasiin pelkästään jäähdytystä ja ilman saantia ajatellen ?

Tuolla ylempänä jtp tätä asiaa jo sivusikin.

Lainaus käyttäjältä: jtpKoriin reikiä tehdessä tarvii olla tarkkana sääntöjen kanssa. Tankkaus aukon keskipisteen pitää olla polttoainetankin täyttöaukon keskipisteen kohdalla ylhäätäpäin katsottuna ja max aukko 50mm. Jos tankkausaukko menee tuulilasin puolelle ei erillistä tuulilasin jäähdytysaukkoa saa tehdä.


rcoss

No toi olikin tärkeä juttu. Hyvä että tuli tässä vaiheessa esille.

MrOllinmaki

Hmmm.. Onko tuo oikean puolen ikkuna-aukko leikattu kokonaan auki?? Tietääkseni etusivuikkunat saa poistaa kokonaan tai osittain. Takasivuikkunoita ei.

-A-

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

SS

Ollaksenne tuommoisia puusilmiä, ajatte kumpikin ihan hyvin...näkeehän sen jo kaukaa että Ossin korissa on akkunat tallella! :grin:

Sami
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Mika R

Siisti! Sulla onnistu korin istutus paremmin kuin mulla  :laugh:

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: SS - 09.04.09 - klo: 20.59
Ollaksenne tuommoisia puusilmiä, ajatte kumpikin ihan hyvin...

:smiley:

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

rcoss

Joo, ikkunat vielä tallella....   puusilmät ;)   Itse asiassa tuo kuva näyttää aika paljon siltä kuin ikkuna olisi todella irti.

Auto alla on muuten käsittääkseni Mr. Ollinmäen n. 80% kokoama... hienosti koottu.


Mika R


MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: rcoss - 09.04.09 - klo: 22.10
Joo, ikkunat vielä tallella....   puusilmät ;)   Itse asiassa tuo kuva näyttää aika paljon siltä kuin ikkuna olisi todella irti.

Auto alla on muuten käsittääkseni Mr. Ollinmäen n. 80% kokoama... hienosti koottu.


Aijaa, onks se Aaken esittelyauto vai onko Matti laittanu mun MTX:n eteenpäin ennenku on ajanutkaan sillä?

-A-

rcoss


Mika R

Okei, siinä tapauksessa. Tuohan on muuten suorastaan nautinto kasata; tosin uudessa evo 2:ssa on hexit eikä phillipsit joka tekee autosta entistä mukavamman mekata. Itsellänihän on tämä ykkönen eli sama kuin sinulla.

MrOllinmaki