Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/10 polttistouring (TP-10)

Aloittaja TheArska, 26.02.09 - klo: 18.31

meritane

Älä nyt noin helpolla luovuta! Mukaan vaan! Käyt vetään muutamat treenit ennen kisoja, niin siitä se lähtee.

mikari

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 09.03.15 - klo: 16.51
Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 09.03.15 - klo: 10.31

P.S. Lisäys: Miksalo, taisit sitten ostaa kyosho V-one alustan. Tietääkseni olet ainoa joka kyosholla täällä meinaa kisaa radalla ajaa. no, paljon palikkaa omaan pakkiin vaan, kyllä se siitä...

En minä taida kisaamaan lähteä.. Turha se on siellä joukon viimeisenä olla liikkuvana shikaanina/Jarno Trullina...
Ensi kesä menee näillä näkymin treenatessa ajotaidot edes samalle tasolle kuin missä olivat muutama vuosi sitten.
Tuon v-one rrr:än tai oikeastaan kaksi ostin jo muutama kuukausi sitten kun halvalla sain.
Jos kisaamaan joskus rupean niin sitten pitää kyllä joo löytyä osat kisapaikalta tai ainakin suomesta.

C8:n vaihto toiseen merkkiin saattaa tulla kyllä kyseeseen jossain vaiheessa.
Harmi vaan kun itsellä kaapissa iso kasa uusia renkaita serpentin off-setillä nykyiseen autoon.
Löytyyko mihin merkkeihin vai löytyykö mihinkään noita muutos settejä että saisi serpentin off-setin käymään vaikka shepherdiin tai mugeniin?
Tuohon nykyiseenhän löytyi muutos sarja että sai nuo mugen/kyosho ym. renkaat sopimaan.
(edam razor) taitaa olla merkki tänä päivänä.

Kulutus osien kestävyys suurin piirtein tiedossa mutta kiinnostaisi juurikin nuo etu ja taka bulkit.
Meneekö niitä saman verran kuin C8:ssa vai onko kestävämpi rakenne? Vaikka autot ei kauheasti rakenteellisesti toisistaan eroa.
Varaosia on mulla ja kaverilla monella sadalla mutta ei ensimmäisiäkään bulkkeja.




Miksalon kans jos ehtis ajella muutaman läpin kesällä.
Mulla olis toi uudeelleen lämmitelty kössi fw04 keppiveto kumirenkailla (Niitä pitää laitella vielä jokunen kierros).
Moottorina crf 12 made in japan jos se vielä liikkuu, nyt ku sain starttiboksinkin. Kyosholta haen vähä osia vielä autoon joita löytyi ruotsista, parempi vaihde ja pakoputki jne. Ihan hupi ajoa siis (Jos sitäkään Heh)
Kiitos 20 vuodesta!

nitropaimen

#482
Lainaus käyttäjältä: miksalo - 09.03.15 - klo: 16.51
Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 09.03.15 - klo: 10.31

P.S. Lisäys: Miksalo, taisit sitten ostaa kyosho V-one alustan. Tietääkseni olet ainoa joka kyosholla täällä meinaa kisaa radalla ajaa. no, paljon palikkaa omaan pakkiin vaan, kyllä se siitä...

En minä taida kisaamaan lähteä.. Turha se on siellä joukon viimeisenä olla liikkuvana shikaanina/Jarno Trullina...
Ensi kesä menee näillä näkymin treenatessa ajotaidot edes samalle tasolle kuin missä olivat muutama vuosi sitten.
Tuon v-one rrr:än tai oikeastaan kaksi ostin jo muutama kuukausi sitten kun halvalla sain.
Jos kisaamaan joskus rupean niin sitten pitää kyllä joo löytyä osat kisapaikalta tai ainakin suomesta.

C8:n vaihto toiseen merkkiin saattaa tulla kyllä kyseeseen jossain vaiheessa.
Harmi vaan kun itsellä kaapissa iso kasa uusia renkaita serpentin off-setillä nykyiseen autoon.
Löytyyko mihin merkkeihin vai löytyykö mihinkään noita muutos settejä että saisi serpentin off-setin käymään vaikka shepherdiin tai mugeniin?
Tuohon nykyiseenhän löytyi muutos sarja että sai nuo mugen/kyosho ym. renkaat sopimaan.
(edam razor) taitaa olla merkki tänä päivänä.

Kulutus osien kestävyys suurin piirtein tiedossa mutta kiinnostaisi juurikin nuo etu ja taka bulkit.
Meneekö niitä saman verran kuin C8:ssa vai onko kestävämpi rakenne? Vaikka autot ei kauheasti rakenteellisesti toisistaan eroa.
Varaosia on mulla ja kaverilla monella sadalla mutta ei ensimmäisiäkään bulkkeja.

Vanteita on kahta tyyppiä pikavaihtosysteemillä, vanhempaa joka oli tosi vanhoissa Serpenteissä sekä nykyistä joka on universaali, kaikki nykyiset autot käyttää samaa. eroa vanhoihin on offsetissä mutta reikä on sama. Ihan turvallista on käyttää vahoja nakkeja, jollei ihan koppuroita ole. Trenikäyttöön suihkauta noihin vanhoihin päälle CRC tai WD 40 öljyä, ja puristele hiukan ja laita muovipussiin suljettuna. Kun lähet ajamaan, pyyhkäise rätillä puhtaaksi niin sinulla on ihan OK Treenikumit. tämä käsittely on kyllä kielletty kisarenkaille ( ei pito eikä pehmennysaineet ole sallittuja) Palataan tuohon 1/8 asiaan kun aika on kypsä... Voit tulla vaikka ottamaan fiiliksiä demoautoista kunhan on baanaa millä sujauttelee.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

miksalo

#483
Kyllä nuo vanne tyypit on joo tiedossa.
Jos ei mihinkään autoon ole muutos settiä noille serpent off-set takaventeille niin täytyy kuluttaa ne nykyisillä autoilla pois.
Etuvannehan kyllä kävisi.

Kaapista löytyy renkaita molemilla off-seteillä eli on kyllä tiedossa vanne tyyppien erot

Renkaat on uutena pakattu ilmatiiviisiin pusseihin niin ei ole päässyt korpuiksi kovettumaan.
12 uutta kierrosta renkaita niin sen takia kyselin jos ne olisi saanut johonkin tämän päivän rataohjukseen käymään.

Tää C8 rengas homma ei kyllä nyt oikein kuulu tähän topikkiin niin kirjoitetaan hieman 1/10 renkaista.

Käyttämättömiä 1/10 foumeja on kanssa muutamaksi kesäksi ja niillä myös hieman ikää.
Niihin täytyy ainakin kokeilla tuota CRC kikkakolmosta..

Mutta edelleen kiinnostaisi tuo V-ONE-RRR:n bulkkien kesto. 
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

mikari

Mulla ei rrr:stä hajonnut muistaakseni koskaan yhtään bulkkia eikä juuri muutakaan. Korkeintaan hihnoja.
Kiitos 20 vuodesta!

miksalo

Nyt on ne vastari akutkin saatu ladattua jotka ovat estäneet viime vuosien ajoni.  :azn:
Syksyllä tuli hankittua hieman uutta kalustoa niin pitihän sitä päästä kokeilemaan.
Eli nyt on polttis kausi avattu viiden vuoden tauon jälkeen v-one rrr:llä.
Auton mukana tulleet viimekesäiset löpöt ajeltiin kaverin kanssa pois.
Ratahan oli aika liukas kun sinne päästiin ja puoli kuuden maissa rupesi rata olemaan ajokunnossa.
Renkaatkin tosin oli jotain käytettyä vuosikertaa mutta ihan mukavastihan sitä tuli alkuunkin driftailtua.
Ei ollut rata-autoilu niin puhdasta touhua kuin muistin :)
Sormet mustina ja auto parvekkella haisemassa.
Pari uutta vastariakkua pitää vielä viikolla käydä ostamassa ettei lopu virta kesken pääsuoran.

Pari kuvaa vielä todisteeksi kun kaikki ei kuitenkaan usko että viiden vuoden tauko on nyt ohi.   :laugh:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

miksalo

Kysästään vielä täällä noista liittimistä. Kun ei -liittimet- osiosta tullut vastausta.
Eli kolmessa käytetyssä ostamassani kilpa-autossa tullut mukana tämän malliset liittimet.
Kyseessä siis vastarinakun ja vastarin välinen liitin.
Ihan pikkaisen normaali servolitintä isompi.
Merkkiä ja mallia pitäisi saada selville.. Paikkakin mistä löytyy ei olisi pahitteeksi.
Saisi kaikkiin autoihin ja uusiin akkuihin samanlaiset liittimet.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

meritane

#487
Tästäpä löytyy servojatkojohto JR-liittimellä.

Se sopii ainakin nykyisiin JR-liiittimellä oleviin Life- ja Nimh-vastariakkuihin

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-liittimet-ja-johdot-adapterit-ja-liittimet/logic-servojatkojohto-hd-jr-liitin-100mm-09jrx01

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: meritane - 06.05.15 - klo: 10.53
Tästäpä löytyy servojatkojohto JR-liittimellä.

Se sopii ainakin nykyisiin JR-liiittimellä oleviin Life- ja Nimh-vastariakkuihin

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-liittimet-ja-johdot-adapterit-ja-liittimet/logic-servojatkojohto-hd-jr-liitin-100mm-09jrx01
laittaisin kyllä paksumpaa johtoa akkuun kuin nuo servojohdot, sitä kautta kulkee sentään koko systeemin sähköt.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

meritane

#489
Itsellä on vastaava johto toiminut kyllä M8-polttiksessa monen kesän ajan, tosin eri valmistajan, niin miksei se Tp10:ssä toimisi... Samat jännitteet ja virrathan siellä kulkee...

Voihan sinne toki paksumpaakin kaapelia laittaa jos haluaa. Omasta mielestäni, tuo on vain ollut tosi kätevä ja hyvin toimiva tuollainen 10 cm johdonpätkä "katkaisimena" kun toinen pää tulee suoraan vastarin battery-liittimeen ja toinen pää akunliittimeen ja siitä vaan liitin akunpuolelta irti niin saa sähköt kätevästi poikki..

Jos sinulla on tietoa, että mistä saa tuohon jytäkämmän kaapelinpätkän, jossa on liittimet päässä, niin kerro toki. 

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: miksalo - 06.05.15 - klo: 10.34
Kysästään vielä täällä noista liittimistä. Kun ei -liittimet- osiosta tullut vastausta.
Eli kolmessa käytetyssä ostamassani kilpa-autossa tullut mukana tämän malliset liittimet.
Kyseessä siis vastarinakun ja vastarin välinen liitin.
Ihan pikkaisen normaali servolitintä isompi.
Merkkiä ja mallia pitäisi saada selville.. Paikkakin mistä löytyy ei olisi pahitteeksi.
Saisi kaikkiin autoihin ja uusiin akkuihin samanlaiset liittimet.


Nuo on multiplexin liittimet ja ovat melko varmasti parhaat akkuliittimet mitä maan päältä löytynee.
Käytettiin noita jo -90 luvulla m8 autoissa. EI TAATUSTI IRTOO
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

nitropaimen

Lainaus käyttäjältä: meritane - 06.05.15 - klo: 16.50
Itsellä on vastaava johto toiminut kyllä M8-polttiksessa monen kesän ajan, tosin eri valmistajan, niin miksei se Tp10:ssä toimisi... Samat jännitteet ja virrathan siellä kulkee...

Voihan sinne toki paksumpaakin kaapelia laittaa jos haluaa. Omasta mielestäni, tuo on vain ollut tosi kätevä ja hyvin toimiva tuollainen 10 cm johdonpätkä "katkaisimena" kun toinen pää tulee suoraan vastarin battery-liittimeen ja toinen pää akunliittimeen ja siitä vaan liitin akunpuolelta irti niin saa sähköt kätevästi poikki..

Jos sinulla on tietoa, että mistä saa tuohon jytäkämmän kaapelinpätkän, jossa on liittimet päässä, niin kerro toki.
Jokseenkin kaikissa kaupallisissa, esim LRP 6V satseissa on sellaiset.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

TheArska

#492
Iltaa..
Pistän tänne vähän fotoja mun v-one rrr:stä, vaikka ne tuskin montaa kiinnostaa..
Mutta enivei, tässä mun yksi rata-auto, autossa on melko tukevasti optio/viriosaa, auto on myös täysin läpikäyty, muoviosat, laakerit, vetarit, ulostulot yms. on uutta, oikeastaan ei paljon muusta kuin pohjalevystä huomaa että auto on ollut ajossa joskus...
Kone on orion, pilli on lrp, tällä hetkellä edessä spooli, takana diffi.

Sain eilen auton nippuun ja kävin tänään "koekäynnistämässä", bensan saanti ongelmia, täytyy kaasari ottaa irti, laittaa osiksi ja putsaa, ilmeisesti  sinne on kuivunut polttoaineet.






Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

meritane

Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 06.05.15 - klo: 20.29
Lainaus käyttäjältä: meritane - 06.05.15 - klo: 16.50
Itsellä on vastaava johto toiminut kyllä M8-polttiksessa monen kesän ajan, tosin eri valmistajan, niin miksei se Tp10:ssä toimisi... Samat jännitteet ja virrathan siellä kulkee...

Voihan sinne toki paksumpaakin kaapelia laittaa jos haluaa. Omasta mielestäni, tuo on vain ollut tosi kätevä ja hyvin toimiva tuollainen 10 cm johdonpätkä "katkaisimena" kun toinen pää tulee suoraan vastarin battery-liittimeen ja toinen pää akunliittimeen ja siitä vaan liitin akunpuolelta irti niin saa sähköt kätevästi poikki..

Jos sinulla on tietoa, että mistä saa tuohon jytäkämmän kaapelinpätkän, jossa on liittimet päässä, niin kerro toki.
Jokseenkin kaikissa kaupallisissa, esim LRP 6V satseissa on sellaiset.

Tarkoitatko, että vastariakun mukana tulee kyseinen 10 cm pituinen kaapeli, missä on molemmissa päissä JR-liitin (toisessa päässä urospuolinen ja toisessa päässä vastaava naaraspuolinen liitin)?

Yhdenkään vastariakun mukana, mitä olen hankkinut, ei ole tullut minkäänlaisia ylimääräisiä johtimia/kaapeleita mukana, joten kyseisen johdonpätkän on aina joutunut hankkimaan erikseen.

JoniH

Paljos tollanen modattu v-one rrr Painaa menovesineen?
Oikein komea laite

TheArska

Lainaus käyttäjältä: JoniH - 06.05.15 - klo: 23.41
Paljos tollanen modattu v-one rrr Painaa menovesineen?
Oikein komea laite
Tänks. Mulla ei ole puntaria, mutta eikai se paljoa orkkis painosta heitä...jotkut orkkis osat korvattu hiilikuituisilla, jotkut alumiinisillä, veikkaisin että paino ero suuntaan tai toiseen on niin pieni että sillä tuskin on paljoa vaikutusta suorituskykyyn...? Tai ainakin enemmän vaikuttaa muut osat ja niiden toiminta ja säätö..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

MrOllinmaki

Keleistä riippuen... Tattiksella sunnuntaina Foumisunnuntai!!

-A-

Ender

Sunnuntaina tuli Kuusankoskella ajettua ekat ajot TP-10 –autolla. Moottori oli vielä sisäänajossa joten täysiä ei vielä tullut reviteltyä.

Ensikokemukset oli kyllä positiiviset. Autolla on helppo ajaa ja Kuusankosken rata sopi autolle hyvin vaikka hiukan liukas vielä oli. Olen joskus ajanut samalla radalla sähköturistilla ja kyllähän tämä oli paljon hauskempaa.

Talven jäljiltä olin vielä vähän hukassa moottorin säätämisen suhteen ja onneksi paikalla sattui olemaan Future-RC:n edustaja. Suuret kiitokset avusta. Tämä moottoripuoli on se johon pitää ruveta eniten paneutumaan. Periaatteessa yksinkertaista,  mutta välillä menee vähän tuskaiseksi...

Lauantaina on tarkoitus vielä treenata Aleksanterin kanssa kisoja varten ja samalla pitää hioa itse tuota tankkauspuolta. Ale on ollut aina nopea tankkaamaan... joten pitää yrittää itsekin suoriutua tuosta ripeästi.

Kyllähän sitä talvella sähköautoilla ajelee, mutta on näissä ratapolttiksissa enemmän fiilistä. Vähän enemmänhän se vaatii valmistautumista ja jälkitöitä mutta kyllä se on sen arvoista. Lisäksi tässä harrastetaan enemmän tiiminä kuin sähköpuolella... Mekaanikon/tankkaajan roolikin on mielenkiintoinen.

nitropaimen

Kyllä se nitro ja tiimi (kuski/mekatsu) homma on lajin suola ! Tuosta kaasuttajan tuunauksesta ( sekä Novarossilla että Picolla on netissä hyvät ohjeet säädön pääpiirteistä, Mullakin on Blogissani Pienoismalli lehdestä siiretty juttu jossa aika tarkkaan ne juitsut kerrotaan. En niitä tänne nyt laita, koska aina joku "besserwisser" pomppaa ylös ja huutaa: Bull***T, eli luomutavaraa...(kauppiasosio-Blogit-RHM blogi, seuraava sivu alaspäin) Control P:llä talteen.. Copyright on vapaa.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

JoukoH

Lainaus käyttäjältä: Ender - 18.05.15 - klo: 18.18
Sunnuntaina tuli Kuusankoskella ajettua ekat ajot TP-10 –autolla. Moottori oli vielä sisäänajossa joten täysiä ei vielä tullut reviteltyä.

Ensikokemukset oli kyllä positiiviset. Autolla on helppo ajaa ja Kuusankosken rata sopi autolle hyvin vaikka hiukan liukas vielä oli. Olen joskus ajanut samalla radalla sähköturistilla ja kyllähän tämä oli paljon hauskempaa.

Talven jäljiltä olin vielä vähän hukassa moottorin säätämisen suhteen ja onneksi paikalla sattui olemaan Future-RC:n edustaja. Suuret kiitokset avusta. Tämä moottoripuoli on se johon pitää ruveta eniten paneutumaan. Periaatteessa yksinkertaista,  mutta välillä menee vähän tuskaiseksi...

Lauantaina on tarkoitus vielä treenata Aleksanterin kanssa kisoja varten ja samalla pitää hioa itse tuota tankkauspuolta. Ale on ollut aina nopea tankkaamaan... joten pitää yrittää itsekin suoriutua tuosta ripeästi.

Kyllähän sitä talvella sähköautoilla ajelee, mutta on näissä ratapolttiksissa enemmän fiilistä. Vähän enemmänhän se vaatii valmistautumista ja jälkitöitä mutta kyllä se on sen arvoista. Lisäksi tässä harrastetaan enemmän tiiminä kuin sähköpuolella... Mekaanikon/tankkaajan roolikin on mielenkiintoinen.

Samoja kommentteja olen junnuilta kuullut, TP10:ssä se perusvauhti löytyy kohtuu helposti.

Onneksi on arvokasta säätöä apua radoilla, ei tarvitse blokeista käydä näppisrallien tuloksia tulkitsemassa. Future-RC ansiosta on moni päässyt lajin pariin ja saanut paljon hyödyllisiä vinkkejä. Käytännössä ne asiat opitaan radalla kun on ammattilaiset neuvomassa.
Jouko Hyvärinen

meritane

Näinhän se menee.

Eihän sitä pultsaamistakaan kunnolla yksin opi kotona tissutellen. Vaan pitää mennä kentälle hakemaan se oppi ja taito, rannoilta ja aittovieriltä, kun alan ammattimiehet opettavat tämän haastavan lajin ja elämäntavan merkityksellisiin saloihin :grin:

jarkko


Edellisistä kirjoituksista poimin muutaman kommentin joihin on eilisen Tattiskäynnin pohjalta helppo yhtyä:
> "TP10:ssä se perusvauhti löytyy kohtuu helposti"
> "Ensikokemukset olivat selvästi positiiviset"
> "Autolla on helppo ajaa vaikka rata olikin hiukan liukas vielä"

Juha S. liittyy Hyvinkään kisassa TP-10 sarjan ajajien joukkoon.

Juhan uusi auto valmistui ja eilen meidän tiimi oli jeesaamassa ekoissa ratatesteissä. Jartsakin käväisi ja viimeisteli  reiskakokemuksella 2-vaihteen limpun kuntoon.

Moottori oli Teemun sisään ajama Novarossin Plus 12. Kunhan saatiin starttiboksi kiertämään oikeaan suuntaan niin päästiin tekemään moottorin sisäänajon viimeistely, joka meni helposti ja mukavasti. Moottori tuntui alusta asti tosi hyvältä ja vauhtia tuli säätämisen myötä kivasti lisää.
Renkaina oli jotkut vanhat ylikokoiset 37/40 nakit, mutta hyvin meni niilläkin.

Juhan innostuneet kommentit korokkeelta olivat juuri tuota mitä poimin aikaisemmista eli onpa TP-10 helppo ajaa, hyvin toimii vaikka rata on pölyinen ja vauhtiä löytyy ainakin sen verran kun kuski haluaa ja tarvitsee.

Seuraavaksi ohjelmassa meillä ja Juhalla testisessio Hyvinkäällä ensi sunnuntaina, jos sää vaan sallii.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

elv

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 28.05.15 - klo: 12.48
Seuraavaksi ohjelmassa meillä ja Juhalla testisessio Hyvinkäällä ensi sunnuntaina, jos sää vaan sallii.

Osaavatko täällä kirjoittelijat valistaa onko Hyvinkään radat jo auki vai onko kyse "yksityisistä" testisessioista?

-e
Riihimäen PA Klubi

mikari

siellähän pitää käydä hakee avain erikseen kahviosta; ainakin näin ollut joskus
aukioloajat oli seuran sivuilla
Kiitos 20 vuodesta!

jarkko

#504
Lainaus käyttäjältä: elv - 28.05.15 - klo: 15.08
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 28.05.15 - klo: 12.48
Seuraavaksi ohjelmassa meillä ja Juhalla testisessio Hyvinkäällä ensi sunnuntaina, jos sää vaan sallii.

Osaavatko täällä kirjoittelijat valistaa onko Hyvinkään radat jo auki vai onko kyse "yksityisistä" testisessioista?

-e

Ei ole mitään "yksityistä" suunnitteilla :azn: 
Ihan julkinen ja kaikille ratamaksun maksaneille avoin ajopäivä se käsittääkseni on. HyUA:n sivuilta ei oikein löydy selkeätä infoa pienoisautoradan aukiolosta.

Kun samalla radalla ajetaan seuraavana viikonloppuna SM-osakilpailu, niin veikkaisin että porukkaa on enemmänkin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

racer

Moro tuli sillanen kysymys että tuohon mugenin mtx6 autoon tuli jotain tärkeitä muutoksia joskus niin, koska nuo muutokset tulivat. (Taisi olla jotain moottoripukin kanssa tekemistä)
Racer

jarkko

Ilmeisesti tarkoitat MTX-5 malliin 2013 alkukaudesta tulleita muutoksia, joista yksi oli uusi yksiosainen moottoripukki korvaamaan alkuperäisen version kaksiosainen pukki. Muutoksilla tähdättiin pitkälti poistamaan alkuperäisen 2012 markkinoille tulleen MTX-5:sen "herkkyyttä" 2-rattaan särkymiseen. Moottoripukin kanssa samaan aikaan tuli kokonaan uudesta materiaalista tehdyt vaihderattaat. Samoin jäykempi pohjalevy. Muistaakseni pientä viilausta tehtiin myös vaihteen akselin pukkeihin.

Meillä loppui rattaiden rikkoutuminen kun vaihdettiin moottoripukki ja otettiin käyttöön uuden materiaalin vaihderattaat.

Yksi Mugenilla ajava kuski laittoi autoonsa NT-1 tyyppisen tuen/jäykisteen radiolevystä vaihteen pukkiin, joka tuntui olevan myös hyvä ratkaisu.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

nitropaimen

Ihan ohjaus säädettävästä työntötangosta välituki ja tarpeksi tiivis välys rattaiden ja pinionin välissä, pitäisi hoitaa ongelman. Jos tykkää että "Flexi menee pilalle" suurentaa radiolevyn takakiinnikeiden reijät ja jättää ruuvit locktiten kanssa hiukan löysälle. Shepherd veloxiin tuli samat "lääkkeet"
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

racer

Eli jos ostan 13.5.2013 ostetun mtx5 auton niin siinä pitäisi olla yksiosainen moottoripukki? Ja onko mtx5 ja mtx6 autoilla merkittäviä eroavaisuuksia?
racer

jarkko

Lainaus käyttäjältä: raddaddy - 13.06.15 - klo: 19.18
Ihan ohjaus säädettävästä työntötangosta välituki ja tarpeksi tiivis välys rattaiden ja pinionin välissä, pitäisi hoitaa ongelman. Jos tykkää että "Flexi menee pilalle" suurentaa radiolevyn takakiinnikeiden reijät ja jättää ruuvit locktiten kanssa hiukan löysälle. Shepherd veloxiin tuli samat "lääkkeet"

Pieni välys ei riitä yksinään, vaan erittäin tärkeää on linjata moottorin akseli kohtisuoraan vaihteen rattaisiin, jotta pinjonin ja rattaiden hampaat asettuvat suoraan vastakkain. Ja sitten se hyvin pieni välys ja toimii erinomaisesti.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi