Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B4 / B4.1 / B4.2

Aloittaja snakepoison, 02.03.09 - klo: 21.45

kepe

b4.1 on 70e halvempi ku b4.2. Riittää pihalle ihan hyvin halvempiki.

Stilo

Vaasan setuppia finaaleista: click

Alkuerissä ja finaaleissa hyvä vauhti, huonoa tekemistä ja ei lähellekkään tyydyttävä lopputulos. Märällä ja kuivalla nuo scrubist toimi edessä todella hyvin, tykkäsin paljon enemmän kuin mistään urarenkaasta. Tosin vaati sen, että otti antisquat shimmit pois, niitten kanssa scrubseilla oli turhan terävä se piste milloin takapää irtoaa. Semmossella puolimärällä radalla joka parilla eräkierroksella oli, on turhan kääntyvä tuolla scrubsilla.


rcpoju

oisko kellää ylimääräsia b1 tai 2

jucca

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 14.07.13 - klo: 15.42
oisko kellää ylimääräsia b1 tai 2


Ostoilmoituksille on olemassa oma osio.

zebi2

#1144
Lainaus käyttäjältä: zebi2 - 10.05.13 - klo: 19.45
Lainaus käyttäjältä: kojo - 10.05.13 - klo: 19.40
Kannattaa muistaa, että b4 tukivarret ovat lyhyemmät kuin sc10/t4:ssa, joten sc tai trukkirenkaat ottavat kiinni mm. takasiipeen, jos laittaa isommat renkulit
Ottaako muualle? Mahtuuko muuten eturenkaat kääntymään normaalisti sc-renkailla?
E: mahtunee, en näkisi mitään ongelmaa silmämääräisesti arvioituna
Stampede 4x4

narrikolli

Hei
mitä minun pitäisi tietää autosta kun olen ostamassa sellaista?

largo

Vantaan kisojen setup. Auto oli hyvä ajaa. Hieman tarvis vielä vauhtia kaivaa jostain että pysyis Joonan ja Karrin perässä :)

Vesa

Perässä pysyy vaikkei liikkuis paikaltaan, kiinniottaminen ja ohimeneminen on vaikeampaa ;)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

micsa.fi

Bongasin nyt vasta tuolta RCM:n topicista Asson "virallisen" statementin koskien tulevia MM-kisoja ja sitä että keskimoottorikonversio on heidän mielestään tarpeellinen kovapitoisille radoille jos haluaa kilpailukykyisen kaluston.

http://rc10.fi/index.php?topic=61072.msg687524#msg687524

Tätä taustaa vasten herää kysymys, että miksi Asso ylipäätänsä julkaisi B4.2:n (ja vastaavasti SC10.2:n/T4.2:n) pikkupäivityksillä kun tiedossa oli että tarvittaisiin totaalinen uudistus Durangon ja TLR:n suuntaan jolloin auto olisi muunneltavissa vakio-osilla taka- tai keskimoottoriseksi?
Wacky Stack Racing Team

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 05.08.13 - klo: 23.41
http://rc10.fi/index.php?topic=61072.msg687524#msg687524

Tätä taustaa vasten herää kysymys, että miksi Asso ylipäätänsä julkaisi B4.2:n (ja vastaavasti SC10.2:n/T4.2:n) pikkupäivityksillä kun tiedossa oli että tarvittaisiin totaalinen uudistus Durangon ja TLR:n suuntaan jolloin auto olisi muunneltavissa vakio-osilla taka- tai keskimoottoriseksi?

Asso on jenkki merkki, suurin markkina-alue taitaa olla Pohjois-Amerikka ja suurin osa radoista siellä on saviratoja sisällä ja ulkona. Eikä kaikkia niistä ole sokerikuorutettu, niin takamoottori auto toimii paremmin.
Jossain youtube haastattelussa TLR22 suunnittelu porukan jäsen sanoi, että keskimoottori  ja metriset ruuvit on laitettu autoon Euroopan mattoratoja ja markkinoita varten.
Ei täyttä faktaa vaan spekulointia. :)

Soo

Metsäläiseltä hyvä vastaus.

LainaaTätä taustaa vasten herää kysymys, että miksi Asso ylipäätänsä julkaisi B4.2:n (ja vastaavasti SC10.2:n/T4.2:n) pikkupäivityksillä kun tiedossa oli että tarvittaisiin totaalinen uudistus Durangon ja TLR:n suuntaan jolloin auto olisi muunneltavissa vakio-osilla taka- tai keskimoottoriseksi?

Tosiaan 95% radoista jenkeissä on heikko pitoisia saviratoja, joilla takamoottorinen on nopeampi vaihtoehto.
Tämä MM-kisojen pinta tuli kaikille yllätyksenä ja on ns. "yksittäistapaus", joten koko mallisarjaa ei varmaan yksien kisojen takia kannata hyllyttää?

Auto joka on muunnettavissa taka- ja keskimoottoriseksi on aina kompromissi noiden väliltä. Et voi rakentaa autoa, joka olisi samoilla osilla täydellinen taka- ja keskimoottorinen. Tämä muodostaakin haasteen painotuksesta. Tehdäänkö hyvä takamoottoriauto, josta löytyy keskimoottori vaihtoehto?


kojootti

#1151
No tuossapa meikäläisen setuppi Lavangosta.

Tuohon päädyin vasta B-finaalissa. Jos olisin uskaltanut muuttaa autoa alkuerien aikana, kun bluegroove muodostui, uskon että jopa meikäläinen olisi ollut A-finaalissa. Finaalissa auto oli todella helppo ajaa lujaa, tämä huomattiin myös radan reunalta.

-Henkka
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

largo

Huomenta!

Tässä olis Joensuun kisojen setup.

kisaaja

#1153
Siinä mun final setup. Suuret kiitokset V-Designin jengille ESC mountista!! Paranti auton kulkua paljon! Suosittelen tuota säädin modia ihan jokaiselle ja jokaiselle radalle. Tuon lisäksi takamäntä on tapered mallinen ja takalinkki pitkä + C-hubit (ihan oikeesti C-hubit:wink:). Auto oli helppo ajaa ja vauhtiakin löyty. Kiitokset tukijoille!

Edit: sheeti unohtu :)
-Goldi

-HL-

Uskotko ton esc mountin toimivan myös sisäradalla ja normi akulla?
Tuo jonku verran painoa taakse kummiskin?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

fsp

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 17.08.13 - klo: 20.35
Uskotko ton esc mountin toimivan myös sisäradalla ja normi akulla?
Tuo jonku verran painoa taakse kummiskin?
Mää ainakin ostan noi kaikki osat ja oon varmasti A:ssa ens kerralla...  :grin: :laugh:

kisaaja

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 17.08.13 - klo: 20.35
Uskotko ton esc mountin toimivan myös sisäradalla ja normi akulla?
Tuo jonku verran painoa taakse kummiskin?

Kyllä. Mulla oli normi kokoinen akku käytössä. Paino siirtyy vähän taaemmas ja tuo takapitoa, mutta myös nousee ylemmäs ja auto kallistuu enemmän ja siten kääntyy.
-Goldi

-HL-

Jepjep, täytyypä tuollanenkin hankkia sitten :)
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

largo

Taas kerran Assot ja RCM  pelas kuin unelma. Ei enään tuu yllätyksenä :)

el_guido

Onko ollu juttua muuttaako auton ajettavuutta jos vaihtaa tuota korin mallia?
kuten largon kuvas ovat nuo eri korit, vai muuttaako muutakuin ulkonäön?
Team associated B6.2D

kisaaja

Lähinnä se ulkonäkö. JC:n finnisherillä auto tuntuu kääntyvän eniten.
-Goldi

peltimikko

millä iskariöljyillä tuuppi matolla toimii ? itellä aason 27,5 ja 32,5 tuntuu toimivan... camperit edssä 0 ja takana -1.5 maavara 23mm taitaa ton auton meno kuitenkin olla näpeistä ei säädöistä kii =)

Joppe75

Lainaus käyttäjältä: peltimikko - 10.11.13 - klo: 18.03
millä iskariöljyillä tuuppi matolla toimii ? itellä aason 27,5 ja 32,5 tuntuu toimivan... camperit edssä 0 ja takana -1.5 maavara 23mm taitaa ton auton meno kuitenkin olla näpeistä ei säädöistä kii =)


Kuopiossa mulla stanussa,asson öljyt edessä 37.5w takana 32.5W. Camber edessä 0 takana -1,maavara 24mm. Nuo iskarit oli sit pikku tikut :wink:

peltimikko

jotai vastaavaa aattelinki =) jäykempää öljyy ja oulusta voitto kotiin =) kuha ton diffi sais pysyy...ruuvilukitetta =) jos ei muuta,ni korjaus sarjaa...

kisaaja

Kyllä noi peltimikon öljyt on ihan OK. Laita milli tai pari prikkaa takalinkin sisäpäähän. Siinäpä oikeestaan muutokset ulkosäätöihin.
-Goldi

peltimikko

aattelin ouluun ottaa ratasdiffin varalle,ku paikalla oleva diffi alkaa välillä luistaa ??? mikä ois öljy mikä ratasdiffii laitetaa ? ulkona toimi asson 30w iskariöljy... jos laitan 35w öljyt vai suosiolla diffiöljyy 3000,5000 ?

Testikuski

Nuilla centron miehillä näytti olevan 3000
Ospa Rc

largo

#1167
Oulun kisat kisailtu. Hyvin tuolla takamoottorilla kerkes noiden keskimoottoriautojen kanssa vaikka alustana olikin matto :)
Autossa oli jo mulla tutuks tullut truckin pohjalevy.

Lari


largo

Tässä olis Tampereen kisojen setup.