Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B4 / B4.1 / B4.2

Aloittaja snakepoison, 02.03.09 - klo: 21.45

Hegetus

#570
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 06.05.10 - klo: 10.59
Itseä hieman ovat nyppineet nuo Asson iskarit, ne kun ovat mielestäni vaikeat täyttää ja ilmata. Onko porukka käyttänyt jotain muita iskareita Assossa vai onko se tarpeen. Millälailla porukka iskarit tekee ja mitä kannattaa ottaa huomioon ?


Mitä vaikeaa niissä on täyttää?
Kaataa öljyä vain sisään.

Ilmauksesssa huolehtii vain, ettei männän alapuolelle jää ilmaa.
Yläpäähän jää kuitenkin ilmaa kun tutittomat iskarin hatut ovat.

Ensin kaataa puolilleen öljyä, ja kun männän alta on ilmat saanut pois, niin kaataa iskarin täyteen, jonka jälkeen odottelee kunnes öljy kirkasta. (tässä vaiheessa pidä varsi suunnattuna pois kasvoistasi, tulee öljyt silmille jos liian hätäisesti vartta heilutat)

Tämän jälkeen varsi noin yksi kolmasosa matkasta sisään päin ja korkki kiinni.

Sitten reboundin tarkastus eli etuiskareissa on tasainen palautus keskenään, kuten myös takaiskareissa.
Tätä voi säätää sitten korkkia löysyttämällä ja vartta liikuttelemalla saadakseen samanlaiset niin etu kuin takaiskareistakin.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

snakepoison

Kiitos kiitos. Jeo eihän öljyjen kaatamisessa mitään vaikeata olekaan. Mutta kun vain saisi iskarit toimimaan haluamallaan tavalla.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Jukka

Uudet bleedattavat iskarinhatut auttaa iskareiden teossa todella paljon. Suosittelen hankkimaan sellaiset.
Tiim Lahti | S-grafix

ma-de

Tuli ruiskittua kesäksi koppa:


juhone

Nyt lähti auto ja kaikki muut kamat tilaukseen. Kiitos vielä foorumilaisille avusta.

snakepoison

Lainaus käyttäjältä: juhone - 10.05.10 - klo: 21.23
Nyt lähti auto ja kaikki muut kamat tilaukseen. Kiitos vielä foorumilaisille avusta.
No niin hienoa ! Laittelehan kuvia ja mielipiteitä kasauksesta, sitten kun sen aika on. Ja ei muuta kuin kilpailemaan mars mars  :azn:
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Tomy

Alkoi 1/10 krossari kiinnostamaan ja B4:stä olen lueskellut lähes yksinomaan hyvää. Ilmeisesti vanha mutta toimiva design.

Kuinka on tuumaisten ruuvien kanssa. Löytyykö Suomesta ruuveja kohtuullisella toimitusajalla? Vai voiko valtaosan ruuveista korvata metrisillä?

Entä mistä Suomesta/ulkomailta löytyy parhaiten varaosia kohtuuhinnoin suoraan varastosta? Tänään katselin Schumacher 2WD:n menoa Jyväskylän radalla ja auton osia napsahteli siihen tahtiin, että näyttäisi olevan hyvä pitää varaosia repullinen mukana radalle lähdettäessä. Ehkä Assossa on kestävämmät osat?

Tomi

Janne A

Itse ostin Asson Factory Teamin vuosi sitten keväällä SM-sarjaa varten. Kyllä sekin rikki menee, mutta on se sieltä 1/10 takavetokrossareiden kestävämmästä päästä. Varaosia olen ostellut Liquid RC:stä hyvillä hinnoilla ja kisoissa on varaosapalvelu RC-Pisteen ja ilmeisesti myös RCM:n kautta.

Ylläpitokulut takavedossa on paljon pienemmät, kun nelivedossa. Ajaminen on vähän enemmän "hiipimistä" ulkona, kun nelkulla. Se ei sovi kaikkien hermoille, mutta kyllä se opettaa.

Olen ostanut RCM:ltä silloin vuosi sitten neljä tuumakokoista ruuvaria ja sen lisäksi tuumakokoisen hylsyavaimen, millä saa pallojen tapit paikalleen. Että ei tässä nyt mistään älyttömästä investoinnista puhuta tuumaisen koon takia.

Alkuperäisiä ruuveja saa kyllä Suomesta ainakin noista yllä mainituista liikkeistä.

Jos tulet ajamaan Jyväskylän radalla, niin täällä on aika monta Asso-kuskia, että varaosia on mäihällä ajopaikallakin saatavilla.

Auto on joo jo vanhaa disainia, mutta ei se mitään haittaa, kun ei noi uudemmatkaan nopeampia ole. Kuski se on mikä ratkasee.

Tomy

Hyvältä kuulostaa!

Liquidissä olikin aika kattavasti varaosia tarjolla. Toivottavasti myös RCM:ltä saisi jatkossakin Asson osia. Vaikuttaisi tällä hetkellä olevan suurempi panostus Schumacherin autoihin.


snakepoison

Mä olen pommittanut omalla BeeNelkulla kanssa yli vuodenverran. Auto on ollut ihan pihasuttauksessa, mutta nyt ollaan rataa silä enemmän kieretty. Tosiaan kyllä siitäkin saa osia hajalle, mutta kestävä auto se kokonaisuudessaan on. Itse olen ollut tyytyväinen.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Janne A


goos

Oma auto vihdoinki kasassa. Nyt voi jo lähtee treenaa krossia!



HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

rottapaavo

Nyt olis tommonen auto tulossa. Kunhan pääsen sitä ensiviikon loppuna testaamaan...
.

MirosHima

Minkäslaista eturengasta porukka käyttää sadekelissä b4:ssa. Jyväskylän kisassa oli armotun v käyrän nousu päällä kun autoo ei saanu kääntyyn laipalla sitten huonostikaan.

valmiina ei taida olla fiksua nappularengasta, nelkun renkaan liimaamalla normaalisti etuvanteelle tulee autosta liian leveä ja renkaitahan ei saa leikkaa/liimaa tekniikalla tehä.

edit: tietty nelkun renkaan saa liimattua sillee ettei auto ole liian leveä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

SLap

Mitenkäs shumin mini spike slim rengas, joka on tehty 2wd etuselle :



Medeasecillä 10,18€ / pr.
Jeps

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: SLap - 15.06.10 - klo: 09.07
Mitenkäs shumin mini spike slim rengas, joka on tehty 2wd etuselle :

Medeasecillä 10,18€ / pr.

Noh.. minipin ei savella tuntunu toimivan huonostikaan, niin eipä taida spikekään pelata.

pete vissii ajele Schumacher "Stagger Rib" edessä.

edit: tosin ei ollut ihan "vesi" keli kun testasin minipiniä
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Todi, nyt o sääntöihin menevät nappula renkulat. Mallia holeshot
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Harw

Löysikkö jostain etuholaria vai duunsit nelkun ympyrästä?
| Ospa RC |

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Harw - 15.06.10 - klo: 12.42
Löysikkö jostain etuholaria vai duunsit nelkun ympyrästä?

nekun renkaasta
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Janne A

En oo muuten varma, että meneekö nelkun eturenkaalla mittoihin auto enää laatikkoon. Mut se kantsii ottaa huomioon.

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 15.06.10 - klo: 13.11
En oo muuten varma, että meneekö nelkun eturenkaalla mittoihin auto enää laatikkoon. Mut se kantsii ottaa huomioon.
Menee ainakin siten, että ulkopuolen jalan liimaa vanteen keskelle - eli ei siihen ulommaiseen uraan, johon normaalisti rengas asettuu, vaan sen sisäpulelle. Tällöin renkaasta tulee hiukan toispuoleinen, mutta ulkolaita asettuu aikalailla vanteen tasalle  :wink:
Old fart

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Mikko L - 15.06.10 - klo: 14.21
Lainaus käyttäjältä: Janne A - 15.06.10 - klo: 13.11
En oo muuten varma, että meneekö nelkun eturenkaalla mittoihin auto enää laatikkoon. Mut se kantsii ottaa huomioon.
Menee ainakin siten, että ulkopuolen jalan liimaa vanteen keskelle - eli ei siihen ulommaiseen uraan, johon normaalisti rengas asettuu, vaan sen sisäpulelle. Tällöin renkaasta tulee hiukan toispuoleinen, mutta ulkolaita asettuu aikalailla vanteen tasalle  :wink:

Ite liimasin molellat "jalat" vanteen keskelle
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

MirosHima

Jo vain se toimi, vesikelissä ajokin voi olla hauskaa, kun auto kääntyy.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

rottapaavo

Rohiseeko normaalisti asson diffi ja jos ei, niin mistä vois johtua moinen rohina?! Tuskin kuuluu rohista...
.

rubberduck

Omassani kun alkoi rohista niin diffistä oli yksi kuula haljennut. En tiedä kuinka yleinen vaiva tuo on, mutta kyllä kuulien kuluminenkin aiheuttaa rohinaa kun ne painelevyt pääsevät raapimaan sitä muovipintaa jonka koloissa kuulat ovat.

snakepoison

Diffi kannattaa purkaa / tarkastaa ja kasata uusiksi tietyin väliajoin. Keraamiset kuulat on itsellä käytössä ja niillä diffi ainakin toimii hyvin. Kannattaa siis ottaa boxi auki
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

rottapaavo

Nyt olisi autoon tulossa tuo nopari http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/produkt/spx-brushless-super-reverse/details/. Kaippa se siinä hyvin pelittää. Aluksi pidän moottorina velineonin 3500kv moottoria, mutta varmaan tulee hankittua kohtapuoleen tilalle sensorillinen moottori...
.

goos

Onkos porukalla kuinka paljon tulleet öljyt ulos iskareista? Ite tapellu nyt pari päivää ja pari kierrosta ehtii ajaa ennenkuin tiivisteet irtoaa. Ainoa varma keino saada kestämään pidempään on vaihtaa uusi klipsi.

Klipsin voi myös laittaa terävä reuna ylöspäin ja painaa ruuvarilla että varmasti menee paikalle ja sitten pyörittää. Tämä ei kyllä kauheesti lohduta mutta sai sillä puol päivää ajettua ekan irtoamisen jälkeen.

Onko kellään muita kokemuksia miten tuon saisi toimimaan?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

snakepoison

Mulla kanssa vuoti iskarit. Loppui korjaussarjalla ja nykyään toimii hyvin. Team iskarit, eli ei ole ruuvilla toimivaa säätöä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Datajätkä

Jos öljyt losahtaa solkenaan pihalle ~heti kun saa pirssin radalle, johtuu se yleensä siittä putken sisään tulevasta neliön mallisesta tiivistepään lukitusmuovista.l Eli tuota ei oo painettu joka kulmasta kunnolla kiinni ja ekassa iskussa koko tiivistepää löysää. Itellä kävi kerran kyseinen kämmi kun asentelin yhteen pumppuun huonosti ton lukon. Sittemmin tullu voimailtua toi lukko paremmin kiinni ja hyvin pysyy. Sitä greenslimeä ei myöskään kannate säästella vaan koko tiivistepinon voi vuorata sillä ympäriinsä. Antaa hieman lisää tiivistystä.

Normisti mulla pysyy öljyt sisällä molemmissa assoissa (B4 ja T4 teamit) niin pitkään että ne on jo itsessään vaihtokunnossa. Ja pääosin tulee ajettua rataa.