Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HBX 1:8 crawler

Aloittaja _micro_, 07.03.09 - klo: 11.55

_micro_

Mimmonen vehje toi mahtais olla? Onko mitä hyvää? Vanteet on ainakin hyvät ja pituutta ainakin pitäs riittää. Mistä tohon mahtaa saada varaosii? Saako atalasta varaosii? Onko renkaat hyvät? Mitä menee helposti rikki? Onko sähköt sitä perus hbx tasoo? Meneekö ihan normi servo tohon? Onko noi tupla iskarit liikaa?

nnikkem

Ei taida olla monella täällä tuommoista vehjettä. :wink:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Jonttu

#2
Lainaus käyttäjältä: _micro_ - 07.03.09 - klo: 11.55
Mimmonen vehje toi mahtais olla? Onko mitä hyvää? Vanteet on ainakin hyvät ja pituutta ainakin pitäs riittää. Mistä tohon mahtaa saada varaosii? Saako atalasta varaosii? Onko renkaat hyvät? Mitä menee helposti rikki? Onko sähköt sitä perus hbx tasoo? Meneekö ihan normi servo tohon? Onko noi tupla iskarit liikaa?

No kuvia olet varmaan nähnyt pilvinpimein kyseisestä laiteesta. Itsellä muutaman päivän kokemuksella ja foorumeita lueskelemalla kokemukset ihan jees, mutta ei taida mennä mihinkään kilpailuluokkaan kokonsa puolesta. Vakio akulla ei paljoa pöristele joten akun päivitys välittömästi edessä. Servot ihan standarti tavaraa, renkaat ja vanteet hyvä laatuisia. Noista tuplaiskareista, olen kokeillut yksillä iskareilla ja minusta autosta tulee liian veltto ja pitävällä alustalla pyörittäessä auton saa mitä hassumalle solmulle  :grin: Itse vasta alkajana en omista kokemusta muista autoista niin ei oiken voi sanoa onko hyvä meniä. Koska ulos ei viellä pääse ajelee niin sisällä kokemukset ovat: normaaleita portaita nousee kivasti ylös ja tulee alaskin (oikein päin) normi kankas sohvalle nousee kivuttomasti ja jatkaa jopa selkänojast seinälle lähes pystyasentoon ennen kun on mätipuoli ylöspäin  :laugh: yksi asia kuiteskin mietityttää meinaan toi jarrujen puute (olenko lukenut jostakin väärin, että toisenlaisella noparilla sais jopa pysymään auton rinteessä paikoillaan pitämättä kaasua) möyriessä pahoissa paikoissa olisi kiva jos ei tarviis kokoajan olla vetopäällä. No pitänee tutustua lisää tuon sielun elämään.
täällä olis jokin juttu

kezze

vai ei oo oikeen jarruja. itellä on tilaukses toi auto. pitänee varmaan laittaa harjattomat motit ja kunnon säädin esim. mamba max. ja mamballe kunnon lipo pureskeltavaks.

t_isoviita

itselle juuri hankin ja nyt muutaman akun ajaneena voin sanoa että ei hullumpi laite, kaverilla 1/10 kiipeilyauto ja aina selällään kun vähänkin kallistaa tai on jyrkkää tämä on huomattavasti tukevampi tosin en ole mikään kilpa kuski joten on vaikea mitään haukkua tai kehua.

rulez

Samat on kokemukset kun edellisellä pirun hiljaa hiipimällä pääsee lähes mihin vaan ja pituutensa puolesta ei kaadu juuri millään joustojakin riittää sitten joka paikan pidon saamiseen !

Itelläkään ei oo sen enempää kokemuksia mitä nyt tuommoseen axiaaliin on verrattu nii vakiona menokyky aivan eri luokkaa hbx eduksi !

ja tosiaan mihkään kilpaluokkaan tuskin sopii mutta harraste räppäämiseen mitä mahtavin peli jo vakiokunnosskin (akkua lukuunottamatta vaatii välittömän päivitksen isompaan niin ajomukavuus paranee kympillä)

Kestäväkin tuntuu olevan mitä ihmeellisimmissä resgaslinkuissa ollu ja voltteja tullu korkeammalta komiasti.

Tällä kokemuksella cravlereihin pulssaa
+renkaat vanteet
++nelipyöräohjaus vakiona
+ohjauksen säädöt/kääntöjen vaihtelut ajotilanteissa (etu/takapään käännöt mihin haluaa tilanteesta riippumatta ja toisistaankin riippumatta
+riittävä voima vakio ohjaus servoissa
++joustot
+moottoreiden vääntö hiipiessäkin

ja miinuksia
-moottoreihin toivoisi hieman äkäsyyttä jos paikka jonne olis mentävä "hyppäämällä"
-akku
-ulkonäkö
-ehkä muoviosia liikaa (mutta mitään ei vielä ainakaan oo saanu särettyä että tiiä sitte kuuluuko miinuksiin)


Voyager

Ja noparia katellessa on hyvä, et siinä on se "drag brake" eli moottorijarru.
Sillä pysyy auto paikallaan mäessä vaikka kaasu on neutralilla.

Ja jos meinaatte harjatonta settiä krawleriin, niin ehdottomasti SENSORILLINEN,
siinä on se kaasutuntuma/response parempi ja tarkempi ku sensorittomissa.

Noillehan on oma foorumi, www.rc-offi.net

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...