Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kysymyksiä!

Aloittaja miksu-, 23.06.03 - klo: 20.01

l150040

Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"lisäkysymys: miten saa iskarit jäykemmiksi?

Vaihtamalla iskarien jouset jäykemmiksi, lisäämällä jousien esijännitystä tai vaihtamalla iskareihin jäykemmät öljyt. Näillä tavoilla tulee kylläkin hieman eritavoilla jäykemmät iskarit. Eli pitäisi tietää haluatko jäykentää vaimennusta vai joustoa.

ieatdirt

eli mun usa-1 takajouset ovat päässeet löystymään eli ne ei palauta kunnolla ja ne päästävät joyuset pohjaan turhan herkästi.
be smart. don't be a retard

Tomsson

Ei sitä nyt tartte alkaa vastaan vänkäämään, varsinkaan jos ei ole kokemusta ja vain perstuntuman perusteella arvioi tilannetta. =)

Siis 2-tahtiAUTOkone toimii aivan hienosti nitrottomalla aineella (toki ei kovin napakasti). Minulla on kokemusta usean koneen kohdalta tästä. O.S, Kyosho, HoBao, Mugen(?).
Kone käy hyvin, mutta ainoa ero on tehon vajaus.

Ja olisiko tämä 10% vähimmäissuositus juuri sen takia, että nyybät ei käyttäisi laimeita aineita ja palauttaisi "ei toimivaa" -mottia kauppaan?
Usein nuo suositukset on juurikin sen takia, että niillä saadaan optimaalinen toiminta aikaa, eikä tule valituksia tapauksista joissa on vain käytetty liian kesyä polttoainetta. Kun tokihan säädöt hieman erit on, kuin käytettäessä esim. 16%:sta polttoainetta
Laimeasta aineesta ei kyllä mitään haittaa sinänsä ole, kyllä silläkin saa renkaat tyhjään lyömään, riippuu toki motista :)

No jos ei toimi kuin Sveitsiläinen kello, niin ainakin kuin junan vessa :)
allekiroitus

Mika R

nonnii, tulipahan tuokin nyt selväksi, hyvä! Mutta koska asiaa kysyy ensisijaisesti aloittelija, niin suosituksena ostetaan sitä 10% - 16% polttoainetta jota RC liike myy.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"eli mun usa-1 takajouset ovat päässeet löystymään eli ne ei palauta kunnolla ja ne päästävät joyuset pohjaan turhan herkästi.

ekaks voisit vaihtaa iskariöljyt vähän nykyistä vahvempaan --> suurempi vaimennus, "hitaampi" toiminta. jos öljy on liian köykstä niin vahvemmat jouset vaan tekee auton pomppivaksi

sitten paat vahvemmat jouset, jolloin jousituksesta tulee jäykempi eikä mee pohjaan niin helposti. luulen että toi öljyjen vaihto tekee jo aika paljon. tietty noi uudet jouset auttaa sitä palautustakin

kokeilemalla paras

ieatdirt

be smart. don't be a retard