Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

X Factory X-6 Squared/ Cubed

Aloittaja Mikko L, 10.03.09 - klo: 14.58

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Miten oikeasti on näiden väljien/välyksien kanssa? Eli jos etu-tukivarresta sais shimmillä pituus suuntasen väljän pois, niin kannattaako se laittaa vai jättää laittamatta? Mulla olis autossa monta tommosta kohtaa, mutta tieto on vähän kaks jakosta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 24.04.11 - klo: 17.43
Miten oikeasti on näiden väljien/välyksien kanssa? Eli jos etu-tukivarresta sais shimmillä pituus suuntasen väljän pois, niin kannattaako se laittaa vai jättää laittamatta? Mulla olis autossa monta tommosta kohtaa, mutta tieto on vähän kaks jakosta.

Sisällä kun ajetaan on hyvä jos auto olisi shimmattu välyksettömäksi, kuitenkin niin ettei se kanita tai estä jousitusta/tukivarsia liikkumasta, tai jarruta niitä.
Toisin sanoen kun iskari on poissa, ja nostat ilman rengasta tukivarren ylös, tulisi sen tippua omalla painollaan ala-asentoon.

Ulkona olisi syytä olla aluksi välystä, koska pieniin välyksiin kerääntyy aika äkkiä savipölyä joka jumittaa auton.
Eli jos välyksettömällä autolla lähdet ulos ajamaan, niin se on kohta jumissa.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

-HL-

#273
Jeps, eli revitään shimmit irti.  :laugh:
E. Pallokupeissahan ei ole hyvä olla välystä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 24.04.11 - klo: 19.59
Jeps, eli revitään shimmit irti.  :laugh:
E. Pallokupeissahan ei ole hyvä olla välystä?

Oikeassa olet pallokuppien pitää liikkua herkästi, mutta välystä niissä ei saa olla.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

-HL-

X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Onkos mulla tuo antisquatti nyt oikein, kun laitoin tollaset 0,060" = n. 1,5mm prikat tohon pohjalevyn ja sen aurauskulman säätöpalan väliin?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: -HL- - 25.04.11 - klo: 16.02
Onkos mulla tuo antisquatti nyt oikein, kun laitoin tollaset 0,060" = n. 1,5mm prikat tohon pohjalevyn ja sen aurauskulman säätöpalan väliin?

Jos jo ulkoradalla ajelet, niin on oikein.
Sisäradalla ei tartte välttämäti.


Tässä liitteenä kai se toimivin Goldin ulkosetuppi X-6:seen
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

-HL-

Jeps, tosta mää säätöjä kattelinkin. Tulis vaan osat.  :cheesy:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Mites toi saddle-alusta, kun maastosarjan säännöissä lukee, että "akkukotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen" tms.  ?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

samae

Tuossa puhuttaneen akun kuorista.

-HL-

Jaa, niitä ollaankin heti ekana muokkaamassa.   :laugh:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kisaaja

Nyt on pari kertaa tullut ulkobaanalla ajettua ja tatsi rupee löytyy. Vaasan setuppi toimii loistavasti! Tuo taka camper linkki sisältä 2 ja ulkoa C on paras ratkaisu. Olen ajanut myös 4 asteen taka-aurauksella. Näillä eväillä lähdetään viikonpäästä Jyväskylään =)
-Goldi
-Goldi

-HL-

Kiitti! Säästyin osatilaukselta...
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kisaaja

http://www.redrc.net/2011/05/viper-rc-signs-paul-sinclair/
Tarkemmin kun katsoo kuvaa niin taka iskarituki on käännetty vaimentimien etupuolelle... päivitetään siellä tuuppiakin kaiken neliveto hypetyksen ohella :)
-Goldi

mof

Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 07.05.11 - klo: 11.57
http://www.redrc.net/2011/05/viper-rc-signs-paul-sinclair/
Tarkemmin kun katsoo kuvaa niin taka iskarituki on käännetty vaimentimien etupuolelle... päivitetään siellä tuuppiakin kaiken neliveto hypetyksen ohella :)

http://rcinsider.com/?p=10905



kisaaja

Tässäpä Jyväskylän säädöt... voiton lisäksi nopein läppi :smiley: Iltapäivään muutin iskareiden asentoa ja laiton taakse 25g punttia. Näillä jatketaan Vaasaan.
-Goldi

-HL-

Kysynpä vielä, iskareiden asennot, kumpi on yläkiinnittys?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kisaaja

T= top = yläpää B= bottom = alapää. Etuiskarit T=2, eli yläpää toiseksi sisin reikä ja B=1 sisin reikä tukivarressa. Takaiskari T=3 yläpäästä kolmanneksi sisin ja alhaalla B=2 keskimmäinen kiinnitys.
-Goldi

-HL-

Jep, renkailla tuskin on hirveetä merkitystä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Soo

Renkailla on suurin merkitys auton käyttäytymiseen. =)

kisaaja

Jeps. JC:n Double deessit taakse ja eteen JC rips taikka rounder.
-Goldi

-HL-

Just. Mulla on JC Groovyt ja Holeshot 2:set.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Hei, vaihanko noillekkin renkaille ne iskareiden asennot?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

JyrkiL

Terve!

Oma X-6 on vielä tuloillaan "tuolla jossain", mutta noista eturenkaista on itselle noussut mieleen kysyttävää.
Millaisia eri kuviot ovat ajo-ominaisuuksiltaan? Groovy - Rounder - Rips akselilla kun mennään, niin millaisiin olosuhteisiin kannattaisi harkita mitäkin pyörää?

Ei tässä mitään kisaa olla lähdössä ajamaan, mutta olisihan se kiva aloittaa oikealta hehtaarilta tuo tuuppikrossin ajaminen. Ja on se mukavaa harrastaa vähän vauhdikkaamminkin, vaikkei kilpailisikaan.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

-HL-

Toi ois kiva tietää itekkin.
Onko se Holeshot 2& JC Groovy ihan mahoton yhdistelmä ajaa Jkylässä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

kisaaja

Jos ihan rehellisiä ollaan niin Groovyllä en ole edes ajanut. Huhujen mukaan Groovy kääntyy aivan liikaa. Auton kääntyvyyttä olen säätänyt tälle kesälle rauhallisemmaksi, siksi Groovy on jäänyt toistaiseksi kokeilematta. Rounderin ja Ripsin erot ovat melko pienet. Rounder kääntyy heikommin mutkan sisään, mutta ulostulossa enemmän kuin Rips. Rips on taas päinvastoin, mutkan sisään taittuu tosi hyvin ja mutkasta ulos todella rauhallisesti. Rips oli selkeesti ykkös rengas Jyväskylän pomppuisella alustalla, kun kiihdytyksissä ei tarvinnut varoa liikaa. Näitä sumplittiin JoeUan ykkös Gulf-miehen kanssa ja sen jälkeen nautiskeltiin ajamisesta =)

Jaahas... kohta alkaa reissu Kinwaldin nimikirjoituksen hakuun :D Ei muuten ollu Jyväskylässä käytössä toi Kinwld modi, juurikin sen takia että auto kääntyi jo ihan tarpeeksi. Mutta joops Vaasan setupit taas foorumille kun saadaan kisat ajeltua.
-Goldi

JyrkiL

Tämäkin vastaus helpotti kummasti, kiitoksia!

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

-HL-

Jep, oliko takapidossa ongelmia?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

-HL-

Noniin, Holeshot 2 & JC Groovy yhistelmä toimi hyvin jyväskylässä, ei mitään ongelmia, erona mulla on Peten setuppeihin, että mulla ei oo inline akseleita, eikä 3mm rikkoja etuylätukivarren sisäpäässä + ne ekan setuppin iskarin asennot.

Vielä yhen sellasen kovemman pohjalevyn sain katkastua, pitää nyt viimein ottaa se muovinen.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo