Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HongNor X2 - CRT

Aloittaja juhku1, 21.03.09 - klo: 13.52

mc_nopsajalka

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 02.07.09 - klo: 12.01
Piti eilen sisäänajojen päätteeksi vetää muutama tankillinen oikein kunnolla. Menee tuolla GO -moottorillakin enemmän kuin tarpeeksi:) Pakoputken käyrän kiinnitysjousi lähti viimeisellä tankillisella irti, ja pakari sulatteli kivat jälet kivisuojaan ja teki samalla uuden tuuletusreijän koppaan. Vatii vissiin hieman alumiiniteippiä muoviosien suojaksi. Seuraavat ajot kuumemmalla tulpalla.... Kaikin puolin hyvä hankinta. Kiitokset Garagelle hyvästä palvelusta ja nopeasta toimituksesta.  :grin:
....
Itse myös hommasin tänään rtr mallin, kiitän myös hyvästä palvelusta firmaa. Mutta yksi hassu ongelma, alaneula ? Onko se siellä go motissa pienellä talttapäällä varustetta ruuvi ? Ja tyhjäkäynti kuusiokololla ?
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

RC-Garage

Alaneula on luistin päässä talttapäinen ruuvi. Eli siellä servon puolella.
Kuusiokolo kanta on kaasarin kiinnitys ruuvissa. Tyhjäkäynnin säätö on pieni talttapää pääneulan päädyssä kaasaria.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Iigor

Mulla lähti toistamiseen pakokäyrä irti. Johtui näköjään siitä, että kiinnitysjousi oli rispaannuttanut kiinnitysreijän käyrän toiselta toiselta puolen hajalle. Pitää porata uusi reikä viereen, niin eiköhän tuo taas pysy.

mc_nopsajalka

EI voi kyllä kuin kehua autoa, vaikka rtr onkin :) 4 tankillist pukilla ja 5 kevyttä ajoa, ja pikkuhiljaan aletaan kiristelee neuloja :D Aivan loistava peli, täytyy vain odottaa että pääsee joskus ihan radalla kokeilee :) Mitäs lämpöjä porukk GO:n myllssä pitelee ?
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

tapsa92

Millaista kytkintä voisi suositella kyseiseen autoon ? Tarvitsisin kestävää kytkintä, onko kytkimillä paljonkin eroja kestävyydessä ? Mitä eroa on komposiitti paloilla verrattuna alumiini paloihin ?

En ole tekemässä polttista, kytkin tulee sähkökäyttöön mutta sillä ei ole merkitystä tässä tapauksessa, kytkimen tarvitsen kuitenkin.
- Tapsa

TheArska

Alumiinipala tarraa kovempaa kiinni, komposiitti voi ehkä luistaa vähän enemmän(alupalat syö kelloa nopeammin mutta ei mielestäni merkittävä asia). Itse käytän alupaloja, enkä ole isoja eroja huomannut käyttämissäni erimerkkisissä paloissa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

tapsa92

Kiitos. Tuollaista olenkin kuullut puhuttavan siitä että tarraavat eritavalla kytkimeen.

Mitään ehdotuksia millaista kytkintä voisi suositella mahdollisesti, varmaankin peruskytkimelläkin pärjää, en tiedä mitä eroja "kisakytkimillä" on ?
- Tapsa

TheArska

Eiköhän sillä hn:n vakio kolmipala/lapa kytkimellä pärjää hyvin(ainakin polttis käytössä näin). Eikös vakiona tullut ne siniset alupalat..?  ..vai oliko ne harmaat, enivei..
Itse käyttänyt vain "normaaleja" kolmipalakytkimiä enkä ole ainakaan muuta kaivannut. Onhan niitä jokunen hieman erilaisempikin ratkaisu, suurin osa varmasti kuitenkin käyttää "normi" kolmipalakytkintä.
Vaikka kyllä niitä "super slide" yms. kytkimiä jotkut kehuu...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 11.07.09 - klo: 21.23
Eiköhän sillä hn:n vakio kolmipala/lapa kytkimellä pärjää hyvin(ainakin polttis käytössä näin).

Tuota... polttiksissapa hyvinkin... Sähköautoissa ei tunnetusti kolmipalakytkintä käytetä  :wink: :p :p

tapsa92

Oletko täysin varma asiasta: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/138722/n/Tekno-RC-V3-Brushless-Kit-for-Jammin-X2-CRT-42mm-Castle-Tekin-motors ?

"This is the Tekno RC V3 Brushless Conversion Kit, intended for use with the Jammin X2-CRT 1/8 Truck. This kit uses a 42mm motor mount, making it suitible for use with electric motors from Castle and Tekin.

Not just another 'conversion', the Tekno RC V3 Brushless Kit is a total electric transformation! Featuring the first commercially available 1/8th scale electric specific chassis along with Tekno RC's innovative patent pending Elektri-Clutch system".



Kyllä vain käytetään, tarkoitus olisi hankkia kytkin kyseisen konversiokitin kamppeille.
- Tapsa

juhku1

Lainaus käyttäjältä: Iigor - 08.07.09 - klo: 10.15
Mulla lähti toistamiseen pakokäyrä irti. Johtui näköjään siitä, että kiinnitysjousi oli rispaannuttanut kiinnitysreijän käyrän toiselta toiselta puolen hajalle. Pitää porata uusi reikä viereen, niin eiköhän tuo taas pysy.

Mulla kävi myös noin. Ei ole mikään laatu pilli, mutta kyllä sillä kulkee. Itse kuitenkin kyllästyin siihen, kun se sulatti koriin reiän ja kivi suojaan semmoisen kolon. Ostin hongnor 053 pillin ja on parempi, kun se on kapeampi ja kestävämpi!
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Iigor

Täytynee päivittää vastaavaa myös itelle...

juhku1

Mitähän sooseja väki diffeissä käyttää?
Ja onko kellään tietoa X2 CRT:ssä valmiina olevien soosien jäykkyyttä?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

RC-Garage

Lainaus käyttäjältä: juhku1 - 07.08.09 - klo: 21.37
Mitähän sooseja väki diffeissä käyttää?

Etu: 10 000W
Keski: 30 000W
Taka: 5 000W (liukkaalla alustalla 3000W)
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

juhku1

Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

mc_nopsajalka

Mitäs tulppia ihmiset käyttää näin kesäkuumilla tossa GO:n .28 koneessa ? Ja polttoaineena donnelin 25% ! Meinaa olla toi rtr paketin tulppa hivenen liian kuuma ?!
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

Poinas2

Kuumilla keleillä GO #4 tai #5 tai jonkun muun valmistajan medium .. medium/cold tulppa. Kylmemmällä tulpallahan pannu menee rikkaammalle, joten se kannattaa huomioida.

Millä tapaa se tulppa sun mielestä on liian "kuuma" ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

mc_nopsajalka

Lainaus käyttäjältä: Poinas2 - 14.08.09 - klo: 12.52
Kuumilla keleillä GO #4 tai #5 tai jonkun muun valmistajan medium .. medium/cold tulppa. Kylmemmällä tulpallahan pannu menee rikkaammalle, joten se kannattaa huomioida.

Millä tapaa se tulppa sun mielestä on liian "kuuma" ?


-> No lämmöt saan pysyy kurissa ajamalla TODELLA rikkaalla, ja heti kun löisi "laihemmalle" niin lämmöt katossa. Kopassa on tuulilasiin leikattu pieni ilma-aukko. Mielestäni silloin tulppa on liian lämmin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Hong Nor X2-CRT
KYOSHO TF-5

juhku1

Ootko ravistanu polttoaine kanisteria kunnolla?
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

pukki81

Hep,

Kertokaapa aloittelijalle miten olette säätäneet jarruservon liikeradan? Nimim. pelottaa servojen puolesta.

Epa:lla säätelen tuota, laitanko niin ettei servo surise jarruasennossa? Vai siten että surisee ja lyö renkaat lukkoon? Jarruvivun päässä on pätkä bensaletkua...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

juhku1

Mulla hajos servo uutena, kun laitoin epat täysille  :embarrassed:
Mä pidän niitä silleen, että se just ja just laittaa jarrut lukkoon, mut ei se uus servo mulla surise muutenkaan, vaikka olis epat täysillä... (savöx)
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poinas2

Lainaus käyttäjältä: mc_nopsajalka - 16.08.09 - klo: 14.04

-> No lämmöt saan pysyy kurissa ajamalla TODELLA rikkaalla, ja heti kun löisi "laihemmalle" niin lämmöt katossa. Kopassa on tuulilasiin leikattu pieni ilma-aukko. Mielestäni silloin tulppa on liian lämmin. Korjatkaa jos olen väärässä.

No jos siinä ei oikeasti ole kuin kaksi asentoa, niin silloin se pannu saa jostain ilmaa eli siinä on vuoto. Ei sillä tulpalla koneen käyntilämpöjä säädetä vaan lämmöt menee pannun seoksien mukaan. Luonnollisesti ilmanlämpötilalla on pikkuisen vaikutusta asiaan eli kuumemmalla kelillä samoilla säädöillä kone on luultavasti aavistuksen lämpöisempi. Kannattaa myös huomioida että tulppa kärsii siitä jos ajetaan liian rikkaalla tai liian laihalla. Eli kone saattaa "röpöttää" koska tulppa ei enää hehku kunnolla eikä sen takia, että se pannu olisi liian rikkaalla. Onko sulla siinä pannussa vetostartti vai kiinteä päätylevy ? Noi vetostarttikapineet tuppaa joskus aiheuttamaan ongelmia koneen säätämisessä.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

hallipatsui

#82
Oliskos tämä hyvä ensimmäiseksi polttis autoksi?
Lähinnä haen sitä että kuinka helppo säätää tämä RTR kone?
Toimiiko varaosa palvelu?
Vai tarvitseeko varaosia edes?
Mitä mieltä olette Hobaon RTR trugystä?
Olisko parempi ekaks polttisautoks?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Iigor

Oliskos tämä hyvä ensimmäiseksi polttis autoksi? -> KYLLÄ
Lähinnä haen sitä että kuinka helppo säätää tämä RTR kone? -> HELPPO
Toimiiko varaosa palvelu? -> LOISTAVASTI
Vai tarvitseeko varaosia edes? -> AIKA KESTÄVÄ KAMPE  :grin:
Mitä mieltä olette Hobaon RTR trugystä? -> varmaan ihan jees
Olisko parempi ekaks polttisautoks? -> eipä ole tullut kokeiltua



hallipatsui

Mitäs polttoaineita käytätte tässä RTR mallissa?
Ja mitä osia kannattais ottaa heti jos nyt tähän päädyn?
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Iigor

Tuolla pärjää jo vakionakin ihan hyvin. Polttoaineena olen käyttänyt Werks RACE Blend 25% ja O'Donnelia. Pakoputkisto saattaa kaivata jossain vaiheessa päivitystä. Originaali käyrä meni itellä siihen kuntoon, etteivät kiinnitysjouset pysyneet enää kiinni. Hommasin tilalle Jamminin P2 putken, jossa tulee myös parempi käyrä mukana. Servojahan voi myös joskus päivittää parempaan. Alkuperäiset ovat tosin toistaiseksi pelanneet ihan hyvin. RTR:ksi kaikin puolin laadukas ja kestävä auto. Jos lääniä on paljon, missä ajelee, niin saattaa kaivata raskaampia välityksiä, ettei tarvi koko aikaa paahtaa urku auki (14 hampaista kytkinkelloa) :wink: Pirssiähän voi sitten pikkuhiljaa päivittää PRO:n suuntaan, jos siltä tuntuu. Paketin mukana tulee Futaban AM radiot.

pukki81

Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 18.08.09 - klo: 18.20
Oliskos tämä hyvä ensimmäiseksi polttis autoksi?
Lähinnä haen sitä että kuinka helppo säätää tämä RTR kone?
Toimiiko varaosa palvelu?
Vai tarvitseeko varaosia edes?
Mitä mieltä olette Hobaon RTR trugystä?
Olisko parempi ekaks polttisautoks?

Olemme sitä mieltä että hommaa suoraan PRo mallin auto... Kuitenkin tulee nuo kaikki osat vaihdettua vastaamaan pro mallia (kuten ohjauspalat, aurauspalat yms... ) Itsellä ainakin tuntui tuo x1 truggyn rtr malli "napsahtelevan" jatkuvasti...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Iigor

Pitkässä juoksussa säästää varmasti, jos hommaa suoraan pro -mallin. Eipähän tarvi autoa hankinnan jälkeen hirveästi päivitellä.

Charisma

Lainaa
Oliskos tämä hyvä ensimmäiseksi polttis autoksi?
Lähinnä haen sitä että kuinka helppo säätää tämä RTR kone?
Toimiiko varaosa palvelu?
Vai tarvitseeko varaosia edes?
Mitä mieltä olette Hobaon RTR trugystä?
Olisko parempi ekaks polttisautoks?


Auto on kestävä ja helppo huoltaa. RTR versiollakin pärjää, ajopaikoista ja määrästä riipuen. Varaosa palvelu toimii erinomaisesti. Hobao Truggystä ei ole kokemusta, muista HoBaon autoista kyllä ja Honkkarin varaosien saatavuus on paljon parempi.

tapsa92

Millaisia renkaita asfaltille/kovempaan käyttöön voi suositella ?

Ei taida tähän autoon suoraan asfaltti renkaita löytyä mutta jotain sen tapaista olisi kiva löytää esim. parkkiksella ajeluun. Muuhun ajeluun löytyy pehmeät LRP the X renkulat sekä GQ hammerit jotka on vähän kovemmat materiaaliltaan.
- Tapsa