Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Landmax 2

Aloittaja kekkeruusi, 26.06.03 - klo: 18.07

kekkeruusi

Minkälainen tämä auto on hiekalla?Eli jos verrataan esim.pure ten alpha ready set:iin sehän ei oikein soralle ole paras mahdollinen, paremminkin asfaltille.
Toisin sanoen minkälaisen maaston vaatii Landmax 2.
Tarkoitukseni oli ostaa inferno 7.5 sports mutta ne on joka paikasta loppu.
No just, joo just.

zhoop

Eikös tuossa alapuolella ole oma topic LandMaxille?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

opa

LandMaxeille on tehty kyllä jo kaiksikin topiccia. Toinen nimenomaan kakkoselle ja toinen molemmille, mutta...

Mulla on noita ykkösiä kaksinkappalein ja maastona käy asfaltti totta kai ja hiekka/sora varsin hyvin ja nurmikko tietysti. Autossa on kuitenkin se n. 30mm maavaraa, joten kyllä se vähän karkeammallakin pinnalla menee...

Koria voi nostaa vaikka vähän ylemmäs, jos ajelee soralla, että turhaan mene rikki. Jos kysymyksesi koski sitä, että voiko sillä ajaa muualla kuin asfaltilla, niin vastaus on: VOI  :D

Jos pure ten alphaan alat autoa verrata, niin lyhyesti sanottuna: aivan eri planeetalta. LM:ssä on jo sen verran potkua, että kyllä se jaksaa mennä. Siihen voit sitäpaitsi laittaa krossirenkaat, joilla maavaraa saa entistäkin enemmän tai rakentaa vaikka kokonaan krossarin siitä...monikäyttöinen siis  :wink:

edit: tuli samaan aikaa näköjään kuin tuo edellinen...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

kekkeruusi

Lainaus käyttäjältä: "zhoop"Eikös tuossa alapuolella ole oma topic LandMaxille?
Aivan oikein, mutta ajttelin laittaa erikseen koska siinä luki että: "...jakaan kokemuksia joilla on Landmax."
Olisin kuitenkin kiitollinen jos saisin silti infoa.
No just, joo just.

opa

Tehdäänkö siihen malliin, että pistät tänne niin suuren listan kysymyksiä ja yritetään joukolla vastailla niihin  :D

Hieman vaikeeta lähtee kirjottaan jotain, kun oikeestaan siitä vois kertoa vaikka 10 sivullista tekstiä, mutta ei jaksa kaikkee kirjottaa...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

kekkeruusi

Lainaus käyttäjältä: "opa"Tehdäänkö siihen malliin, että pistät tänne niin suuren listan kysymyksiä ja yritetään joukolla vastailla niihin  :D

Hieman vaikeeta lähtee kirjottaan jotain, kun oikeestaan siitä vois kertoa vaikka 10 sivullista tekstiä, mutta ei jaksa kaikkee kirjottaa...

Oikeastaan sain jo tarvittavat tiedot, mitä kaipasinkin.Se oli juuri tuo "monikäyttöisyys" .Kysäsenpä huomenna jos Landmaxeja olisi hyllyssä. Kiitos vastauksesta Opa! Jos jollain on eri mielipiteitä tai miksei samojakin otan innolla vastaan.
No just, joo just.

devil

Kuinka hyvin nuo crossarit muuten menee maastossa verrattuna vaikka monstereihin?
Kalamiehet on erikseen...

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "devil"Kuinka hyvin nuo crossarit muuten menee maastossa verrattuna vaikka monstereihin?

krossareilla yleensä käsitetään 1/8 buggyja, landmax sijoittuu ehkä enemmän ralli -osastolle. Krossarit ei minusta toimi hyvin maastossa kuten monsterit johtuen pienemmästä maavarasta ja ovat tarkoitettu hiekka- ja saviradoille. Landmax ralliautona toimii ymmärtääkseni ehkä hieman edellisiä rajummassakin maastossa ja tietty asfaltilla.

late

En ole aivan samaa mieltä.
Kyllä krossarit menevät aika epätasaisessakin maastossa, vaikka pohjaavatkin paljon helpommin kuin monsterit.
Tuntuu nimittäin siltä, että mun Inferno TR-15:kin menee sinne minne sen ohjaa (neliveto tekee ihmeitä).
Nousukykyhän on krossareilla aivan toista luokkaa kuin monstereilla.
Lisäksi mulla on sellainen mielikuva, että krossarit on paljon hauskempia ajaa kuin monsterit.

Ettei tämä nyt ihan offtopikiksi menisi, niin sanonpa sen, että Landmaxilla ei koripäällä varmaankin kovin epätasaisessa maastossa ajella, koska korin ylitykset (ylitys = korin renkaasta yli tuleva osa, jossa on etu- ja takalamput, huonosti selitetty, mutta etteköhän te ymmärrä) estävät menoa jyrkissä nousuissa ja muutenkin epätasaisissa paikoissa. Krossareissahan ei tuota ongelmaa ole.

Ja tähän loppuun vielä että,
mun valinta krossarin ja monsterin välillä on krossari.
LRP - Ei tulta ilman savua

zzs

Mika ei ole vain nähnyt 1/8-krossaria maastossa :P  
:D

Kyllä ne kulkee uskomattoman hyvin siellä missä monsteritkin.

Tosta Landmaxista. Yks tyyppi maailmalla ole laittanut Landmaxiinsa krossirenkaat ja krossarin takasiiven, mutta kuitenkin jättänyt Subarun korin paikoilleen. Kuulemma pärjäsi hyvin kavereittensa krossareille radalla.

Tein ton Landmax-aiheen tarkoittaen, että kaikki jutut jotka liittyvät Kyoshon krossarin pohjalta rakennettuun ralliautoon, Landmaxiin (oli se sitten 1 tai 2, sitä en tarkemmin määritellyt), voisivat ohjautua siihen yhden aiheen alle. Näin jokainen kyseisestä autosta kiinnostunut voisi keskustella helposti yhdessä paikassa eikä selailla monia pieniä tynkiä läpi.

Joten loppupyyntö:
Voisitteko jatkaa myös Landmax 2:n keskustelua Kyosho Landmaxit -aiheessa. Se olisi kaikkien etu. Kiitos!

ps. Modena laittaisin nyt lukot tähän paikkaan ja kehottaisin ystävällisesti siirtymään jo olemassa olevaan Kyosho Landmaxit -osioon.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |