Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

4wd auton diffien kireys..Miten sopivaksi?

Aloittaja tulonenjahve, 31.03.09 - klo: 20.03

tulonenjahve

Moi kaikille,



Tänään kootussa db01 oli ongelma liian löysien etu ja taka diffien muodossa.
Autossa oli lisäksi vielä slipper clutch joten siinä hetki piti kelailla maailman menoa.

Ongelma kuitenkin paikantui ja kiristin diffit.
Menopuoli parani kummasti, mutta etupää jäi vielä löysäksi.

Onko olemassa jotakin nyrkkisääntöä kiristykseen vai ihan vain kokeilemalla mennään?
:azn:

Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

bluebeetle

Päätit sitten tehdä uuden aiheen, kun toisalla ei vastattu heti ?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Koheltaja

Ihan ensimmäisenä kannattaa purkaa diffit ja laittaa keraamiset kuulat/Asson diffirasva ja sen jälkeen homma toimii.

Mutta siitä säädöstä, meitin pelien diffit on säädetty niin että ensin diffin kiristysruuvi hellällä kädellä kiinni ettei painelaakeri vaurioidu ja sen jälkeen avaa 1/8-1/2 kierrosta maun mukaan. Molemmissa autoissa etudiffi on hieman kireämmällä kuin takadiffi.

Ja vielä kerran, ne keraamiset kuulat ja Asson diffirasva... :wink:

Kannattaisi kysyä asiaa tuolla DB-01 osiossa, silloin kysymys ei huku niin helposti.
Kylätason RC-kuski.

tulonenjahve

#3
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 31.03.09 - klo: 21.09
Päätit sitten tehdä uuden aiheen, kun toisalla ei vastattu heti ?

Eli jos en olisi toisaalla ENSIN kysynyt, olisin sitten ilman huomautuksia saanut uuden aiheen tehdä?

Harmi..
:sad:
Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

bluebeetle

Todennäköisesti, joku olisi saattanut kyllä sittenkin huomauttaa esimerkiksi että kyseisestä autosta on jo olemassa topicci/topicceja... Harmi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

tulonenjahve

Moi,



Kiitokset Koheltajalle ASIALLISESTA lähestymisestä aloittelijan aivoituksiin!

Jatkossa lienee parasta mainita tuo ASIALLISTEN kommenttien tarve erikseen.
Suorastaan ottaa päähän lukea näitä sarkastisia kommentteja.

Mikäli on aivan pakko huomauttaa voi sen tehdä myös ASIALLISESTI.
Tuntuu oudolta, että eräät "vanhemmat jäsenet" kommentoivat kirjoituksia niin vihamieliseen sävyyn, että tälläinen aloittelija kokee sen hyvin harrastuksesta poistyöntäväksi.

Tarkkuutta ja oikeaa mentaliteettiä neuvoihin!

Lisäsin muuten olennaisen osan tämän diffikeskustelu tiimoilta tuonne Durga keskusteluun.






Baldre+Carson 12t brushless+Carson 40A ESC+7.4V/11.1V lipo

Qazu

Lainaus käyttäjältä: tulonenjahve - 01.04.09 - klo: 09.28
Tuntuu oudolta, että eräät "vanhemmat jäsenet" kommentoivat kirjoituksia niin vihamieliseen sävyyn, että tälläinen aloittelija kokee sen hyvin harrastuksesta poistyöntäväksi.
Se ei varmasti tunnu miellyttävältä, kun koittaa ratkasta ongelmia ja tulee sukkasaippuaa kaikista ilmansuunnista. Kuitenkin foorumilla on ehkä tiukahkot säännöt topikkien suhteen, kun kyseessä on tuhansia käyttäjiä. Kirjoittaminen olemassa oleviin aiheisiin helpottaa tiedonetsimistä sekä foorumi pysyy siistinä. Aina ei kuitenkaan saa välttämättä vastausta heti, kohta eikä välttämättä samana päivänä kysymykseensä - riippuu paljolti monesta asiasta. Sitä myös aloittelija ja kokeneempi löytää helpommin oikean käyttämällä foorumin hakukonetta. Jos monesta aiheesta tehtäisiin aina uusi topic kärsisi myöskin käyttökokemus. Postauksia on muutenkin niin älyttömästi täällä.

Minusta taas aihealueet pitäisi jälkeenpäin nimetä osuvammin, jos aiheeseen sisältyy esim muitakin automalleja kuin yksi (esim spede topic). Sillä voisi estää vähän uusien aiheiden luomista. Toisaalta myöskin foorumin säännöille voisi laittaa linkin noille aktiivisille osastoille.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

bluebeetle

Lähinnä itseäni otti pattiin että asiaa ensin kysyttiin ihan oikeassa topicissa (editoitiin sittemmin pois...), ja kun ei sinne heti tunnissa kukaan vastannut niin tehtiin ihan oma aihe.

Johan foorumin säännöissäkin on jotain mainittu asiasta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Qazu

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 01.04.09 - klo: 12.59
Lähinnä itseäni otti pattiin että asiaa ensin kysyttiin ihan oikeassa topicissa (editoitiin sittemmin pois...), ja kun ei sinne heti tunnissa kukaan vastannut niin tehtiin ihan oma aihe.
Ja mitä bluebeetlen tekemään agressiiviseen sättimiseen tulee niin sitä se ei ollut. Se oli hyvin asiallinen, eikä aiheenaloittaja joutunut edes huonoon valoon. Monessa uudessa topikissa tulee turpaan paljon ankarammin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Koheltaja

Voisi oikeat modet pistää tämän poistoon koska täällä ei näköjään käsitellä 4WD diffien kireyksiä kuten otsikon perusteella niin voisi olettaa.

Tai sitten siivota topicci ja jatketaan keskustelua otsikon aiheesta, joka tuskin on aiheeton monelle harrastuksen aloittajalle ja miksei kokeneemmallekkin.

Ja, kipinkapin sinne kauppaan hakemaan niitä keraamisia diffikuulia... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.