Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

joxi

#1590
Uusi kori,numerot puuttuu vielä.http://www.aijaa.com/v.php?i=5466844.jpg

edit.Tuo antenni ei ole sitten auton vaan modeemin.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

vato

#1591
Siisti!!!
Sain kans laitettua kuvia omasta VTR rassista.Linkki allekirjoitukses.
Etusivulla on Ministerin kuvia mutta toisessa kansiossa on VTR
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Janne A


joxi

Komee impala! Mistä oot noita pieniä tarroja löytänyt? esim holley,vai ootko tulostanut itse?
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

vato

Noi tuli sieltä mistä toi korikin.
Ne on Parman Stock car fender stickers ja leikelty vaan niin että sopii paremmin Impalaan.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

HuoH

Tuli suhittua uus kori Veturiin...
Ei mikään kaunein,mutta menee.

O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Mika R

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 29.12.09 - klo: 10.24
Nuo tuntuu vaan menevän melko helposti päreiksi nuo retroracingit, verrattuna lexan-koreihin..

eikö noi retrot ole lexania?

Jonni

Eivät ole, ovat PET:ä. Halkeavat huomattavasti helpommin, kuin lexan-korit.

Mika R

Tota en tiennytkään. Kiitti

bluebeetle

Toi mun lausehan olisi melko päätön, jos olisivat...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R


vato

eikö vtr rintamalla ole tapahtunut mitään?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

jarkko

Rajatorpan radan tilanne viittäisi siihen, että VTR olisi jatkossa enemmän asfalttiratojen kesäluokka. Tai ainakaan se ei näyttäisi olevan kovapitoisten mattoratojen luokka.

Loppusyksystä VTR-kuskien määrä väheni viikko viikolta ja nykyään harvoin näkee enempää kuin yhden VTR-kuskin per treenipäivä. Muutama on vaihtanut stock-luokkaan ja muutamaa kuskia vaan ei ole pahemmin näkynyt.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Jonni

Torpan radan tappopito on aika tehokkaasti tappanut luokan kiinnostuksen PK-seudulla.
Kaikkialla muualla esim. viime sunnuntaina Lohjalla on VTR:llä ollut todella kiva ajaa.
Itse olen ajanut Torpassa VTR aika aktiivisesti, mutta auton säätämiseen joutuu panostamaan aika paljon.

Itse ajaisin mielummin Torpassa TSS-10:ä, mutta kun en saa kisoihin mennä niin olen ajellut ennemmin olemassa olevalla kalustolla. (mitä Lohjalla näki TSP:n romurallia, niin ei kiinnosta se luokka pätkääkään)

Toivottavasti kesällä VTR-luokka aktivoituu taas.

vato

Eikö sille tappopidolle ole voinut mitään tehdä?Tarkoitatko että pito ilman pidottamista niin kova että autot kaatuu?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Jonni

Ilman pitoainetta pito muuttuu turhan paljon radan eri kohdissa, etenkin optimilinjan ulkopuolella.
Itse pidotan renkaita noin viisi minuuttia ennen ajoa, takarengas kokonaan ja eturenkaasta puolet.
Loppuillasta ei tarvitse välttämättä pidottaa renkaita ollenkaan, koska renkaat ovat jo sen verran pehmentyneet.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: vato - 21.01.10 - klo: 14.14
Eikö sille tappopidolle ole voinut mitään tehdä?Tarkoitatko että pito ilman pidottamista niin kova että autot kaatuu?

Pitoa on yritetty vähentää imuroinnilla, mutta sen vaikutus jää meidän nykyisillä ajomäärillä varsin lyhytaikaiseksi.

1,5 viikkoa sitten kaikki matot irroitettiin ja rullattiin kasaan, levitettiin uudestaan ja laitettiin uusi profiili. Se sekoitti pidon, mutta vain paikoitellen.

Ajomäärä erityisesti Xenon-renkailla on aika suuri
-4 ajokertaa viikossa, yhteensä 19 tuntia viikossa
-eilen radalla 19 turistiautoa, joista 14-15 ajoi xenoneilla 2 kertaa tunnissa
-lisäksi 3 WGT autoa leveine foumirenkaineen
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 21.01.10 - klo: 12.59
Torpan radan tappopito on aika tehokkaasti tappanut luokan kiinnostuksen PK-seudulla.

Tästä näkemyksestä olen samaa mieltä. Omalta osaltani stanun kokeileminen johti valitettavaan riippuvuuteen, jota ei enää voinut korvata "plasebolla". Harmillista sinällään, koska tykkään kovasti VTR-autojen ulkoisesta olemuksesta. Ajettavuus (minun mielestä) esim. stanuun verrattuna on kuitenkin olematonta ja vähemmän hauskaa, joten minun osalta ei taida paluuta VTR:n olla.
Flying Calacucco

Janne_H81

Oiskohan tossa järkeä kokeilla sitä, että pudottais maavaraa matolla ajattaessa?
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

HuoH

Tuo maavara matolla esim. 6mm vois olla ihan jees!
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Jonni

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.01.10 - klo: 16.27
Ajettavuus (minun mielestä) esim. stanuun verrattuna on kuitenkin olematonta ja vähemmän hauskaa, joten minun osalta ei taida paluuta VTR:n olla.
Kokeilitko autoa muualla kuin Torpassa? Esim. Lohjalla tai Korialla VTR:n ajettavuus oli täysin eri tasolla Torppaan verrattaessa, mikä on sääli luokan kannalta.

Janne_H81

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 21.01.10 - klo: 16.38
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.01.10 - klo: 16.27
Ajettavuus (minun mielestä) esim. stanuun verrattuna on kuitenkin olematonta ja vähemmän hauskaa, joten minun osalta ei taida paluuta VTR:n olla.
Kokeilitko autoa muualla kuin Torpassa? Esim. Lohjalla tai Korialla VTR:n ajettavuus oli täysin eri tasolla Torppaan verrattaessa, mikä on sääli luokan kannalta.


Lohjalla oli eri kiva ajaa!!!  :evil:
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

Jonni

Lainaus käyttäjältä: Janne_H81 - 21.01.10 - klo: 16.32
Oiskohan tossa järkeä kokeilla sitä, että pudottais maavaraa matolla ajattaessa?
Mitään ongelmiahan ei ole ollut muualla kuin Torpassa, joten en lähtisi rukkaamaan sääntöjä yhden radan takia.
Pitää kokeilla autoa ensi kerralle Torpassa matalammalla maavaralla niin ollaan viisaampia.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 21.01.10 - klo: 16.44
Lainaus käyttäjältä: Janne_H81 - 21.01.10 - klo: 16.32
Oiskohan tossa järkeä kokeilla sitä, että pudottais maavaraa matolla ajattaessa?
Mitään ongelmiahan ei ole ollut muualla kuin Torpassa, joten en lähtisi rukkaamaan sääntöjä yhden radan takia.
Pitää kokeilla autoa ensi kerralle Torpassa matalammalla maavaralla niin ollaan viisaampia.

Veikkaan että kovempaa menet.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 21.01.10 - klo: 16.38
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 21.01.10 - klo: 16.27
Ajettavuus (minun mielestä) esim. stanuun verrattuna on kuitenkin olematonta ja vähemmän hauskaa, joten minun osalta ei taida paluuta VTR:n olla.
Kokeilitko autoa muualla kuin Torpassa? Esim. Lohjalla tai Korialla VTR:n ajettavuus oli täysin eri tasolla Torppaan verrattaessa, mikä on sääli luokan kannalta.


En ole kokeillut. Ei ole epäilystäkään, etteikö asia muutu, kun mennään huononmpi pitoiselle radalle. Omalta osaltani se ei vaan riitä, jos kotirata ei ole "ajokelpoinen".

Ehdottelin tuota 6mm maavaraa jo aiemmin syksyllä, se ei kuitenkaan ottanut tuulta purjeisiinsa. On tietysti selvää, että sääntöjä ei kannata rukata yhden radan aiheuttamien ongelmien vuoksi, mutta väitän edelleen, että autojen toimivuus paranee keskimäärin myös muilla radoilla, jos maavaraa lasketaan tuohon 6 mm:n. Mielestäni se ei olisi keneltäkään pois, vaan päinvastoin.
Flying Calacucco

bluebeetle

Jep, tämä maavara-asia nousee aina esille kun jollain ei ole ollut kivaa Rajatorpassa....

Kuitenkin se on (mielestäni) ainoa seikka joka erottaa nämä stanuista selkeesti ja tulisi säilyttää semmoisena.

Luokan henki katoaa mielestäni täysin, jos näistä tehdään "vain" jenkkikoppaisia stanuja, jotka kulkevat kuin kiskoilla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

vato

Tuossa oli semmoinen asia pläjäys bluebeetleltä että taputtaisin jos siihen olisi oikea "hymiömerkki"!!!

Mä olen märkäkorwa,en ole kisaa ajanut kuin Ministerillä mutta treenannut paikallisella radalla VTR:llä aika paljon.Tämän takia mua ihmetyttää että noita turisteja ei saisi säädettyä niin että ei kaadu ILMAN että siihen maavaraan kosketaan.Jopa Torpan radalle.

Saattaa ollakkin niin että ei saa mutta ihmetyttää silti lujaa.

Kuoleeko ajamisen hauskuus jos joutuu hidastamaan että on nopea?

Vatanen,VTR nro 44
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Janne_H81

Kyllä varmasti (ehkä) auton saa säädettyä niin, että auto ei kaadu. Mutta riittääkö kaikilla siihen kiinnostusta, mielenkiintoa, taitoa, tietämystä yms...

Kuten Jarkko totesi Torpan radalla ei ole alku syksyn jälkeen näkynyt paljoa VTR-kuskeja. Ne vähätkin kuskit häviää yksitellen, jos yksin joutuu ajelemaan...
Xray XT8 - Savox - Alpha Plus Engine
Xray T3 - Savox - CS - SpeedPassion

bluebeetle

Lauantai-aamusta klo 10 alkaen kaikki kynnelle kykenevät VTR-kuskit Korian Kasinolle treenaamaan!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu