Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

tturku

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

sakke_

Lainaus käyttäjältä: tturku - 20.08.10 - klo: 13.36
http://rc10.fi/index.php?topic=47942.msg448057#msg448057
Sepolta kunnon ruuvit tilaukseen!
Juu nää ruuvit oli ainakin viimeks kunnon tavaraa eikä mitään normikaupan kuraa.
Jos ruuveissa ei selkeästi mainita kovuutta kuten esim. 10.9 tai 12.9 niin ne kannattaa jättää kauppaan.  :police:
Ruuvi siis on sitä kovempi mitä isompi luku on mutta tarkoittaa myös samalla sitä että sitkeys kärsii suhteessa mitä kovempaa ainetta ruuvi on. Eli ei väänny vaan katkeaa, tosin rc käytössä yleensä ensin hajoaa auto ennen kuin 12.9 ruuvit.
http://www.terasrakenneyhdistys.fi/Esdep/l11/HTML/WG11L31.htm
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Tuukka T

No jopas jotain! Uppokantaisissa on lujuus 10.9, onko se hyvä/riittävä normaaliksi rungon tms ruuviksi?
Löysin rantein...

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 20.08.10 - klo: 14.58
No jopas jotain! Uppokantaisissa on lujuus 10.9, onko se hyvä/riittävä normaaliksi rungon tms ruuviksi?


Aivan varmasti on.
Kyosho, elämäni auto.

sakke_

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.08.10 - klo: 15.11
Lainaus käyttäjältä: Kaasukake - 20.08.10 - klo: 14.58
No jopas jotain! Uppokantaisissa on lujuus 10.9, onko se hyvä/riittävä normaaliksi rungon tms ruuviksi?
Aivan varmasti on.
juu on! Tuo on toiseksi kovin ruuvi mitä teollisuudessa käytetään jos mukaan ei lasketa erikois seosruuveja joita ei edes rc maailmassa tunneta tolkuttoman hinnan takia... :)
jos joku väittää että löytää kovempia niin speksi linkki kiitos niin hankin niitä
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

leppis

Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 20.08.10 - klo: 10.17
Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 20.08.10 - klo: 03.04
Huomenna jos keli sallii niin ekaa kertaa sähkärillä tattiksen radalle  :afro:

Ja jos keli sallii tänään iltapäivällä niin eiköhän me mennä tuonne espooseen kauppakeskus gallerian parkkihallin katolle ajelee niin ei tarvii venailla vuoroja kun siellä on vaan sähkis autoja...

ja tuolla enemmän ajoista...

http://rc10.fi/index.php?topic=41085.90

-Timo

Okei, paha virhe oli poiketa tuolla radalla... tai siis, innostus ei ainakaan laskenut kyllä  :grin: Eiks niin että lisää liikkuvia / odottamattomasti käyttäytyviä esteitä kaivataan radalle?  :p

RoddeR

Hyvät tohinat oli gallerian katolla. Meitsi ekaa kertaa ajamassa "vtr" autolla josta tosin vielä puuttuu vtr kori ja renkaat muuten on vtr säännöt täyttävä auto. Vtr kipina ei kyllä ole ainakaan hiipumaan päin tämän päiväisten ajojen jälkeen  :mrgreen:
Kyosho, elämäni auto.

jerzirccar1

Kylläpäs oli hauskaa koko ilta :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Nokka-akseli

Kyllä vaan! aivan sairaan huippu ajelu tuokio oli tänään, lisää väkeä vaan mukaan ja meno muuttuu mukavammaksi=) iso kiitos kaikille osallistujille ja samaan lauseeseen kai se anteeksipyyntö kaikilta osallistujilta kun ei se impala aina pysy näpeissä=))

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Voyager

Jep jep jep!

Nastaa oli ja paljon tiukkoja tilanteita.
Ensi viikolla uudestaan!

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

RoddeR

Kyosho, elämäni auto.

ata

Meikäläisen Retroracing-Kadett oli kyllä ylihidas hidaste, kuin katuautolla kilpureiden seassa... onneksi akku loppui niin nopeasti eikä ollut vara-akkua tai laturia mukana... :) Mutta tulipahan nähtyä nopeusero noihin VTR-sääntöjen mukaisiin laitteisiin verrattuna tuohon suoraan paketista kasattuun Retron autoon. Mutta hauska oli katsellakin hetken aikaa sen jälkeen kun oma ainoa akku oli hyytynyt. Ja siellä seassa ajelu hieman hirvitti noin hitaalla autolla. (taidan jatkaa omalla pihalla ajelua kunnes tuohon on vaihdettu joitain palikoita)

RangerWalker

Heti kun joku ostaa tuon mun hirviön(allekirjoituksessa) pois niin pääsee hommaamaan kunnon turistirungon. Sitten rupeaa tekosyyt loppumaan miksi en pärjää :roll:

Jos nopari tulee postissa ennen  kisaa niin ensiviikolla olen mukana kisassa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Voyager

Lainaus käyttäjältä: ata - 20.08.10 - klo: 23.30
Meikäläisen Retroracing-Kadett oli kyllä ylihidas hidaste, kuin katuautolla kilpureiden seassa... onneksi akku loppui niin nopeasti eikä ollut vara-akkua tai laturia mukana... :) Mutta tulipahan nähtyä nopeusero noihin VTR-sääntöjen mukaisiin laitteisiin verrattuna tuohon suoraan paketista kasattuun Retron autoon. Mutta hauska oli katsellakin hetken aikaa sen jälkeen kun oma ainoa akku oli hyytynyt. Ja siellä seassa ajelu hieman hirvitti noin hitaalla autolla. (taidan jatkaa omalla pihalla ajelua kunnes tuohon on vaihdettu joitain palikoita)

Tulet tottakai aina mukaan ajoihin!
Kyllä me saadaan se sun auto menemään samaa laukkaa.

Toni  :wink:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

-Petsku-

Laita ata se auto vaan oikeesiin säätöihin niin voidaan sit vetää vähä muiski tapahtumis tasaväkistä kisaa ;)

jerzirccar1

Olisko mielenkiintoa ajaa gallerian radalla jokin VTR/muu touring auton näköinen iltakisa.
Kyselen KalleK mikä olis hyvä päivä hänelle  :p
Laitetaan sääntöihin sellainen asia että välitys 5 tai pidempi, onko tuo OK kaikille, näin takaamme että TT01 eivät ole heittopusseja pääsuoralla.
Jos haluat kisaan mukaan ja sinulla ei ole täysin sääntöihin menevä auto se ei haittaa lainkaan, kaikki sekaan vaan ja autetaan me hiukan kokeneemmat uusia kuskeja tähän hienoon lajiin.
-Palkintoja ei ole
-Osallistumis hinta 5e ??
-Lisenssiä ei tarvita
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

vato

Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 20.08.10 - klo: 23.32
Heti kun joku ostaa tuon mun hirviön(allekirjoituksessa) pois niin pääsee hommaamaan kunnon turistirungon. Sitten rupeaa tekosyyt loppumaan miksi en pärjää :roll:

Jos nopari tulee postissa ennen  kisaa niin ensiviikolla olen mukana kisassa.

http://rc10.fi/index.php?topic=49517.0
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

RangerWalker

Myyty :)

kiitti linkistä, reiska tulossa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

HuoH

Rangeri,oikeen merkin valitsit!

PS: T3 wörkkii hyvin!
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

jerzirccar1

Kokeiltiin vikassa KYPAKin kesäsarja kisassa tuota 4.5 välitystä ja se toimi vallan hienosti mutta kuin pidettiin pieni muotoinen palaveri asiasta niin jotkut olivat sitä mieltä että voitaisi nostaa se jopa 5.
Kerssit haluttiin pois, siis kaikki paikalla olija oli sitä mieltä ja hyvä niin.
Heti kuin sisäkausi alkaa kokeillaan että miten 4.5 ja 5 toimii stanujen kanssa samaan aikaan radalla.
Alkavasta sisäkaudesta on tulossa hieno kausi, sääli että ALUE -8 ei ota VTR kisaan mukaan. Kaipa se on ihan omaa syytä kuin ei oltu kisoissa ajelemassa viimekaudella.
No KYPAKki järjestää kisat omassa luolassa jossa on todella hienot puitteet kisojen järjestämiseen eli sinne seuraavaksi sitten.
Tästä on kiva jatkaa eteenpäin tätä hienoa lajia mitä VTR on  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkko

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.10 - klo: 00.02
Alkavasta sisäkaudesta on tulossa hieno kausi, sääli että ALUE -8 ei ota VTR kisaan mukaan. Kaipa se on ihan omaa syytä kuin ei oltu kisoissa ajelemassa viimekaudella.
Tästä on kiva jatkaa eteenpäin tätä hienoa lajia mitä VTR on  :wink:
Jerzi

Alue-8 työryhmän kanssa voi neuvotella. Myös kisakohtaisesti järjestäjällä on säätämisvapautta.

PK-seudulla tulee olemaan kaksi mattorataa ja kuvittelisin että kisatarjontaa on aikaisempaa enemmän.

Kisaformaatteja voi myös miettia ja ideoida uusiksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

vato

Kyllä se tasasi eroja kun oli 4.5 välitys.Omalta kohdalta voinen tunnustaa että mulla oli mahdollisuus joko 4.58 tai 4.42.Ajoin tuolla jälkimmäisellä,erotus 4.5 välitykseen oli molemmilla sama 0.08 .
Jos herätti ihmetystä se että miksi sain suoralla hiukan kiinni.

Mutta hyvä välitys se oli mun mielestä ainakin KyPak radalle.Vauhtia oli sopivasti ja ajettiin pidon rajamailla.
Sisällä tietenkin tiuhemmalla.Mutta onko se sitten hyvä jos se välitys määrätään johonkin tiettyyn kuten esim mineissä?

Vai pitäiskö siinä olla joku "haarukka"?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

tero

pysyikö lämmöt kurissa noilla välityksillä?
meinaan että kun itse kokeilin joskus siihen neljän pintaan välitystä niin meinasi aikasta kuumana motti käydä....

vato

4.4 ja 4.2 ruuvilla kokeilin ajaa Lauantaina KyPak -radalla ja lämmöt näytti 45-55ast lukemia.
Eli hirveen ylikuumalta ei vaikuttanut.

Toki en mä nyt takuuseen mene mun mittarista mutta finaalien jälkeenkään se ei ollut mitenkään kuuma.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

RangerWalker

mites sensorittomana 5.7 väleillä 107c :roll:

(kannatti vetää phskarinkiä 5min putkeen...)


Meneekö ylikuumenisen johdosta muuta rikki kuin roottorin magneettisuus kärsii?

Eli mitä kannattaa laittaa uutta tuon jälkeen.

Tuon jälkeen on ajettu +10 akullista ilman ongelmia tosin.

Avasin kannun ja roottorissa on kulumaa/grafiittipinnasta puolet jäljellä.
Mnkälaista huoltoa olette näihin cs kannuihin tehneet?

Ja MMP saapui juri kotia, on aikas kookas tekele...  no ainakin helpottuu minimipainorajan saavuttaminen.

Ehkä myöhemmin saa hakea reiskan postista ja rupeaa auto valmistumaan.

-Pate
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

hana79

Kertokaas tyhmälle että mitä eroa on one-way, spoolilla ja kuuladiffillä? Voiko kuuladiffin kiristää tarpeeksi kireele (lähes lukkoon), pitääkö siellä olla jotain rasvoja... Ilmeisesti autossani(TA05) on kuuladiffi.
Vai pitääkö vaihtaa osia että saa paikat kireemmiksi?

Mulla oli 4.5 väli ja kivasti meni silloin kun auto pysyi lapasessa... :lol:
T: Mad Hana
416we VTR ja voitosta voittoon

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.10 - klo: 00.02
Kerssit haluttiin pois, siis kaikki paikalla olija oli sitä mieltä ja hyvä niin.
Heti kuin sisäkausi alkaa kokeillaan että miten 4.5 ja 5 toimii stanujen kanssa samaan aikaan radalla.

Täsmennätkö / neuvotko Jerry hieman?

Eli miten toimitaan, jos on ns vanhan mallin kerssi-säädin, eli esim LRP SPX, jossa neljä ensimmäistä pykälää on "tavallista puntsia" ja neljä seuraavaa jotain ennakonsäätöä.

Mennäänkö tuossa noilla neljällä ensimmäisellä setupilla vai kuinka? Tuollaiset säätimet kuitenkin kelvannevat jatkossakin tähän luokkaan, vaikka nollaennakkoihin mentäisiinkin?

Nimim. Speed passionin uudelleen ohjelmoinut, mutta uuden Nosram Matrix Stockin omistava...  :roll: :grin:

PS: Ja oman mielipiteen jos saan kertoa, niin olihan tämän luokan ajelu viime kesänä kivempaa ihan perus systeemeillä. Tänä kesänä vähät ajot meni kerssi-noparin säätelyyn eikä siihen hyvää säätöä edes löytynyt.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 24.08.10 - klo: 23.05
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.10 - klo: 00.02
Kerssit haluttiin pois, siis kaikki paikalla olija oli sitä mieltä ja hyvä niin.
Heti kuin sisäkausi alkaa kokeillaan että miten 4.5 ja 5 toimii stanujen kanssa samaan aikaan radalla.

Täsmennätkö / neuvotko Jerry hieman?

Eli miten toimitaan, jos on ns vanhan mallin kerssi-säädin, eli esim LRP SPX, jossa neljä ensimmäistä pykälää on "tavallista puntsia" ja neljä seuraavaa jotain ennakonsäätöä.

Mennäänkö tuossa noilla neljällä ensimmäisellä setupilla vai kuinka? Tuollaiset säätimet kuitenkin kelvannevat jatkossakin tähän luokkaan, vaikka nollaennakkoihin mentäisiinkin?

Nimim. Speed passionin uudelleen ohjelmoinut, mutta uuden Nosram Matrix Stockin omistava...  :roll: :grin:

PS: Ja oman mielipiteen jos saan kertoa, niin olihan tämän luokan ajelu viime kesänä kivempaa ihan perus systeemeillä. Tänä kesänä vähät ajot meni kerssi-noparin säätelyyn eikä siihen hyvää säätöä edes löytynyt.

Tomi, tehdään niin että joku SPX tietäjä voi vastata tähän koska en tiedä vastausta.
Eli samalla linjoilla kuin sinä olen että viimekesänä oli hauskempaa kuin tänä kesänä ja toivotaan nyt että nuo kerssit häipyy tästä luokasta mah pian.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

goos

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 24.08.10 - klo: 23.05
Eli miten toimitaan, jos on ns vanhan mallin kerssi-säädin, eli esim LRP SPX, jossa neljä ensimmäistä pykälää on "tavallista puntsia" ja neljä seuraavaa jotain ennakonsäätöä.

Mennäänkö tuossa noilla neljällä ensimmäisellä setupilla vai kuinka? Tuollaiset säätimet kuitenkin kelvannevat jatkossakin tähän luokkaan, vaikka nollaennakkoihin mentäisiinkin?

7 ja 8 profiilissa on ennakkoa, ja sekin taisi olla joku 5astetta :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook