Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

HuoH

Eiköhän ainakin Tuusulasta oo tulossa Minä ja Joni.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

jerzirccar1

Perjantaina tulee lisää keltaista letkua iso myyriin. Voiko joku järjestää talkoot jonnekkin koskien letkujen täyttöä.
Olen luvannut että minä en KOSKAAN enää mitään talkoita enää järjestä mutta jos joku sen tekee niin osallistun mielellään täytössä.
Vieressä ei viitsi istua ja katsoa kuin muut tekee ja viereiseltä radalta ei tee mieli mennä hakemaan parempaa pois  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

elmeriracing

olikos tämä koppi kisalaillinen :huh: :huh: :huh: :huh:

xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

bluebeetle

On, kun ruuvaat siiven pois.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Jankka

Sama juttu sit vissiin tän korin kanssa:





..eli siipi pois? ,niin sit kelpaa baanalle muiden vetureiden kanssa.

bluebeetle

Riippuu siitä milä tuo kori on, minusta näyttää liian tuoreelta.. Säännöissähän sanotaan -79 tai vanhemmat, ja GT40 Fordin retroversio GT:hän tuli 2005.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Jankka

#2467
Kävin tallista kaivamassa korin pussissa olleen pahvilapun jossa lukee "Ford GT LM Race Spec II" ,... eli nähtävästi kori esittää uudempaa esikuvaansa joten ei sit kelpaa.

Isosuo

Jos kori on GT-auto, niin ei sallita (poikkeus Detomaso Pantera ilman siipeä).

LainaaVintage kori. -79 tai vanhemmat katuautot... ...Kiellettyjä ovat PROTOTYYPPI/GT luokan korit.

-Petsku-

Minkäs takia tuolle Panteralle on annettu erikois lupa vaikka säännöt nimenomaan kieltää GT/prototyyppi korit?

Eihän säännöistä oo mitään hyötyä jos niitä ei noudateta.

Jankka

#2470
Ford GT40 -1968:


Ford GT -2005:


Teknisesti 1:1 autot ovat hyvinkin erilaiset, mut korilinjat muistuttavat kyllä suuresti toisiaan.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: -Petsku- - 18.11.10 - klo: 19.24
Minkäs takia tuolle Panteralle on annettu erikois lupa vaikka säännöt nimenomaan kieltää GT/prototyyppi korit?

Eihän säännöistä oo mitään hyötyä jos niitä ei noudateta.

Aivan VTR -luokan syntymän alkuaikoina oli erimielisyyttä ja epätietoisuutta siitä, että oliko Detomaso Pantera GT-luokan auto, vaiko eikö.

Moni ajoi tällä korimallilla, ja monella sitä oli ostettuna vtr:ää varten.  Silloin ei ilmeisesti tahdottu aiheuttaa pettymystä korin hankkineille, koska onhan kyse herrasmiesluokasta.

Sovimme kuitenkin että siipi kielletään, koska se todellakin on siipi, eikä esikuvanmukainen spoileri.....

Jankka

Pitäis sit vissiin olla viel joku VTR GT -luokka erikseen et vois ajaa noilla GT -koreillakin.  :wink:

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Jankka - 18.11.10 - klo: 19.34
Pitäis sit vissiin olla viel joku VTR GT -luokka erikseen et vois ajaa noilla GT -koreillakin.  :wink:

Ei kai tuo liene ongelma, jos ei meinaa kisoissa käydä?! Hankkii sitten kisoja varten "laillisen". Jos minulta kysytään, niin onhan tuo Panteran ohella erittäin "hengen mukainen", piristää mukavasti Comero-rintamaa! Siipi pois ja sekaan vaan!  :wink:

Isosuo

En ota kantaa koreihin sen enempää, kun säänöt eivät ole minun laatimianikaan... Itselläni  ei tuottanut ongelmia hankkia sääntöjen raameihin menevää koria :wink:

Jankka

Todennäköisesti toi kori joutaa tallin hyllylle koristeeksi ja hankin kisalaillisen korin, mut tulipahan kysyttyä et käykö vai ei.

bluebeetle

No mitä tuohon kantaa ottamaan, 2005 on kuitenkin vuosimalli joten ei mene luokan sääntöihin millään.

Panterasta käytiin joskus mielenkiintoista keskustelua, ehkä jopa tässäkin triidissä enkä nyt muista miksi se sallittiin kuitenkin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

vato

Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"

Das tät satisfy joor kvestion ABU?

Ford GT on taas nimensäkkin mukaisesti.......(rummunpärinää)....GT-Auto!

Jankan GT Ford on kyllä siltikin todella hieno ja henkisyydessään "pieksee" ison osan luokan autoista mennen tullen.Mutta GT-auto on "mustalla listalla".

Varmaan noi olisi sallittavissa molemmat autot sääntöihin jos takasiivet poistaa mutta siitä päättää "sääntövaliokunta".Mutta säännöt on ollut korin kohdalla nuon jo pari vuotta joten ei ymmärrä miksi ostaa Pantera tai GT-40 jos haluaa kilpaa ajaa VTR luokassa??


Mutta etua kilpailullisesti noilla kummallakaan ei taida olla Kypak kesä tai talvibaanalla.
Toki olisi kiva nähdä ja testata moinen asia,ja lopettaa spekulaatiot.

Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Vatanen #44

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Jankka

En tuolla Fordin GT korilla väkisin vänkäämällä halua ajaa, mut kunhan kysyin asiaa ja se tuli selväksi. Täytyy vissiin tilata HPI:n Camaron -kori ellei parempaa vaihtoehtoa löydy.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: vato - 19.11.10 - klo: 10.27
Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Niin, meneekö auto sitten raameihin vaiko eikö...

LainaaLancia Delta oli italialaisen Fiat-konserniin kuuluvan Lancian valmistama viistoperäinen monikäyttöauto joka esiteltiin Franfurtin autonäyttelyssä vuonna 1979

:wink:

jarkko

Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

JSJ

Lainaus käyttäjältä: vato - 19.11.10 - klo: 10.27
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

bluebeetle

Edelleenkin tässä mustavalkoisen korin kohdalla sivuutetaan vuosimallikysymys, kas kun se ei ole alkuperäinen GT-40 vaan uustuotantoreplika GT vuodelta 2005.

Simple?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 19.11.10 - klo: 11.39
Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

Simple to answer. Se kestää eniten.
Ja viellä se on 1 osainen kori.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkko

Lainaus käyttäjältä: JSJ - 19.11.10 - klo: 11.47
Lainaus käyttäjältä: vato - 19.11.10 - klo: 10.27
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?

Ei kait kilpailemaan pyrkivät tuotteet kuitenkaan määrittele toisen tuotteen kategoriaa. Ne vain koittavat omilla keinoillaan päästä saamaan isomman osan ostajien rahoista.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

vato

#2485
Lainaus käyttäjältä: Jankka - 19.11.10 - klo: 10.35
En tuolla Fordin GT korilla väkisin vänkäämällä halua ajaa, mut kunhan kysyin asiaa ja se tuli selväksi. Täytyy vissiin tilata HPI:n Camaron -kori ellei parempaa vaihtoehtoa löydy.
On siellä muitakin koreja kuin Camaro...pliis.... :lol:

Ei vaiten,tuu vaikka Camarolla jos sellaisen haluat.
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 19.11.10 - klo: 11.13
Lainaus käyttäjältä: vato - 19.11.10 - klo: 10.27
Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Niin, meneekö auto sitten raameihin vaiko eikö...

LainaaLancia Delta oli italialaisen Fiat-konserniin kuuluvan Lancian valmistama viistoperäinen monikäyttöauto joka esiteltiin Franfurtin autonäyttelyssä vuonna 1979



Ööööö joo,kyseinen Delta tuli tosiaan -79 mutta Delta Integrale(jollaine kori tämä oli) ei ole ollut saannissa -79 vaan myöhemmin -80 luvulla jolloin sillä voitettiin MM rallititteleitä useita.Erot suurimmalti visuaalisia,konepelli pullistus ja levikkeet.
Mutta kuten aiemmin sanoin,ei siellä niin tiukkapipoja olla  :lol:
Suora lainaus:"Syksyllä 1987 esiteltiin Delta HF Integrale"


Delta:http://www.museodelcoche.com/Galerias/wp-content/gallery/lancia/Lancia%20Delta%201979.jpg

Ja Integrale:http://www.italiancarlinks.com/Lancia.jpg


Lainaus käyttäjältä: jarkko - 19.11.10 - klo: 11.39
Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

JOtkut väittää että se olisi nopeampi,itse en tähän usko.En näillä nopeuksilla ja radoilla.Mutta voi olla että olen niin väärässä kuin vain voi olla.


Lainaus käyttäjältä: JSJ - 19.11.10 - klo: 11.47
Lainaus käyttäjältä: vato - 19.11.10 - klo: 10.27
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?

Aika hyvä kysymys,täytyy myöntää.Muistaakseni Corvee ei ollut GT-auto,vaikka kilpailikin GT-luokassa 1:1 maailmassa.Enemmänkin Sport Sedan-tyylin auto.
Tätähän pitää tuumailla.

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 19.11.10 - klo: 12.19
Edelleenkin tässä mustavalkoisen korin kohdalla sivuutetaan vuosimallikysymys, kas kun se ei ole alkuperäinen GT-40 vaan uustuotantoreplika GT vuodelta 2005.

Simple?

Nimenomaan.

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 19.11.10 - klo: 12.31
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 19.11.10 - klo: 11.39
Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

Simple to answer. Se kestää eniten.
Ja viellä se on 1 osainen kori.
Jerzi

Kaikki kestää jos ei osu mihinkään :lol:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

vato

Ja tämä ei ollut mikään esto-kampanja ko.koreille vaan avointa keskustelua.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Veskuvaan

Iältäänhän Lamborghini Countach olisi myös sopiva koppa mutta taitaa mennä jo liian GT:ksi DeTomasoonkin verrattuna :laugh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

ankku3

no joo. onhan Lancia melkein vintake ku kattooo,läpi sormien ja vähän kieroon :wink:Kori säännöissä voitaisiin vähän joustaa :p

kaitsu82

entäs mini,rättäri ja kupla?
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/