Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vintage Touring Racing, VTR-10

Aloittaja jerzirccar1, 04.04.09 - klo: 22.24

vato

Ja ne toisetkin finaalivoitot ajettiin muuten vanhalla CS:n koneella....Ja molempien päivien aika-ajojen 2 paikka kanssa.
Eli molemmat päivät voitettiin ja vietiin aika-ajojen paikat 1 ja 2 CS:n koneilla!

Ja oli muuten Cupissa ajettuna munkin eka voittopäivä!
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Piedro

Lainaus käyttäjältä: vato - 26.03.12 - klo: 12.40
Ja ne toisetkin finaalivoitot ajettiin muuten vanhalla CS:n koneella...
Noita kun ei vaan taida saada mistään enään.

bluebeetle

CS:ää on RCM:ällä hyllyssä, senkun tilaa.

Lämmöt 10 minuutin ajon jälkeen noin 60 astetta..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Piedro

No niinhän olikin :smiley:
Meni koneet sekasi, kyselin sieltä CS.n konetta toissa viikolla mutta 10.5T oli loppu eikä tuo 17.5t
Täytyypä käydä hakemassa samalla kun pyörähtää keskustassa joku päivä.

Piedro

Eikös tuo koppa ole VTR luokkaan sopiva? kun GT40 tais olla 60-70 luvun auto ja tuosa 2005 mallissa
on käsittääkseni suunnilleen sama kori mitä käytettiin sillon 60-luvun GT40 autoissa.
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=fi&partNo=7495
Ois nimittäin kohtuu siistin näkönen koppa.

tturku

tais olla jossain vaiheessa ko. kopasta keskustelut että ei kelpaa koska on nimenomaan 2005 eikä se alkuperäinen. Jossainpäin löytyy lista hyväksytyistä kopista tähän sarjaan?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

tero


vato

Lisätty korilistaan:
Hpi -78 Trans Am
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

-Petsku-

Pari videota sunnuntaina kisoista. A1 finaalista tulee vielä video, kunhan saan siirrettyä sen.

VTR B1 finaalin varaslähtö Ylistaro 1.4.2012

VTR B1 finaali Ylistaro 1.4.2012

Jonni

Luokan maavarasääntö poistettu, toivottavasti tällä muutoksella saadaan lisää kilpailijoita tähän hienoon luokkaan!
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

-Petsku-


vato

Lainaus käyttäjältä: Jonni - 02.04.12 - klo: 10.21
Luokan maavarasääntö poistettu, toivottavasti tällä muutoksella saadaan lisää kilpailijoita tähän hienoon luokkaan!
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Luokan nykytilanteesta ja kuskien motivaatiosta kertonee sekin jotain että A-finaaliin menneet kuljettajat tykittivät best-läppinsä(joka ei oikeasti kisassa kerro mitään jos tasaisuutta ei ole) 0.7sek sisään...

Jos yhdenkin kaadon teki,tippui sija monta pykälää ja todella vaikeaa saada paikkansa takaisin.huomasin kun A:n paalulta johtopaikasta 3-4sek kaato ja 3 tai 4 oli sija kun maaliin tultiin... :embarrassed:
Tokassa A:ssa moista virhettä ei enää tullut :cool:

Ja sillä samalla vanhalla CS:n koneella edelleen.

Oli yksi talven hauskimpia ja kisaamisessa tiukimpia  viikonloppuja.Kiitos kilpakumppaneille hyvästä talvi-cupista!

Toivottavasti tällä muutoksella saadaan kisaamisestä vieläkin parempaa ja uusia kuskeja radalle!


http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

rizardi

Saksan poikien vastaava sarja. Ihan en pysynyt sääntöpuheissa mukana. (Lontoon kieli Frankfurtin murteella hieman ruosteessa.)
LRP TCM 2012 - In the Challenge pits

Tänään yritin käydä ulkoiluttamassa camaroa J:päässä, mutta pääsiäinen teki tepposen.
Pakko tyytyä omaan rataan. :embarrassed: yksin.

Jonni

Ainakin aiemmin Saksassa ajettiin parilla alustalla (muistaakseni HPI/HB-muoviautot), LRP X11 17.5T moottorilla ja rajatulla välityksellä,
välitys taisi olla jotain 6-7 välillä, joten paljon hiljempaa mennään kuin meillä.

Ankku


Tervehdys kaikille,

Ensimmäisen RC-autoni ostin 14-vuotiaana, 36 vuotta sitten  :grin:  Koko ajan on ollut jonkinalaista kalustoa ajokunnossa ja reilut kymmenen vuotta sitten kisailin Syndicate Touring luokassa.

Nyt kiinnostus on kovasti herännyt tähän VTR luokkaan, joskos vielä huolisitte tälläisen vanhemmankin mukaan leikkimieliseen kisailuun  :wink:

Minulla on LRP:n Blast TC auto ja tuosta ajattelin tehdä luokkaan sopivan auton. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen joihin en löytänyt vastausta tästä linkistä, ainakaan pikaisella tutkimisella.

- Saako autossa olla kallistuksenvakaajat?

- Renkaista, tuleeko HPI Vintage renkaissa insertit mukana?

- Hyväksyttyjä renkaita on, HPI:n 4793 ja 4797 renkaat, saako näitä renkaita varioida, eli voiko olla esim. edessä ja takana nuo leveämmät renkaat, tai saako olla vaikka kapeammat renkaat sekä edessä että takana ja mikä variaatio on toimivin?

- Onko Hobbylinna ainoa paikka mistä löytyy luokkaan sopivia renkaita ja koreja



kaitsu82

Lainaus käyttäjältä: Ankku - 09.04.12 - klo: 09.26

Tervehdys kaikille,

Ensimmäisen RC-autoni ostin 14-vuotiaana, 36 vuotta sitten  :grin:  Koko ajan on ollut jonkinalaista kalustoa ajokunnossa ja reilut kymmenen vuotta sitten kisailin Syndicate Touring luokassa.

Nyt kiinnostus on kovasti herännyt tähän VTR luokkaan, joskos vielä huolisitte tälläisen vanhemmankin mukaan leikkimieliseen kisailuun  :wink:

Minulla on LRP:n Blast TC auto ja tuosta ajattelin tehdä luokkaan sopivan auton. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen joihin en löytänyt vastausta tästä linkistä, ainakaan pikaisella tutkimisella.

- Saako autossa olla kallistuksenvakaajat?
- saa
- Renkaista, tuleeko HPI Vintage renkaissa insertit mukana?
- tulee
- Hyväksyttyjä renkaita on, HPI:n 4793 ja 4797 renkaat, saako näitä renkaita varioida, eli voiko olla esim. edessä ja takana nuo leveämmät renkaat, tai saako olla vaikka kapeammat renkaat sekä edessä että takana ja mikä variaatio on toimivin? osa porukasta ajaa 26 joka nurkassa ja osa ajaa kapeet edessä ja leveet takana ihan mistä kukakin tykkää

- Onko Hobbylinna ainoa paikka mistä löytyy luokkaan sopivia renkaita ja koreja
joo suomesta ei saa muualta renkaita, toki sitten jo englannista läytyy useampikin firma. koreja voi löytyäkkin muualtakin...
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Ankku

Kiitos Kaitsu vastauksistasi!

Millainen tuo on ajaa leveät edessä, sekä takana. Tuo lienee myös sallittu kisarengastus?

Heuli

Useimmat touringautot on suunniteltu max. 26 mm leveille vanteille, noilla leveämmillä ei saa kääntymään riittävästi kun vanne ottaa kiinni tukivarteen.

Nokka-akseli

Lainaus käyttäjältä: Ankku - 09.04.12 - klo: 10.28
Kiitos Kaitsu vastauksistasi!

Millainen tuo on ajaa leveät edessä, sekä takana. Tuo lienee myös sallittu kisarengastus?

Toki saa ajaa leveät/leveät mutta niinkuin heuli jo asian esitti selkeästi niin tuskinpa siitä siis suurta etua ainakaan saat ja hyvin on pärjännyt kapeet/kapeet yhdistelmälläkin, mutta amerikan ihmeet camarot yms on minun mielestäni hienoimmillaan kapeet/leveät rengastuksella.


Ja muuhun asiaan itse aloitin ulkokauden tänään tattarisuon asvaltti radalla ja kyllä se vaan ulkona on mukava kaahailla ja kun patenkin sain houkuteltua mukaan niin oli oikein kilpailun makua=)) .....ulko kautta odotellessa..

-Timo #65
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

kaitsu82

vato on ajanut leveillä joka nurkassa joten kyllä ne ainakin reiskaan mahtuu hyvin, nehän on levennetty oikeastaan vaan ulkoreunasta ne vanteet eli mitta hexistä vanteen sisäreunaan on aikalailla sama kuin 26mm vanteessa
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Ankku

Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.

Muutamia lisäkysymyksiä on tullut mieleen. Millainen kiinnityspaikka tulee kisoihin varata transbonderia varten ja paljonko tuo transbonderi painaa ja mitkä on sen mitat? (autossahan pitää huomioida kisakunnossa minimipaino)

Millaisialla NiMh ja Lipo kapasiteeteilla te ajelette, eli minkä verran kapasiteettia akuissa tulisi olla jotta riittää hyvin tuohon 8 minuutinkin finaaliin sääntöjen määräämällä moottorilla.


-Petsku-

Tuolta löytyy syksyllä kerätty kalustolista josta saa vähän osviittaa akuistaki. http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0

Vanteidenhan ei tarvi olla ne HPI:n vanteet vaan saa ajaa myös muilla vanteilla.

ekiR

Lainaus käyttäjältä: Ankku - 11.04.12 - klo: 11.06
Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.

Muutamia lisäkysymyksiä on tullut mieleen. Millainen kiinnityspaikka tulee kisoihin varata transbonderia varten ja paljonko tuo transbonderi painaa ja mitkä on sen mitat? (autossahan pitää huomioida kisakunnossa minimipaino)

Millaisialla NiMh ja Lipo kapasiteeteilla te ajelette, eli minkä verran kapasiteettia akuissa tulisi olla jotta riittää hyvin tuohon 8 minuutinkin finaaliin sääntöjen määräämällä moottorilla.

Yleisimmin käytössä olevat AMB RC2 ponderit painavat 7,8 grammaa ja koko on 22x27x7 mm (pituus, leveys, korkeus)
On myös olemassa uudempi malli AMB RC4, mikä painaa 4 grammaa ja koko on 16x19x6 mm

vato

Kisoissa on ajettu voitosta sekä minimipainoisilla ja 1-150g ylipainoisillakin joten se paino ei sitä voittoa välttämättä tee...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

RangerWalker

Ja leveämmät hexit kun laittaa niin saa leveämmäksi, toki ihan prikatkin vanteen/hexin väliin toimii.

Painolla ei hirveän suuri merkitys tosiaankaan ole, mutta painopisteellä taas on, ainakin matolla.

korkeat painavat kopat kaataa helposti auton kun esim. camaro menee kuin juna.

ja itse aloitin tt01 mallilla vtrrän... ei toki kärkisijoista silloin kisattu mutta alkuun pääsee millä vaan.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

rizardi

Lainaus käyttäjältä: Ankku - 11.04.12 - klo: 11.06
Kiitos tiedosta, tuo LRP:n TC auto kun on 190mm leveä ja HPI:n 5-puolavanteita ei näytä olevan kuin 0 ja 6mm offsetilla. Nuo 0-offsettiset jäisi niin rumasti 200mm Mustangin korin sisään. Siksi mietin eteen ja taakse noita leveämpiä renkaita.


Piti oikein mitata, kun itsellä on camarossa ollut kapeammat edessä ja leveät takana, eikä näyttänyt pahalta, mielestäni hyvin skaalamaiselta. Wanhoissa kilpureissa renkaat oli selvästi lokasuojien sisällä.
Camaro 200mm edestä ja 210mm takaa
Mustang 200mm edestä ja 200mm takaa
Niin ja autona 190mm leveä tc3

Ankku

Kiitos kaikille taas vastauksista. Näin pääsen pikkuhiljaa jyvälle tämänkin luokan saloista  :wink:

Saako tuon transbonderin kisajärjestäjiltä lainaksi vai tuleeko jokaisella kilpailijalla olla oma. Jos niin mistä tuollainen kannattaa ostaa.

TeemuS

#3297
Kisoista saa ponderin lainaan noin 5e(riippuen järjestästa) korvausta vastaan.

Liitteessä kuvat pondereista: Ylempänä AMB ja alla klooni MRT PTX
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Ankku

ok. Pitääkö autoon "rakentaa" jonkinlainen telinen tuolle transbonderille, vai miten se kisapaikalla helpoiten kiinnitetään autoon. Onko sijaintipaikka määritetty?

-Petsku-

#3299
Transpondereita saa suomalaisita ja ulkolaisista nettikaupoista. AMB:n ponderit maksaa jotein vähän alle 100€ ja MRT:n ponderit jotka toimii AMB:n järjestelmäs saa vähän edullisemmin.

Täälä foorumilla on  aina joskus kimppatilauksia noista MRT:n pondereista. Omastani taisin maksaa 60€.

Kakspuoliteippillä nuo ponderit on yleensä autossa kiinni. Sijoituspaikka on ihan itsestä kiinni.

EDIT: MRT typot poistettu