Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottorin esilämmitin

Aloittaja wictro, 15.04.09 - klo: 20.52

wictro

Tämmöiseen törmäsin:



http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/282697-powerhouse-engine-warmer.html

Täällä toisenlaisia:

http://moroso.com/catalog/categorydisplay.asp?CatCode=15014

Laite siis tökätään seinään tai kytketään akkuun.

Lämmitinelementti kietaistaan jäähdytyskannen ympärille ja se lämmittää moottorin 15-25 minuutissa käyntilämpöön (tai sinnepäin)

Tractor-pulling kuski Dave Engle keksinyt tommosen tehdä.

Kaikkeen on oma laite näemmä nykyään, tässä tapauksessa vaikka sisäänajoon :)

.w
-Lithium Love Racing-

peitsamo

Kuumailmapuhallin ajaa saman asian, kahdessa minuutissa.
Flying Calacucco

pukki81

Niin mikä tässä oli ideana? Eikö tuo aja saman asian kun ajaa pari kierrosta?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

bluebeetle

Juu, pari kierrosta helpottaa tiukan myllyn käynnistämistä ihan mielettömästi....

:mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

wictro

Lämmitämisen idea (riippumatta tyylistä) on saada moottori käyntilämpöön ennen käynnistämistä, jolloin osat eivät ole niin tiukat toisiinsa nähden. Tällöin rasitus ja kuluminen minimoidaan.

.w
-Lithium Love Racing-

PEPI

#5
Vähän hirvittää tuo viritys näin sähkärinä.   Ite en kyllä tuota laittas seinään.  :lol:
Kuumailmapuhallin on hyvä, jos on sähköt lähellä tai sitten esim. kaasujuotin   http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-6822

EDIT. Jos laite toimisi esim. 12v tai 24v niin asia olisi eri. Mielestäni tuo tulisi ainakin liittää pistorasiaan, joka on suojattu vikavirtasuojakytkimellä. Tällöin voitaisiin pienentää sähköiskun vaaraa.
Niin mikäköhän on tuon lämmittimen käyttöjännite?

wictro

Kyseinen yksilö toimii 110V (jenkkimalli) ja 12V virroilla.

.w
-Lithium Love Racing-