Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho V-one & FW05-R zone

Aloittaja Toni, 01.07.03 - klo: 16.52

Jonni

Ei haittaa kunhan siellä on ne pyöreät jousenohjurit paikoillaan. Säädä maavaraksi vaikka eteen 5mm ja taakse 6mm niin pitäisi toimia.

rcoss

Kallistuksen vaimennin taakse: onko käsitystä kuinka paljon on vaikutusta ? (autossani FW05-T ei niitä ole)

rcoss

Diffin öljyistä.

Ostin juuri eteen TCD-diffin (planetaaritasauspyörästö) ja siinä mukana tuli Kyoshon diffi-öljy, jonka hinta erikseen ostettuna on n. 30€/pieni pullo. Kyosho myy myös hieman toisenlaiseen pulloon pakattua diffiöljyä hintaan 8.9€/pullo.

Onko kellään käsitystä miksi kaksi näin erihintaista diffioöjyä ?!

Jonni

TCD-öljy on aivan toista ainetta kuin normaali silikoniöljy. TCD-öljyjä on kaksi erilaista harmaa on löysempi ja punainen on jäykempi.

rcoss

Mihinkäs tuota 'tavallista' diffi-silikoniöljyä sitten käytetään ?

Joonas.O

Perus Diffiin ja iskareihin ,vaikka on iskareillekkin omat "erikois öljyt" :roll: .
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

rcoss

Jatkan tätä kysymysten sarjaa... mikäs toi 'perusdiffi' on ? Ei kai esim. oneway mitään öljyä tarvii (?)

Joonas.O

One-Way ainaskin sähkäreissä tarvitsee rasvaa :wink: .
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

rcoss

Kuinkas tcd-diffi täytetään öljyllä ? 100% täyteen vai vähemmän ? (jostain olin lukevinani että laitettaisiin vain 80% täyteen?)

Mika R

samalla tavalla ku tavallinen eli ristitapit peittoon = 80%

rcoss

Antakaapas arvio iskareiden vaihtamisen hyödystä. Eli onko vaikutusta jos vaihdan nykyiset muovirunkoiset iskarini parempiin alumiinirunkoisiin ? En osaa sanoa mitä mahdollista eroa tulee uusien iskareiden männistä.

Ja huom, jouset ja iskariöljyt oletetaan siis samoiksi kuin aikaisemmilla iskareilla.

Kandeeko ostaa (60€/2 kpl)...

jarkkom

Jos nykyiset iskarit ei vuoda ja saat ne täytettyä ilmattomiksi, niin ei kannata tuhlata rahoja.
---

rcoss

Joo, ei vuoda nykyiset.

Täytyy sitten ilmeisesti keskittyä hankkimaan vaikka kallistuksen vaimentimet eteen ja taakse...

*HOKE*

Vaihtaminen alumiinisiin tuo sen hyödyn että iskari toimii herkemmin.
Oikeastaan ei mitään muuta.

Eli kuten Jarkko tuossa ylempänä mainitsi niin ei kannata tosiaan rahojaan tuhlata vaan hankkia mitävaan muuta sillä rahalla.

jarkkom

No se herkkyys on ihan toinen vääntö jo sitten. On tossa pari merkkiä 'muovisilla' ajellut ja on toiminut. Alumiini ja se mainittu muovi myös käyttäytyy eri tavalla eri lämpötiloissa, mikä sekin on oma lukunsa.

Mutta, osta renkaita ja varaosia (tukivarsia, ohjauspaloja yms.).. Näitä kuitenkin tarvii eniten jos paljon ajaa.
---

rcoss

Näistä foam-renkaista.

Niitä näyttää olevan kovuuden mukaan Shore 35-45 väliltä missä siis 35 on pehmein.

Yleisesti ottaen on kai niin, että mitä pehmeämpi rengas sitä parempi pito mutta rengas kuluu nopeiten. Jos unohdetaan lompakko, onko mitään syytä ostaa muita kuin Sh 35 foam-renkaita ?

rcoss

Eikös tähän ole tosiaan kellään mitään kommenttia ?

Joonas.O

Juu eli siis mitä pehmeempi niin sitä parempi pito ,mutta kuluu enemmän.

Kyllähän noi aika kalliita on :cry: ...
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

rcoss

Tarkoitin oikeastaan enemmänkin, että jos lompakossa riittää massii niin ostanko vain pehmeimpiä foameja mitä kaupasta saa ? Vai onko joitain muita syitä (kuin raha) ostaa kovempia renkaita ?

Mika R

Kai se pehmeä seos olisi hyvä pidon kannalta mutta mites kesto kilpailussa kun ei pääse vaihtaa? Tähän varmaan tarvittaisiin jonkin touring miehen asiantunteva kommentti....

Mika R

Vanha topikki.. no ei se mitään - tuossa voimalaitos ensi vuodelle 2009



Itse auto on vielä vaiheessa..

rcoss

Tänään 1. kertaa lap counterin kanssa Tattarisuolla. Innostuneena tietenkin. Paras aika 21.8s...

-Start Self Loathing-

Ei jumalauta...täytyy kyllä sanoa, että aika p*ska aika ! Eli aika paljon taitaa olla kyllä ajotaidoissa parantamista %#"/

Auto on ns. semi kilpuri (fw-05rr, jolla ei enää kukaan kisaa) ja motti on 5-6 gallonaa ajettu melko lailla (entinen) kisakone. Selityksiä tietysti aina löytyy... mutta silti olisin luullut (tai toivonut), että pystyy parempaan o_O

-End Self Loathing-

No, onneksi tuosta voi sitten lähteä ensi kautena pistämään paremmaksi !


Mika R

#142
vau!! No hyvähän tuo on man! Erityisen hienoa että ajanotto toimii..

Ens kaudella treenataan lisää pikkuautoilla..

riku78

tänään ajamassa sisään v-one rrr evoa tattarisuolla. melko täpinöissä vieläkin!! huomenna uudestaan.. :roll: :roll:

Mika R

Hienoo! Täytyy kattoo jos ehtis kurvaa radalle seurailee sivusta. Itse olen ollu vähän laiska niputtaa autoa tälle syksylle. Mikä pannu sulla on entä miltä toi front oneway tuntuu? Mulla on myös etudiffi, joka näyttäis olevan monen valinta koska jarrua tarvitaan..

riku78

LRP Z.12R spec.2 jota en ehtiny sen kummemmin säätää.. mut tuntu siinä potkuu riittävän ainakin näin aluksi. Renkaina jotku SPM kumi rinkulat niin et jarruista ei mitään tietoo. aikaisempi auto kax moottorinen giga joten ajotaidot lievästi puutteelliset ton RRRaketin pitelemiseen!!

Mika R

Okei :) Taitaa siis olla sama ku rcoss:lla
En sit ehtiny paikalle, ehditkö itse kurvailee?

Ostitko uuden vai käytetyn? Sellanen taisi olla käytettynä myynnissä jos oikein muistan. Manuaalissa on osanumerot ja Pro Shopista osat jos haluat laittaa etudiffin oneway:n tilalle. Kuusiset ainakin ajaa etudiffillä Tattiksella. Täytyy itse kokeilla molempia mut siihen on vielä pitkä aika, en ehdi ennen talvea.


tapsa92

Mika R, on muuten todella hienon näköinen tuo Orionin kone ! Hienoin mitä olen nähnyt, varsinkin kansi on upea =) .
- Tapsa

Mika R

On kyllä aika nätti. Onhan niitä mutta kärkipäässä tuo ja parasta ettei kulukaan niinku krossikannet ku on kopan sisällä.

riku78

En päässy ajelee... Mut tänään yritän ehtii vielä valoisan aikaan. Auto, sähköt ja kone on uutena ostettu.  täytyy kokeilla noilla foam renkailla jos jarrusta alkais sit olee pysäyttäjäx tai edes hidastajax.