Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho V-one & FW05-R zone

Aloittaja Toni, 01.07.03 - klo: 16.52

Pekka V

Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?

Midder

Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?

Toni

Lainaus käyttäjältä: "pegi90"Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?

Starttiboxilla todellakin. Moottori on oikealla, pakoaukko taaksepäin (takapuhalteinen).

En ole autoa punninnut, mutta Kyoshomaiseen tapaan, painoa on hieman ylimääräistä, mutta se ei aina ole huono juttu, yleensä kylläkin.
SC10 4x4

Toni

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?

Matalampi painopiste ja herkempi voimansiirto. Myöskään kiihdytyksessä ei ole hihnoista johtuvaa viivettä.
SC10 4x4

Pekka V

Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"Käynnistät varmaan starttiboksilla. Miten päin siinä on moottori?
Paljonko painaa?

Starttiboxilla todellakin. Moottori on oikealla, pakoaukko taaksepäin (takapuhalteinen).

En ole autoa punninnut, mutta Kyoshomaiseen tapaan, painoa on hieman ylimääräistä, mutta se ei aina ole huono juttu, yleensä kylläkin.
Niin ajattelinkin että starttuboksilla, mutta varmistin asian. Niin kaikkihan jotka ajaa kisaa niin käynnistää boksilla(kai).

Mika R

Kyllä se käytännössä melkein niin on, joo. Ei siinä ruveta repimään koria irti kesken ajamisen jos tarvii startata..

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Lainaus käyttäjältä: "Midder"Onko siinä mitään sellasta mikä siitä tekis paljon nopeemman kuin V-OneR?

Matalampi painopiste ja herkempi voimansiirto. Myöskään kiihdytyksessä ei ole hihnoista johtuvaa viivettä.

Nyt kun vertaan FW04 (keppi) ja SN (hihna) niin melkeinpä itse tykkään jälkimmäisestä enemmän. Keppivetoinen rämiseen ja kolisee kun osien kuluminen alkaa aiheuttaa klappia/väljyyttä.Tietty jos pitää auton uusissa osissa, niin ongelmaa ei ole, tosin Kyöstin hinnat huomioiden..

Hihnojen ainoa miinus on alttius kiville. Kiihtymisessä en ole huomannut mainittavaa eroa, hihnavetoinen lähtee varsin mukavasti ja pehmeästi.

Tuo painopiste alas on tietty aina plussaa ja aiempaa leveämmät tukivarret FW05 :ssä tuovat varmasti ajettavuutta lisää(=Voner EVO).

Mites konstruktio Toni, onko tuota helppo operoida esim. vaihtaa diffit tmv. ? FW04:ssä kaikki muu paitsi patterien/akun/kiteen vaihto oli varsin työlästä. Mutta nämähän ovatkin eri autot.

Midder

Entäs miten on säätäminen onko se uudemmassa versiossa helpompaa? Jotenkin tuntuu ettei V-oneR ja FW05 ole kauheankaan erillainen tosin sen vasta näkisi sitten, kun menisi radalle.

Jonni

Mistäs olet Toni Sirio-myllyn hankkinut? Pitäisi melkeen itsekin uusi mylly hankkia kun ei viitsisi uuteen evoon vanhaa konetta laittaa.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Koneeksi tulee varmaan Sirio .12 3PT Turbo Evo 2.
Ja pilliksi tulee Kyoshon oma.

Ei kai sitä vielä ole hommattukaan.

Toni

Lainaus käyttäjältä: "Midder"Entäs miten on säätäminen onko se uudemmassa versiossa helpompaa? Jotenkin tuntuu ettei V-oneR ja FW05 ole kauheankaan erillainen tosin sen vasta näkisi sitten, kun menisi radalle.

Miten se säätäminen olis mihinkään helpottunut, kun kaikissa autoissa on samat säätömahdollisuudet.
SC10 4x4

Midder

Tulipahan sitten ekaa kertaa tänään ajettua Vonerilla ja kyllä kulki todella mukavasti ja muutenkin todella kiva ajaa. Vielä vaan tarttee vähän säädellä.

uni

Nyt on paniikki! Kyoshokuskit kertokaa heti jos teillä on:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXV371&P=V

tommoinen ylimääräisenä.

Pistän ostoilmoituksen tästä myös...
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

Sopiiko kysyä miten toi QRC spurri liittyy VoneRiin?  :roll:

uni

Paniikki ohi, ratas löytyi :-)

Ja ei se VoneRiin sovikkaan, vaan VoneSiin ;-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Mika R

No se selittää! Ajattelin jo et osanumerot on menny vähän sekaisin...  :wink:

Toni

No niin, nyt on Sirio tossa pöydällä. Onneks on ollut työkiireitä, niin ei ole paljon ehtinyt sitä kaipailla.

Täytyypä joku ilta jatkaa FW-05R läjäämistä kytkimen asennuksella.
SC10 4x4

Pekka V

Paljonkos se sirio makso?

Toni

SC10 4x4

Midder

Kuinkas paljon tolla V-one RR Evolutionilla ja V-one R:llä on eroja? Kysyn siinä tarkoitusessa, että sopiiko noiden autojen viripalikat keskenään?

Toni

No niin, nyt on vihdoin ekat savut FW-05R otettu.

Aloitettiin ihan rauhallisesti ja loppupäivästä alettiin päästä jo laihemmalle, mutta alustan säädöt oli vielä vähän hakusessa.

Tuntuu Siriossa olevan puhtia, käy Tattiksen pääsuora lyhyeksi...

Muutama ongelmakin oli:
1. Ihan kiva, että varikkosuoran ja radan väliin on tehty reunus, mutta autolle olisi turvallisempaa, jos sitä ei olisi, koska heittää kakkoselle siinä mutkassa ja ampasee aika hätäsesti sitä lautahässäkkää kohti ja tässä mallissa on se pillikin just kontaktipuolella.
2. Kyoshon pilli ei meinannut millään välillä pysyä siellä kumissa vaan tuppas välillä luiskahtamaan pois, olin kai ahneissani yrittänyt työntää liian syvälle.
3. Vikalla tankilla meni pakosarjan kiinnitysjousi poikki. Täytyy yrittää hommata Sirion omat jouset, kun siinä on korvakkeet lohkon kyljissä.

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen päivän ajoihin.

Tankki kun tyhjenee, niin rullaamalla pääsee vielä puoli kierrosta  :D

Nyt pitää etsiä se Josh Cyrulin setuppi.
SC10 4x4

Dampax

Huhuu    :shock:

Täällä huhuilee uusi onnellinen parin Vonerin omistaja. Ostosmatka tuli tehtyä toiselle puolelle Suomea...

Kasailin kahdesta autosta yhden oikein hyvin toimivan laitteen, kauniin ja keltaisen.

En koskaan aiemmin ole näynyt tuollaista katuautoa luonnossa, vain crossareita. Auto on tietenkin todella erilainen. Eilisen koeajelun jälkeen voin todeta, että kulkukin on aivan eri luokkaa. Taitaa tuo vaihteisto sen saada aikaan.

Ajopaikat on täällä Korpi-Kainuussa tosi vähissä. Osaisko kukaan kertoa, missä olisi lähin rata?

Jos jollakulla on jäänyt tälläisn auton osia pölyttymään hyllyn nurkkaan, voisin olla kiinnostunut niiden vaihtamisesta rahaan.

Kerron kokemuksista lisää niiden kartuttua merkittävällä tavalla...

Oikein kiva auto, ja kauniskin    :mrgreen:

-------------------------------------------------------------------------------------
http://www.tutka.net/~killik/

.21

Terve: Joku jolla on varmaa tietoa tai omistaa itse auton voisi kertoa että kuinka iso vauhtipyörä tässä on, ja kyseessähän on centax mallinen.
Eli onko 36mm vai 38mm

Toni

FW-05R/RR ja V-oneRRR centax vauhtipyörä on 33mm.
SC10 4x4

.21

Lainaus käyttäjältä: "Toni"FW-05R/RR ja V-oneRRR centax vauhtipyörä on 33mm.

Ai onko tosiaan noin pieni  :?:  :|  voi harmi ei sitten onnistukaan.

Toni

V-oneRR vauhtipyörä on isompi, mutta en osaa sanoa tarkkaa kokoa.
SC10 4x4

Tomsson

V-one R:n vauhtipyörä on 36mm halkaisijaltaan. Näin sivutietona.
allekiroitus

.21

Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"V-one R:n vauhtipyörä on 36mm halkaisijaltaan. Näin sivutietona.

Tätä tietoa juuri tarvitsenkin, Kiitoksia paljon :wink:  vielä yksi kysymys käykö nuo 36mm centax vauhtipyörän kytkinpinnat 38mm kytkimeen, eli onko näissä v-one sarjoissa vain vauhtipyörän halkaisija pienempi ja muut centax kytkimen osat standardi kokoja, kuten kello, pinjonit,  
Itse etsin vastausta siihen että pystynkö käyttämään tuon v-one sarjan kytkin pintoja 38 millin centax kytkimessä
Ps toivottavasti saitte selkoa.

marko__

Täälä ei ole kovin pitkään aikaan keskusteltu niin päätin vähän nostaa topickkia. Kuinka monella on toi V-one R

Mika R

voihan sitä nostella, tuntuu kuitenkin jotenkin että viime vuosien huuman jälkeen TP-10 ei ole enää ykköslaji vaan M8 rulaa -- olenko väärässä?? tällainen fiilis kuitenkin on tullut .. maailmalla TP10 kuitenkin suosittua, mutta siellä sääkin suosii lajia enemmän.. kommenttia?