Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Millä 1:1 2-pyöräisellä ajelette

Aloittaja Nair, 25.04.09 - klo: 09.34

Juha S

#570
Nishiki 501 -hybridi, jossa on n. 100 watin kauramoottori. Myllystä saa tarvittaessa ulos kovempiakin tehoja, täytyy vaan olla tarkkana ettei kierrokset nouse liikaa...
Magnesium on haurasta.

emppu99

Ok, joo ei se tehoissa oo korkealla.

Ise ajalen vielä tuolla 250 nelarila ja mopolla, nyt kesällä myyn molemmat pois ja yhdistän katulaillisen ja kurapyörän yhteen kun saa kevarikortin.

99% varmasti EXC 125, ei niitä oikein muita vaihtoehtoja mulle oo.  :azn:

Siihen sitten EXC 300 kone :police: NauQ

EXC125

Koheltaja

Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.
Kylätason RC-kuski.

emppu99

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 23.01.15 - klo: 14.36
Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.

Joojoo ei nyt oikeesti  :grin:

Kyllä se aika tulee vielä ku pääsee sen tehosilla tielle.
EXC125

p-man

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 23.01.15 - klo: 14.36
Älä pilaa hyvää pyörää isommalla koneella, jälleenmyyntiarvo romahtaa ja jos sulla sattuu sen pyörän kanssa jotain niin sulle tulee aika isot maksut sen jälkeen. Jos 125 EXC:ssä ei kulku riitä niin silloin ajetaan ihan väärässä paikoissa ja liian leveillä laduilla.

Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa. Ainakin mitä itse olen 250 EXC:tä ajanut, niin todella nuhaiselta tuntuu verrattuna 250RM:ään. Toki tuossa verrataan crossia ja enskaa mut jos Emppu99:llä on nyt crossi-pikkunelari, niin 125 EXC voi oikeesti tuntua aika mopolta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

Nii no ei se oikein oo tehty varsinaiseti mihinkään, pienin "oikea" katulaillinen enskahan se on.

Suht helppo ja pieni päivitys, jolla saa crossimaisuutta EXC:hen on SX:n putki. Se vaikuttaa jo jonkin verran ja sit vielä 150 SX:n yläkerta. En nyt muista meneekö suoraan kiertokankea vaihtamatta mutta kuitenkin.

Joo kyllä 125 enska on laiska 250 nelariin verrattuna


EDIT: Taitaa olla vielä eri sytytyskartta EXC ja SX
EXC125

Andrimus

No siinä olivat jo muutokset jotka potaskan sattuessa tuo kivan näköisen sakkolapun ja vakuutus jättää korvaamatta.
Luulo ettei kukaan huomaa on aikas huono..  :roll:
Näitä tapauksia omassa elinkaaressa löytyy.. Ja olen vanha pieru arvilla varustettu.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: p-man - 23.01.15 - klo: 17.44Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa.

Ei varmaan riitä paukku pehmeällä hiekalla, eikä jääradalla, molemmissa tarvitaan voimaa. 125EXC on parhaimmillaan siinä ympäristössä mihin se on tehty, endurossa. Enskassa aika moni vetää piikkisellä EXC:llä paljon parempia tuloksia kuin tehokkaammilla peleillä, vaikka yksittäinen kierrosaika olisi kovempi tehokkaammalla pelillä, sama pätee krossissa.
Kylätason RC-kuski.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 24.01.15 - klo: 08.05
Lainaus käyttäjältä: p-man - 23.01.15 - klo: 17.44Minkälaisissa paikoissa 125 EXC:llä sit pitää ajaa? Tuollainen puutuu jo ihan perus crossiradallakin jos pikkasenkin on pehmeetä hiekkaa.

Ei varmaan riitä paukku pehmeällä hiekalla, eikä jääradalla, molemmissa tarvitaan voimaa. 125EXC on parhaimmillaan siinä ympäristössä mihin se on tehty, endurossa. Enskassa aika moni vetää piikkisellä EXC:llä paljon parempia tuloksia kuin tehokkaammilla peleillä, vaikka yksittäinen kierrosaika olisi kovempi tehokkaammalla pelillä, sama pätee krossissa.

No tietty jos ihan pelkiä polkuja ajelee. Eikös nyky endurossa kuitenkin ole niitä crossirata osuuksiakin? Ja ainakin Jämsässä, missä itse tuli aikanaan enskaa ajeltua, on myös sitä pehmeää hiekkaa siellä enduro pätkillä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Koheltaja

Onhan niitä, siitä huolimatta moni ajaa piikkisellä kisaa ja treeniä. Sama tilanne 250 4T kanssa, ei se voima aina ratkaise vaan muut asiat.
Kylätason RC-kuski.

Luisu

Patikossa ja metsässä ei ole sillä voimalla niin valtaa. Leveillä baanoilla ja asfatillla siintä on apua.

p-man

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 24.01.15 - klo: 18.04
Onhan niitä, siitä huolimatta moni ajaa piikkisellä kisaa ja treeniä. Sama tilanne 250 4T kanssa, ei se voima aina ratkaise vaan muut asiat.

Joo kyl mä tiedän, itsellä on useampi 125 crossi ollut. Pointti oli vaan se että jos 250 4T crossista vaihtaa 125 2T enskaan, niin ei välttämättä kauheesti innosta.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

emppu99

EXC125

p-man

No sillä "oppii ajamaan" tarkoitetaan sitä että sulla on aina oikea vaihde silmässä ja osaat lipasta kytkintä mutkasta lähdettäessä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Andrimus


Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: p-man - 24.01.15 - klo: 19.17Pointti oli vaan se että jos 250 4T crossista vaihtaa 125 2T enskaan, niin ei välttämättä kauheesti innosta.

Samaa mieltä, kun alkaa taidot olla sillä mallilla että voi 250 2T:n kanssa ajaa "terveisiä" niin eipä se piikki enään iske. Nämä alkaa olla sitten kokeneemman kuskin juttuja, kun puhutaan oikeasta endurosta eikä perusjantterin satunnaisista enskareiteillä käymisestä.

Mutta joo, alkaa mennä ohi aiheen :wink:
Kylätason RC-kuski.