Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

ei käynnisty kylmänä revo

Aloittaja petteri1, 28.04.09 - klo: 16.02

petteri1

Tere!mikä vois olla vikana traxxas revo 3.3 uusi.ei käynnisty kylmänä..saa starttailla aika pitkään...kuumana lähtee tosi herkästi.just sisääajot ajettu.oisko lisä hehku poikaa kylmänä?muita vinkkiä auton käytöstä ja säädöistä otetaan mielellään vastaan.

meitsi

Lainaus käyttäjältä: petteri1 - 28.04.09 - klo: 16.02
uusi
Itse vastasit juuri kysymykseesi, jos joku on poikaa niin se on kuumailmapuhallin, kyllä se siitä löystyy kun käyttää

apt93

Lisähehku? Eihän siihen mahdu kuin yksi kerrallaan. :grin:

petteri1

Tarkoitin lisä hehkulla erillistä käsihehkua...kun tässä mallissa on starttikapulassa oma hehkutus silloin ku starttaa..ja se ei ole ilmeisesti niin tehokas???

Revenge

Ihan ensiksi hanki käsihehku. Seuraavana heitä se ez:n hehkujohto pellolle ja ota käsihehku käyttöön. Ja lopuksi kun alat ajaa, lämmitä motti. (ei liian kuumaksi, huoneen lämpöinen riittää)

Se ez:n hehku hehkuttaa vain kun antaa kapulasta virtaa, käsihehku hehkuttaa niin kauan kun se vain on kiinni motissa. Itellä oli sama ongelma.

PS. Revolla on kyllä oma palsta.
REVO 3.3 | Kyosho TR15

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Revenge - 28.04.09 - klo: 19.38
Ihan ensiksi hanki käsihehku. Seuraavana heitä se ez:n hehkujohto pellolle ja ota käsihehku käyttöön. Ja lopuksi kun alat ajaa, lämmitä motti. (ei liian kuumaksi, huoneen lämpöinen riittää)

Mikähän on liian kuuma???
Ja huoneenlämpö riittää mihin?

Koneen voi kyllä huoletta lämmittää käyntilämpötilaansa, eli noin 120 astetta.

MKE

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.04.09 - klo: 21.57
Lainaus käyttäjältä: Revenge - 28.04.09 - klo: 19.38
Ihan ensiksi hanki käsihehku. Seuraavana heitä se ez:n hehkujohto pellolle ja ota käsihehku käyttöön. Ja lopuksi kun alat ajaa, lämmitä motti. (ei liian kuumaksi, huoneen lämpöinen riittää)

Mikähän on liian kuuma???
Ja huoneenlämpö riittää mihin?

Koneen voi kyllä huoletta lämmittää käyntilämpötilaansa, eli noin 120 astetta.
No ei nyt Hoke aivan noin poppa tarvii olla. Kai se 80 astetta riittää. Mut parempi kuin tuo eka enkelinpieru niksi (=huoneenlämpöinen)

*HOKE*

Kuten sanoin... Käyntilämpöseks voi huoletta lämmittää... Siitä ei ole mitään haittaa vaan päinvastoin.
Revenge kun sanoi että "ei liian kuumaksi"... No mikä on sitten liian kuuma???
120 ei ainakaan ole vielä liian kuuma.
Mitä lähempänä käyntilämpötilaa, sen parempi.
Sillon lähtee kone parhaiten käyntiin ja varsinkin kuluu käynnistäessä vähiten.
Toki pienempikin lämpö riittää siihen että käynnistys helpottuu, mutta huoneenlämpö on jo melkonen vitsi...

Mites keskellä kesähellettä... Huoneenlämpö on vähemmän ku lämpötila pihalla...   Pitääks sillon kantaa jäitä mukana että saa laskettua koneen lämmöt sinne huoneenlämpöön????

No joo... en piruile enempää.


Äpärä

Eikös muoviosat rupee sulamaan tossa 120 asteen hujakoilla jo?

meitsi

Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 29.04.09 - klo: 14.36
Eikös muoviosat rupee sulamaan tossa 120 asteen hujakoilla jo?
Ei lähelläkään.

hamietti

mul aikoinaan kun oli viel poltis revo niin ihan hyvin lähti käyntiin kun olivaan asetukset kunnossa ja sit vei sisältä lämpimästä ulos ja heti käyntiin mut jos lohkon päästää kylmäksi niin homma laukeaa käsiin. eli tarkotan sit että on työn takana saaha käyntiin.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 29.04.09 - klo: 14.36
Eikös muoviosat rupee sulamaan tossa 120 asteen hujakoilla jo?

Moottorin normaali käyntilämpötila on lähes joka koneessa noin 110-130 astetta.
Yleisin on 120.

Eli jos koneen esilämmittää vaikkapa 120 asteiseksi niin ei se todellakaan ole vielä liikaa... Toki sitä ei tarvitse noin kuumaksi lämmittää, mutta mitään haittaakaan siitä ei ole.

Ja jos tosiaan muoviosat rupeisivat sulamaan tuossa lämpötilassa niin miten kummassa nuo polttisautot sitten kasassa pysyisivät... niissä kun on kuitenkin enemmän tai vähemmän muoviosia moottorin läheisyydessä.
Ja jos kone on ollut pahasti säätöjen puolesta pielessä, tai siihen on tullut vikaa niin olen itsekin mitannut moottorinlämmöiksi yli 200 astetta.
Ja kun tuo moottorin lämpö todellakin jakautuu moottoripukkejen ja lämpösäteilyn kautta lähellä oleviin muoviosiinkin.

Yhteenvetona siis...
Moottorin normaali käyntilämpötila on n.120 Celssiusta.
Auton muoviosat eivät sula tuosta lämmöstä.

Revenge

No anteeksi väärä tieto lämmityksestä, mutta noin minulle on aikoinaan sanottu.
Ja hyvin lähteen huoneen lämpösenäkin. Ekasta painalluksesta ez:lla.
REVO 3.3 | Kyosho TR15

Duster1

No silloin on kunnossa kun lähtee herkästi käymään.

Mutta kun kone alkaa olla kulunut ja ez-startti myös niin vi..... tulee kun yrittää sahata käyntiin.
Se startti kone kun imee kaiken lian sisäänsä ja loppuu ne käynnistykset siihen, kun ei se jaksa pyörittää ollenkaan.

Ps: Mullakin oli Revo ja ei pitkään mennyt kun joutu omaa patenttia tehdä käynnistykseen, jotta sai koneen käymään.
Oma hehku ja suoralla virralla 7.2V/7.4V Lipolta virtaa startti koneelle niin jaksaa pyöriä.
Silti olen aina koneen esilämmitänyt hiustenkuivaajalla kuumaksi ennen käynnistystä = on kuin palmun alta starttais.

Ja muuten mulla on nykyäänkin tapa aina kone esilämmittää tuon bensa koneenkin kanssa :wink:
Axial SCX 10 TR

hamietti

totta että pitäs ekoista lähtee käyntiin.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

petteri1

Joo nyt kokeilin käsihehkulla auto rupes lupailee heti ja lähti käyntiin...sit ku oli lämmin käynnistin startterin hehkulla..lähti hyvin käyntiin.auto kulki jo paremmin vaikka lämmöt ei noussu kylmäl kelil ku noin 80 astetta ja tyhjänkäynnil tiputtaa pakarista tavaraa käviskö rikkaalla vielä kohta vois käännellä varmaan neuloja vähä kiinni päin vaikka tuntuu että riehuu aika lailla näin kokemattomalle kuskille.....oisko säädöissä mitä kikkoja?vai rupeenko säätää sitä yläneulaa vaa kiinnipäin niin paljon että lämmöt hipoo 130 astetta eli oisko puolikiekkaa liikaa?ja säädänkö jo nyt vähä alaneulaa kiinnipäin....ajelin kyllä vain tankillisen.kiitoksia neuvoista ne oli tarpeen!!