Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MFR:rrän säädöt

Aloittaja Tonzba, 05.05.09 - klo: 11.37

Tonzba

Niin sellaista kysyisin ettö millä säädöillä pidätte MFR:äänne (jos omistatte. Manuaalissa lukee että pääsäätöruuvvin pitäisi olla auki noin 2.5 kierrosta ja alakiekkaruuvvin kutakuinkin saman verran. Mutta kun pääkierrosruuvvi on 2.5 kierrosta auki, autolla ei saa lähellekkään täysiä kierroksia (ei vaihda 2:selle). Itsellä se on noin 2 auki ja alakiekka taitaa olla yli 3. Auto kiertää ja kukkuu mutta lämmöistä olen huolissani. Manuaalissa lukee että hyvä lämpö olisi noin 120 astetta. Mittasin ajon jälkee ja lämmöt olivat 140 asteen luokkaa. Ovatko ne liikaa. Tulppa kyllä kestää. Tulppa on sabesta muistaakseni neutral, lämpöarvo 8. Ja onko tulppa hyvä kesäajoon.

Nyt olisi neuvot ja niksit tarpeen. Kiitoksia jo näin etukäteen :)

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Avaa pääkierrosruuvia niin että lämmöt putoaa hieman. Alakierrosruuvia saisi pistää kiinnippäin mutta ei liikaa. Tulppa voisi olla astetta kylmempi kesällä (jos nitroa on yli 16%)

PS:Säädöt on konekohtaisia
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!


Tonzba

Juu kyllä se on tiedossa että käynti lämpö pienenee kun säätää rikkaammalle. Mutta silloin autosta ei saa tehoja irti. Kyllä noita löytyy noita kylmepiä täytyy helteillä koittaa. Ja nitro on 16%

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Muistu mieleen että tämmönenkin sivu on --> http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#kaasarin%20rakenne
Siellä lisää säädöistä yms. jutuista.
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

Raisu

Itsellä oli samaa vaivaa ja säädin vaihteistoa vaihtamaan aikasemmin.
OLetko ollut muuten tyytyväinen autoon, itse olen ollut yllättynyt että kössin auto kestää noin hyvin :shocked: