Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ofna/Hobao 1/12 Hyper Mini ST Electric Truggy

Aloittaja sjos, 13.05.09 - klo: 09.54

sjos

60set litkut laitoin iskareihin ja jousen esijännitys on kokolailla kierretty maximiin.
Alatukivarsissa iskarit sisimmissä reijissä, edessä ylhäällä tehtaan jäljiltä, takaa laitoin pystympään, mutten muista mihinkä reikiin.
son loppu ny.

sjos

Tulihan taas hieman kurmootettua mini hoppaakin..
Tuloksena enempi vähempi damagea: mm taas takavetarit aivan mutkalla ja alkoi takadiffikin rutisemaan.
Eikä saanut edes sen suurempaa lapasta, innostuin vaan hieman hyppelemään. Eikä edes mitään isoja pomppuja. (nurmikolla ja anakondat alla, eli ei pitoakaan juuri)

Pistin auton sitten purkaen, takadiffistä ei löytynyt mitään ihmeellistä, olisko koko bulkki hieman venynyt ? Ainut minkä laitoin huomaten, kaikki laakerit on aika finaalissa.
Diffien laakereita en tosin vielä tutkinut, voihan nekin olla syypää takapään rutinaan.
Ei muutakun laakereita tilaamaan, onneksi näytti saavan jp:stä.
Ja jos nyt kokeilis puolikkaan honkkarit vetareita, kestäiskö ne kurmootuksen ?
son loppu ny.

McJones

Lainaus käyttäjältä: McJones - 20.07.09 - klo: 21.56
HPI Yokohama Geolanderit tuli alle tänään. Kulku nurtsilla parani dramaattisesti...
Geolanderit ajettu nyt sähköllä varovaisesti ja nitrolla vähemmän varovaisesti. Hieman ottaa koriin kiinni varsinkin nitrossa alustan vakiosäädöillä, tai sitten oma nitropeli on ottanut keulaansa enempi kuin vihreä sähköveljensä.

Mitään ei hajonnut tällä kertaa. Sähköhärveli menee kyllä kovemmin kiitos tehokkaan koneen, mutta painoa lienee hieman liikaa verottamassa ajo-ominaisuuksia.

Omat vetarit kestänyt hyvästi. Etuvetarinkin sai oikaistua eikä ole ollut ongelmia sen jälkeen. Ihan täyttä logiikkaa ei ole löytynyt, että milloin (ja mihin) osumalla auto särkeentyy, koska kovia tällejä on tullut ilman havaittavia vahinkoja, mutta rikkoutumista on tullut pienestäkin osumasta. Taitaa olla kumulatiivinen osuman määrä, joka ratkaisee  :cheesy:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

vapusalo

asso 18b ja X-ray T2R PRO myynnissä

sjos

Lainaus käyttäjältä: vapusalo - 04.08.09 - klo: 10.30
Löytyykö tota autoa RTR pakettina :huh:

Ei kaupasta löydy, mut mulla vois olla myynnissäkin  :wink:
son loppu ny.

McJones

Tulipa tätäkin ulkoilutettua taas vähästä aikaa. Prolinen katurenkaalla tuntuisi olevan varsin tolkku peli parkkiskäytössä, mutta ehkä tuo oma laitos on hieman vinksahtanut siinä mielessä, että fiksumpi kokoonpano tulisi kevyemmillä sähköillä. 4S:llä ei oikein anna suurta lisäarvoa 3S:llä ajamiseen, jos aikoo ajaa muutakin kuin eessuntaaskovaa.

Takavetarit rupeaa olemaan jo fjongalla täälläkin. Siihenkin auttaanee, että voeamaa olisi vähemmän. Auton suurin ongelma tuntuu kuitenkin syystä tai toisesta olevan se, että se lähtee ajoon aika harvoin, vaikka ajaessa on kyllä aina ns. positiivinen yllätys ajonsa puolesta. En tiedä miksi, mutta lienee tyylikysymys tai muita henkimaailman juttuja.

Talvea odotellessa... saa nähdä miten pärjää nitrosisarelleen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Charisma

Lainaa
Prolinen katurenkaalla

Onko ne mitkä renkaat ?


McJones

T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

4wdkanootti

Kyl HN_CRT,5 ainakin lähtee viel noillakin keulimaan kuivalla kelillä.
Sade tai kuluneet kumit on sitte tuskaa, mut se saattaa olla osittain kaasukädessäkin?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

McJones

Onhan nuo koskealla aika liukkaat... keskidiffi on omassa ehkä turhan löysällä tehoihin nähden, mikä hillinnee keulimista vauhdissa, paikaltaa kyllä nousee helposti takaspoilerin varaan.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

McJones

Olikos joku nyt tehnyt konversiota nitropelistä sähköpeliksi? Mistä osaset ja mahtuuko jonnekin fiksusti jarruservo kyytiin, jos tekisi konversion kytkimellä ja mekaanisilla jarruilla?

Sähkövessaa tuli ulkoilutettua tänään, renkaina 1:10 buggyn nappulakumit. Eturenkaista rupesi nappulat sisäreunasta harvenemaan (ilmeisesti liikaa casteria, jolloin camber menee reilusti pakkaselle renkaita käännettäessä?), mutta ylipäätään tuntuu, että autoon sopii kevyet renkaat. 3700 kV, 3S ja 16-piikkinen pinjoni olivat kulun puolesta melko ok, täysiä ei tarvinnut ajaa mutta olisi pysynyt lapasessa kovempaakin ajaessa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

4wdkanootti

Lähes samanlaisesta, eli HongNor CRT,5 -mallista on tehty. Minä pidemmälle edelleenmodatun ja moni muu vakiopohjaan.
mm. tuolla:
http://rc10.fi/index.php?topic=29724.0

Eli ohjausservon päälle jarruservo, jos sitä kaipaat. mutkalinkeillä saat vedon kierrettyä e/t suuntaiseksi. Vaatinee mietintää keskidiffin kannen muodoilta, mutta omatekosena saa mieleisin.

Miniservon mahtumisesta poikittain en arvaile mitään..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

McJones

Pistää miettimään onko sähköversioon helpompi lisätä jarrut kuin nitroversioon vaihtaa voimanlähde... Yhdet jarrut olisi kaapissa, joten sovitellakin voisi.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

McJones

Lainaus käyttäjältä: McJones - 18.11.09 - klo: 16.28
Pistää miettimään onko sähköversioon helpompi lisätä jarrut kuin nitroversioon vaihtaa voimanlähde... Yhdet jarrut olisi kaapissa, joten sovitellakin voisi.
Sähköversion moottoripukki ei tue jarruja, joten askarteluksi menee. Itselläni on myös niin iso noppa kyydissä, että sille ei löytyne enää paikkaa jarrujen kanssa.

Ylipäätään tulin autoa atomisoineeksi pöydän ääressä tänään, mutta moottoripukki (ja sitä kautta keskidiffi) ei halunnut irtaantua. Pukki on vishiinkin jonkin sortin alumiinia ja ruuvit mustattuja, joten ovatten hirttäneet kiinni aikasta tiukkaan. Ähellyksen saldona yksi pyörähtänyt kanta ja yksi katkennut avain...  :sad:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

4wdkanootti

Jos on kovin kuivahtanutta lukitetta seassa, ni kolvilla kuumaksi ja sitten kiertämään.
Ääritilanteessa muoviinpäin, pistän joskus kuusioavaimen lukittella kiinni ruuviin.. molemmat roskiin ja, uutta osaa/työkalua.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2