Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Asfalttirata Lavankoon

Aloittaja Koheltaja, 16.05.09 - klo: 18.59

Hedgehog

Mulla oisi turisti kanssa, mutta se rata maksu odottaa tili päivää..
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

jerzirccar1

Tänään kokeiltiin ekaa kertaa tuota rataa ja kyllä täytyy sanoa että on kyllä kaponen. Kaveri sanoi että onko tämä tarkoitettu kyosho mini-z,oille, eikun mineille ja turisti autoille vastasin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Hedgehog

Joop tarkkana saa oleman jos meinaa viivojen sisällä pysyä, se mitä olen sivusta seurannut. Täytyy varmaan kerta maksulla lähteä liikkeelle jotta pääsis ajaa ennen kuin kesä loppuu.. =( liityminen + rata maksu kuintenkin iso nippu pois rahaa auton kehityksestä.. No ensikesäksi sitten. Harmi kun toinen moottorikerho ei käy kerhoksi, sillä kuulun jo hankiralli ry.Seen.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 22.07.09 - klo: 17.45
Tänään kokeiltiin ekaa kertaa tuota rataa ja kyllä täytyy sanoa että on kyllä kaponen.

Tuo on hyvin mahdollista. Oliko ongelmana pääsuora vai jokin muukin alue? Löytyikö tuolta mitään positiivista sanottavaa?  :embarrassed:

Itse olen päässyt ajamaan Lavangolla vain PikkuAssolla ja sille rata on ollut ihan kiva ajettava. Huomenna täytyy korkata VTR-autolla ajot, sitten näkee paremmin, mistä ahdistaa ja voisiko asialle vielä tehdä jotain. On mietitty esim pääsuoran levennystä tms "hätäapukorjausta". En tiedä, mikä on käytännössä edes mahdollista.

Lisää hyviä mielipiteitä ja ideoita otetaan vastaan nöyränä ja innokkaana!

Tomi

jon.lindgren

Kapea on mutta ei mahdoton. Minille ja pikkuautoille sopii hyvin. Luulisi 1:10 autojenkin mahtuvan.
Olisi voitu maalata leveämpikin jos joku olisi sanonut...

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 22.07.09 - klo: 23.12
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 22.07.09 - klo: 17.45
Tänään kokeiltiin ekaa kertaa tuota rataa ja kyllä täytyy sanoa että on kyllä kaponen.

Tuo on hyvin mahdollista. Oliko ongelmana pääsuora vai jokin muukin alue? Löytyikö tuolta mitään positiivista sanottavaa?  :embarrassed:

Itse olen päässyt ajamaan Lavangolla vain PikkuAssolla ja sille rata on ollut ihan kiva ajettava. Huomenna täytyy korkata VTR-autolla ajot, sitten näkee paremmin, mistä ahdistaa ja voisiko asialle vielä tehdä jotain. On mietitty esim pääsuoran levennystä tms "hätäapukorjausta". En tiedä, mikä on käytännössä edes mahdollista.

Lisää hyviä mielipiteitä ja ideoita otetaan vastaan nöyränä ja innokkaana!

Tomi

No jos kerran pyydetään.
Nopeat mutkat puuttuu kokonaan. 180 mutkia pitää välttää, ainakin pääsuoran päässä.  Leveyttä pitää nyt olla vähintään se 2 metriä jolloin harrastelijalle riittää lääntä ajaa radalla.
Minille tuo rata on vissiin aika hyvä mutta hiukan nopeammalle autoille se on aikas vaikea ajettava(minun mielestä).
Jotenki tuntuu että turvaaluetta on liikaa :huh:
Minun mielestä radassa saa olla 180 mutkia mutta liikaa on liikaa ja ja ne voidaan sijoittaa hyvään kohtaa ja noita shikaaneja saisi olla jossa mennään kovaa, ei sellaisia että ne tappaa vauhdin, sen homman hoitaa nuo 180 mutkat.
Jerzi
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 01.07.09 - klo: 08.20
Lainaus käyttäjältä: SS - 30.06.09 - klo: 23.50
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.06.09 - klo: 22.07
Ihan mielenkiinnosta kysyn että onko pääsuoran radan leveys sama kuin muualla radalla. Aikas kaposelsta näyttää tuo leveys noista kuvista vaan  :shock:
Jerzi

Sullahan oli tilaisuus tulla ideoimaan ja toteuttamaan ratahanketta...

Lisään viellä että jos minä johonki rata rojektiin menen mukaan niin siitä ei kyllä synny mitään joten jätän sen homman mielummin niille jotka sen osaa.

Valmista tuotosta on yleensä helppo arvostella, varsinkin kun itse osaa asiat paremmin. Sen sijaan siihen "rakentavaan" keskusteluun SILLOIN KUN ASIOIHIN OLISI MAHDOLLISTA VAIKUTTAA ei pahemmin löydy halukkuutta.

Tomi on tehnyt hienon työn, ottanut vastuun ja hoitanut homman niinkuin piti, siitä iso kiitos.
Flying Calacucco

jerzirccar1

Ideoita ja mielipiteitä haluttiin ja ne annettiin, ja sori niistä :huh:
Jerzi

PS Kysyn ihan mielenkiinnosta. Olikos teillä jokin alue varattuna vai olikos teillä mahdollista tehdä siitä isompi.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Hedgehog

 :angry: Tänään klo 15.15 oisin mennyt ajamaan mutta kun puomi oli kiini. saako sinne mennä vaikka puomi olisi kiini???? siis asvaltille..
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TomiKoo

#70
Päivällä koitin rustailla kiitoksia Jerrylle kommenteista ja vasta-argumeintointia radasta, mutta koko novelli katosi bittitaivaaseen. Alkoi homma pännimään, joten päätin unohtaa vähäksi aikaa virtuaalimaailman ja siirtyä todellisuuteen! Tässäpä pieni tiiseri ajoista...  :evil:

Kyllä tuo rata toimii mielestäni VTR-autolla ihan mukavasti. Ajoin yhden 5000 lipon, jolla ajoaikaa säätötaukoineen riitti reiluksi tunniksi. Välityksina ollut 4,39 tuntui ihan mukavalta tuolla, pääsuoralla sai täyden vauhdin maisteltua ja mutkistakin pääsi ulos. Pääsuora on kapea ja muutenkin rata voisi olla kauttaaltaan sen 2,5m leveä, mutta noilla mennään.

Ajoseurana olleen vakio-Minin vauhti näytti myöskin sopivalta radalle, ehkä hieman kutitellulla Minillä voisi homma rokata hienosti.

VTR-koneella ja HPI T-drifteillä driftaamisesta taas ei tullut mitään, en varmaankaan vaan osannu ajaa. Ehkä tiukempi kone ja pitävämmät rinkulat olis avain onneen. Lisää fiiliksiä, kunhan saan tuon drifterin iskuun...

Kaiken kaikkiaan tykkäsin oikein paljon, huomenna uudelleen hakemaan VTR-säätöjä!

Tomi

PS: Puomi on tehty ohitettavaksi... :grin: Auton voi jättää puomin ulkopuolelle ja oikealta puolelta voi puomin kävellen ohittaa. Myös krossiratojen puoleisesta puomista voi kulkea, ajaa vain autolla varoen krossiradan parkkiksen läpi.

PPS: Kiitos Jon vinkistä viikonlopun kisojen suhteen, en olis edes hoksannut. Eli viikonloppuna ajo tällä radalla kielletty krossikisojen takia!

Hedgehog

#71
Joo jos keli salliin jospa pe pääsis ajamaan, tänään ei ajettu kuin fiatilla pitkin pk seutua. Kävin myös tattiksella mutta sinne ei viitsinyt tt tarjota kun jo 1/18 autokin oisi ajanut tt ympäri 8:a kirjaimellisesti. No kuun vaihteessa 17x2 vaihtuu 9.5 harjattomaan =) toivottavasti 3racing iskareita myös rantauisi racing factoryyn pian. P:s Itse olisin kyllä mennyt ajamaan puomin ohi mutta matkassa ollut seuralainen pisti hanttiin.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

jerzirccar1

Älä nyt ihmeessä mene huomenna lavankoon koska siellä on M8 kisat ja tuskin pääset ajamaan siellä silloin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Hedgehog

Alkaako kisat jo nyt pe päivällä? Mitäs jerzi tuumaisit jos koittaisi ajaa ns vasta päivään niin silloin pää suora loppuisi nopeaan muukaan.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 24.07.09 - klo: 07.21
Alkaako kisat jo nyt pe päivällä? Mitäs jerzi tuumaisit jos koittaisi ajaa ns vasta päivään niin silloin pää suora loppuisi nopeaan muukaan.

Kisat on lauantaina. Mä taidan tyytyä sitä mitä tuo tattis tarjoaa minulle mutta jos tuonne taas eksyy ja vtr on mukana niin silloin sitä voisi kokeilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TomiKoo

Oltiin tänään pojan kanssa ajeleassa 13-15.30 ja kivaa oli! Löytyi VTR-autoonkinvauhtia kun sain noparin säädöt kohdalleen, nyt alkoi rata tuntua auttamattoman kapealta. niin ja driftaaminen sujui paremmin uusillä säädöillä ja kiristetyllä diffillä...  :p

Karvajalka

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 24.07.09 - klo: 07.21
Alkaako kisat jo nyt pe päivällä? Mitäs jerzi tuumaisit jos koittaisi ajaa ns vasta päivään niin silloin pää suora loppuisi nopeaan muukaan.

Kun rataa pikaisesti testailin maalausten päätteeksi... Aloin automaattisesti ajamaan sitä vastakarvaan. Toimi minusta varsin hyvin. Itse asiassa sillä tavalla rata on todella lähellä Sipoossa käyttettyä profiilia. Eipä se huono toiseenkaan suuntaan ollut, joten vaihtelun vuoksi voinee vaihdella suuntaa  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Charisma

Tuli tänään testattua Minin kanssa, rata tosiaan toimii molempiin suuntiin.

jarkko

Lavangon PA-radat ja parkkialue on suljettu 20.-24.8.2009

Vantaan Vauhtikeskus toimii tuolloin MotoCrossin MM-kisojen pitopaikkana. Kaikki alueet tilat on UAUn hallituksen ja VMK:n kesken sovittu MM-kisaorganisaation käyttöön.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Hedgehog

Joku tiesi kertoa että jos viitsiin pää suoran naurua siirtää noin 20 cm ulos päin niin radasta saa ajettavan myös kovemmalla vauhdilla vasta palloon minen omaan syheröllä leveys ok. Eli helppolla muutoksella saa hyvän harraste radan. Samaa lauseen sanoi että jos nopeamalla kalustolla ajaa niin renkaat pois pää suoralta. Tekee ainakin korille kipeeää vetää 60km/h renkaaseen..
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 12.08.09 - klo: 18.39
Joku tiesi kertoa että jos viitsiin pää suoran naurua siirtää noin 20 cm ulos päin niin radasta saa ajettavan myös kovemmalla vauhdilla vasta palloon minen omaan syheröllä leveys ok. Eli helppolla muutoksella saa hyvän harraste radan. Samaa lauseen sanoi että jos nopeamalla kalustolla ajaa niin renkaat pois pää suoralta. Tekee ainakin korille kipeeää vetää 60km/h renkaaseen..

No nyt tuli päivän naurut :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Hedgehog

Sepä hyvä =) kiva saada joku hyvälle tuulelle.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 12.08.09 - klo: 18.39
Joku tiesi kertoa että jos viitsiin pää suoran naurua siirtää noin 20 cm ulos päin niin radasta saa ajettavan myös kovemmalla vauhdilla vasta palloon minen omaan syheröllä leveys ok. Eli helppolla muutoksella saa hyvän harraste radan. Samaa lauseen sanoi että jos nopeamalla kalustolla ajaa niin renkaat pois pää suoralta. Tekee ainakin korille kipeeää vetää 60km/h renkaaseen..

Saisiko saman suomeksi?  :mrgreen:

Charisma

Vakio Minillä kuuden kierroksen keskiarvo 20,5 sek oikeaan suuntaan ja 24 sek. "väärään" suuntaan.
Käsikellolla. Mitäköhän VTR menee tuon radan.

Hedgehog

Eli sama suomeksi. 30cm leveyttä lisää pääsuoraan niin hyvä tulee, ja renkaat pois pääsuoran vierestä. Radalla muutama pomppu josta auto voi vaihtaa linjaa ja osunut muutaman kerran kovaa niinhin renkaisiin.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Isosuo

Ahaa ok  :grin: Missäskaukaa on Lavanko, kun en murretta ymmärtänyt?  :wink:

Ei vaines, missäs tämä Lavanko aivan oikeasti sijaitsee?

Mr Cale

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 12.08.09 - klo: 19.50
Ei vaines, missäs tämä Lavanko aivan oikeasti sijaitsee?
Siellähän se lentokentän takana.

http://www.uau.fi/rc/?page=radat/lavanko

Hedgehog

Vantaa vauhti keskuksen jm-radan asvalti parkkipaikalla.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 12.08.09 - klo: 19.46
Eli sama suomeksi. 30cm leveyttä lisää pääsuoraan niin hyvä tulee, ja renkaat pois pääsuoran vierestä. Radalla muutama pomppu josta auto voi vaihtaa linjaa ja osunut muutaman kerran kovaa niinhin renkaisiin.

Heh, hyvä että kielimuuri ylitettiin!  :cheesy: Tiedossa on että pääsuora on liian kapea nopeammille autoille ja olette siis huomanneet saman, kuin itsekin, että on mukavampi ajaa pitkän kaarteen ja pääsuoran ulkoreunaa, niin menee kivemmin. Harkitaan 30cm levitystä esim ensi kesäksi. Hätäapuna voi tosiaan siirtää narua ulommas ja olla piittäämättä ulkoreunen viivasta.

Tuonne pitäisi vielä talkoilla niitä paloletkuja pariin kohtaan ja kantaa portin ulkopuolelta lisää renkaita radalle. Itsellä lomat loppui ja kauhean kiireinen ja reissujen täyteinen syksy alkoi. Koheltajaakaan saa enää kiinni puhelimella... Olisko kenelläkään aikaa ja innostusta homman edistämiseen, esim jos saadaan talkoot pystyyn jollekin arki-illalle??

Tomi




jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 13.08.09 - klo: 09.28

Tuonne pitäisi vielä talkoilla niitä paloletkuja pariin kohtaan ja kantaa portin ulkopuolelta lisää renkaita radalle. Itsellä lomat loppui ja kauhean kiireinen ja reissujen täyteinen syksy alkoi. Koheltajaakaan saa enää kiinni puhelimella... Olisko kenelläkään aikaa ja innostusta homman edistämiseen, esim jos saadaan talkoot pystyyn jollekin arki-illalle??

Tomi


Illat ovat lyhyitä ja täynnä mutta yritän tulla paikalle jos/ kun talkooaika ilmoitetaan. Kaikki päivät sopivat yhtä huonosti  :smiley:

Jonne