Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

VINTAGE RC CARS

Aloittaja jerzirccar1, 18.05.09 - klo: 15.25

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

mikari



Tamiya Ninja H2 model kit käsin maalattu siveltimellä ... varmaan 40 vuotta edellisestä buildista :)
Kiitos 20 vuodesta!

aakoskin

#544
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):
GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster

Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):
Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: aakoskin - 05.04.23 - klo: 00.51
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):
GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster

Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):
Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist


Niitten hotshotit olivat TMS rungolla.
Muistan kuin eilisen päivän kuin kävin vuonna 1985 Savelassa Pedersenien luonna ja hypistelin niitten hotshotteja.
Tsiisus miten hienoja pelejä olivat ja se voiman siirron herkkyys oli jotain ihan käsittämätöntä.
Hienoja muistoja jotka säilyy.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

aakoskin

Pienoismalli-lehdestä 3/87 löytyy sen Hot/Super Shotin rungon piirustukset, oli aika yleinen itse tehtynä (tarvittiin vain lasikuitulevyä). Taisi olla 1987 viimeinen kausi jolloin Tamiyalla pärjäsi hyvin. Oliko myös viimeinen jolloin viriluokka oli 2WD/4WD sekaluokka, ja "isot pojat" pistelivät menemään A-finaalissa RC10:llä ihan vakuuttavasti siellä nelivetoisten seassa.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

BigD

Sain vinkin tästä keskustelusta niin piti kirjautua tänne pitkästä aikaa.

Oliko jo 1985 jo lasikuitu/hiilikuitu rungot? Vai tulivatko ne vasta Super Shotin aikaan? Tätä en muista varmuudella.

Samoihin aikoihin alettiin käyttää elektronisia nopeudensäätimiä. Suosituin oli Ruotsalainen Tiger RC-Racing "homemade" säätimet missä FETit on eri piirilevyssä ylempänä, niin ajoviima jäähdytti niitä ja muu elektroniikka oli piuhanpäässä alempana suojassa. 

Minulla on vielä tallessa Hot Shot muovirungolla oleva auto (joka saattaa olla v.-85 auto), sekä lähes uusi Super Shot hiilikuiturungolla ja Tigerin noparilla jossain kellarissa.

Daniel


Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 08.04.23 - klo: 10.40
Lainaus käyttäjältä: aakoskin - 05.04.23 - klo: 00.51
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):
GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster

Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):
Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist


Niitten hotshotit olivat TMS rungolla.
Muistan kuin eilisen päivän kuin kävin vuonna 1985 Savelassa Pedersenien luonna ja hypistelin niitten hotshotteja.
Tsiisus miten hienoja pelejä olivat ja se voiman siirron herkkyys oli jotain ihan käsittämätöntä.
Hienoja muistoja jotka säilyy.
Jerzi

jerzirccar1

Taisi Olli Sven "Tiger" Hanson.
Säätimeni ostin Olalta -85 ja maksoin käytettynä 500mk
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

aakoskin

Lainaus käyttäjältä: BigD - 09.04.23 - klo: 21.40
Oliko jo 1985 jo lasikuitu/hiilikuitu rungot? Vai tulivatko ne vasta Super Shotin aikaan? Tätä en muista varmuudella.
1986 Pienoismallissa on Olan raportti Italian EM-kisoista. Sen mukaan hommasivat juuri ilmestyneet Super Shotit ja lasikuiturungot Englannista juuri noihin kisoihin, ja että viime vuoden Hot Shotit olivat loppuunajetut. Ehkä siis 1985 oli vielä muovirungot.

Tuo Pienoismallin juttu on muuten mielenkiintoinen koska siinä on hyviä värikuvia sen ajan "pro"-autoista, pitkälti kokeellisia/itsetehtyjä/modattuja. (Jerzihän pitää tätä perinnettä hienosti yllä.) Kuvissa on esim. varhainen hiilikuitu-Asso (ja pari neliveto-pelti-RC10-protoa). Erityisesti se hiilikuitu-Asso oli silloin mielestäni tosi cool. Askartelukeskuksessahan oli hyllyssä erittäin kalliit Parman hiilikuituosat, ja joskus 1987 kesällä faija taipui ne kustantamaan kun tuli ensimmäinen finaalipaikka jossain kansallisissa.

Google löytää myös ulkomaisia juttuja noista 1986 EM-kisoista. A-finaalissa Optima sai 8 paikkaa, Hot/Super Shot yhden, ja sitten viimeisenä oli yllättäen takaveto RC10 (Jamie Booth, raa'asti kevennetty peltirunko ja kick-upia väännetty jonnekin 40' tienoille, muuten näyttää vakio-osilta).
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

mikari

Mielenkiintoista!

Olispa kiva kesällä ottaa vintage kokoontuminen jossain vaikka Hyvinkäällä. Ajaa samalla muutama läppi ja ihmetellä kalustoa ja jauhaa shittiä. Kohtahan sinne radoille jo pääsee kait ?
Kiitos 20 vuodesta!

Vesa

Tuolla ois albumeissa muutama hyllyyn kasattu vintage ihmeteltäväksi. Melkeen saman verran vielä työnalla/tulossa.

https://www.facebook.com/vdezign/photos_albums
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

aakoskin

Lainaus käyttäjältä: mikari - 13.04.23 - klo: 22.47
Olispa kiva kesällä ottaa vintage kokoontuminen jossain vaikka Hyvinkäällä. Ajaa samalla muutama läppi ja ihmetellä kalustoa ja jauhaa shittiä. Kohtahan sinne radoille jo pääsee kait ?
Vintage-kokoontumiset kesällä tietysti Maastosarjan V2-10 -kisoissa, sinne kaikki mukaan! Vaasan savirata oli tosi huippu vetää 1986 Edinger pelti-Assolla pari vuotta sitten, ja viime vuonna myös "uudemmalla" 1989 Andy's/Hougella. Ja toki myös Oulun ja Joensuun turffiradat ovat olleet huippuja, tänä vuonna myös Kuopio mukana; odotukset on kovat.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

aakoskin

No niin, nyt kaikki vintage-kuskit ilmoittautumaan Vaasan 1:10-krossi-2WD kisaan! "Rough riders do it in the dirt."
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

Tomi_A

Oma kokoelma kasattu nyt tässä viimeisten 12kk aikana. Yhden auton sattumalta bongasin ja siitä lähti sitten kierre. Tässäpä listaa

-Team Associated RC10B3 (odottaa kunnostusta)

-Kyosho Outrage ST
-Kyosho Stadium Baja Beetle (yksi kunnostettu ja 2 tai 3 kpl osissa odottamassa kunnostusta)

-Kyosho Pureten Ep Spider
-Kyosho Pureten Ep Spider MkII
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-2 Race Version
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-2 Type R (osista kasattu ja lisätty viripalikkaa)
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-3 NIB
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-3 Type R (osista kasattu ja lisätty viripalikkaa)
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-3 Type R NIB
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-3 Type R '99 (osista kasattu ja lisätty viripalikkaa)
-Kyosho Pureten Ep Spider TF-4 Type R Sports Class Edition

aakoskin

#555
Saviratakisaa ajatellen tuli kevään aikana yritettyä "keventää" ja viritellä Sand Scorcheria.

Koriksi Kamtecin lexan-kopio, heiltä löytyi myös sähköille kevyempi ja kestävämmän oloinen kotelo ("carbon look" ABS; tästä olisi ollut myös kirkas lexan-versio mutta taitaa olla liian heppoinen). Akuksi ohut shorty-lipo, ja hop up -osia on kuuladiffi ja iskareihin laitoin vinkin perusteella Tamiya 53574 O-renkaat. Kiinan pojilta löytyi alumiinipuskurit eteen ja taakse, sekä 12 mm hex-adapterit 2.2" vanteille. Edessä pitää olla slim-vanteet jotta mahtuu pyörät kääntymään ja pyörimään. Lähinnä mielenkiinnosta tuli kokeiltua saako modernit renkaat kiinni, oikeasti olisin varmaan ajanut Rough Riderin "Sand Blaster" -renkailla.

Ajokunnossa painoa on 1670 g (sama mitä A&L pelti-Assossa kevennetyllä rungolla). Alkuperäiset vääntötangot oli aika jäykän oloiset, joten taivuttelin 2 mm messingistä uudet ja takajousitus hieman pehmeni.

Kori tuli maalattua 1980-luvun tyyliin pensselillä kun ei ole maalaustiloja, ja löytyi vanhoja Tamiyan PC-maaleja lasipurkissa; ihmeen hyvin säilyneet vuosikymmenet, jonkin verran piti ohentaa.

Tulevaisuuteen jää vielä kokeilla saisiko A&L-slipperin sopimaan, sen pitäisi mennä suoraan top shaftiin mutta spurrin pölysuojaksi pitäisi löytää joku isompi. Vaihdelaatikkoa pitäisi myös dremelöidä ja porata siihen reiät moottorin kiinnitystä varten niin moottorivaihtoehtoja saisi enemmän perus 540-stock/torque tuned/sport tuned -sijaan.

Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

Sauli Lumikko

Hieno vekotin! Itellä odottelee re-re Turbo Scorpion laatikossaan pientä siivua omaa aikaa kokoamista varten.

Miten tuommoinen messinkilanka toimii pidemmän päälle jousena? Muistelen amiksesta, että messinki kovenee taivuttelusta ja lopulta katkeaa taivutuskohdan vierestä.

aakoskin

Meinaatko koota Turbo Scorpionin hyllyyn vai ajoon?

Kyllä messinki sopii jousiin, mutta se on kyllä totta ettei kestä paljoakaan taivuttelua, ja se 90 asteen kulma joka tohon tankoon on taivutettu on varmasti heikoin lenkki. Netissä on kaikenlaisia vääntötankolaskureita; niiden perusteella hajoaminen ei ole kuitenkaan itsestään selvää, ja voi jopa kestääkin.

Huikean M2-10-maastosarjakisan päätteeksi tuli ajettua koe-ajo Vaasan radalla ja kyllä autolla pystyy rataa kiertämään. Rough Riderin Sand Blaster -renkaissa ei ole tosin mitään pitoa, aivan väärä valinta. Jousitus toimi kyllä hyvin eikä pompottanut. Sport Tuned:lla vauhti on suunnilleen yhtä hidas/nopea mitä oli pelti-Assolla 17.5-koneella, eli vintagen kärkikahinoihin ei ole asiaa, mutta tärkeintähän ei ole vauhti vaan fiilistely kun tällaisella autolla ajaa.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

mikari

kuulostaa mainiolta! Millonkas tuo kisa olisi ja vaatiiko lisenssin ? en aja aktiivisesti joten mahdollisimman matala osallistumiskynnys olis kiva :)
Kiitos 20 vuodesta!

Sauli Lumikko

Lainaus käyttäjältä: aakoskin - 12.06.23 - klo: 20.52
Meinaatko koota Turbo Scorpionin hyllyyn vai ajoon?
Ajoon mä näitä kokoan, vaikka sen osuus harrastuksesta onkin harmillisen vähäinen.

Mielessä on jo erilaisia keinoja laskea maavaraa ilman, että camber lisääntyy tolkuttomasti.

aakoskin

#560
Lainaus käyttäjältä: mikari - 15.06.23 - klo: 10.10
kuulostaa mainiolta! Millonkas tuo kisa olisi ja vaatiiko lisenssin ? en aja aktiivisesti joten mahdollisimman matala osallistumiskynnys olis kiva :)
Vintage on ollut Maastosarjassa harjoitusluokkana nyt kolmatta vuotta ja tietoja löytyy osioista "Kilpailijoiden kanava" ja "Kilpailukutsut". Osallistujamäärien perusteella tieto näistä kisoista ei ole vintage-harrastajille kovin hyvin levinnyt, tai sitten harrastajia ei vain ole. Harjoituskisaanhan ei lisenssiä tarvita. Kynnys on todella matala, ja kalustoa ei tarvitse hävetä.

Ekan kisan ajoin 27 Mhz radiolla vuodelta 1983, hyvin toimi. Ajanottaja epäili onko enää taajuudet vapaana, mutta Traficomin sivuilta voi käydä katsomassa että kide-miehille on kaistaa vapaana kuin aina ennenkin. Omista radioista löytyy myös Telehallintokeskuksen hyväksymisleimat (ennen sitähän piti esittää katsastuksessa radiolupa!). Latenssihan näissä on pienempi kun signalointi menee analogisesti eikä jonkun kiinalaisen softaprotokollastackin kautta.

Vaasan kisa oli jo ja meni, nyt Kuopion ilmoittautuminen on vielä auki. Jos muita autoja ilmaantuu niin ajattelin ajaa vaihteeksi Stealth pelti-RC10:llä, modernit sähköt. Tosin tietysti jos joku tulee Grasshopperilla tai Hornetilla kisaan, niin Sand Scorcherilla tullaan mukaan.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-2024 - Vintage/Modern

hanzu12

Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 29.06.23 - klo: 22.40
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

hanzu12

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.06.23 - klo: 07.21
Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 29.06.23 - klo: 22.40
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Jerzi

Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 30.06.23 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 29.06.23 - klo: 22.40
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...

Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.

Meinaatko käyttää vakio takarenkaan kiinnitystä? 3S akulla voi ajot loppua ekaan kaasun painallukseen. :wink:
3S je ei tarvitse olla päätöntä tehoa on hieman ristiriitaista. :grin:

hanzu12

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.06.23 - klo: 10.58
Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 30.06.23 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 29.06.23 - klo: 22.40
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...

Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.

Meinaatko käyttää vakio takarenkaan kiinnitystä? 3S akulla voi ajot loppua ekaan kaasun painallukseen. :wink:
3S je ei tarvitse olla päätöntä tehoa on hieman ristiriitaista. :grin:

Kuten tuossa kirjoitin jos luit niin akut jo on valmiina siksi käyttäisin niitä ettei tarvi ostaa uusia kun noita 3s käytän rc työkoneissa.

Metsäläinen

Kyllä luin aikaisemmat viestit ja omilla vehkeillään saa tehdä mitä haluaa.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 30.06.23 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 30.06.23 - klo: 07.21
Lainaus käyttäjältä: hanzu12 - 29.06.23 - klo: 22.40
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Jerzi

Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.

Meinaatko että 3s 5000mah akulla on pidempi ajoaika kuin 2s 5000mah?
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Sauli Lumikko

Kyllähän tossa on 50% enempi mehua akussa ylimääräisen kennon ansiosta. Jos tehot tiputtaa radiosta niin ettei sudittele niitä harakoille, kyllä 3S 5000 mAh akulla ajaa selvästi pidempään kuin 2S 5000 mAh akulla täysiä ajaessa.

Toisin sanoen, jos tehot laskee suunnilleen samoihin mutta jännite on korkeampi, on purkuvirta väistämättä alempi.

Metsäläinen

Yokomolta tulossa uudelleen julkaisu.

WORLD EXCLUSIVE! RERE Yokomo Super Dog Fighter YZ-870C 2023 RC ReRelease Coming!

https://www.youtube.com/watch?v=3iblVUdIoBA