Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta

Aloittaja blenheim, 12.07.03 - klo: 09.00

blenheim

Eteenpäin tankin ohi. Kyllä se siihen sopii jos on kyoshon.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poju12

Joo kyllähän se sopii mut pien työssy nii se ottaa kiinni.

Minä laitoin sen taakse taka renkaan yläpuolelle.

gekko

Mä ostin Alpha Ykköseen Kyoshon viripillin ja ihan hyvin mahti siihen tankin viereen. Ihan ihan vähän menee sen alustan ulkopuolelle mut ei se kyllä menny niin että se jostain töyssystä vois maahan ottaa...Voipi olla sitten eri käyrät tai jotain... :roll:

Poju12

Joo no kaipa se siellä takanakin pörisee.

Joo toi putki menis mulla tosi alas jos laittas eteenpäin. Menee muuten ihan kopassa kiinni.


PS. Pitäiskö lähteä kokeilemaan

gekko

Miten se on sulla kiinni siellä takana? Joo siis se on kyllä aika lähellä sitä koppaa, taitaapa ottaakkin vähän kiinni ja oli pakko porata reikä sihen kylkee että se "torvi" pääsee sieltä autosta ulos...

Poju12

Pystyisitkö laittaa kuvia siitä miten se on?

Pekka V

Lähteeks teidän autot hyvin käyntiin?
Mun auto välillä lähtee tokalla ja välillä saa nykiä starttia 10min.

gekko

Joo sama onkkelma mullakin...Tota noin, se riippuu ihan kelista että kuinkä kylmää on (kai) ja myös tulpasta.

Pekka V

onko kellään vetarissa ollu vikaa? Mulla just pongahti se jousi sieltä
ja sit se ei pysy siellä kun yrittää käynnistää.
AUTTAKAA!
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

gekko

Mulla on ollu just samanalainen ongelma. Kun sen vetarin avaa, niin se jousi näkyy siellä. Sen päässä on silmukka ja se on se joka on hyppinyt paikoiltaan. Sen voi ruuvimeisselillä tai jollakin piikillä laittaa sihen paikalleen reiän läpi. Oli nyt vähän sekava selitys mutta kyllä sen ymmärtää kun avaa. Ei kannata osta uutta sillä joustakin voi lyhentää, mä ainakin lyhensin jonkun puol senttii ja toimii vieläkin.

Pekka V

mäki oon avannu vetarin ja laittanut jousen paikoilleen mutta se vaan aina hyppä pois kun yrittää käynnistää.
Mitä mun pitäisi tehdä?

blenheim

Käynnistyminen riippuu kaikesta. Jos on kylmä niin kuumaa tulppaa peliin vaan. Ja jos on kuuma niin päinvastoin. Niin se mulla ainakin on toiminut.
Itse käytän Modeltechnicsin kymppifuilia. Ja Hot tulppaa samalta valmistajalta.

Laitoin tuosta vetarista Alpha III osioon.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

gekko

Hei nyt mulla on kysymys: Mistä johtuu että kun ajoin lumessa (ja autoon tuli pini kasa lunta) niin se hidasteli itsestään vaikka painoin kaasua. Se meni niinku silleen että kun painoin kaasua, se lähti hyvin, mut sitt yhtäkkiä vauhti pysähty, ja kun päästin kaasun ja painoin taas, se lähti hyvin.

Sekava selitys..toivottavasti ymmärätte ja viisaimppina pystytte vastaamaan.  :mrgreen:

Mika R

kuulostaa että seos on pielessä.. ehkä liian rikkaalla jolloin avatessa kaasua tukehtuu.. kylmä ilma rikastaa seosta luultavasti

blenheim

Kylmä ilma saa varmaan aikaan sen, että öljy klimppiintyy sinne putkiin ja... taino, antaa olla... :D
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

toikin voi olla ettei saa hengitystä

Pekka V

Mitä viriosia pure ten alpha 1:een sais?

Alfa

Kyoshon kataloogista ku onkisit, niin maailma kirkastuis....

gekko

Mä oon ainaski ostanu siihen vaihdelaatikon ja virityspillin. Siihen saa kyllä kuulalaakerit ja sen sellasta myös....

Pekka V

Kulkeeko paljonki kovempaa kun vakiona?

Pekka V

Mitä polttoainetta kannattaa käyttää?

Poju12

Kyllä viripillistä ja 2-portaisesta vaihteesta tulee aika paljon lisää vauhtia.

Ja saahan autoon tietysti isomman koneen.

Itelläni on viripilli vaa mut huomasin selvän eron vaikka ajoin vakiona asfaltilla/hiekalla ja viripillillä jäällä/lumella ja vaikka ajo jäällä nii ero näky.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Poju12"Kyllä viripillistä ja 2-portaisesta vaihteesta tulee aika paljon lisää vauhtia.

Ja saahan autoon tietysti isomman koneen.

Itelläni on viripilli vaa mut huomasin selvän eron vaikka ajoin vakiona asfaltilla/hiekalla ja viripillillä jäällä/lumella ja vaikka ajo jäällä nii ero näky.

oliskohan nopeuden/tehonlisäys noilla tollaset 30-50% riippuen tietty välityksistä eli kannattava hankinta

Poju12

No jotain sitä luokkaa se on muistaakseni ja mulla on vakio välitykset :wink:

Mä sain ite valita et otanko tehopillin vai 2-portaisen vaihteen joululahjaks ja päädyin tehopillii enkä kadu yhtää :P

gekko

Tota noin...mulla ois pini kysymys että kun oon kuullu näistä OS:n koneista, mutta ei oo omaa kokemusta, niin voisko Alpha Ykköseen laittaa sellasen OS:n koneen? Mitä malleja niistä koneista on olemassa ja siis kertokaapas vähän niistä, kiitos! Ja tietenkin että mikä malli siihen Alpha Ykköseen menisi ja siitä vähän tietoja. Kiitos!

fiesta6

Kyllä luulen et se 2-portainen automaatti auttaa enemmän. Kokemuksesta ainakin baja beetlessä. Mikä ettei pure tenissä.
Taas kehissä.. ;)

blenheim

Gekko, kyllä ne OS:n moottorit käyvät melkein heittämällä Kyoshon autoihin. Kyosho ja OS tietääkseni tekevät läheistä yhteistyötä, kisapelejen kuvissa noissa esitteissä on aina autossa kiinni OS:n kone.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBZ15&P=0 Tuossa on moottori joka olisi melko ideaali autoon.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXA45&P=0
Ja tuossa hieman kireämpi pytty.

Tehoa OS:n koneista löytyy enempi ja ne ovat ehkä hieman vaativampia. Mutta kuten mainoslause käy: "OS käy kun käsketään!"
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

Varma valinta on Ossin 12 tai 15 koneet esim. OS 12 CV-R (X) tai tuo blenheimin mainitsema CV. Näitä saa nykyään suht edullisesti. Tosiaankin OS ja Kyosho taitavat kuulua samaan emoyhtiöön.

gekko

käykös niihin sitten myös nämä kyoshon viripillit ja kaksiporrasvaihteet?