Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Inferno DX II ei käy

Aloittaja fcuk, 14.07.03 - klo: 17.31

fcuk

Terve! Mikä avuksi kun kyseinen polttis ei lähde käyntiin sitten kirveelläkään! Tai lähtee käyntiin täydellä kaasulla ja käy muutaman sekunnin ja hyytyy.. Kone on GS21. Miten tärkeitä on polttoaineletkun paksuus? Nyt on 2mm sisähalkaisija. Otin myös sen pumpun pois välistä kun tuntui että sieltä voi päästä ilmaa polttoaineletkuun. Pistin tankista suoraan letkun koneeseen joku 5cm pitkä mutta ei käy silti. Olen säätänyt neulaa n. 1.5-2.5 kierrosta ja kaikkea siltä väliltä mutta ilman tulosta. Miten se kuuluu säätää mikä on siellä haitarin päässä? Mulla on nyt kun katsoo ilmaputsarista niin n. 1mm auki se venttiili tai se systeemi. Eikös niitä säätöruuveja ole kolme kyseisessä mallissa? Tulpan vaihdoin just O.S 8. Toivottavasti ei tullut liian sekava viesti kysykää jos on epäselvää niin vastaan selvemmin.

late

- Käytä paketin mukana tullutta tulppaa
- Kokeile ruuvailla pääneulaa laihalle ja rikkaalle.
- Käytä 15% tai väkevämpää polttoainetta
- Lataa hehku
- Kun auto lähtee käyntiin paina kaasu n. puoleen väliin ja anna
 lämmetä rauhassa, renkaat ilmassa tietenkin
LRP - Ei tulta ilman savua

Antti S

Kuinka vanha on???
Et oiskohan jo väljä...
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"Kuinka vanha on???
Et oiskohan jo väljä...

Tiedoksi vain:
Kyllä väljäkin kone käy, mutta kun se saavuttaa käyntilämpönsä niin ei oikein löydy sopivia säätöjä eli käy koko ajan liian laihalla tai rikkaalla!  :mrgreen:

Virheistä oppii!! :mrgreen:


Mitä bensaa käytätä???
Kokeileppa käykö auto kun jätän hehkun paikalle, kun auto käy!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

procold

Laita se tyhjänäkäyntiseos ruuvi 4 kierrosta auki, löytyy kaasarin päästä. Jollei vieläkään lähde, laita jopa enemmän.
Pääsuutin noin 2.5 kierrosta auki.
Se kolmas sulla onkin oikein.

tuomo

Ittelläni oli samavika joku aika sitten. Aikani revin ja revin. Kyl se nyt käy ja kukkuu jollakin lailla. Käyntiin laitettaessa pitää alapään seokset olla melko isolla. Pyörii käyntiin lähdettyään ku betonimylly ja putkesta lentää bensa mut reipasta tyhjäkäyntiä hetki, hehku kiinni ni jo tasottuu.

Joku aika sitten mm. tällä palstalla väitin et oma koneeni ei olis väljä mutta olen tullut toisiin ajatuksiin. Purin motin jälleen ja naarmuja on. Kaasu auki toimii hyvin. Mut heti kun "pudotan" tyhjäkäynnille, sammua tupsahtaa. Jos laitan laihemmalle, ei käy ollenkaan. Lipes vähän aiheen sivu, mut kun tossa epäiltiin et olisko kone väljä? Kävi niin hyvin yksiin oman, samanlaisen moottorin ongelmiin.
tumppi

fcuk

Ei ole väljä kone. Tiesin jo etukäteen että säädöt ei ole kohdallaan. Mutta kun ei osaa oikeen säätää. Hehkusta voi olla jännite loppu paljonko tuolta hehkusta pitäisi tulla jännitettä kun yleismittarilla mitataan ? Oliko tuo polttoaine nyt CoolPower 15%.

deseg

Mitkä ovat GS21R:n ns. oikeat säädöt, kun ei tuota ohjetta ole? Eli montako kierrosta mitäkin ruuvia?

blenheim

E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Antti S

Lainaus käyttäjältä: "fcuk"Ei ole väljä kone. Tiesin jo etukäteen että säädöt ei ole kohdallaan. Mutta kun ei osaa oikeen säätää. Hehkusta voi olla jännite loppu paljonko tuolta hehkusta pitäisi tulla jännitettä kun yleismittarilla mitataan ? Oliko tuo polttoaine nyt CoolPower 15%.


Mulla tulee täynnä olevasta hehkusta jotain 1.4v ja vajaasta jolla auton saa käyntiin 1.0v.
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

fcuk

Mulla on Mirage Glöd. #09.5014. Laturissa lukee laddare för 1.2V nicad och 2.0V blyckar. Tiedä sitten onko hyvä, mutta jännitettä lähtee n. 1.4V. Mutta akku ei kestä kauan.

blenheim

Mulla on toi Mirage ollut jo varmaan pari vuotta ja jaksaa vielä hehkuttaa varmaan 20 starttia, ei mitään ongelmia. Voipi olla että mun on niin kutsuttu "susikappale" kun kellään muulla ei tunnu toimivan ja mulla toimii! Susikappale päinvastaseen merkitykseen...  :lol:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

tux10

Lainaus käyttäjältä: "fcuk"Mulla on Mirage Glöd. #09.5014. Laturissa lukee laddare för 1.2V nicad och 2.0V blyckar. Tiedä sitten onko hyvä, mutta jännitettä lähtee n. 1.4V. Mutta akku ei kestä kauan.

Jos siellä on 1.2 voltin patteri, niin sitten jotain 1.4 - 1.6 volttia
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

fcuk

Just. Elikkä säädöissä pakko olla vika. Pääruuvi 2.5 kierrosta auki, haitarin päästä n. 4 kierrosta tai enemmän. Putsarista kun kattoo niin n. 1mm rako. Alkuperäinen tulppa kiinni ja 15% CoolPowerit sisään niin pitäs toimii? Mites tärkeitä noi polttoaineletkujen koot, pituudet on? Mitä jos pieni bensa pumppu hieman vuotaa voiko olla että se saa ilmaa sen verran että ei toimi?

tux10

Lainaus käyttäjältä: "fcuk"Just. Elikkä säädöissä pakko olla vika. Pääruuvi 2.5 kierrosta auki, haitarin päästä n. 4 kierrosta tai enemmän. Putsarista kun kattoo niin n. 1mm rako. Alkuperäinen tulppa kiinni ja 15% CoolPowerit sisään niin pitäs toimii? Mites tärkeitä noi polttoaineletkujen koot, pituudet on? Mitä jos pieni bensa pumppu hieman vuotaa voiko olla että se saa ilmaa sen verran että ei toimi?

Letkun pituus voi kyllä vähän vaikuttaa, mutta ei tässä tilanteessa.
jos on sisämitaltaan alle 2mm niin kyllä sitten on liian pieni.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Heikkri

GS-21R:n manuaali väittää muistaakseni seuraavaa:
Oletusasetus alapäänruuville on sellainen, että ruuvissa oleva ura alkaa häipyy juuri ja juuri sisään. Nämä ovat sisäänajoasetukset,
joten näistäkin pitää ruuvata vielä jonkin verran lisää kiinni. Pääruuvin 2,5 kierrostakin on vähintään riittävästi auki, joten kokeilisin seuraavilla:

Pääruuvi: 2 kierrosta auki.
Alapää: Kiristetään kunnes ura katoaa + puolikierrosta lisää.

Oireet kuulostaa samanlaisilta, kuin joillain koneilla alapään ollessa liian rikkaalla.

1mm tyhjäkäynnille on varmaan ok, jos muut ruuvit on edes sinnepäinkään.

deseg

jos kone sammuu päästäen paljon savua ulos, niin se on silloin liian rikkaalla. Meillä on pääneula 1 kier. ja tyhjäkäynnin seosruuvi 1,5 kier. auki. Kone käy n. 30sek ja sammuu päästäen savut ulos, ja asetuksia on kokeiltu paljon.
mikä vikana?

Tatti

Kone käy 30 sek. tyhjäkäynnillä? Vai?
Tyhjäkäynnillä 2-tahdin ei tarvitse käydä kauempaa..

deseg

tottakai painan kaasua, mutta se sammuu ennen kuin päästää ajamaan...

Tatti

Lämmitä kone ensin esim. renkaat ilmassa kaasutellen hehku päällä :wink:

fcuk

Mites pitääkö kaasua painella kuinka paljon kun käynnistää?

Tatti


blenheim

Kato onko tulpassa vikaa. Kaverin tulppa oli ihan loppu ja kun se lämpes niin heti sammu, sitten se pätki ajettaessa...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

fcuk

Siis kaasuun ei tarvitse koskea käynnistäessä? Tuntuu vaan että kone lähtee paremmin käymään kun antaa kaasua?

deseg

Mites tiiän onko tulpassa vika vai motin asetuksissa? Tottahan toki lämmitän konetta kaasutellen, auto ilmassa, mutta se sammuu edelleen sen 30sek. kuluttua. Yritä siinä sitte ajella...

blenheim

Kun painat kaasua, niin pätkiikö se käynti? Silleen niinku se jättäis räjäyttämättä seoksen yhen kerran? Kaverilla ainakin oli tulppa ihan loppu...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

deseg

Ei se käynti pätki, vaan käy tasaisesti sen vähän aikaa ja sitten tukehtuu savuttaen.

blenheim

Jaa, no ei se sitten varmaan tulpassa ole se vika... S'on sitten säädöissä se häiriö... Kokeile piikimmälle konetta. Ruikkiiko paljon bensaa pakoputkesta?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!