Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Pääneula pyörii

Aloittaja Mikko260, 07.06.09 - klo: 18.31

Mikko260

Nytten on sillä lailla että kun lisäät kaasua ja alkaa auto tärisee niin pääneula säätyy jonnekkin suuntaa eikä ajamisesta tule mitään. Onko tämä ihan normaalia enemmän ajetuissa koneissa vai onko siellä jotakin vikaa. neulaa ei ole ikinä pyöritetty voimalla vaan hellällä sormi tuntumalla.
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

HasaP

Kyllähän noita joskus on tullut vastaan. Uudet O-renkaat suuttimeen auttanee tai entisten putsaaminen. Voi myös himpun kierteisiin antaa skraadeja, vaikka rautasahanterällä rapsimalla, niin alkaa pitämään.

Olen joskus itse laittanu o-renkaan alle jotain fylliä, kuten ohutta teippiä tms. Ainakin STS koneessa itellä tuota murhetta on ollut.

Mika R

ehkä teflonteippiä? samaa ku putkimiehet käyttää kierteisiin. ekaks voi tietty koittaa ihan vaan puhdistaa rasvanpoistajalla.

Casull

Sytkäreissä voi olla neulaan sopivamman paksuisia o-renkaita.
Pistää vaikka toisen ohuen kaveriksi.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

*HOKE*

Monet iskarin O renkaat on juuri passeleita tuohon kohteeseen... Vähän paksuja, mutta toimivat siitä syystä täydellisesti tuossa kohteessa.

savage_94

Laita lukko liimaa neulan kierteisiin ite ainakin laitoin ja toimii.

Mikebox

Juu, siitä onkin sitten hyvä säädellä autoa aina välillä.

JQ

keijohei ei hän varmaankaan tarkoittanut että se ruuvi liimataan siihen kiinni.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mikko260

Sinistä ruuvi lukitetta vois kokeilla sitä kun laittaa niin saa vielä ruuvinkin auki sitten myöhemmin. Nytten on värkätty semmonen hakanneula nippusode patenti pystyy säätääkin
Kyosho DBX G3 1/10 Racing buggy, Kyosho Alpha 3 1/10 EP touring car

*HOKE*

Eikö nyt oikeesti olis kuitenkin helpointa vaan vaihtaa se O rengas...
O renkaan ei tarvitse olla edes tarkasti oikean kokoinenkaan.
Kunhan sisähalkaiusija on oikean kokoinen ja O rengas vähintään tarpeeksi paksu... Mitä paksumpi niin sitä tiukempi ruuvista tietenkin tulee...
Ja kuten sanoin... Lähes kaikissa iskareissa on sopivan kokoinen O rengas.
Kai ny sellasia löytyy lähes jokaiselta... tai ainakin joltain kaverilta???
Vai pitääkö mun ruveta lähettelemään O renkaita jokaiselle kyseisen rtr moottorin haltijalle???

ma-de

Itsellä ei kössin koneessa oikein auttanut muu kuin pureskella salmiakkia ja painaa se pureskelun jälkeen pääneulan päälle.

*HOKE*

Niin, koska et vaihtanu pääneulan O rengasta kunnolliseksi...

Ja mites olis auttanu sinitarra ettei turhaan tartte salmiakilla sotkea...??

ma-de

Muistaakseni sinitarra ei oikein pysynyt kiinni kuten ei purukumikaan. Kössin moottorin jälkeen siirryttiinkin sähköihin.

*HOKE*

No kerroppas vielä mikä salmiakki tuli todettua parhaaksi???
Vai oletko tietoinen että salmiakkejakin on aika vino pino olemassa...

Ihan oikeesti... O rengas vaihtoon, eikä mitään naurettavia purkkapatentteja.