Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP S8BX

Aloittaja Bonzer, 12.06.09 - klo: 11.51

HVoltage

S8:sta on kolme eri versiota ja ne ovat eri autoja

       
  • S8 Rebel BX - Budjettimalli
  • S8 BX (2)
  • S8 BXR - Kisamalli
Mulla oli tuo Rebel koeajossa, siitä tulee juttua sivuilleni...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

harrikal

Itselläni on tuo bxr evo kit ja kyllä suosittelen lämpimästi.Osat ovat laadukkaita ja auto on jo paketista  suoraan valmis kisa pirssi ja jos haluaa alu blingiä osaa löytyy yllin kyllin(power racing).Auton säätöihinkin löytyy hyvää vinkkiä suoraan LRP sivuilta.

Midder

Sellasta tässä mietin, että onkohan kellään tarkempaa tietoa sopiiko BXR mallin osat suoraan Rebeliin? Tokihan autoissa on erillaista sijoittelua joissain kohdin, mutta noin yleisesti esim. jäykkärit, nivelvetarit jne..

Midder

Tossa tuli radalla Rebelillä käytyä ja 15 tankkia ajoa. Kyllä oli hieno ajaa, kun auto toimi, aurinko paistoi ja kuskikin toimi jopa ajoittain.
Hyppää kyllä todella hienosti. Röykyissä ei nyt ihan vielä käyttäydy ihan niin hyvin kuin haluaisin. Tarvitsisi kenties lisää ulosjoustoa saada. Takana pitoa tuntui olevan vähän jopa liikaakin mistä johtuen tuntui hieman puskevan mutkissa.
Ennen seuraavaa kertaa tarvinnee heittää takavakaaja ja vaihtaa ainakin tuo auton mukana tullut ohjausservo nopeampaan.

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 01.06.11 - klo: 08.35
S8:sta on kolme eri versiota ja ne ovat eri autoja

       
  • S8 Rebel BX - Budjettimalli
  • S8 BX (2)
  • S8 BXR - Kisamalli
Mulla oli tuo Rebel koeajossa, siitä tulee juttua sivuilleni...


Koeajoraporttia
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

jarkkom

Törkeen hyvä juttu.
---

Midder

Oli kyllä hyvä juttu. Pisti silmään, että aika paksuja diffiöljyjä olet käyttänyt. Itse pidän enemmän 5k-7k-2k sopivampana. Noh tottumuskysymys  :smiley:

harrikal

kyllä täytyy hattua nostaa.hienon jutun olet tehnyt  :smiley:

Midder

Tulipahan tuossa postista haettua S8BX2 Rebelin seuraksi. Kohta sitten sisäänajoa ja vkonloppuna radalle katsomaan onko tosta mihinkään  :evil:

harrikal

Tulipa ajettua lrp s8 evolla  tänään vähän pidempi testi rupeama vantaan hienolla krossi radalla.auto ja alphan pannu pelaa kyllä hienosti ei tarvinnut kuin hiukan hieno säätöä vain.

Fleku

  Terveex !

   Tuli hommattua kyseisen auto merkin budjetti malli,eli rebel.Aloitteleva kuski,niin tuntui sopivalta valinnalta.Auto toiminut hyvin,mitä nyt pieniä ruuvien irtoamisia,vaikka niitä kiristelinkin jo alkuun.Lehtojärveltä hyvä juttu RTR autoista ja siitä kirjoituksestapaljon on oppia otettu ja kiitos kokeneemman kaverin autolla on ollut mukava crossata.Varaosien saanti auto malliin suomesta hieman hankalaa,ei hyllyssä oikein mitään,kaikki tilaus kamaa.Huomasin tuon,kun kävi kämmi ja auto karkasi lähettimen kantaman ulkopuolelle ja suoraan kivireunukseen,edestä alumiininen steering knuccle hajalle.Se on tilauksessa ja korvaava osa on kiinni että pääsee ajelemaan.Tästä tuli mieleen jos parempaa radiota katselis,olisi failsafet jo valmiina sun muuta ja sitten olisi myös mahdollisesti käypänen muihin autoihin ja saisi useampaan käymään.Olisiko teillä vinkejä tähän asiaan,millaisia teillä on käytössä? ja onko kyseisen auton servot käypäsiä vai olisiko niitä vaihdettava,vaihdettaessa lähetintä.Esim.Futuban 3PL 2.4 käynyt mielessä. . .
Baja 5sc

JamiJärv7346

Moro. Tarvisin kipeästi apua, kun ostin kyseisen auton ja nyt yrittänyt jo toista päivää saada käyntiin ensimmäistä kertaa. Tulppia kokeiltu uudesta vanhaan, kahta eri hehkua, toinen on uusi, ja toinen käytetty. Missäköhän se vika voisi olla?

mikari

Starttiboxi vai vetokäynnistin?

Molemmissa tapauksissa tärkeää
- kato että tulppa hehkuu kunnolla (testaa kädessä)
- koneen esilämmitys kuumailmapuhaltimella/hiustenkuivaajalla
- avaa vähän tulpaa; varo ettei lennä silmille jos kiertyy itsekseen auki (tärinästä) ja samalla nitrot koneesta!
- ryypytä pitämällä pakoputkea päästä tukossa hetki niin että PA menee koneeseen lämmityksen jälkeen
- startiboksi pyörii riittävästi/kunnolla (jos sellanen)

kato että neulat on tehdasasetuksissa

Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

kiitoksia avusta pitää koittaa heti saanko käyntiin tota ja vetokäynnistys on.

mikari

ok. kerro sitten miten kävi

ja jos ei kauheen tiukka nin ei tarvii tota tulppaa avata
Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

Kokeilin parilla uudella tulpalla suoraan paketista. Uudella hehkulla (sekin suoraan paketista) tarkistin tehdas asetukset. Eli kaikki muut koitin niin kuin neuvoit, paitsi tuon esilämmityksen kun siihen ei ole mahdollisuutta. Mutta ei edes lupaa. Kyseisellä autolla siis ei ole viellä ajettu metriäkään tai saatu edes käyntiin vielä kertaakaan. Hyvin kummallinen tää juttu kyl nyt on.

mikari

eli tulppa hehkui ok?

jos se ei oo älyttömän tiukka, ja voit helpottaa sitä avaamalla tulppaa, ryypytä vähän ja pidä hehkua jonkin aikaa 15-30 sek ja sitten yritä nykiä

en suosittele puhaltamaan paineletkuun, mutta sillä saa fulia koneeseen ilman nykimistä jos se ei onnistu, mutta jos uskallat niin.. injektioruiskulla voi myös ryypyttää koneen PA letkusta

Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

Jos ei noillakaan ala homma toimii niin mikä avuks :D rupee olemaan sormet ruvella kohta :(

JamiJärv7346

Ja sitten viellä, että minkälainen akku olisi paras tuohon hehkuun, kun tossa hehkussa ei oo akku kii vaan pitää piuhat vetää akulle. Toivottavasti ymmärsit mitä yritän hakea. :)

mikari

Tuntuuko mitään vastusta ku pidät hehkua ryypytetyssä koneessa ?
Kato et kaasu on auki jonkun verran, vaikka kaasun trimmistä vähän avaat lisää.
Voit kokeilla myös säätää alaneulaa kaasarin päässä vaikka 1/4 kierrosta kiinni
ja sit uusi yritys taas jos ei lähde. Voit koittaa saman myös toiseen suuntaan eli
avaat. Jossain kohti pitäs vähän alkaa vastusta tuntuu jos kone saa PA ja hehku
hehkuu kunnolla (tulppa oranssina).
Kiitos 20 vuodesta!

Kaheli

Mikä polttoaine?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

JamiJärv7346

Hpi:n polttoainetta 20% ja eilen suli hehku tulppaan kiinni. Nyt vähä mietityttää että missäköhän on häikkää?

JamiJärv7346

Pitää ensiviikolla tilailla tulppia,hehku ja yrittää saada käyntiin.

mikari

Otitko sen tulpan koneesta ja katsoit että se hehkuu?
Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

Tulppa ei hehkunut enään. Ja nyt toi hehkukin on entinen.

mikari

No sit ei varmaan kannata yrittää ennen uutta hehkua.
Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

Nyt sain käyntiin. Vaatii vain hermoja  :tongue:

mikari

Onnittelut! Oliko ohjeista yhtään apua? Vai vaan hehkun kuntoon laitto...
Kiitos 20 vuodesta!

JamiJärv7346

Ohjeista oli apua. Käytin hiustenkuivaajaa lämmittäjänä ja aukasin tulppaa ja nyin niiiin pirusti ;) sit lopulta lähti käyntiin. Nyt vain ongelmana säätöjen haku.

mikari

Kiitos 20 vuodesta!