Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ajatuksen keskeytymisen seuraukset

Aloittaja eerola, 13.06.09 - klo: 23.04

eerola

Voi Tamiya-Subaru-raukkaa: Auto palasi lainausreissultaan kotiin ja päätin vähän päivitellä osia kun sattui olemaan sopivaa rekvisiittaa joutilaana. Olin juuri asentanut vimpaimeen napakamman moottorin ja hätäisemmät välitykset, ja olin kasaamassa apparaattia kun tapahtui pikku vahinko... :shock:

Tuli keskeytys. Piti tehdä nopeasti pieni välioperaatio ennen perän kiinni laittamista. Välioperaatioon liittyi puristinpenkin kanssa peuhaamista. Siinä tohinassa laitoin auton odottamaan hetkeksi siihen mihin käsi sen sattui laskemaan. Eipä paljon muovirunkoinen auto vastustanut kun kiristyvän puristimen kara prässäsi sen muovisilpuksi pöydällä lojuneen rojun ja itsensä väliin...

Viimeisin valokuvamuisto uhrista löytyy täältä: Uhrin muistoa kunnioittaen. :cry:
-T

Deffet

Aiaia.. menikö siis runko kanssa rikki  :huh: Siinä on kuitenki ilmeisesti sitte väännetty sitä puristinta kireemmälle ihan asenteella äänistä välittämättä  :shock:
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

eerola

Lainaus käyttäjältä: Deffet - 13.06.09 - klo: 23.10
...menikö siis runko kanssa rikki Siinä on kuitenki ilmeisesti sitte väännetty sitä puristinta kireemmälle ihan asenteella äänistä välittämättä
Murphyn laki kun alkaa toteuttaa itseään, saadaan hyviä vaurioita aikaiseksi käden käänteessä. Oma vikani ja tyhmä juttu ja vahinko ja kaikkea... ...mutta ei totaalinen tulos loppujenlopuksi ihan kauhean paljon tarvinnut.

Ison puristimen (eli tämä työkalu ei todellakaan ollut mikään RC-autojen kanssa työskentelyyn tarkoitettu laite vaan paria kokoluokkaa isompi :wink: ) kara työnsi auton runkoa oikealta vasemmalle sivusuunnassa eturenkaiden takaa. Auto pääsi ensin liukumaan muutaman sentin pois alta, mutta sitten runko kiilautui peräkulmistaan kiinni edellämainittujen rojujen väliin ja vääntö alkoi vaikuttaa rungon vasemmalta puolelta löytyneeseen tukipisteeseen. Määrätietoinen työntö näytti ensin työntäneen eturenkaan syrjään ja sitten muokanneen ripustusta mennessään ja sen jälkeen murtaneen rungon osapuilleen etuservon alta. Muun työn alta kuuluvia ääniä ei kuulunut, joten voidaan todeta tamiyalaisen materiaalin repeävän juurikaan valittamatta.

Lopputulos oli tyyppiä "pelastetaan ehjäksi jääneet osat varaosiksi auttamaan tulevissa katastrofeissa ja luovutetaan runko Pirkanmaan Jätehuollon hoivaan".
-T

eerola

Kävin Biltemassa ja huomasin, että hehän myyvät Tamiyaan passaavia vanteita ihan puoli-ilmaiseksi. Niinpä päädyin ostamaan "kromivanteet" drifteri-Mazdaan. Ja niille Nokian Hakka H-kopion näköiet katurenkaat.
Lainaus käyttäjältä: eerola - 13.06.09 - klo: 23.04
Voi Tamiya-Subaru-raukkaa...
Ja sitten tuli mieleeni, että otetaanpa Subaru-raukasta kori (joka oli yksi suunnilleen ehjäksi jääneistä osista) ja modifioidaan sitä vähänsen.

Ja niin ryvettyneeksi itsensä driftailleesta Mazdasta kuoriutui raaseri-WRC-Subaru. No, lieneekö tämä niin harvinaista; japanilaisia malleja molemmat... :wink:

Sen kuitenkin huomasin, että tämä RC-pelaaminen alkaa pikkuhiljaa saada samoja elementtejä, jota yleensä kohtaan 1:1-kokoisien autojenkin ropaamisessa: "Juu-juu, kyllä nämä renkaat vielä mahtuvat tuonne sisään ilman kaarien levittämisiä... " :grin:
-T

nestori