Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

Janne A

Näin on, ei mene pötköakku.

OzTok

Saakos jostain alusta säätöjä? Hyvin pelittää oma asso 5700kv motilla, kulkua todella hyvin hiekalle.

Janne
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

Heuli

Pakettisetuppi on hyvä lähtökohta ja taakse vakaaja.

OzTok

Nepä on nytte laitettu. Mites, saako noita sähköjä suojattua vesikeliltä mitenkään helposti/kotikonstein?

Janne  :roll:

Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

Heuli

Korihan tuossa on aika tiivis undertrayn kanssa, mutta kannattaa pyrkiä ohjauslinkistön takaa estämään roiskeveden pääsy sähkölaitteisiin. Vastarin voi laittaa esim. ilmapalloon ja noparista tukkii kaikki mahdolliset vuotokohdat esim. sinitarralla. Jos ei sateella ole pakko ajaa niin en kyllä suosittele, autossakin on aikamoinen huoltaminen veneilyiden jälkeen  :tongue:

tapsa92

Niin suoraan sanottuna on vaikeaa pitää vettä poissa, servon voi kyllä tiivistää vesiroiskeilta ja noparin voi laittaa kelmuun/kortsuun ja laittaa johdon kohdilta tiukasti kiinni niin ettei pääse paljoa kosteutta sisälle. Jotkut ovat avanneet noparin ja sivelleet noparin sisuskalut elektroniikka suojalakalla.
- Tapsa

jtp

Noparin suojaamiseen jos käyttää kelmua tai jotain mikä peittää sen kokonaan niin huoleksi voi tulla lämpöongelmat. Omassa b44:ssä on 5.5r kone ja novakin GTB ilman tuuletinta niin meinaa jo lämmöt nousta liian korkeaksi saati jos sen peittäisi kokonaan.

OzTok

#67
Moi, En siis kyllä ajatellut ajaa vesi sateessa , vain kosteassa/sateen jälkeen, ja pitihän se kokeilla ja oli spurrin aika  :roll:

http://www.rcpiste.fi/do?action=group&id=122

käykös nuo kaikki tähän b44?

Janne
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

TTKoo

Vain "sliipperikololliset", kuten tämä
http://www.rcpiste.fi/prod_pics/9653_150.jpg.thumb.jpg
.... eli pitää olla tuollainen 8-kulmio siinä.

Vakiokoko taitaa olla 84 T ja tuskin tarvitset muuta kokoa, et ainakaan suurta eroa hammasluvussa.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

hpi-cen

Meneekö B44 vanteen BJ4? :shock:

-Jarkko

Stilo

B44 vanteissa on hexi hieman syvempi, joten voi vaatia jonkun pari shimmiä väliin.

OzTok

Pari spurrii tilattu =), Mites, onko tietoa mitä tuo castle sidewinderin 5700kv vastaisi? Veikkaus 8.5t mottia? Vai  voiko näitä edes verrata,

Janne
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

JyrkiL

LainaaMeneekö B44 vanteen BJ4?
LainaaB44 vanteissa on hexi hieman syvempi, joten voi vaatia jonkun pari shimmiä väliin.
TAI jos haluaa tehdä "suuren" taloudellisen uhrauksen (7.00€ RC-Pisteellä näkyi olevan hinta) niin hankkii B44:n hexit, sillä sitä uraa hexissä on jyrsitty myös syvemmäksi, joten sopivat heittämällä kyytiin.
AE/Destiny/TLR

hpi-cen

Kiitoksia vastauksista!

Pitäs tilata JC Ruluxit alle :wink:

-Jarkko

Heuli

OzTok: Novakin 7,5t on speksattu 5800 kv:ksi ja LRP:n 7,5t 5900 kv:ksi eli tuo on varmaan ihan hyvä aloitusmoottori lipojen kanssa, kisakoneina yleensä ollut 6,5t eli kv-arvot n. 1000 enemmän.

Datajätkä

Lainaus käyttäjältä: hpi-cen - 21.09.09 - klo: 09.06
Kiitoksia vastauksista!

Pitäs tilata JC Ruluxit alle :wink:

-Jarkko

älä tilaa, levyvanteet on huomattavasti kestävemmät. Jokomossa meni noita ruluxeja 4 päreiksi edestä alta aikayksikön ratamäikkäyksessä. Levyvanteissa ei mitään vikaa ikinä.


hpi-cen

Ahaa, no pitää varmaan sitten päätyä levyvanteisiin.

-Jarkko

Datajätkä

ainaki itte suosittelen, en tiä sitten mitä kisapiireissä jäbät on mieltä ruluxeista. Levyvanteet kuitenkin kesti aina renkaan verran, ruluksit oli päreinä ennenku renkaat oli edes lopussa. Hexin reikä miljoonasta kohti halki ja irti.


OzTok

Moi, Säätelin tuossa autoa ja nyt takarenkaat kuluvat täysin keskeltä. Auto kääntyy todella hyvin hiekalla vaikka en ole edestä vielä edes säätänyt sen kummin.

Ongelmana onkin että kääntyy liian hyvin ja aina mutkassa toinen eturengas nousee ilmaan ja sehän pyörii kuin hyrrä :D

:laugh:
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

Youha

Tervehdys!

Olen aikeissa hankkia B44:n ja kysynkin nyt että mitä varaosia/päivitysosia kannattaa laittaa hankinta listalle (etutukivarsien lisäksi :wink:)
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

OzTok

Moi. Itse olen ajanut jotain 25 akullista eikä mitään vielä ole mennyt rikki, lukuunottamatta spurria, joka meni sileäksi..

Janne
Associate B44 Ft. Castle sidewinder 5700kv,

Funk

Onko jotain "pakollisia" viriosia, joita kannattaa ottaa B44 paketin mukaan? Onko tähän saatavilla jotain iskarin suojia, ettei mene kaikki lika sisään? B4:ssä pidin itse jonkun aikaa pitkulaisia ilmapalloja iskareiden päällä. Oli vaan vähän rumat...
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Funk

Oletteko kokeilleet tehdä iskareiden korkkiin reikää ja laittaa siihen tulpaksi pientä ruuvia? Öljypinnan kanssa pelailu vois olla helpompaa?

"Just get some of the screws used for the hingepin retainers. and drill the plastic caps and thread the screw in. now youhave a seep hole you can plug. cheap and way easy to bleed for perfect rebound"

(Lainaus AE-forumilta)
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Jukka

B44:ssä en ole käyttänyt tuota jippoa, mutta kyllä se toimii. Ilmankin olen kyllä saanut ihan hyvät iskarit aikaiseksi pienellä harjoittelulla.
Tiim Lahti | S-grafix

Datajätkä

Sama itelläki T4:n kans, aina niistä pumpuista tuli samanlaiset kun oli hetken harjoitellut. En ainakaan vielä oo nähny tarpeelliseksi noita ilmaruuveja. Sitä tosin en tiä, miten huipputason jätkät noita iskareita ruuvaa, mut jos sellasilla jehuilla noita ilmausruuvveja ei oo, niin eiköhän ne ole ihan turhat.

Kantsii tehä takaiskareille jotku kortsut suojaamaan p*skan sisäänpääsyä jos ei joka ajon jälkeen vaihtele öljyjä. Nelkku varsinkin nakkaa savea sinne varteen ja sisäänjoustossa se kulkee meleko nopiasti pyöriäreunasen o-renkaan läpitte pumppuun sisään. Eron kyllä huomaa ajossa kun tekee pumput uusiksi tommosista soossiversioista -> uusiin öljyihin. Ite pidin raakasti vaan sopivaa ilmapalloa takaiskarin jousen ympärillä Tnelkussa ja hyvin pelitti.


Funk

No saahan niistä joo, mutta muutaman kerran meni hermot B4:n iskareita huoltaessa. Taidan koittaa reikää. Tai no, tulis nyt auto ensin...
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

jarkkom

Minä en taas osannut millään tehdä parilla eri merkin iskarilla iskareistä hyviä sen ilmausruuvin kera. Normikorkilla onnistuu samantien.. :)
---

Funk

Jes, tänään se tuli  :grin: Toni RC-pisteestä sanoi, että Asso on tehnyt ilmausruuvilla varustettuja korkkeja, mutta se ei saanut vielä niitä suomeen. Tein nyt kokeeksi iskarit niin, että edessä on itse modatut korkit ilmausruuvilla ja takana tavalliset alumiiniset korkit. Yhtä hankalia oli molemmat saada oikein.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

hpi-cen


copter

Edullisia akkuja, mutta myös todella korkeita (31mm).

Itsekin tässä hankin B44 auton, joka on kasassa. Voisin kuvia laitella tässä jossain välissä.