Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

Testikuski

 Kuula-diffien kunnon huomaat renkaita pyörittelemällä. Rutiseeko, tuntuuko pykältävän, eli toisin sanoen onko levyihin kulunut epätasainen ura. Kuula-diffit joutuu ajomäärästä riippuen huoltamaan/uusimaan parisen kertaa kesässä. Kulumiseen vaikuttaa myös slipperin oikea säätö, ettei luistaminen tapahdu diffeistä. Itse huoltaessani käännän aina uuden pinnan levyistä käyttöön tai uudet sekä uusin kuulat. Vanhat kuulat kuluttavat uuden levypinnan aika nopeaa.
Kuoria ei tarvitse uusia, ainoastaan takadiffin pohja-puolisko voi murtua kun auton kopittaa ja iskarituki saa tällin jolloin vääntää koteloa.
Laakerit vaihdetaan tarvittaessa, jos väljää tai ei pyöri tasaisesti.
Ospa Rc

tulijyrä

#421
Tutkin asian, pidin toisesta renkaasta kiinni ja pyöritin toista, tuntui pykältävän.
Menikö testi oikein vai mten se olisi pitänyt testata?  ( :embarrassed: noobi)
Slipperin säätö on kadonnut,.
Meneekö se o-rengas miten helposti slipper nutin sisään vai laitanko liukasteen kanssa?
Laittelin aiemmin kumeja muualle asson mustan rasvan kanssa ja menee todella liukkaasti paikalleen, parempaa kuin astianpesuaine.
Arveluttaa pysyykö slipperi enää säädöissä sen jälkeen.
Oliko tähän olemassa diffiin  keraamisia kuulia ja onko niistä hyötyä?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

Älä pidä renkaasta kiinni toisella kädellä vaan ota toisella kädellä spurrista kiinni ja toisella pyöritä yhtä rengasta kerrallaa.
Ei slipperin o-renkaaseen kannata rasvaa laittaa, kun pyörii helpommin auki.
Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 15.08.14 - klo: 12.03
Älä pidä renkaasta kiinni toisella kädellä vaan ota toisella kädellä spurrista kiinni ja toisella pyöritä yhtä rengasta kerrallaa.
Ei slipperin o-renkaaseen kannata rasvaa laittaa, kun pyörii helpommin auki.
Just, kuhan varmistin ettei tule hölmön tölmäystä.
Etupää rahisee ja perä tuntuu normaalilta, avaan molemmat ja tilaan mitä tarvii.
Kiitoksia vastauksista.  :azn:
8.2E-Tron. *ajossa taas*

tulijyrä

Miksi monissa autoissa noparin paksut johdot lähtevät sivulle päin?
Estääkö se samalla johtojen hajoamista?
Omassa lähdöt on eteenpäin ja noparin lähtöihin tulee rispaantumista.
Voiko xerunin moottorista poistaa ne liittimet Vaikka poraamalla ?
Kaasukolvilla kokeilin sulattaa irti, aloin pelätä muiden osien lämpenevän liikaa ja lopetin sen.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

meritane

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 15.08.14 - klo: 08.32
Tarkoitus huoltaa autoa, iskarit ja ohjaus pitää korjata.
Missä vaiheessa kannattaa difiä korjaamaan, miten testata niiden kunto?
Tarvetta vaihtaa diffien kuoria?
Entä laakerien ja shimmien vaihto?
Hiljaisia ovat ajaessa.
Auto on 44.2.

Vastaampa osaan kysymyksistäsi:

Diffienkuoret vaihdetaan mikäli ne menevät rikki, eli toisin sanoen kun kuori menee halki ja halkeamasta pääsee lika/savi/muu sinne kuulumaton aines sisään.

Laakerit vaihdetaan mikäli ne eivät enää pyöri kevyesti. Shimmejä ei tarvi vaihtaa, jos ne ovat ehjät.

Muutkin voivat kommentoida, jos tarvetta on.

Testikuski

Eikö ne liittimet ole kätevät?
Tuota noparin johto-asiaa en nyt heti ymmärtänyt? Mikä nopari?
Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 20.08.14 - klo: 14.54
Eikö ne liittimet ole kätevät?
Tuota noparin johto-asiaa en nyt heti ymmärtänyt? Mikä nopari?
Tässä topicissa on kuvia noparista, siinä ne johtojen lähdöt spurria kohti.
Liittimet ei  sovi olemaan jos noparilta johtojen lähdöt osoittaa kohti spurria.
Coren nopari.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

No en nyt viitti alkaa etsimään kaikkea infoa ympäriinsä. Pistä paremmat lähtötiedot kysymykseen, jos apuja kaipaat. Tai jospa joku vastaa, jolla on juuri samat komponentit kuin sinulla.
Ospa Rc

tulijyrä

Sivulta 4 on kuva noparista, samaa asentoon ajattelin kääntää.
Ei tuossa ole muuta ongelmaa kun moottorin liittimet.
Nopari on rcm:ltä.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

_valtsu_

Onko moottori tuon näköinen?

Kolvilla sain omasta moottoristani liittimet irti. Tuskinpa noparin asennolla on merkitystä liitosten kestävyyteen. Johdoissakin on eroa jotkut kestävät enemmän rasitusta, kuin toiset.

Testikuski

Moi,
Eli tämä säädin? Ihan normaalistihan siinä johdot lähtee. Eikö se mahdu siten että johdot kääntyy ylä-dekin ja kardaanin välistä moottorille?
Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 20.08.14 - klo: 21.04
Onko moottori tuon näköinen?

Kolvilla sain omasta moottoristani liittimet irti. Tuskinpa noparin asennolla on merkitystä liitosten kestävyyteen. Johdoissakin on eroa jotkut kestävät enemmän rasitusta, kuin toiset.
Täytyy antaa enemmän lämpöä, olen lämmittänyt liian varovasti.
Onko sinulla juotosasema käytössä?
Tuossa servon vivut hieroo johtoja, pitää tehdä muutoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 20.08.14 - klo: 21.07
Moi,
Eli tämä säädin? Ihan normaalistihan siinä johdot lähtee. Eikö se mahdu siten että johdot kääntyy ylä-dekin ja kardaanin välistä moottorille?

Kyllä tuo mahtuu,  moottorin liittimien kanssa pulma, ne on väärin päin.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

Jotenkin vain lukemastani sain käsityksen, että noparin johdoissa ongelmaa. Hyvä kun selvisi.
Ospa Rc

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: tulijyrä - 20.08.14 - klo: 21.32
Täytyy antaa enemmän lämpöä, olen lämmittänyt liian varovasti.
Onko sinulla juotosasema käytössä?
Tuossa servon vivut hieroo johtoja, pitää tehdä muutoksia.
Ei ollut juotosasemaa. Joku robinhoodin 60w peruskolvi.

Testikuski

Laitappa kuva autostasi kun kuulostaa jotenkin hassulta tuo "servon vivut hankaa piuhoja"
Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 21.08.14 - klo: 14.07
Laitappa kuva autostasi kun kuulostaa jotenkin hassulta tuo "servon vivut hankaa piuhoja"
Myöhäistä, purin jo sähköt pois.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

tulijyrä

Mikä jousi tai öljy takaiskareihin ?
Nyt on liian jäykkä, valkoinen jousi ja kitin mukana tullut öljy.

E: 44.2
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

#439
Petellä ja Larilla on hyvä setuppeja täällä, mutta itselläni toimii:

1.7 männät niin 32,5 voisi olla hyvä kokeilu.
Ospa Rc

tulijyrä

Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 25.08.14 - klo: 11.06
Jos siellä on 1.7 männät niin 32,5 voisi olla hyvä kokeilu.
Tämä selvä, kiitoksia.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

mr lazer

Kertokaas viisaammat että mitä tekis kun auto on kamalan puskeva varsinkin veto päällä. Ja autona siis tuo vanhin b44.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Testikuski

Savella lienee? Onko hyvät renkaat alla? Onko autossa vakio setuppi?
Ospa Rc

mr lazer

Savella juu ja nuo doubledees vai miten se nyt kirjotettiin renkaina ja testasin toisesta autosta noita asson big boreja ja parani paljon mutta kankeen tuntunen on.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Testikuski

Oletko katellu nimi-miesten setuppeja? En osaa muuten neuvoa, mutta diffien säätö on tarkkaa. Jos liian kiree edestä niin puskee. Onko takapitoa "liikaa"?
Ospa Rc

mr lazer

Onhan noita tullu lueskeltua ja diffeissä ei ole mitään vikaa mutta takapitoa on liikaa. Varmaan jäykempi jousi saattais auttaa mutta pitää kokeilla.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Testikuski

Kokeile säätää takaa pidemmäksi akseliväliä jos pystyy. Onko hopeinen kallistuksenvakaaja paikallaan tai ballast weight? Myös takalinkeillä voit kokeilla roll-centerin muutosta.
Ospa Rc

mr lazer

Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

tulijyrä

Käyttääkö kukaan missään 0,5 asteen takahubeja vai ajaako tuolla vakiolla?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Testikuski

Minä käytän. Pro-kuskeilla näyttää olevan kumppakin käytössä.
Ospa Rc