Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

traxxasia ostamassa

Aloittaja kira, 29.06.09 - klo: 18.48

kira

kumpaa suosittelette, Traxxas Stampede VXL vai Traxxas E-Revo?

Voyager

Stampede on passeli auto piharälläykseen, jos se on mielessä, ja hintakaan ei ole posketon.
Hyvä, että olet ostamassa sitä harjatonta (VXL) versiota.

Molemmista autoista löytyy oma keskustelu.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Qazu

Auton hommaaminen on ihan rahapussista kiinni. E-Revoon tarvii tuplasti enemmän akkuja ja osat on siihen lähes puolet kalliimpia kuin esim stampedeen. Stampeden sijaan suosittelisin Slashiä, jonka voi muuttaa harjattomaksi myös. Isompi auto ja parempi ajaa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

McJones

Itse päädyin aikoinaan E-Revoon, vaikka joku tiesi kertoa, että Spede on varsin yleinen myös. Harjattomuus on kyllä poikaa ja sopii E-Revoonkin...

Rustler VXL kannattaa tsekata myös. Alkuperiään itsekin olin monsteria ostamassa, mutta E-Revon jälkeen on tullut hankittua vain trukkeja.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

TheArska

Suosittelen myös jotain matalaa...ei tarvi juosta perässä kääntelemässä autoa renkailleen, ainakaan läheskään yhtä paljon. Itse en ymmärrä miksi tuota stampedea tunketaan joka aloittelijalle...mielestäni rustler paljon fiksumpi valinta, jos nyt joku traxxas on ostettava. Siis näistä traxxas 2wd autoista. Itse aloittasin ihan jollain muulla..kuten teinkin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

HMS77

Lainaus käyttäjältä: kira - 29.06.09 - klo: 18.48
kumpaa suosittelette, Traxxas Stampede VXL vai Traxxas E-Revo?

Lue kummankin auton omat ketjut läpi, selviää paljon asioita.
Stampede-ketjua ei tarvii alottaa alusta koska siellä käsitellään myös vanhempaa, XL-5-mallia.
Riittää kun alottaa jostain vuoden 2006 hujakoilta.. siinäkin taitaa olla satakunta sivua luettavaa..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

LaNi5

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 29.06.09 - klo: 22.57
Itse en ymmärrä miksi tuota stampedea tunketaan joka aloittelijalle...mielestäni rustler paljon fiksumpi valinta, jos nyt joku traxxas on ostettava.
Yritin tarjota auton ostovaiheessa pojalle rustleria stampeden sijaan, mutta stampede on kuulema makeamman näköinen, tee siinä sitten jotain, itse olisi valinnut rustlerin, mutta kun auto periaatteessa tuli pojalle :roll:

Vatanen

nyt jos olisin traksaksia ostamassa niin vakka kallistuisi rustlerin puoleen. paljon matalammalla painopiste. ei silti on tuo spedekin ajettava, mutta vaatii enemmän palikan vaihtoa kuin vastaava rustler  :afro:
Vatasen jalat ja omat kädet

mof

Slashikin olisi vaihtoehto, jos itse olisin Traxxasia ostamassa.

HMS77

Lainaus käyttäjältä: mof - 30.06.09 - klo: 08.03
Slashikin olisi vaihtoehto, jos itse olisin Traxxasia ostamassa.

Ei ole jos out-of-the-box harjatonta haluaa. Tosin, eipä tuo ole E-Revokaan..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

apophis

Slash esim. Sidewinder harjattomalla combolla on todella mukava auto! Mutta hinta menee yli 300€ väkisin. Rustler tai Stampede VXL tulee halvemmaksi. Entäs 1/16 Slash tai Revo, valmiiksi harjattomia ja jenkeistä tilaten? Akku ja laturikin paketissa mukana.

Harjallinen vakiomotti ei tosiaan kestä kovin kauaa, kun on kaikelle p*skalle alttiina.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

mof

Lainaus käyttäjältä: apophis - 30.06.09 - klo: 13.05
Slash esim. Sidewinder harjattomalla combolla on todella mukava auto! Mutta hinta menee yli 300€ väkisin. Rustler tai Stampede VXL tulee halvemmaksi. Entäs 1/16 Slash tai Revo, valmiiksi harjattomia ja jenkeistä tilaten? Akku ja laturikin paketissa mukana.

Harjallinen vakiomotti ei tosiaan kestä kovin kauaa, kun on kaikelle p*skalle alttiina.

Eikös tuo 1:16 slash ollut harjallinen ja e-revo harjaton?

jiksu

zse oli joskus alku aikoina mutta nyt on mielestäni muuttunut harjattomaksi :wink:
-tauolla-

mof

Lainaus käyttäjältä: jiksu - 30.06.09 - klo: 14.00

zse oli joskus alku aikoina mutta nyt on mielestäni muuttunut harjattomaksi :wink:

Traxxasin sivujen mukaan näköjään kahta versiota tuosta, sekä harjallista että harjatonta.

travi

Harjallista Slashia on saanut lähinnä jonkinlaisena promotuotteena. Kaikki normaalisti myynnissä olevat vempeleet on harjattomia, 1/16 erevoa voin ainakin suositella, kulkee hyvin soralla ja nurtsilla. Revo pysyy hyvin pyörillään jos on molemmat akut paikoillaan (paketissa tulee yksi), nurmikolla olen saanut sen akun puolelle käännyttäessä nurin monta kertaa.
Slashin renkaat on pienemmät ja sillä liikkuminen on rajoitetumpaa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05