Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy GV2

Aloittaja Don, 17.07.09 - klo: 23.40

Janne A

Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 11.11.09 - klo: 21.54
Jykylän baanalla on diffit ja slipperit säädettävä löysälle, koska liukkaat kohdat on tosi liukkaita ja lukkodiffillä vaikea ajaa. Hyppyihin pitää kiihdyttää lyhyellä matkalla ja löysällä diffi/slipperillä ei vaan lennä. Siispä isompaa konetta kehiin ja uutta diffiä ruuvaamaan jokatoinen akku  :cool: Tosin kovat jätkät löytää tuohonkin kultaisen keskitien  :wink:

Sä olet Pete kännissä tai jotain. Ei tossa sun tekstissä ole mitään järkee.  :cheesy:
Jyväskylän sisäradalla ei saa luistaa slipperi eikä varsinkaan diffi. Nössöt käyttää slipperiä luistonestona ton tyyppisillä radoilla.

Haze

#331
Lainaus käyttäjältä: AiR - 11.11.09 - klo: 22.59
Lainaus käyttäjältä: kisaaja - 11.11.09 - klo: 21.54
Jykylän baanalla on diffit ja slipperit säädettävä löysälle, koska liukkaat kohdat on tosi liukkaita ja lukkodiffillä vaikea ajaa. Hyppyihin pitää kiihdyttää lyhyellä matkalla ja löysällä diffi/slipperillä ei vaan lennä. Siispä isompaa konetta kehiin ja uutta diffiä ruuvaamaan jokatoinen akku  :cool: Tosin kovat jätkät löytää tuohonkin kultaisen keskitien  :wink:

Sä olet Pete kännissä tai jotain. Ei tossa sun tekstissä ole mitään järkee.  :cheesy:
Jyväskylän sisäradalla ei saa luistaa slipperi eikä varsinkaan diffi. Nössöt käyttää slipperiä luistonestona ton tyyppisillä radoilla.

Hei, älä nyt! Mansikalla on pikkulauantai menossa...  :lol:

Edit: Pakko kommentoida tuota kone hommaa ja eteenkin saken kirjoittamia "ehdottomia" koneen käämejä. Ei koneita voi edes verrata toisiinsa pelkän luvun puolesta siihen vaikuttaa, niin moni muu tekijä myös, mikä ratkaisee kuinka paljon paukkua oikeisti tulee: (säädin/merkki ja sen asetukset sekä koneen merkki ja asetukset ja vieläpä roottori). Vertasit myös Jyväskylään, ite olen siellä ajanu nelkkua 7,5 ja ajaisin vielä kovempia aikoja, jos vaihtaisin 8,5 koneen, joten se siitä.  :lol: Vehkeenä LRP:n tehoa antavat... Sinulla käytössä Tekinin säädin, jossa täytyy olla käytössä ainakin pykälää tai kahta kireämpi kone (vähän riippuen koneen merkistä), jotta pääset vaikka lurpin tehoihin.

Osaltani en huutele enää väärään topicciin.  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

*HOKE*

No sitähän minäkin...
Joku juju oltava että tarttis käyttää kireitä käämityksiä.

Jo rupes ihmetyttämään että jos mulla tosiaan kiina 8.5 kone tyrkkää niin maan mahottomasti että enempää tehoa ei äkkiseltään radan pintaan pystyis mitenkään saamaan kun menis jo turhaks keulimiseks... mitä se nytkin meinaa välillä olla kun turhan hätäsesti kaasusormea käyttää.

En pystyis omilla sähköillä mitenkään kuvittelemaan mitään 6.5 konetta, koska sillon pääsuorallakaan ei tarttis täyttä kaasua.


SLap

Osta rc-pisteeltä alennuksesta etu ja takarenkaat, kummatkin 4€ pari, ja takarenkaita 10€ 3 paria, ja takaset oli holeshotteja. -Sami
Jeps

juhaj

Lainaus käyttäjältä: InfernoSami - 12.11.09 - klo: 16.02
Osta rc-pisteeltä alennuksesta etu ja takarenkaat, kummatkin 4€ pari, ja takarenkaita 10€ 3 paria, ja takaset oli holeshotteja. -Sami

emmä löytäny rengas osastolta ainakaa 4€ kumia vai enkö mä vain sitte huomannu tai jotai. kai ne kuitenki o 1/10 krossarien renkais
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

juhaj

löysin sittekki ne oli vaan eri paikas
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

juhaj

Lainaus käyttäjältä: InfernoSami - 12.11.09 - klo: 16.02
Osta rc-pisteeltä alennuksesta etu ja takarenkaat, kummatkin 4€ pari, ja takarenkaita 10€ 3 paria, ja takaset oli holeshotteja. -Sami

nii taka renkaakko ne ekat siitä listasta, entäs käykö vaikka ton merkkiset etu renkaiksi
Radius Rib 2WD eturengas
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

Taakse : Proline Pro-183M2 "Hole Shot" Square Mini-Pin, 2WD or 4WD takarengas     4.00 €

Eteen : 4-Rib Reinforced 2WD eturengas, 2.1 leveä     4.00 €

Nuilla pärjäät, miksi ostat jo uusia kumeja kun siinähän tuli matkassa ? -Sami
Jeps

juhaj

aatteli piikki renkaita ku se mitä assolla oon lumella ajanu nii ei se pidä yhtää.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

Ahaa, siinä tapauksessa hommaa loppuun ajettuja jostain, uusia ei kannata rikkova. -Sami
Jeps

Jani L

Katsokaas tämä video:

http://www.youtube.com/watch?v=oB3s2AkhQLo&feature=related

Videon autossa on 10T harjaton moottori, kuinka ihmeen paljon tehoa on sitten 8,5T harjattomassa?! :O
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Heuli

Tuossa videon autossa on 3S akut minkä takia tuo kulkee noin kovaa.

Tikkeri

Niin no kyseisessä vekottimessa on kyllä 3s lipokin notta ei tota oikeen voi verrata...
Ite ajan akademiä 9t kiinan halpiksella ja 2s lipolla.. Voimaa on ainaki espoossa aivan tarpeeksi.
Ylämutkasta kun lähtee kiihdyttämään rappusiin ja pääväärälle ni auto meinaa keulia poikkeuksetta. Ja ei sillä jaloissa ole...
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Jani L

Onko LRP A.I. Brushless Pro Reverse nopeudensäädin ja Novak SS5800 brushless 8,5T hyvä setti GV2 Pro autoon?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Heuli

Kyllä mutta säädin kestää maksimissaan tuollaisen 8,5t koneen että omalla vastuulla  :angel:

Jani L

Jos kaasuttelen 7,2V 1800-3600 mah akuilla niin pitäisi nopari koneen kestää? Nopari ei varmaankaan kestäis kovin pitkään jos laittaisin 3S LiPon kyytiin...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Heuli

Googlasin niin koneraja tuolla säätimellä on virallisesti "yli 8,5t" koneet eli käytännössä 9,5t kirein mitä saa käyttää. 3S lipoja ei tuohon saa kytkeä oli kone mikä vain.

Duster1

Ja onko muutenkaan ideaa ostaa nopari/kone nykyisten "pilipali" akkujen spekseillä  :lol:

Sehän on selvä jos noparissa on tietty kone raja ja sellasella motilla ajelee niin kokoajan on nopari kovilla.
Siinä saa sitten olla tarkkana välitysten kanssa ettei paikat sula.
Axial SCX 10 TR

Jani L

Kuinka hyvin 9,5T vie tuota GC2 Pro:ta?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Varmaan aika riittävästi, jos kaverilla 10.5t nosram antaa kuulema tarpeeksi potkua. Itsellä tuo 7.5t antaa jo vähän liikaa mun taidoille, mutta siitä riittää sitten kunhan oppii ajamaan. -Sami
Jeps

Jani L

Ok

8,5T koneessa on 5800 KV ja 9,5T koneessa on 4700 KV, joten tuskin siinä on kovin suuri ero... 9,5T koneella ei varmaankaan tarvitsis pelätä, että nopari hajoo... Jos nopari hajois tulis hieman kalliiksi...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

juhaj

joo kyllä munki mielestä tolla 9,5t motilla auto liikku iha tarpeeks lujaa.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

No ei tarvi pelätä, mutta 1100kv ero on aika paljon sinänsä. -Sami
Jeps

Duster1

Joo mutta edellä Hoken ja muitten puhuma kiinan 8.5T kiertää jotain 4600kv niin eiköhän tuo 9.5T riitä.

Tokihan kierrokset ei kerro yhtään miten koneessa on voimaa :wink:
Axial SCX 10 TR

Jani L

Varmasti riittää!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Duster1

Riittää riittää. Mutta silti voima ei ole kierroksista kiinni ja sen näkee kiihdytyksissä kun vääntöä ei ole ja koneessa kierros herkkyyttä jne.

Mutta kun oppiessa ajamaan ei enää entinen riitä niin on taas koneen vaihto edessä :wink:
Axial SCX 10 TR

Jani L

Onkohan Eraser Brushless Sports Modified 9,5 Turns moottorissa voimaa, vääntöä ja kiihtyvyyttä yms...?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Duster1

Osta CS tai GM 7.5-9.5 kone ja riittää pitkälle tulevaisuuteen.
Alkuun vaan pitää malttaa niitä tehoja rajoitella, jos ei hyppysissä muuten pysy.
Axial SCX 10 TR

sakke_

Lainaus käyttäjältä: TheKyosho - 13.11.09 - klo: 20.17
Onkohan Eraser Brushless Sports Modified 9,5 Turns moottorissa voimaa, vääntöä ja kiihtyvyyttä yms...?
Eiköhän se oo helpoin hoitaa niin että heität tähän budjetin mitä oot valmis maksaan laitteista, millä haluat ajaa ja sit "vanhemmat" harrastajat voi heittää ehdotuksia mitä vois autoon laittaa kiinni. Ja tähän viel sellanen tarkennus että haetko autossa parempaa ajettavuutta jota sensorilliset koneet yleensä tarjoaa vai haetko halvemmalla tehoja jota sensorittomat laitteet tarjoaa yleensä paremmin?
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC