Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy GV2

Aloittaja Don, 17.07.09 - klo: 23.40

*HOKE*

En edes pysty kuvittelemaan miten karmea ajettava tuo auto on noin korkealla painopisteellä.

Krossarin näkönen pakettiauto täyteen lastattuna.... Ei vaan toimi.

-MiKe-

Tollasella painopisteellä menee kurveissa kun CORRi :laugh:
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

tapsa92

Niin ruma etten tuollaisella viittisi ajella ollenkaan.
- Tapsa

Matti Räsänen

Sen verran samia puolustan, että hyvä että on saanut säätimen autoonsa. Ja millaisen, oma on valintansa. Ajaa nyt tuolla setillä ja elää mahdollisien ongelmien kanssa. Eiköhän mielipiteet asiasta tullut selväksi. Pääasia että päästään ajelamaan huomenna, rennosti harrastamaan porukalla.

Löysätään vähän pipoa jooko  :smiley:

SLap

Joo tämä säädin oli nyt aika hätänen ratkaisu, mutta säädin kummiskin. Näyttäähän se vähän höperöltä, mutta ajaa asiansa  :shock: ? -Sami
Jeps

ma-de

Lainaus käyttäjältä: SLap - 30.12.09 - klo: 19.09
Tähän viestiin liitän kohta kuvia, kunhan saan noparin testattua yms. Otin tuosta tuulettimen vekeen, ja nyt se mahtuu jo ilman korin modauksia tonne, ehkä. -Sami

Edit : Kuvvie.

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 01.01.10 - klo: 01.40
Niin ruma etten tuollaisella viittisi ajella ollenkaan.

Kyl on hieno.

juhaj

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 01.01.10 - klo: 01.40
Niin ruma etten tuollaisella viittisi ajella ollenkaan.

Ei ulkonäön perusteella saa syrjiä ketää. :police: :lol:
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

tapsa92

Jos tykkää pakettiautoista niin kyllä tuon sitten ymmärtää.
- Tapsa

SLap

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.12.09 - klo: 18.13
En edes pysty kuvittelemaan miten karmea ajettava tuo auto on noin korkealla painopisteellä.

Krossarin näkönen pakettiauto täyteen lastattuna.... Ei vaan toimi.

Kyllä se vaan toimi. Eilen siis oli ajot, ja hypyissä käyttäytyi enemmän kuin hyvin ! En itse huomannut mitään muutosta ajettavuuteen, liekkö johtuneen siitä, kun viime treeneistä on aikaa. Noh, kyllähän tuolla ajeli, ja hyvin kulki. Asiaan : Tein tuossa äsken diffirempan, diffistä löytyi melkein puhkikuluneet diffilevyt, vaihdoin uusiin. Ja samalla huomasin, että topshaft on kiero ja mid gearin akseli kulunut väljäksi. Laakerit vaihdoin mid geariin. Tilausta garagelle rahanpuutteessa  :cry:. -Sami
Jeps

*HOKE*

Onko joku sanonut ettei toimi.

Kyllähän tuo hyvin toimii vaikka akkuporakoneen moottorilla jos se täyttää jollekin määritelmän HYVÄ.

Ajettavuuteen se todellakin vaikuttaa suunnattomasti.
Nopeessa ajossa ja teknisissä hypyissä on vaikuttanut auton tasapainokin niin selvästi että 10 gramman painoero auton oikean ja vasemman puolen välillä on ollut huomattavissa.

Toki jos edellisestä ajokerrasta on aikaa ja muutenkin ajelu on lähinnä radalla pysyttelyä niin eroa ei välttämättä huomaa, kun ei muista minkälainen se ennen oli.

Mutta odotapa kun saat kunnollisen säätimen... menet ja vaihdat sen kesken ajopäivän.

Ero on niin radikaali että tuntuu kuin ajaisit täysin eri autoa.

Nopeassa rata veivauksessa tuo ei toimi... ei todellakaan.
Tervetuloa espooseen käymään niin saat kokeilla academyä joka todellakin toimii.
Sen jälkeen tiedät kyllä mistä puhutaan... eli sinun autosi toimivuudesta ei voida edes puhua samassa lauseessa jos verrokkina on auto joka oikeasti toimii.

Oliko diffilevyt jo käännetty?
Eli käytetty molemmin puolin?

Uskomatonta että olet keskiakselin saanut kulumaan.
Itsellä kun se ei ole kulunut vaikka olen varmasti ajanut kymmenkertaisesti enemmän kuin sinun autollasi on koskaan rullattu.
Kulahtaneet laakerit toki pistää rattaan klappaamaan... ja jos on laakeri ollut ihan hirttäneenä niin sitten on mahdollista että akseli on kulahtanut.

Laakerit on samoja mitä käytetään ihan yleisesti polttisautojen kytkinlaakereina.
Eli halpoja laakereita vaihdeltavaksi.

SLap

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 04.01.10 - klo: 12.48
Onko joku sanonut ettei toimi.

Kyllähän tuo hyvin toimii vaikka akkuporakoneen moottorilla jos se täyttää jollekin määritelmän HYVÄ.

Ajettavuuteen se todellakin vaikuttaa suunnattomasti.
Nopeessa ajossa ja teknisissä hypyissä on vaikuttanut auton tasapainokin niin selvästi että 10 gramman painoero auton oikean ja vasemman puolen välillä on ollut huomattavissa.

Toki jos edellisestä ajokerrasta on aikaa ja muutenkin ajelu on lähinnä radalla pysyttelyä niin eroa ei välttämättä huomaa, kun ei muista minkälainen se ennen oli.

Mutta odotapa kun saat kunnollisen säätimen... menet ja vaihdat sen kesken ajopäivän.

Ero on niin radikaali että tuntuu kuin ajaisit täysin eri autoa.

Nopeassa rata veivauksessa tuo ei toimi... ei todellakaan.
Tervetuloa espooseen käymään niin saat kokeilla academyä joka todellakin toimii.
Sen jälkeen tiedät kyllä mistä puhutaan... eli sinun autosi toimivuudesta ei voida edes puhua samassa lauseessa jos verrokkina on auto joka oikeasti toimii.

Oliko diffilevyt jo käännetty?
Eli käytetty molemmin puolin?

Uskomatonta että olet keskiakselin saanut kulumaan.
Itsellä kun se ei ole kulunut vaikka olen varmasti ajanut kymmenkertaisesti enemmän kuin sinun autollasi on koskaan rullattu.
Kulahtaneet laakerit toki pistää rattaan klappaamaan... ja jos on laakeri ollut ihan hirttäneenä niin sitten on mahdollista että akseli on kulahtanut.

Laakerit on samoja mitä käytetään ihan yleisesti polttisautojen kytkinlaakereina.
Eli halpoja laakereita vaihdeltavaksi.

Joo, diffilevyt oli käännetty. Ja espoossa saatan käydäkkin ensikesänä. Joo se ajettavuus menee sen ajotauon piikkiin, eli en muista millainen se oli ajaa silloin, kun noparina oli tc-spec. -Sami
Jeps

SLap

Dodiin, nyt olis tulossa ezrunin vähän hillitymmän kokoinen 60a versio. Tällä kyllä pärjää jo pitkälle. Sensoria ei ole, mutta eipä se haittaa. Autoa kokeilin nyt ekaa kertaa holareilla sisällä, ja iskemättömillä renkailla on aivan tappopito. Auto keulii, ajettavuus häviää. Slipperi pitää löysätä niin, että koko sali vinkuu, no ei ehkä ihan. Myös iskareiden esijännitystä piti säätää moneen kertaan. En saanut keulimista pois kokonaan. -Sami

Edit : Pitää lyijystä sulatella painoja tässä, niitä laittaa muutamankymmenengrammaa servon päälle niin jospa se hilliintyisi. Ja muutenkin pitää laittaa, kun auto meinasi tulla aina perä edellä alas hypyistä.
Jeps

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: SLap - 19.01.10 - klo: 20.49
Dodiin, nyt olis tulossa ezrunin vähän hillitymmän kokoinen 60a versio. Tällä kyllä pärjää jo pitkälle. Sensoria ei ole, mutta eipä se haittaa. Autoa kokeilin nyt ekaa kertaa holareilla sisällä, ja iskemättömillä renkailla on aivan tappopito. Auto keulii, ajettavuus häviää. Slipperi pitää löysätä niin, että koko sali vinkuu, no ei ehkä ihan. Myös iskareiden esijännitystä piti säätää moneen kertaan. En saanut keulimista pois kokonaan. -Sami

Edit : Pitää lyijystä sulatella painoja tässä, niitä laittaa muutamankymmenengrammaa servon päälle niin jospa se hilliintyisi. Ja muutenkin pitää laittaa, kun auto meinasi tulla aina perä edellä alas hypyistä.

Vasemman käden etusormella säädetään keulimista ja hyppyjen laskeutumisia.......
Noihin molempiin saattaisi auttaa tuon vasemma etusormen vähäisempi koukistaminen, tai vaihtoehtoisesti kaasuliipasimeen teipattu rajoitin??
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

SLap

Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 19.01.10 - klo: 20.59
Lainaus käyttäjältä: SLap - 19.01.10 - klo: 20.49
Dodiin, nyt olis tulossa ezrunin vähän hillitymmän kokoinen 60a versio. Tällä kyllä pärjää jo pitkälle. Sensoria ei ole, mutta eipä se haittaa. Autoa kokeilin nyt ekaa kertaa holareilla sisällä, ja iskemättömillä renkailla on aivan tappopito. Auto keulii, ajettavuus häviää. Slipperi pitää löysätä niin, että koko sali vinkuu, no ei ehkä ihan. Myös iskareiden esijännitystä piti säätää moneen kertaan. En saanut keulimista pois kokonaan. -Sami

Edit : Pitää lyijystä sulatella painoja tässä, niitä laittaa muutamankymmenengrammaa servon päälle niin jospa se hilliintyisi. Ja muutenkin pitää laittaa, kun auto meinasi tulla aina perä edellä alas hypyistä.
Noihin molempiin saattaisi auttaa tuon vasemma etusormen vähäisempi koukistaminen

Noku se kramppaa aina oudosti  :shock:  :laugh:. Unohtu mainita vielä, että ihan sama painoiko kaasun pohjaan, vaiko ei painanut kaasua ollenkaan, niin auto tuli perä edellä. Jarrun löi pohjaan niin tuli katolleen alas, painoja keulaan ja sillä selvä  :tongue:. -Sami
Jeps

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: SLap - 19.01.10 - klo: 21.01
Lainaus käyttäjältä: Hegetus - 19.01.10 - klo: 20.59
Lainaus käyttäjältä: SLap - 19.01.10 - klo: 20.49
Dodiin, nyt olis tulossa ezrunin vähän hillitymmän kokoinen 60a versio. Tällä kyllä pärjää jo pitkälle. Sensoria ei ole, mutta eipä se haittaa. Autoa kokeilin nyt ekaa kertaa holareilla sisällä, ja iskemättömillä renkailla on aivan tappopito. Auto keulii, ajettavuus häviää. Slipperi pitää löysätä niin, että koko sali vinkuu, no ei ehkä ihan. Myös iskareiden esijännitystä piti säätää moneen kertaan. En saanut keulimista pois kokonaan. -Sami

Edit : Pitää lyijystä sulatella painoja tässä, niitä laittaa muutamankymmenengrammaa servon päälle niin jospa se hilliintyisi. Ja muutenkin pitää laittaa, kun auto meinasi tulla aina perä edellä alas hypyistä.
Noihin molempiin saattaisi auttaa tuon vasemma etusormen vähäisempi koukistaminen

Noku se kramppaa aina oudosti  :shock:  :laugh:. Unohtu mainita vielä, että ihan sama painoiko kaasun pohjaan, vaiko ei painanut kaasua ollenkaan, niin auto tuli perä edellä. Jarrun löi pohjaan niin tuli katolleen alas, painoja keulaan ja sillä selvä  :tongue:. -Sami


Niin sullahan taisi olla se kilonpainoinen Ezrun 80a??
Nyt siis tuota ezrun 60a odotellessa painotat auton tuon 80a säätimen mukaan?
Kuulostaa aika päänseinään lyömiseltä?


Se auto laskeutuu pyörilleen, kun hallitsee kaasun ja jarrun käytön muutenkin kuin ON ja OFF.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

juhaj



Se auto laskeutuu pyörilleen, kun hallitsee kaasun ja jarrun käytön muutenkin kuin ON ja OFF.

[/quote]

Jaa voiko sitä kaasua painaa muutenkin, kuin on/off? :lol:
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

SLap

Joko kelepovaa, vai vieläkö pienempää ?  :cheesy:. Tuossa olohuoneessa tuli pyöriteltyä, ja täytyy sanoa, että tuntuu kuin sensorillisella ajaisi. Pysähtyneenä tallaat kaasua, niin lähtee samontein, 80a versiolla lähti hiljokseen. Nopari siis EzRun 60a versio. Ja kone CS Magnetic 7,5t. -Sami
Jeps

Duster1

Anteeks nyt yläkerran herralle, mutta voi herra jumala minkälainen etuspoileri :lol: :lol:

Sitten asiaa. Lähti taas slipperyn kiinniketappi irti. Ja kyllä oli lukitteet jne. ruuvissa, kun näköjään aika hyvin oli lämmennyt. Sehän pääsee irtoamaan, kun slipperyn säätöruuvi tarpeeksi löystyy.
Nyt ei pitäis lähteä, kun laitoin M2 pultilla läpi ja nyloc mutteri perään.

Tulipahan samalla huoltoakin tehtyä. Diffiin Acer Racingin keraamiset ?silikooni? kuulat + uudet laakerit, vaihteistoon uudet laakerit ja slipperyn akseli uusi (kun oli vähän kiero).

Kelpaa taas WJ johtajaa härnätä, kun vielä olis sekunti kirittävää kierros ajassa  :undecided:
Axial SCX 10 TR

SLap

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 20.01.10 - klo: 15.34
Anteeks nyt yläkerran herralle, mutta voi herra jumala minkälainen etuspoileri :lol: :lol:

Sitten asiaa. Lähti taas slipperyn kiinniketappi irti

No ei kai ? Auttaa hypyissä paljonkin. Ja tuo slipperin tappi, itse olen laittanut siihen vähän kutistesukkaa päälle, siis siihen toisen slipperinlevyn päälle, ei tappi irtoa helpolla. -Sami
Jeps

Nicke

Lainaus käyttäjältä: SLap - 20.01.10 - klo: 16.06No ei kai ? Auttaa hypyissä paljonkin. Ja tuo slipperin tappi, itse olen laittanut siihen vähän kutistesukkaa päälle, siis siihen toisen slipperinlevyn päälle, ei tappi irtoa helpolla. -Sami

Ota se etuspoileri pois, ja ihmettele miten hyvin auto hyppää sen jälkeen. Voi olla että kannattaisi ensin opetella hyppäämään, ja vasta sitten miettiä että tarviiko autoa kenties muuttaa että hyppäis paremmin.

Kannattaa myös vähän katella mitä paremmat kuskit tekee saman auton kanssa, jos kenelläkään ei etuspoileria ole, niin sitä tuskin tarvii.

Duster1

Hyvin lentää ainakin täällä ja helposti tullaan pyörilleen alas.

Radalla tullut kyllä huomattua kun alle 10-v nassikat hyppii spedeillä ja muilla niin ihan tuurilla vedetään hypyt.
Syynä selvästi se, kun vedetään vaan liipasin pohjassa eikä ajeta sitä autoa :wink:

Ja kyllä tää auto on vielä helppo ajettava.

Sanopas minkälainen setuppi sulla siinä on?
Axial SCX 10 TR

juhou

Lainaus käyttäjältä: Nicke - 20.01.10 - klo: 16.33
Lainaus käyttäjältä: SLap - 20.01.10 - klo: 16.06No ei kai ? Auttaa hypyissä paljonkin. Ja tuo slipperin tappi, itse olen laittanut siihen vähän kutistesukkaa päälle, siis siihen toisen slipperinlevyn päälle, ei tappi irtoa helpolla. -Sami

Ota se etuspoileri pois, ja ihmettele miten hyvin auto hyppää sen jälkeen. Voi olla että kannattaisi ensin opetella hyppäämään, ja vasta sitten miettiä että tarviiko autoa kenties muuttaa että hyppäis paremmin.

Kannattaa myös vähän katella mitä paremmat kuskit tekee saman auton kanssa, jos kenelläkään ei etuspoileria ole, niin sitä tuskin tarvii.

sen verran tosta etusiivestä että minun entistä tekoa ja kyllä siitä oli hyötyä ainakin itselle  :smiley: paino keulaa sopivasti hypyissä alas joten ei tarvinnu jarrulla pahemmin kikkailla.. ja eikös jotkut "pro" kuskit suosi kans tuota etusiipeä, ainakin kuvissa on ollut?? toki riippuu ihan ajotyylistä miten se ilmassa menee...
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

SLap

Jep. Juhou:n entinen auto, ja siipi. Itse olen huomannut siiven todella hyödylliseksi hypyissä. Keula painuu alas, eikä tarvi niin paljoa kaasun kanssa sähläillä. Jajoo, osaan mä sitä kaasua käyttää muutenkin kuin on/off tyylisesti. Kävin myös äsken ulkona ezrunia ulkoiluttamassa ensikertaa, hyvin pelaa, kiitos apt93. -Sami
Jeps

SLap

Iskarit vuoti kuiviin, avasin, tutit repeytyny jaskaksi. Ja öljyä ollenkaan  :cheesy:. Eli mitkä tutit tähän siis käy ? Samalla ruuveja pitäisi tilailla. -Sami
Jeps

Matti Räsänen

Kirkkaat diaghram tutit academyltä. kestää käytössä toisin kuin orkkis mustat.

SLap

#565
Tuotenumeroa, onko garagella ? -Sami

Edit : Numero löyty, mutta olis tarvetta nopeammin tilata, garagella kun välillä kestää sposti vastaukset. Onko muita sopivampia ? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF415TRF416TA05/53576-TRF-damper-oil-seal-4pcs-100084 Käykö nuo ?
Jeps

Matti Räsänen

Soita sinne. Noi Academyn kirkaat on HYVÄT. Ei kannata noita kokeilla jos ei toimikkaan.

SLap

Pitää maanantaina soitella. Academyn varaosalistaa kun katsoin, niin tähän näyttäs saavan ratasdiffin  :shocked:. -Sami
Jeps

Duster1

Itse olen laittanut Traxxaksen tutteja.
Axial SCX 10 TR

Matti Räsänen

Se ratasdiffi on RTR-versioon ja ei Janin mukaan käy Proohon, eikä ole kestävä. Kyselty on.