Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy GV2

Aloittaja Don, 17.07.09 - klo: 23.40

Mika R

Lainaus käyttäjältä: SLap - 18.11.09 - klo: 13.16
Nyt tuo nimimerkkini on muuten Mika R vaihdettu, ja nyt se on mielestäni parempi. -Sami

Erittäin loistavaa Sami!

tturku

Nyt sun pitää laittaa sami siguun tunnistusrivi et

***SLap == infernoSami***

Jotta sut tunnistaa ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

cvd

Ja muuttaa nicki, kyostimikar :police:
tlr 22 - db10rr - cr

Mika R

"Lievästä" viduilusta huolimatta tässä taisi hyvääkin olla kun pari muutakin kaveria on järkevästi muuttanut nickinsä eli AiR --> Janne A ja Andy --> Antti M

Janne A

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 18.11.09 - klo: 22.51
"Lievästä" viduilusta huolimatta tässä taisi hyvääkin olla kun pari muutakin kaveria on järkevästi muuttanut nickinsä eli AiR --> Janne A ja Andy --> Antti M

Melkosta OT:tä, mutta kyllä, olit liikkelle laittava voima.
Vaihetaa ens viikolla sitten vaikka ExLazerJanneksi, kun näin sutjakkaasti ne vaihtuu. :)

Mika R


Duster1

Axial SCX 10 TR

Jani L

Ostan GV2 Pro autoon sähköiksi:

Moottori: Novak SS5800 Brushless 8,5T
Nopeudensäädin: LRP SPX Super Reverse

PS: Tässä on varmaankin laadukkaat ja hyvät sähköt GV2 Pro autoon?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

SLap

Nuo on varmastikin hyvät, kaveri oli ostanut juuri tuommoisen novak ss 8.5t koneen käytettynä. -Sami
Jeps

Jani L

Onko teilläkin vetoakseli liian lyhyt? Minulla kun autossa on akku, moottori ja nopari niin vetoakseli lähtee irti...? Jos autossa ei ole mitään kiinni niin vetoakseli vain lähtee irti...? Jouset ovat mahdollisimman löysällä, mutta työntäessä vetarit vaan tippuu.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

*HOKE*

Jotain pahasti pielessä.

Kenties renkaankulmat aivan keturallaan...  eli jos katsot autoa esim takaapäin niin renkaasi ilmeisesti osottaa näin \ /
Vaikka niiden kuuluisi osottaa hieman / \

Tai sitten sulla on takahubi väärin paikoillaan.
Eli tukivarressa ja hubissa on saranatapille kaksi reikää.
Käytä sekä tukivarressa että hubissa sisempää reikää.
Tai sitten ulompaa molemmissa.

Jani L

#431
Renkaankulmat ovat ainakin näin / \, joten pitää katsoa takahubit...

EDIT: Vika oli niissä takahubeissa, asia kunnossa!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Scrap

Missäköhän on vika kun en saa muoviosia rikki, mutta teräsosia kyllä? Orkkis vantteja mutkalle ja palloja poikki.

Tänään meni sekä edestä että takaa iskarin yläpään kiinnityspultti poikki. Oneksi on pakissa molemmat iskaritornit varalla, kun pulttien jämien poistaminen saattaa mennä vaikeaksi.

SLap

Itselläni on vääntynyt yksi vantti, mutta ei yhtään palloa mennyt. Kaverilla tosin, oliko neljäs pallo jo mennyt poikki. Enpä ole saanut itsekään kun toisen etutukivarren rikki autosta. -Sami
Jeps

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: Scrap - 21.11.09 - klo: 17.54
Tänään meni sekä edestä että takaa iskarin yläpään kiinnityspultti poikki. Oneksi on pakissa molemmat iskaritornit varalla, kun pulttien jämien poistaminen saattaa mennä vaikeaksi.

Itse siirsin iskarit sisimpään reikään edessä kun pultti katkesi. Kai se auton käytökseen jotain vaikuttaa mutta minä en kyllä huomannut  :grin:

Duster1

Mitkähän olisi parhaat iskarit tähän?

6 akullisen jälkeen on jo takaa selvää öljyjen karkaamista huomattavissa. Toki ratakin antaa kunnon tälliä autolle  :mrgreen:

Eli jotkut oikeasti hyvät ja kestävät olis hakusessa niin jäis vakiot sit varalle.
Axial SCX 10 TR

*HOKE*

Joko asso B4 iskarit, tai Tamiya TRF iskarit.
3racingit myös jees... Niistä DT2 mallin iskarit.

SLap

Mulla on öljyt karannu toisesta etuiskarista, en ole jaksanut sitä täytellä / korjailla. Ens kesäksi päivitän uudet. -Sami
Jeps

Duster1

No varmaan nuo Tamiyat olis sit hyvät.
Assoja en löytänyt kokonaisina sarjoina.
Axial SCX 10 TR

SS

Oonpa tätä joskus mainostanutkin, mutta otetaan uusiksi: Vaihtakaa iskareihin läpinäkyvät Diaphgram -kumit, alkuperäiset mustat hajoavat iskarin pohjatessa, siksi öljyt valuvat ulos. Academyn iskareissa tuntui pysyvän mehut sisällä ihan hyvin näillä varaosakumeilla.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

*HOKE*

Totta.

Ja itseasiassa jos vaihtaa varaosana saatavat academyn "nännit" niin nekin kestävät ja pitävät mehut sisässä.

Jostain syystä joissain autoissa on ollut tehtaan jäljiltä kovahkot nännit jotka repeävät jonkin ajan päästä.

Itsellä on nyt kestänyt reilun kuukauden Academyn nännit kun vaihdoin alkuperäiset pois.
Mutta tosiaan... Sieltä ne vuotaa ja kannattaa siis vaihtaa niin iskarit pitää kyllä.

Tätä "ongelmaa" on siis joillain esiintynyt... ja taas joillain ei.
Ollut siis ilmeisesti vanhaa satsia nuo hajonneet.

Duster1

Juu olihan tuo kumi jo toisesta takasesta halki.
Eikä ihmekään kun iskarinvarsi on liian pitkä > mäntä tulee paksuudensa verran yli rungon eli pohjaa jo kyllä ihan korkin pohjaan.
Laitoin 3mm O-renkaita varteen lyhentääkseni liikevaraa.

Taidan silti tilata nuo Tamiyat niin jää sit varaiskaritkin.
Axial SCX 10 TR

juhaj

mistä johtuu kun diffin kiristää ja lyö osat kiinni niin se saman tien diffi löystyy. onko se jotenki väärin asennettu vai kuinka?
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Jani L

Kannattaa avata kuuladiffi kokonaan ja tarkistaa ohjeesta, että onko diffi oikein kasattu. Kun olet tarkastanut onko kaikki oikein ja laittanut diffirasvaa kuuliin niin puhdista ruuvi ja kierteet rasvanpoistoaineella ja laita vähän lukitetta ruuvin perään. Sitten laitat diffin diffin nupeista kiinni kahden tikun väliin ja kiristät niin kauan, että jaksat just ja just pyörittää rattaasta diffiä.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

*HOKE*

Painelaakeri pielessä jos se aukeaa itsekseen.

juhaj

kuinka sen paine laakerin sais helposti asennettua ku katoin ojetta, nii tuntui mahdottomalta mut jotenki ne kuulat sinne takkusin.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Futaba

Kuivanako sen teit? Pistät rasvaa siihen, ni kuulat ei putoile ku asennat. Mustaa greasea.
| Academy | Axial |

*HOKE*

Jep...
Eli... ruuvi käteen... prikka paikalleen...
Pidä kierreosasta kiinni kannan roikkuessa alaspäin.
Rasvaa prikkaan ihan reilusti.
Kuulat yksi kerrallaan paikalleen... rasva pitää ne siinä mihin laitat.
Kun kaikki kuulat on paikallaan niin toinen prikka kuulien päälle, jolloin kuulat jää kahden prikan väliin.
Pujota ruuvi varovasti diffin ulostuloon...
Laita muovinen "suoja" päälle...

Se siitä.

juhaj

pitääkö sitä rasvaa sitte enää sinne kuulien päälle laittaa ollenkaan.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

*HOKE*

No kun paksusti laitat sitä rasvaa ja survaset kuulat siihen niin siinä on jo niin paljon rasvaa ettei paljon enempää mahdu.

Kuten sanoin yllä (ihan reilusti)