Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Suzuki pv ongelma

Aloittaja Otzeus, 29.07.09 - klo: 14.06

Otzeus

Itselläni suzuki pv ja kiinni malossin 80cc pytty, mutta kaasari on liian pieni(14millinen) paremman hajottua. Mopolla kun rupeaa ajamaan niin mopo "pamahtelee" suhahdellen, ja kierrokset menevät nollaan ja mopo sammuu. Voiko tämä johtua liian pienestä kaasarista?
Kyosho old-school monster, rc18, Kyosho pta 3, Cen Mini Madness, ja joku mattis löytyy myös hyllyn perältä.

megapaula

Hommaa vaan isompi menoveden syöttäjä. Voi jopa hajota,ku on niin laihalla.

CluBBaH

Vaikuttais olevan sytkä pielessä.
XRAY 808 2009 Spec |

Otzeus

Miten sytytys säädetään?
Kyosho old-school monster, rc18, Kyosho pta 3, Cen Mini Madness, ja joku mattis löytyy myös hyllyn perältä.

jaan

Sytytys kuulostaa järkevältä mutta, saiko niitä kärjettömiä säädettyä meinaan kärjellinen on aikas vanha noissakin. Kärjetön oli viimeisessä ja en ainakaan muista että olisi tarvinnut koskaan säätää vaikka tehnyt "HIRVIÖ" koneita..

Mulla oli jonkin aikaa pv:ssä vakio kaasutin paikalla, toki isommalla suuttimella.
Ihan hyvin pelitti kunnes sain isomman tilalle.

Ai ai tää herättää muistoja..

Joel P

Sytytyksiin en suosittele vielä koskemaan, jos et ole aiemmin niitä säätänyt. Todennäköisimmin on liian pieni kaasutin, väärän lämpöarvon tulppa voi olla yksi syy myös.

kemi

Kaasari ainakin 24 milliseksi (22-26 mm dellorto/mikuni) ja "kurkku" sopivaksi kans! Kuulostaa mystiseltä toi sytytys ku siinä on kärjetön ns. CDI-sytytys ohjaus. Sytytystä ei niissä voi ees säätää, joskus kyllä boxi on mennyt rikki ja siitä selviää kun vaihtaa uuden. Tulppa kannattaa samalla kun teet noi remontit kattoo että tulee kunnon kipinä ja sen tulpan lämpöarvo on kohillaan!

Osia kohtalaisesti saatavissa vieläkin kun käyttävät pieni renkaisessa Suzuki RM 80 crossissa samoja koneita, lukuunottamatta pieniä variaatioita.

Tuli noita joskus 20 vuotta sitten viilattua. En suosittele menemistä yleisille teille!!

ladatusta

Kyllä sitä sytytystä voi säätää vaikka onkin kärjetön cdi. MAgneeton aluslevy on kiinni kolmella ruuvilla. Ne ruuvit löysälle ja kääntää haluamaansa suuntaan. Tätä ennen täytyyy tietenkin vauhtipyörä irroittaa.
Malossiin ei kannata laittaa yli 22mm kaasutinta koska malossin huuhtelut eivät viilaamattomina kertakaikkiaan virtaa tarpeeksi.
Itse epäilen viaksi sitä että kaasutin/suutin on liian pieni, noinhan se yleensä paukuttelee kun käy liian laihalla. Tulppa kannattaa myös tarkastaa.
http://www.pv-foorumi.org/

pullapoika

toimiko isommalla kaasarilla paremmin? ennekun hajos? uskon viaksi ton liian pienen kaasarin. eisaa terpeeks bensaa ja rupee paukkumaa ja pötsimään...

pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:

TheArska

Lainaus käyttäjältä: pullapoika - 01.08.09 - klo: 01.53
pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:
Tuskin tuo vuodessa juuri muuttunut on...mutta kyllähän noita pysäyteltiin jo 15 vuotta sitten mutta kun on kulkua niin no problems..  :wink:  ..ja ei, en kehoita ketään mihinkään.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

hk

Meikäläisen mielestä ihan syystäkin PV on kyttämagneetti. Se vatkaa niissä nopeuksissa mihin niillä pääsi jo meikäläisen aikana ihan liikaa. Ei siinä touhussa ole mitään järkeä. Sori.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

CluBBaH

Kyllä se honda monkey oli vielä karseempi ajaa , ja siihen sitä viriä vasta saikin.

Ja ei , en onneksi ole ikinä omistanu sellasta.
XRAY 808 2009 Spec |

-rcmh-

Joo, PV oli sentään hyvä ajettava monkeyhyn verrattuna :p
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

ladatusta

Omani alkaa täristä 85km/h nopeudessa niin että hampaat meinaa suusta pudota :roll:

SH.

Itselläni oli aikoinaan kanssa PV 60cc malossin pytyllä,lopen kun sain vain ajettua sen kesässä harvaksi (asiaan saattoi vaikuttaa ilmanputsari patentit) niin kaveri oli myymässä vanhaa Suzukin 125cc monttupyörää.Tottakai piti kokeilla saako sen koneen laitettua PV:hen,no heittämällä paikoilleen ja pultit hitsattiin kiinni koska tärisi aina auki.

Se vasta olikin tappovehe ja tulikin sillä ajettua muutamia kertoja virkavaltaa pakoon,kunnes kerran napsahti tutka vastaan ja mittarissa 110km/H

Sakkojenkin jälkeen tuli ajeltua kyseisellä vehkeellä kunnes menin myymään sen pois,harmittaa vaan olisi saanut jäädä vaikka muistoksi.

Tällä asialla en halua yllyttää ketään,kerron vain omasta kokemuksesta ja ihme kun vielä on jalat ja kädet tallella.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

jiksu

Tuli vissiin aikas ruhtinaalliset sakot vai? Voikos tuollaisen 125cc pv:een rekisteröidä kevariksi vai miten on homman laita? Voin vain kuvitella kuinka hullu värkki tuo on ollut :tongue:
-tauolla-

SH.

108€ napsahti sakkoja,eivät katsoneet mopoa koska oli pimeä silloin ja vastustin hieman virkavaltaa,joten pistivät rautoihin ja veivät putkaan :police:
Sakot sain ainostaan koska ei ollut valoja/rekisterikilpeä.

Joten moukan tuuria oli tämä tapahtui kun olin 15 kesäinen,nyt 24v

Eihän tuommosta vehjettä saa mitenkään rekisteriin koska runko ei ole vaatimusten mukainen,en sitten tiedä saako laitettua vaikka miten hyvin tekisi,ei ainakaan ennen saanu
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

-rcmh-

Itse joskun testaillut PV:tä missä oli myös RM 125cc kone, ja se oli melko hassu ajettava, tappovehe :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

TheArska

Mun viritetyn dt:n(125cc) pannu myös aikoinaan löysi tiensä pv:hen...oli sen verran hyvä kone vielä että jo dt:tä kuljetti niin että kun "viivaa" otettiin niin en jäänyt kertaakaan vaikka yrittäjiä riitti(ja revansseja, kun oli joidenkin vaikea hyväksyä että dt vie)  ja itse sai 2 vaihteella vielä löysätä ettei keulinut ympäri kun kiekas niin hyvin tietyllä kierrosalueella.
Yllättävän vähän pv keuli tuolla pannulla, tuli ilmeisesti etupainoa sen verran, pystyipähän kiihdyttämään kunnolla ja kulkuakin oli sen verran ettei ihan heti tarvinnut isointa vaihdetta.
Mutta kyllä pv oli mukavempi esim. 50-80cc pytyllä kuin jollain "piikin" koneella, ainakin ajettavuuden puolesta ja niilläkin saa tarpeeksi kulkua.

ps. nykyäänhän saa (kiina)monkey:täkin 125cc koneella, sekin olisi paljon parempi ajettava kun vaihtaa siedettävän keulan ja taakse hiukan pidemmän svingin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

CluBBaH

Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kylläpä tulee muistoja mieleen kun näitä lukee ^^

XRAY 808 2009 Spec |

TheArska

Jees, magneetonposkessahan on vielä 5 vaihteisen vaihdekaavio kuva.
Tuota isompaa pytty/kaasari juttua en ainakaan itse muista kuulleeni.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

rcaa

kyllä minäkin muistelisin että ainakin silloin oli asiat näin :azn: eli 60cc 16mil ja 5vaihetta
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Tane.

Ei niissä kyllä mitään kuuskymppisiä pyttyjä ja 16mm kaasareita ole ikinä valmiina ollut. Mutta viides vaihde on ollut, mutta se on poistettu. Sitä kyllä myydään erikseen http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=5177
Siinä japaninpeeveen speksit: http://www.suzukicycles.org/PV50/PV50-EPO.shtml
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?

rcaa

niinpäs olikin :grin: onhan siitä jo aikaakin se 18vuot kun olin 15v
jaappani versios ---> Maximum power output: 3.8 hp/ 6.000 rpm
ja suomiversio ---> Maximum power output: 1,5 hp (1,1 kW)/ 4.500 rpm
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Sammy__80__

 :cool: mahtavasti tulee nuoruus mieleen 80cc pytyllä ja viitosvaihteella varustettu tossu pv  :cool:   harmittaa näin jälkikäteen kun sekin tuli myytyä poijes .   Vai miltähän näyttäs melkeen 190cm pitkä ukko semmosen selässä

SH.

Luultavasti aika koomiselta (Polvet korvissa) :grin:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Sammy__80__


stimpson

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 03.08.09 - klo: 13.08
Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kyllähän tuolla speksissäkin sanotaan tosiaan, että 50cc, mutta se oli kyllä läppäventiilillä varustettu sylinteri, jossa oli huomattavasti enemmän virtauskanavia, kuin Suomi-PV:n pytyssä. Tuollainen "alkuperäinenkin" oli joskus omassa mopedissa kiinni, kun 80cc:t söivät liiaksi löpöä.

Ja mä kyllä väitän, että japaniversiossa oli 15/16mm kaasarikin, koska sen 50cc läppispytyn imukaulassa oli 15mm kaasarille riittävä aukko ennen avartamista.  :grin:

Samaa koneen runkoa käytettiin myös jossain Suzukin 50cc minikrossipyörässäkin. Itse sellaisen koneen rungon joskus aikanaan hankin, koska siellä sisällä oli paremmat välitykset omaava 5-lovinen laatikko. Suomi PV:n laatikossa kun tuo 4. vaihde oli vähän liian pitkä verrattuna tuohon 5. vaihteeseen.

http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-series/index.html?RM50.shtml~isoraami

Naapurin poijjaan kanssa saatiin poliisin tutkaan (poliisin pyynnöstä, suljetulla alueella) ajettua 141km/h. HUOM!! PV:n omalla koneella!! Vaan eipä tuolla koneella sitten päästykään kuin 150km, jonka jälkeen sisukalut tulivat kurkkimaan ulkomaailmaa vähän joka puolelta konetta...  :tongue: (Ei onneksi käynyt kuinkaan naapurin pojalle!)

Ai niin... Onko tässä Suzukin RM80 mallissa tutun näköinen moottorin runko?  :p

http://www.suzukicycles.org/photos/RM-RMX-series/RM80/1978_RM80_Aus_720.jpg

TheArska

Joskus Suzukilla oli myynnissä muistaakseni dr80 mallinimellä kulkeva krossi/enska jonka pannu muistutti ainakin ulkonäöltään todella paljon pv:n konetta.
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

stimpson

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 04.08.09 - klo: 19.49
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..

Olisiko ollut -94 vai -95, kun tuo lainsäädäntö uudistui (painoraja poistui jne), kun PV varustettiin läppiksellä ja 14mm kaasarilla.

En ole tuota uutta läppissylinteriä nähnyt, mutta ainakin se vanha "vakio" oli köykämiinistä tehty ja se vanha japanin läppis oli patarautaa...

edit: Googlen kuvissa äkkisältään näyttää tuo -94 pytty samalta kuin se japanin "originaali"pytty.