Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Suzuki pv ongelma

Aloittaja Otzeus, 29.07.09 - klo: 14.06

Jessev

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 04.08.09 - klo: 19.49
Joskus Suzukilla oli myynnissä muistaakseni dr80 mallinimellä kulkeva krossi/enska jonka pannu muistutti ainakin ulkonäöltään todella paljon pv:n konetta.
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..

Myös Suzuki RM80 kone vuosilta '77-81 on ulkoisesti lähes identtinen pv:n koneen kanssa. Ja se sopiikin suoraan PV:n runkoon. Tuossa kaverin pv:hen kyseinen operaatio tehtiin pari vuotta sitten. 6-vaihteinen rm80 kone, ja 28mm mikunin kaasari. Ensimmäisessä videossa myös RM:n pakoputki, jälkimmäisessä PV:n. Melko huikea ero tehoissa noilla putkilla vaikkei videoissa näykään.
http://www.youtube.com/watch?v=Shb7TWsWe5E
http://www.youtube.com/watch?v=xp0DSrMCbkM

Valitettavasti asvaltilla ei uskalla ajaa lyhyen akselivälin takia, keulii liian herkästi. Ja muualla sutii. :)

Pv:seen on kahta eri 50cc läpällistä sylinteriä, ns. "vakio" ja sitten versio, jossa on virtauskanavia enemmän ja suuremmat pako- ja imukanavat. Liekö toi "viripytty" sitten nimenomaan se Japanin versio.

kyosho96

Joo sattuisko joku tietämään,mikä pv:ssä vikana kun kesällä toimi ihan hyvin. Mutta nyt kylymemmillä säillä alakaa pätkimään jos ajaa vähän kovemmilla kierroksilla. Siis normaalisti ei tarvis etes pitkää aikaa vaihtaa vaihetta mutta nyt hyytyy ja aivastelee.
Eilen kävin ajelemassa mutta ei meinannu lähtä mitenkään käyntiin, mutta sit ku lähti ajoin vähä matkaa ja taas alko hytyy ja pätkii. Eikä millää lähteny käyntiin, mutta yhtäkkiä lähti käyntiin ja toimi ku uus.
Mikä vialla???  :huh: :huh: :huh:

kyosho96

Joo sattuisko joku tietämään,mikä pv:ssä vikana kun kesällä toimi ihan hyvin. Mutta nyt kylymemmillä säillä alakaa pätkimään jos ajaa vähän kovemmilla kierroksilla. Siis normaalisti ei tarvis etes pitkää aikaa vaihtaa vaihetta mutta nyt hyytyy ja aivastelee.
Eilen kävin ajelemassa mutta ei meinannu lähtä mitenkään käyntiin, mutta sit ku lähti ajoin vähä matkaa ja taas alko hytyy ja pätkii. Eikä millää lähteny käyntiin, mutta yhtäkkiä lähti käyntiin ja toimi ku uus.
Mikä vialla???  :huh: :huh: :huh:

Breweri

Oisko lie kaasarissa vettä -> jäätyy pakkasella.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Casull

Kaasutin jäätyy.
Siis ei kaasarin kohokammiossa oleva vesi vaan ilman sisältämä kosteus iivistyy ja jäätyy kaasuttimen kurkkuun.

Hyvin tuttu ilmiö kaasutinmoottoreissa talvella.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Habaku

Itellä oli n. 18v sitten tuon kuulonen ongelma talvella P. v:ssä. Sakkakuppi oli täynnä moskaa yms... ja jäässä. Eli bensahanan yhteydessä onpi, jos et satu tietämään.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

ladatusta

Rikkinäinen sytytyspuola tai tulppakin voi oireilla noin.

kyosho96

Joo kiitos vastauksista :azn:
Ja serkku jolla oli pv nii eppäili kans tota että kaasarissa vettä. Pitää kattoo sit ku joulun jälkeen tuuan kotia talliin. Ei oikein kylmässä ilmassa oikein voi :mrgreen:
Katon sit kaikki maholliset syyt minkä takia ei toimis.
Voiko johtua siitä ku kytkin ei toimi ni ajettu iliman kytkintä?

Casull

Kytkin ei vaikuta muun moottorin toimintaan.

Ainoa mihin se vaikuttaa on vaihteiston ja ketjujen kestoikään.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

kyosho96

Joo eli siitä ei johdu.
Taidan korjata sen silti :wink:

Tane.

Tottakai kannattee korjata se kytkin!
Ei pytty ja mäntäkään tykkää, kun moottorijarrulla ajat eikä muutenkaan hyväksi ole. Ei se kytkin siinä turhaan ole. Ja kun pv:n omistat, niin rekisteröidy www.pv-foorumi.org , siellä vähän enemmän peeveistä tietävää porukkaa, kun täällä rc foorumilla.
Auto myyty.. Jossain vaiheessa uutta tilalle..?