Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MCD ONROAD PROJEKTI

Aloittaja Buttenmeister, 03.08.09 - klo: 22.20

Buttenmeister

Hopeeta pintaan.. Maalina Auto-Air Colors: Aluminium base.
Tämän maalauksen tein jo isolla ruiskulla. Kun kori oli kuivunut leikkasin sinistä varten maskin pois. Koska Haluamani sininen ei löydy "hyllytavarana" sekoitin sen itse.
Käytin Faskolor: krome, ja Faskolor: faspearl blue. Sekoitussuhde 90ml faskrome, ja 30 tippaa faspearl blue.

Buttenmeister

Nyt sitten sinistä pintaan, joka samalla on viimeinen väri tähän koriin.
Korin kuivuttua poistin ikkunamaskin vielä sisäpuolelta.
Alempi kuva on korista missä on vielä tehtaan kalvo päällä.
Ei paljonkaan pysty sanomaan vielä että miten maalaus onnistui.. :huh:

Buttenmeister

Johan rupeaa totuus paljastumaan..... :grin:
Kunhan kori on täysin kuiva jotta se kestää käsittelyä laitan siihen tarrat kiinni...
ja spoilerin, jne...

Datajätkä

Heleketti ko on mielenkiintosa lukia tämmöstä KUVALLISTA kirjottelua nikkovoorumilla! Siistin näköstä jälkeä on tulossa, toivottavasti konepuoli on myös teemaan sopivan överitehokas pasa. Kait tohon jonku 80 pytyn pystys äheltään, ja onhan noita kakstahtisia ahdettukki  :mrgreen:


Buttenmeister

Sivulla 1 on kone esittelyssä... Pitäis riittää tehot. luulen.. :grin:

Datajätkä

muistahan kuvata sit videota miten kampe liikahtelee! Tota konettahan vois vielä vähän tiukentaa, skuissia tiukemmaksi ja bensaan oktaania ja ennakkoa sytkään vähän lisää   :mrgreen: Ei kait nää mopon moottorit ikinä nakuta...  :mrgreen:

mikako1

Moro!
Hyvä yhdistelmä! Päältä niin baby blue ja sisällä karmeesti tehoa  :evil:
Plymonth toi aikoinaan HEMI Belvederen markkinoille samalla konseptilla. Hiiren harmaa ja pilleripölykapselit :grin: Jenkkimummot ajoi kauppareissunsa papiljotit takapenkillä :grin:
 
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Sammy__80__


Buttenmeister

#68
Taas aika edistää projektia. Korin tarroittamisen merkeissä..
Evesko Oy teki tarrat autoon. Istuttiin yks ilta Eveskolla ja duunattiin tarrat autoon. Eli käytännössä kaveri teki duunia, ja minä juttelin joutavia siinä vierellä... :roll:
Käytettiin orkkis tarra arkkia hyväksi ja skannattiin se tarrasoftaan...ymmärtääkseni. :shocked:
Etuvaloja sävytettiin aavistuksenverran sinisiksi, ja takavalot tummennettiin pikkasen.
Ja tehtiin muutamat muutkin tarrat autoon.. :grin:
Valot ja ikkunoitten yläosat ovat printattuja tarroja UV suojakalvolla varustettuna.
Kyljessä olevat leikattuja siirtokalvotarroja. Ja muutamia sekalaisia löytyy vielä autosta...
Kuvissa on teetetyt valot paikallaan, ja "orkkikset" teipattuina malliksi kuvaan mukaan.

Buttenmeister

On helpompi saada tarrat suoraan / keskelle jos käyttää aputeippejä asennuksessa.
Kyljessä kun on siirtokalvotarra, niin leikkasin ensin tarran alareunan suoraksi ja laitoin sen jälkeen aputeipin korin kylkeen ja merkkasin teippiin tussilla tarran aloituskohdan.

SLap

Entäs kun sä meet sitten siihen parkkikselle testaamaan tätä peliä, ja kolautat johonkin kivetykseen, tai kiveen, ja naarmuja tulee kumminkin. Harmi noin hienolle kopalle  :undecided: -Sami
Jeps

Buttenmeister

#71
Tässä asennettu siitokalvotarra kylkeen ja vedän just kalvoa pois. tää on sitä kromitarraa, ja siitä syystä kun auton sisäpuoleltakin löytyy samannäköistä pintaa.... :wink:
Tää tarra ei paljoa taivu, ja jos tulee ryppy, niin siinä on ja näkyy.. Eli ei oikene..
Yleisesti aina ku tarra on paikalleen liimattu niin annan pikkasen lämpöä kuumailmapuhaltimella jotta saan tarran liiman lämpöseksi. Tarttuu ja pysyy paremmin...

Buttenmeister

Tässä rupee nyt olee suunnilleen ne tarrat mitä laitan..
Muutamia lisäyksiä tulee vielä, jotka ovat vielä työn alla...
Ja edelliseen kommenttiin vastaus: Ei naarmut haittaa. Sehän on vain se eka naarmu joka harmittaa. Sen jälkeen uskaltaakin jo ajaa ku reikäpää....
Toive on vain että projekti pysyisi "edustuskunnossa" koe ajoon asti.

Buttenmeister

Vielä pari kuvaa aiheesta....

hpi-cen

Pakko mullakin kehua autoa :grin:
On muuten nätti..Meinaatko ajaakkin?

-Jarkko

Buttenmeister

Paljon kiitoksia kehuista! On aina ilo lukea, että tekeleet miellyttää muitakin. :grin:
Perjantaina koin iloisen yllätyksen kun tulin töistä. Oli lappu postilaatikossa "kertomassa" että Elfving Racing on taas muistanut minun projektia muutamilla palikoilla...
Tuli kytkin ja pikkasen muutakin.......
Lauterbacher GT213 säädettävä kytkin on siis kyseessä. Alla pari kuvaa...

Buttenmeister

Eli suoritin kytkimen vaihdon.. Kesti kokonaiset ehkä 5 minuuttia...
Kone pois, vanha kytkin irti, kytkimen pidikkeen irroitin ruuvaamalla 2 pitkää ruuvia kytkimen asennusreikiin jotka painoivat sovittimen irti kampiakselista. Tämä osa voi joskus olla kovaa kiinni!! Mutta tämä on mielestäni tuskattomin tapa irrottaa se.
Uusi kytkin vaan paikalleen ja kone taas kiinni.

TomiKoo

On se perhanan hienon näkönen, voisko sanoa, että pornolla tavalla komia! Väri on tollanen babyblue, kunnon sliipperi, söpö ulkoa ja peto sisältä!

timberjack

On tosiaan pirun hienon näköinen mitsun kori  :shocked:
Eihän tuollaisella uskaltais lähtee ajelemaan minnekkään  :roll:

Hienoa työtä Buttenmeister!

-rcmh-

On todella hieno projekti, jos mahdollista niin laita videoo autosta. :cool:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Buttenmeister

Ja mitä enemmän kattelin sitä autossa kiinni olevan pakoputken hitsaussaumaa, niin sitä enemmän halusin vaihtaa pakoputkee......
Ja siitä se ajatus sitten lähti...
JetPro FD559 pakari

Buttenmeister

#81
Koska kyseinen pakoputki on suunniteltu MCD Race Runner ja MCD Monster malliin, niin se ei ihan heittämällä sovi onroad malliin.
Toin pakoputkea taaksepäin kahdella X-port spacerilla jotta putki ei ottaisi kiinni takapyörään ja jotta takapyörän sisäänjousto toimisi ääriasentoon asti.
Tämä varmasti vaikuttaa jonkin verran tehokäyrään, mutta luottavaisin mielin eteenpäin mennään.. :grin:
Nyt sit pakoputken takapään kiinnitys ei enää osu pohjalevylle, joten teen siihen adapterin jotta saan pakoputken tukevasti kiinni pohjalevyyn..
Korin ja pakoputken ulostulon väliin jää kuitenkin vielä noin 20mm joten tilaa on ..

Koiranputki

Lainaus käyttäjältä: Buttenmeister - 08.09.09 - klo: 00.04
Ja mitä enemmän kattelin sitä autossa kiinni olevan pakoputken hitsaussaumaa, niin sitä enemmän halusin vaihtaa pakoputkee......

Hehee... Mr täydellisyys.
On hienoa on, ei voi muuta kuin pyyhkiä näppistä kuolasta  :mrgreen:

Ja sit sinne montulle ajeleeko :tongue:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

SLap

On jumalauta hieno pakari pelissä, oletko koeajanut kunnolla, tai siis sisäänajanut konetta ? -Sami
Jeps

Buttenmeister

En ole vielä startannut autoa kertaakaan. Sitten kun projekti on kokonaisuudessaan valmis niin otetaan laitteesta savut ja katotaan mihin se pystyy..
Sisäänajo tapahtuu dynopenkissä, ja sisäänajon jälkeen penkitetään auto. Otan tästä videokuvaa minkä laitan youtubeen.
Toki sinne on vielä "matkaa" koska autosta uupuu vielä vaikka mitä kivaa... :roll:

Koiranputki

Lainaus käyttäjältä: Buttenmeister - 08.09.09 - klo: 17.48
En ole vielä startannut autoa kertaakaan. Sitten kun projekti on kokonaisuudessaan valmis niin otetaan laitteesta savut ja katotaan mihin se pystyy..
Sisäänajo tapahtuu dynopenkissä, ja sisäänajon jälkeen penkitetään auto. Otan tästä videokuvaa minkä laitan youtubeen.
Toki sinne on vielä "matkaa" koska autosta uupuu vielä vaikka mitä kivaa... :roll:

Joko on savut otettu ja saitko tubeen kuvaa?
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Voyager

On se jännä juttu, et tollasen rekkarikilven teksti on yhen auton perälootassa...

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

triheadwolf

#87
Lainaus käyttäjältä: Voyager - 25.09.09 - klo: 06.08
On se jännä juttu, et tollasen rekkarikilven teksti on yhen auton perälootassa...

Toni  :grin:

Oikeassa autossa tuollaista ei suomen rekisterissä ole, P alkukirjain on varattu peräkärryille ja -vaunuille, sekä 0 (nolla) alkuista numeroa tai numerosarjaa ei käytetä. Ruotsin puolella toki voi olla.

edit: Eli juu, kuten alla mainittu niin erikoiskilpeen saa halutessaan P ja W kirjaimet, jotka on kärryihin muutoin varattuna, lisäksi saatavilla on ääkköset, joita ei ainakaan toistaiseksi (tietääkseni) ole otettu autojen normikilpiin käyttöön. Anteeksi OT ja jatketaan hienon auton ihastelua.  :police:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

-Juho-

P-kirjaimen saa kyllä yksilöllisiin kilpiin myös ensimmäiseksi kirjaimeksi nykyään. Nollaa ei..
Liikaa Kyoshoja

Voyager

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 25.09.09 - klo: 06.08
On se jännä juttu, et tollasen rekkarikilven teksti on yhen auton perälootassa...

Toni  :grin:

Toi nyt oli tarkoitettu ns. inside läppänä.

Siinä missä auton taka kontin reunassa lukee "Toyota" "Polo" "Mitsubizhi" tms,
niin kaverin autossa lukee "Peto"

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...