Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TAMIYA TT-01 TUORING RACE , Opas kilpailuun osallistujille.

Aloittaja Hedgehog, 05.08.09 - klo: 21.57

mese1

saattaapi olla tyhmä kysymys,mutta kun noita vaki kannuja on kahden valmistajan tekemiä ja tämä yleisesti mainittun maputsin valmistus on tietojeni mukaan lopetettu,joten kelpaako johnsonin valmistama vaki kannu joka tulee uusien tt01 autojen mukana.tietojeni mukaa tämä jonhsonin valmistama olisi kireämpi(pari lankaa vähemmän)
tamiya/kyosho/x ray/futaba/traxxas

Hedgehog

Tamiyan omaa käytetään. Pitää tukkia tuo asia, mutta minusta tamiyan vakio hopea kannua pitäisi olla saatavana.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Hedgehog

Tässä kone jota käytetään. 53689 tamiya 540-J motor. Mm racing factorysta löytyy.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Isosuo

TUORING race... LOL  :mrgreen:

Ihan vain kysymys... miksi joka autolle pitää olla oma luokkansa?

Olemassaolevista varmasti löytyis jokaselle sopiva  :wink:

McJones

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 24.08.09 - klo: 19.17
Ihan vain kysymys... miksi joka autolle pitää olla oma luokkansa?
Onhan siinä se hyvä puoli, että ei tartte miettiä minkä auton hommaa VTR-10 sarjaan kun voi suoraan tyytyä TT01 sarjaan, jolloin automalli on jo valittu  :smiley:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: McJones - 24.08.09 - klo: 19.23
jolloin automalli on jo valittu  :smiley:

...ja minisarjassako ei automalli ollut jo valittu?  Sama motti jne jne...

bluebeetle

#36
Lainaus käyttäjältä: McJones - 24.08.09 - klo: 19.23
Onhan siinä se hyvä puoli, että ei tartte miettiä minkä auton hommaa VTR-10 sarjaan kun voi suoraan tyytyä TT01 sarjaan, jolloin automalli on jo valittu  :smiley:

...eikä tule sitten VTR:äänkään tungosta kun on kuusi kuskia/kisa...

Edit: näemmä kuusaan seuraavassa kisassa viisi ilmoittautunutta per luokka...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 24.08.09 - klo: 19.17
TUORING race... LOL  :mrgreen:

Ihan vain kysymys... miksi joka autolle pitää olla oma luokkansa?

Olemassaolevista varmasti löytyis jokaselle sopiva  :wink:

Siksi että saadaan lisää kuskeja ajamaan kisaa. Ja tämä luokka on edullinen verrattuna muihin rataluokkiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.09 - klo: 19.39
Siksi että saadaan lisää kuskeja ajamaan kisaa. Ja tämä luokka on edullinen verrattuna muihin rataluokkiin.
Jerzi

Noni! Kaikki ketkä omistavat auton, perustavat jokaiselle autolleen luokan - johan saadaan kilpailijoita!  :lol:  Pls?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 24.08.09 - klo: 19.44
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.08.09 - klo: 19.39
Siksi että saadaan lisää kuskeja ajamaan kisaa. Ja tämä luokka on edullinen verrattuna muihin rataluokkiin.
Jerzi

Noni! Kaikki ketkä omistavat auton, perustavat jokaiselle autolleen luokan - johan saadaan kilpailijoita!  :lol:  Pls?

No minäkin kannatan ajatusta ja monestakin eri syystä  :shock: Yiedän että moni on sitä vastaan mutta mikä sen parempaa että pääsee kisailemaan.
Jerzi

PS Kisa järjestäjiä ei vaan löydy Suomenmaasta liikaa se pitää muistaa ja minun mielestä nämä kaverit tekevät hyvää työtä jotta saavat kisat/säännöt pystyyn.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

McJones

Omasta puolestani voin vastata, että VTR-10 eikä TT-01 autoa ei tällä haavaa löydy, mutta jompi kumpi olisi mielenkiintoinen nimenomaan kisailumielessä. Mitään tuittupäistä ajoa ei ollut tarkoitus lähteä vetämään, joten TT-01 on jopa VTR-10 autoja omalla tavallaan mielenkiintoisempi, kun oletettavasti kalusto on tasaisempaa ja budjetti edullisempi.

VTR-10:n hankkimisessa jo hirvittää sekin, että hankkii väärän alustan ja epämenestys (eli menetys) on taattu!   :huh:

TT-01 ei voi mennä enempää pieleen kuin muillakaan. Ministä toki jo tietää, että pieleen on mennyt...  :laugh:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

jerzirccar1

VTR luokkaan menee mikä tahansa alusta kunhan siihen saa n.4 välitys autoon ja miten niin minit mennyt pieleen :huh:
Jerzi

Sorry OT :shock:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

McJones

Sorry OT... ja provo...

VTR:n suhteen veikkaan, että hivenen on eroa mille alustalle sen luokkaan määritellyn koneen laittaa. Tosin sitä en osaa sanoa onko radalla suurta eroa, mutta kokonaisuutena joku vaihtoehdoista on luultavasti se paras, en vain tiedä että mikä. TT-01 -luokassa tätä ongelmaa ei ole, kun vaihtoehtojakaan ei ole.

Tiedä häntä saisiko TT-01 luokkaan vielä semmoisen alaluokan, jossa ajettaisiin periaatteessa VTR-10 mukaisilla spekseillä, paitsi ulkonäkörajoitukset hieman toisin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Isosuo

joo, hyvä idea, jaetaan TT01 luokka vieläpä alaryhmiin......

ilvessalo

Lainaus käyttäjältä: McJones - 24.08.09 - klo: 20.47
Tiedä häntä saisiko TT-01 luokkaan vielä semmoisen alaluokan, jossa ajettaisiin periaatteessa VTR-10 mukaisilla spekseillä, paitsi ulkonäkörajoitukset hieman toisin.
Voihan sitä TT01 rungolla lähteä VTR kisailuun mukaan, ei tarvitse sitten uutta luokkaakaa. Voi jopa toimia esim Kuusankosken ralliradalla ihan mukavasti kun vauhtia ei ole liiemmin varsinkaan mutkaosuudella.

TT01 sarjasta on kuitenkin hyvä aloittaa sillä ajolinjat oppii siellä paremmin kun voi pääsääntöisesti keskittyä vain ohjaamiseen :) 17.5 koneella TT kulkee jo luultavasti varsin mukavasti ja kaasuakin pitää jo mutkissa höllätä. Täytyykin joskus kokeilla teeteellä VTR kisaa...

Itse osallistun mieluiten tt01 sarjaan kun semmoinen menopeli sattuu olemaan jo kaapissa. Sarjaa voisi kaiketi laajentaa muillakin samankaltaisilla autoille (kuten Biltema), kunhan moottori on sama kaikille, hintahan oli kokonaiset 15,90€ :) http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Vakiomoottorit-ja-hiilet/53689-Tamiya-540-J-Motor-101905
XRAY T3 2011/ Speed Passion,  XRAY XB808 2010 / Novarossi, Tamiya DB01 / Speed Passion,  Sanwa MX11

bluebeetle

Oikeasti, jos halutaan että VTR-10 luokka kasvaa ja kehittyy suosituksi kerhokisaluokaksi niin kannattaako rinnalle tehdä toista, yhtä tasavauhtista luokkaa?

VTR on kuitenkin "oikeilla kilpa-alustoilla" ajettava, leppoisa ja pipoakiristämätön luokka, jolla olisi oikeasti mahikset kasvaa ainakin Minin veroisiin mittoihin (kunhan i*ioottimainen "väärän" merkkisen moottorin rajoitus poistetaan ensin) Näin saisimme varmasti enemmän kuskeja, kun stanuluokan autolla voisi osallstua semmoisenaan kori ja renkaat vaihtamalla.

Tuonkin moottorisäännön perimmäistä syytä jokainen voi vaan arvailla hiljaa mielessään, CS "tarjoushinnan" ja SP:n hinnan erotus on kuitenkin vain 9 euroa.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Isosuo

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 24.08.09 - klo: 22.29
Tuonkin moottorisäännön perimmäistä syytä jokainen voi vaan arvailla hiljaa mielessään, CS "tarjoushinnan" ja SP:n hinnan erotus on kuitenkin vain 9 euroa.

Jokuhan voisi jopa hiljaa mielessään luulla että kyseessä on maksettu juttu...

LainaaVTR-10:n hankkimisessa jo hirvittää sekin, että hankkii väärän alustan ja epämenestys (eli menetys) on taattu!

Tuskinpa mikään alusta on "väärä"... tarkoitushan ei ole verenmaku suussa kilpailla muutenkaan, vaan tarkoitus hakea Mini-luokan kaltaista hauskanpitoa. Tärkeää ei ole voitto, vaan reilu peli ja hauskanpito!

Mikäli luokkia joka autolle kyhätään (jopa jollekin autolle useampia alaluokkia), ei kohta enää riitä mihinkään luokkaan kuljettajia.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 24.08.09 - klo: 22.29
Oikeasti, jos halutaan että VTR-10 luokka kasvaa ja kehittyy suosituksi kerhokisaluokaksi niin kannattaako rinnalle tehdä toista, yhtä tasavauhtista luokkaa?

VTR on kuitenkin "oikeilla kilpa-alustoilla" ajettava, leppoisa ja pipoakiristämätön luokka, jolla olisi oikeasti mahikset kasvaa ainakin Minin veroisiin mittoihin (kunhan i*ioottimainen "väärän" merkkisen moottorin rajoitus poistetaan ensin) Näin saisimme varmasti enemmän kuskeja, kun stanuluokan autolla voisi osallstua semmoisenaan kori ja renkaat vaihtamalla.

Tuonkin moottorisäännön perimmäistä syytä jokainen voi vaan arvailla hiljaa mielessään, CS "tarjoushinnan" ja SP:n hinnan erotus on kuitenkin vain 9 euroa.



Siis tämä luokkahan on todella hyvässä lähtökuopissa monestakin syystä. Esim se että rajoitetaan moottoria niin se tekee jo tästä luokasta edullinen. Rtr paketti kaikkien ulottuvilla.
Ja onhan tämä näyttävä luokka noin visuaalisesti.
se on hyvä asia että moottori on yksi tyyppimoottori niin ei tule varikolla sitä meininkiä että miksi ihmeessä tuolla menee kovempaa kuin minulla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Jellona77

Itse harkitsen ajavani kyseisillä autoilla ja kannatan ehdottomasti sarjaa. Näin aloittevalle kuskille kynnys aloittaa kilpailut ovat mielestäni todella matala. Kun kalusto ei maksa maltaita. Ja jos homma ei tunnukkaan kiinnostavalta niin, ei tule ainakaan paljon persnettoa kalusto hankinnoista. Kun kokoajan puhutaan Tamiya TT-01 autosta, jos menen ostamaan esim. Tamiya TT-01E auton. Joka pohjautuu TT-01:n niin, saanko ajaa tällä TT-01E autolla kyseistä sarjaa?  Okei, saattoi olla tyhmä kysymys jonkun mielestä. Mutta toivon asiallisia vastauksia silti kaikilta. Tosiaankin olen vasta aloittelemassa kilpailu toimntaa.
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Hedgehog

Lainaus käyttäjältä: Jellona77 - 25.08.09 - klo: 00.56
Itse harkitsen ajavani kyseisillä autoilla ja kannatan ehdottomasti sarjaa. Näin aloittevalle kuskille kynnys aloittaa kilpailut ovat mielestäni todella matala. Kun kalusto ei maksa maltaita. Ja jos homma ei tunnukkaan kiinnostavalta niin, ei tule ainakaan paljon persnettoa kalusto hankinnoista. Kun kokoajan puhutaan Tamiya TT-01 autosta, jos menen ostamaan esim. Tamiya TT-01E auton. Joka pohjautuu TT-01:n niin, saanko ajaa tällä TT-01E autolla kyseistä sarjaa?  Okei, saattoi olla tyhmä kysymys jonkun mielestä. Mutta toivon asiallisia vastauksia silti kaikilta. Tosiaankin olen vasta aloittelemassa kilpailu toimntaa.
Heips! Kyllä vain saat kisata tt-01 type E:llä. itsekin kisaan ko alustalla. Se on juurikin luokan idea päästä tutustumaan kisaamiseen ja opetella rataajoa edullisesti.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Hedgehog

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 24.08.09 - klo: 19.25
Lainaus käyttäjältä: McJones - 24.08.09 - klo: 19.23
jolloin automalli on jo valittu  :smiley:

...ja minisarjassako ei automalli ollut jo valittu?  Sama motti jne jne...
Jos nyt ei kuitenkaan verrata etuvetoja nelivetoihin. :undecided: Monella jo tt hyllyssä/kaapissa ja ne eivät valtämättä halua ostaa uutta autoa ja oikea kisa turisti A maksaa pelkkä alusta lähes saman kuin tt rtr paketti B kisa alusta liikaa säätöjä aloitelialle (suurempi mahdollisuus säätää pieleen) C kulkee aivan likaa radalla ajoon opetteluun D paljon herkempi rikkoutumaan ulos ajoissa tai ainakin säädöt pilalla. Vieläkö pitää perustella lisää?
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Jellona77

Auton ostin käytettynä. pitäisi saapua ensiviikolla. Joten yksi lisää ajamaan kyseisessä luokassa. Onko akuilla jotain vaatimuksia? Pitääkö kuulua johonkin seuraan? Ja saa myös antaa muitakin neuvoja jotka ovat tarpeen kilpailtaessa.
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

aatami

Tämä luokka kuulostaa hyvältä! Jos sitä yrittäisi ensi kesänä päästä osallistumaan parin auton voimin edes yhteen kisaan niin siitä se sitten lähtee,ehkä  :mrgreen:  Tänä kesänä ei valitettavasti ole mitään mahdollisuuksia päästä ajamaan  :cry:

Hedgehog

Tervetuloa! Katsotaan jospa saataisiin myös talvella jotain kisan tynkää pystyy. :p
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

horna

Lainaus käyttäjältä: Hedgehog - 31.08.09 - klo: 10.36
Tervetuloa! Katsotaan jospa saataisiin myös talvella jotain kisan tynkää pystyy. :p
Ostin juuri tt01E:n ihan talviharraste välineeksi ja sitten huomasin tämän topikin. Tämä on ainakin itselle juuri sopiva luokka. Yksi syy siihen on edullinen auto ja toinen syy tämä korisääntö. Eli kun ei niin verissäpäin taistella niin uskaltaa ehkä laittaa jonkun näyttävän korinkin kisaan. Onhan se katsomostakin kivempi katsoa kun erinäköisiä autoja kiitää radalla eikä pelkkiä `poljettuja ranskanleipiä´ :evil: Uskoisin että kiinostusta löytyy talvikisoillekin, kun harvenpi ajaa talvella ulkona sillä ykköskalustolla.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Hedgehog

Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Isosuo

Varmaan omakin TT01 kohtapuoliin rantautuu... pitääkin tulla kisailemaan sillä ja ottamaan pojilta tikkarit pois...  :grin:

Hedgehog

 :angel: Hyvä, hyvä ja tere tulemas hauskaa pitämään. Milläs kopalla tt rantautui?? :shock:
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

tturku

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Isosuo

Tottakai samanlainen kuin ennenkin, BMW M3 Evo Schnitzer, eli korimallia e30!  TOTTAKAI!

Kuvia olenkin jo postannut TT01 -topiciin...

Käytän tosin vielä vanhaa koppaa, ei uskalla heti pilata tota koria...

Mut tiedoksi! Noita koppia on jälleen valmistuksessa, ja sen saatavuus paranee!  Koria tullaan myymään tulevaisuudessa myöskin normaalin TT01 lisäksi E- ja D-malleihin!