Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kytkinpalat ei kestä?

Aloittaja kase, 22.08.09 - klo: 21.17

kase

osaakohan kukaan sanoa miksi nuo kytkinpalat kokoajan repeää?jo kolmannet tälle viikkoa rikki :angry: ratkeaa siitä kiinnitysreijän luota,murtuu kokonaan poikki.kytkin kolmelapainen.tiedä sitten noista osista onko oikeet :laugh: voiskohan joku vaikka laittaa linkin mistä saisin vauhtipyörän,kytkinpalat/jouset tuohon nosramin 30:seen.tulis ainakin oikeat osat.sori vähän turhasta aiheesta mutta parempi kysyä mitä polttaa rahaa turhaan.


HasaP

Sulla on liian iso päittäisvälys kellossa. Pääsee vääntämään palat rikki, kun kello liikkuu akselilla.

tturku

Tai kellon laakerit lopussa, pikkainen välys siellä niin rynkyttää palojen korvat rikki. Kellon avaamalla selviää.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

kase

laakerit on ok mutta toi välys kieltämättä aika iso.täytyypä laittaa välys kohdalleen ja alupalat.kiitti vastauksista :p

kase

ei toi haku sanalla kytkinkellon päittäisvälys tuottanut tulosta.eli paljonkos sen pitää olla?

Mika R

jotain 0,2 - 0,5mm, vai onko muita mielipiteitä? ei ihan tiukka koska pientä tilaa kandee jättää lämpölaajenemiselle. Jos sulla on truggy (.30 pannu) niin laita alupalat

kase

juu alupalat ajattelin laittaa.tossa ku kattelin niin näkyy mukana tulevan joitain prikkoja palojen ja vauhtipyörän väliin :shocked: ei mulla mitään semmosia ole ollut...onko ne välttämättömät??

Mika R

jos ne tulee palojen mukana niin laita ne.. ei ne huvin vuoksi siellä ole

MKE

Lainaus käyttäjältä: kase - 24.08.09 - klo: 14.00
juu alupalat ajattelin laittaa.tossa ku kattelin niin näkyy mukana tulevan joitain prikkoja palojen ja vauhtipyörän väliin :shocked: ei mulla mitään semmosia ole ollut...onko ne välttämättömät??
On. Alupala leikkautuu aluvauhtipyörään jolloin kytkin alkaa jumittamaan. Eli ne pikkuprikat sinne alle.

Ile__

Lainaus käyttäjältä: kase - 24.08.09 - klo: 14.00
juu alupalat ajattelin laittaa.tossa ku kattelin niin näkyy mukana tulevan joitain prikkoja palojen ja vauhtipyörän väliin :shocked: ei mulla mitään semmosia ole ollut...onko ne välttämättömät??

Ei ne kaikissa tapauksissa ole välttämättömiä, vain 95%:ssa tapauksista :grin:

Esim. Hobaon kisamallien cnc-alumiinissa paloissa on itsessään se "prikka".

Jos palan pinta koko matkalta samassa tasossa siltä puolelta joka vastaa vauhtipyörään, niin silloin sinne pitää ehdottomasti laittaa ne prikat.

Välystä ei tarvi, enkä itse ainakaan mielellään jätä yli 0,2 milliä.
Lisäät niitä 0,2mm prikkoja yhden kerrallaan ja kiristät välillä kellon kiinni ja kokeilet milloin välys on lähellä nollaa. Sitten jos kytkinkello ei enää pyöri täysin vapaasti, otat yhden prikan pois ja välys on erittäin lähellä parasta mahdollista.

Sinne ei tarvi jättää mitään lämpölaajenemis varauksia.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Mika R

laajenee kuumuudesta tai ei mutta minusta pieni välys kandee jättää kaiken varalta eli ei ihan tiukka (=ei välystä). varmaankaan edes 0,5mm välyksestä ei ole haittaa

myös alupaloja kandee huoltaa, ajokertojen välissä hioa viilalla purseet pois vaikka siellä ne pienet prikat onkin. kuluminen ja huoltotarve on tapauskohtaista