Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Honkala GP Kotka

Aloittaja veijo, 25.08.09 - klo: 13.05

Taiska

Njoo jos toi vaimoke ei laita vastaan ni voisin tulla

Smuli85

Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 01.11.10 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: Smuli85 - 01.11.10 - klo: 18.38
Onko Lipo Buzzerin käyttö sallittua?
mikä se on  :huh:

Siis se piippari joka alkaa ulvoo jos kennojen jännite laskee liian alas..
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Risu

Tuskin sille mitään estwttä on. Kannattaa silti olla lipo cutt-off koska sitä piipperiä ei siellä kuule kun autoja on radalla.

Smuli85

Juu mut ehkä sen siit ajokorokkeen ohi ajettaes kuulee ja se varottaa ennen ku pysäyttää auton niinkuin cutoff. Mut tietty kyllähän sen vauhdistakin tuntee koska akku alkaa hiipumaan. :)
Slash 2wd/Tamiya DF03Ra

Risu

Mulla on ollut HK:n piippari ja en kuullu ulkona vaikka ajoin yksin.

JSJ

Lainaus käyttäjältä: Smuli85 - 02.11.10 - klo: 18.33
Juu mut ehkä sen siit ajokorokkeen ohi ajettaes kuulee ja se varottaa ennen ku pysäyttää auton niinkuin cutoff. Mut tietty kyllähän sen vauhdistakin tuntee koska akku alkaa hiipumaan. :)

Riippuu noparista.

Mun nopari varoittaa liian alhaisesta jännitteestä hidastamalla auton vauhtia jonkun 50%.

Sen jälkeen pystyy vielä helposti kiertämään radan ympäri, ennekuin nopari katkaisee virransyötön kokonaan.

Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

ToHe

Enpä tiedä varoitteleeko tuo paketissa oleva laite mut tuo viis kierrosta taitaa olla kuitenkin yksi ja sama. ei se pystyssä pysy kuitenkaan.....Kun sais kamat kasaan ja pääsis ajelee.   

sähkäri

Lainaus käyttäjältä: ToHe - 02.11.10 - klo: 23.02
Enpä tiedä varoitteleeko tuo paketissa oleva laite mut tuo viis kierrosta taitaa olla kuitenkin yksi ja sama. ei se pystyssä pysy kuitenkaan.....Kun sais kamat kasaan ja pääsis ajelee.  
Kyllä se pudottaa tehoja jonka jälkeen pääset varikolle jos pysyt pystyssä  :lol:

Taiska

Nyt on toi kauniimpi osapuoli sen verran kuumeessa etten tiiä ehtiikö tänään paikalle. Pitää kattella mitä se kello on ku saa muksun nukkumaan  :undecided:


JSJ

Tänään taas ajettiin 30 minuutin Le Honkala.

Mun mielestä tämä on ihan kiva formaatti. Aika ajo oli 30 minuuttia, eli samalla pystyy lämmittelemään ja testaamaan. Nopein kierros ratkaisee lähtöjärjestyksen.

Itse kisa kun on 30 minsaa niin sen aika-ajon (mitenköhän toi oikeesti kirjoitetaan, 30+ vuotta ulkomailla näkyy jossain) merkitys on lähellä nollaa. Eli ei tarvi mitään monimutkaista juttua lähtöjärjestyksen laatimiseen.

Tämä menee paljon nopeemmin läpi kuin se meidän kesällä käyttämä aika ajo + 8 * 7 minuutin erä juttu. Niitten erien väliin tuli aina sitä 'Hei odottakaa minuutti' juttuja, sen normi 5 minuutin tauon päälle.

Totta kai haluan myös kisata SC Cuppia pitemmän kaavan kautta, eli ne 8 kisa lähtöa / päivä. Olisko se sitten Sunnuntait?

Mutta kun näyttää olevan monilla aika kortilla talvikaudella niin tämä ei ole huono korvike.

Nyt kun ajettiin toisen kerran tämä kisa niin huomasin, että aika harvoin kukaan lähti hakemaan sitä isoa hyppyä suoraan alastulo liuskaan. Siperia taisi muutamaa kuskia opettaa. Hyppy on näyttävä kun se onnistuu (ja nopea). Mutta se kippittäminen auton nostoon syö miestä, kun hyppy jää vähän vajaaksi ja auto sinkoaa milloin mihinkin.

Mutta nyt alkaa olla Honkala GP:ssä taas tekemisen meininkiä.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

sähkäri

Näin on. Le honkala on hyvä formaatti. Nopeasti meni 30 min ja pystyy ajamalla saada kavereita kiinni (jos on vaan nopeampi) toisin kuin SC-cupissa aika ei riitä virheisiin. Mukana ollaan jatkossakin. Sunnuntai on hyvä SC-cup päivä kunhan saadaan vain aika sellaiseksi mikä käy mahdollisimman monelle.

CluBBaH

Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 03.11.10 - klo: 21.05
Näin on. Le honkala on hyvä formaatti. Nopeasti meni 30 min ja pystyy ajamalla saada kavereita kiinni (jos on vaan nopeampi) toisin kuin SC-cupissa aika ei riitä virheisiin. Mukana ollaan jatkossakin. Sunnuntai on hyvä SC-cup päivä kunhan saadaan vain aika sellaiseksi mikä käy mahdollisimman monelle.

Karvanaaman kiusaks väännän vähäsen :)

Ei tarvi olla nopeampi vaan varmempi. ekassa el hangolassa mulla oli nopein kierrosaika ja silti olin viiminen ennenku sitte auto yritti palaa :P
XRAY 808 2009 Spec |

JSJ

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 03.11.10 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 03.11.10 - klo: 21.05
Näin on. Le honkala on hyvä formaatti. Nopeasti meni 30 min ja pystyy ajamalla saada kavereita kiinni (jos on vaan nopeampi) toisin kuin SC-cupissa aika ei riitä virheisiin. Mukana ollaan jatkossakin. Sunnuntai on hyvä SC-cup päivä kunhan saadaan vain aika sellaiseksi mikä käy mahdollisimman monelle.

Karvanaaman kiusaks väännän vähäsen :)

Ei tarvi olla nopeampi vaan varmempi. ekassa el hangolassa mulla oli nopein kierrosaika ja silti olin viiminen ennenku sitte auto yritti palaa :P

Oikeassa olet.

Mutta tänään taisi käydä niin, että Karvanaama kävi kääntämässä autonsa oikeinpäin useammin radalla kuin kukaan muu. Silti hän voitti.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

veijo

Arkipäiville juuri sopiva kisa formaatti, jos Le Honkalaa ajettaisiin maximissaan 2xviikossa niin jää testaajille ja muillekkin vapaita iltoja. Itselleni sopii mainiosta klo 17-18 testiä ja kisat päälle. Enemmän tämä kisa formaatti on itsensä kanssa taistelemistä kuinka pitkää pystyy ajamaan tappavan tasaisia kierroksia. Jossain vaiheessa kokeillaan vielä 40min ja kaksi pakollista akun vaihtoa.

Risu

sanoisin et ennemmi 45 kun 40 minsaa. ja olen kyl mukan sit testaamas

Taiska

Kovin on tämäkin palsta hiljentynyt.
Ja jos en ihan väärin ymmärtänyt niin on tainut hiukan radallakin hiljentyä.
Mistähän moinen

sähkäri

Hiljaista on tosiaan ollut vähän joka puolella. Tänään ei saatu edes SC-cuppia aikaiseksi.

Jatkossa paikka pyritään pitämään auki arkisin ma-to 17-21, joista kahtena päivän ajetaan Le Honkala (ilmoittautumiset osallistujat.com) Aika-ajo starttaa klo 18.00.
Jos vain yksi ilmoittautunut ei välttämättä kannata tulla kahvaa repimään ilman puhelintiedustelua.
Viikonloppuisin Sovittu SC-Cup sunnuntaina, aika-ajo starttaa klo 15.00.
Menee kiinni sunnuntaisin harrastaja tilanteen mukaan  --> 18-22
Muuten aukiolon voi tarkistaa osallistuja.com palvelusta.

K@itsu

Tarkoittaakos tämä että jos viikonloppuna haluaisi harrastaa vapaata reeniä / säätöä, etkä omista SC autoa niin turha vaivautua?

sähkäri

#1188
Lainaus käyttäjältä: K@itsu - 07.11.10 - klo: 20.58
Tarkoittaakos tämä että jos viikonloppuna haluaisi harrastaa vapaata reeniä / säätöä, etkä omista SC autoa niin turha vaivautua?

Ei tarkoita, cup ei koko iltaa vie ja sen jälkeen on vaapaata treeniä n. 17.30 eteenpäin, jos halukkaita ajajia löytyy. Myös ennen cuppi mahdollista ajella jos saa avaimen haltijoita liikkeelle (hereille)  :wink:

Välillä pidetään myös perjaintaina ja lauantaina paikat auki.

Nämä siis suuntaa antavia aukiolo aikoja jotka tarvittaessa muokkautuvat harrastajien tarpeiden mukaan. Homma vasta niin alkutekijöissä, ettei vielä tiedetä miten saadaan opvia pidettyä auki. Pyrimme kuitenkin laittamaan tuonne Osallistujat palstalle mahdollisimman aikaisessa vaiheessa milloin saadaan ovet avoimiksi.  :huh:

CluBBaH

Tällee vieraasta pöydästä huudeltuna.

Ennen ja jälkeen kisan vapaa ajo on huono. Mun kanta ois että kisat alta pois kun ovet aukeaa ja loppu vapaata/tilanteen mukaan kisaa.

On ihmisiä jotka eivät missään nimessä halua ajaa kisaa.

ps. Kisaahan voi ajaa myös ilman ÄMMÄM arvoa, 5min ja eniten kierroksia ajanut voittaa jne. ei aina tarvi olla taulukoita ja pistelaskua ties kuinka pitkältä ajalta :)

Toivoisin myös selkeyttä aukioloihin, nyt ei täältä haminasta viitti ajaa jos osallistujat.comissa on 1 tulossa, joka tarkottaa sitä että oven _pitäisi_ olla auki. mut entä jossei olekkaan :P

XRAY 808 2009 Spec |

sähkäri

#1190
Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 08.11.10 - klo: 00.52
Ennen ja jälkeen kisan vapaa ajo on huono. Mun kanta ois että kisat alta pois kun ovet aukeaa ja loppu vapaata/tilanteen mukaan kisaa.

Näin se meneekin. aika-ajo alkaa n. 1/2h ovien aukeamisen jälkeen.
Lue seuraava tarkemmin  :wink:
Lainaus käyttäjältä: sähkäri - 07.11.10 - klo: 21.02
Myös ennen cuppia mahdollista ajella jos saa avaimen haltijoita liikkeelle (hereille)  :wink:

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 08.11.10 - klo: 00.52
ps. Kisaahan voi ajaa myös ilman ÄMMÄM arvoa, 5min ja eniten kierroksia ajanut voittaa jne. ei aina tarvi olla taulukoita ja pistelaskua ties kuinka pitkältä ajalta :)
Juuri näin, eilenkin ajettiin ns. höppöhöppö kisaa ilman pistelaskua  :grin:
Näitä kisoja voidaan ajaa harjoitus aikoina aina kun paikalla olijat haluaa.

Lainaus käyttäjältä: CluBBaH - 08.11.10 - klo: 00.52
Toivoisin myös selkeyttä aukioloihin, nyt ei täältä haminasta viitti ajaa jos osallistujat.comissa on 1 tulossa, joka tarkottaa sitä että oven _pitäisi_ olla auki. mut entä jossei olekkaan :P

Jos yksi avaimenhaltia ilmoittautunut on ovet todennäköisesti auki. Paras tapa varmistaa se on kuitenkin että käy myös itse ilmoittautumassa jotta avaimenhaltia tietää, että porukkaa tulossa.
Sinne voi myös laittaa monelta on tulossa yms. tietoa mikä helpottaa ovien auki saamiseksi oikeaan aikaan.

Tällä hetkellä vain harva viitsii käydä klikkaamassa itsenä paikalle.
Ei valvojiakaan voi edellyttää venttaamaan jos vaikka joku tulisi  :evil:

Valitettavasti tähän ei toistaiseksi kukaan ole keksinyt takuuvarmaa systeeminä. Porukan vähyyden takia ei aukioloja pystytä takaamaan.

CluBBaH

Jos homma on virallista ja ovet aiotaan pitää auki tiettyinä aikoina

(joka olisi suotavaa muiden kuin "tämän porukan" takia)

On valvojan istuttava paikalla kuin tatti ilmoitettuna aukioloaikana, oli porukkaa tai ei.
XRAY 808 2009 Spec |

sähkäri

Toistaiseksi mennään näin. Kun porukan aktiivisuus tai koko lisääntyy voidaan harkita muunlaista systeemiä.

CluBBaH

Ymmärrän kyllä syyt tähän järjestelyyn, toin vaan asian esille :)
XRAY 808 2009 Spec |

sähkäri

Näinhän sen pitäisi olla, mutta kun ei ole aina valvojaa saatavilla. Tämä kaikkihan perustuu vapaaehtoisuuteen. Toivottavasti päästäisiin sellaiseen tilanteeseen tulevaisuudessa.  :azn:

veijo

Jos on jäsen niin voi soittaa avaimen haltijalle ja noutaa avaimen, silloin pääsee ajamaan koska tahansa.

sähkäri

Lainaus käyttäjältä: veijo - 08.11.10 - klo: 12.55
Jos on jäsen niin voi soittaa avaimen haltijalle ja noutaa avaimen, silloin pääsee ajamaan koska tahansa.
Erittäin hyvin sanottu  :azn:

veijo

Alkaa radalla olemaan puitteet siinä kunnossa et voisi kysellä ulkopuolisilta onko kiinnostusta tulla ajelemaan sisäradalle. Laittakaa vain viestiä tähän ketjuun jos halukkuuta on. Ensimmäinen kerta on ilmainen.

CluBBaH

Anteeksi, mut mistäs mä saan avaimenhaltijan puhelin numeron?

ps. esitän nää kysymykset ettei jokaisen ulkopuolisen ekakertalaisen tarvitse :)
XRAY 808 2009 Spec |

Janne Rantaruikka

Yöajot ajettu neljän tosi amatöörin (koskaan edes pitänyt kahvaa kädessä) voimin ja neljästä autosta kaksi näki tämän päivän... :)
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro