Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

Ile__

Näköjään tullu uusi merkki markkinoille. Tosin näkyy olevan 100%:sesti Xerun mutta eri väreissä ja eri merkillä :grin: : HYPE ALPHACAR 1/8 BL 150A S/L








Kyosho Inferno  VE  Race Spec

JVL

#511
tuommonen tuli hommattua, nähtäväksi jää kestääkö ezrunnin 35a skalessa vai pitääkö laittaa 60a. tilattuani huomasin/muistin :angry: että oli tietty pitäny ostaa hobbyvingin justock combo 17.5t tai 21.5t kun se olis sensorillinen joka toimen skalessa paremmin.

ainiin onko muuten kellään kokemusta tuosta justock säätimenstä ja mitä ilmeisimmin sama kuin SP Cirtix Stock Club Race
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: JVL - 20.01.11 - klo: 09.13
tuommonen tuli hommattua, nähtäväksi jää kestääkö ezrunnin 35a skalessa vai pitääkö laittaa 60a. tilattuani huomasin/muistin :angry: että oli tietty pitäny ostaa hobbyvingin justock combo 17.5t tai 21.5t kun se olis sensorillinen joka toimen skalessa paremmin.

ainiin onko muuten kellään kokemusta tuosta justock säätimenstä ja mitä ilmeisimmin sama kuin SP Cirtix Stock Club Race

Justock ei ole sama säädin kuin Cirtix, ainakin RCtechillä erittäin asiantuntevasti kirjoittava Cobraracing väittää näin. Kuulemma ainoastaan SP:n GT-sarja on Hobbywingin valmistama.

http://www.rctech.net/forum/electric-road/393690-new-hobbywing-stock-supercharged-software-185.html
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

ajv

Olen näitä XERUNeja tässä katsellut vähän sillä silmällä... Minkä kokoinen säädin olisi hyvä 1/10 4WD -buggyyn? 60A, 80A vai jopa 120A? Tietenkin tuo 120A säädiin kiinnostaa eniten, koska sitä voisi sitten käyttää tarvittaessa nelkkucorrissakin...
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Koheltaja

Nelkkukrossiin 120A säädin, tuupissa pärjää 60A säätimellä jos kone on noin 8.5t.
Kylätason RC-kuski.

goos

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 01.02.11 - klo: 10.41
Nelkkukrossiin 120A säädin, tuupissa pärjää 60A säätimellä jos kone on noin 8.5t.

Itse ajelin extreme stock:lla(60A vastaava specseiltään) 7,5t:llä tuuppi corrissa, ei lämmenny edes. Eli kyllä se 60A riittää mihin tahansa tuuppiin. Tosin 8.5t on about kirein mitä autoon haluaa laittaa.

120A on hyvä valinta nelkkuu
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

tturku

ajelin jonkun aikaa Durgalla ezrun 60A + 5.5T kombolla. Alkoi radasta riippuen olla lämmöt limitillä 5-7 min hiiteissä eli lähellä, että ei pääse maaliin asti ennekuin lyö lämpökatkaisun päälle. Päivitin setin 120A xeruniin 5.5T kombolla.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

jonu93

millä ton drag braken saa ohjelmoitu ilman ohj. korttia tohon turnigy ezrun 60a säätimeen kun en viitsi sen takia ostaa sitä korttia.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

goos

Lainaus käyttäjältä: jonu93 - 07.02.11 - klo: 22.28
millä ton drag braken saa ohjelmoitu ilman ohj. korttia tohon turnigy ezrun 60a säätimeen kun en viitsi sen takia ostaa sitä korttia.
Kaverin kortilla :) jos olet isomyyrissä nykäse mua hihasta niin katsotaan toimiiko hobbywingin boksi turnigyn kanssa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Veskuvaan

Lainaus käyttäjältä: goos - 08.02.11 - klo: 08.49
...katsotaan toimiiko hobbywingin boksi turnigyn kanssa.

Toimii jos kehitysversiot on samat
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Penguin

Kyllä mulla toiminut versiosta riippumatta sekä ohjelmoitukortti, että USB-ohjelmointiboksi. Jälkimmäisen firmware tosin pitää olla riittävän uusi, mutta kaikkien vanhempien kanssa on toiminut.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

pijokela

Pitäisi hommata jokin nopeudensäädin touring autoon ja nuo 60A Xerunit on nyt FTT 0-ennakkolistallakin. Olisin vain kovasti kiitollinen, jos joku osaisi selittää, mitä säätöjä siinä noparissa on silloin, kun se on siinä 0-ennakkomoodissa?

http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=468

Tuolla olevassa taulukossa on ainakin "Boost timing", "Turbo timing" ja "Timing Punch", joista kiinnostaisi kuulla, miten ne vaikuttavat autoon ja voiko niitä säätää tuossa 0-ennakkotilassa. (Luin käyttöohjeen, mutta siellä olevista kuvauksista ei kaikki auennut ja tuohon moodiin siellä ei minusta otettu kantaa.)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

-Juho-

http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=455
Tuolla olevasta taulukosta kaikkia pystyy säätämään, paitsi "timing".
Liikaa Kyoshoja

pijokela

Lainaus käyttäjältä: InfernoGT - 08.02.11 - klo: 14.00
http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=455
Tuolla olevasta taulukosta kaikkia pystyy säätämään, paitsi "timing".
Eli siitä 0-ennakkosoftasta puuttu nuo tuon Xtreme Stock säätimen uudet säätökohteet ja siten siinä ei noita minun mainitsemiani ole? Kuulostaa järkevältä.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

-Juho-

Juurikin näin. Myös 60A ja 120A Xeruniin saa samat ominaisuudet ja säädöt stock-softalla ja Xtreme stockissa 0-ennakkosoftalla jää nuo pois. 60A V2.1 ja Xtremestock on periaatteessa sama säädin eri kuorissa, joihin käy samat softat. Jotain hienosäätöä ja fyysinen kokoero noissa on.
Liikaa Kyoshoja

Veskuvaan

Uutta halkoa Hobbywingiltä, Ezrun 150 A Pro


Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Lassi

Tollanen tuli kaverille jo 2kk sitten Ebayn kautta, tiedä sitten onko sama malli, mutta kuoret ainakin täysin identtiset. Huomattavasti parempi kyllä kun ei ole noita piirilevny palasia paljaana tuolla sivuilla kun omassani eli vanhassa versiossa.

Viltsu

Vaikuttaa tosiaan asiallisemmalta kuin vanha malli.
Vaikkei otsikkoon varsinaisesti liitykään, tilasin tuollaisen kokeiluun kun oli edullinen:  http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14635
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

McJones

Täällä myös Turnigy Trackstar kokeiluhengessä käytössä (Traxxas Summitissa). Yllättävän siististi menee myös hidas ajo, koneena Lepard 4274-2000kv. Verrattuna Hobbywing Ezrun 150A (wanha) + 4665SL-2000kv komboon (Traxxas E-Revossa) menee hidas ajo siistimmin näin mutulla arvioituna.

Trackstar on varsin hyvin yhteensopiva Traxxasin MMM-kiinnikkeen kanssa. Wanhassa Ezrunissa taas ruuvinpaikat on valmiiksi kohdillaan, mitenhän uudessa Pro-mallissa?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

ghhgtd

Tämähän on varmaan kans hobbywingin tuote: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10370 . Oiskohan kellään omakohtaista kokemusta kyseisestä laitteesta? ois savage fluxiin tulossa.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Viltsu

#530
Käsittääkseni ei kyllä ole Hobbywingin tuote, mutta muuten kyllä oikein kelpo nopari, varsinkin hintaansa nähden. Mulla noita kaksi, toinen E-Revossa ja toinen sähköInfernossa.

Tuohan ei sitten ainakaan noparin kyljessä lukevan tekstin mukaan kestä kuin 4S-lipot, vaikka myyntipuhe muuta väittää. Jokuhan tollaseen oli isommat konkat vaihtanu ja joku toinen ajellu 6S-akuilla ja hienosti toimi.

Olen käyttänyt 4S-akkuja ja hyvin on vauhti mulle riittänyt..

edittiä: luinkin vasta nyt "pienellä painetun", jossa luki että on uusi ja paranneltu malli joka kestää myös 6-kennoiset lipot. Mullahan on aika tuore malli tossa Infernossa, joten täytyy sitten kokeilla kestääkö se 6S-lipot. Sittenhän sen näkee  :cool:

edit2: Ainakin ulkoisesti tämä suht tuore näyttää samalta, kuin pari vuotta vanha, joka E-Revossani on. Samat Rubyconin 25v 1000mikrof. konkat(3kpl) ja samanpaksuiset johdot, joten en nyt sitten osaa sanoa onko tämä uudempi vanhaa varastoa, vai jo uusi malli. Empiirisesti testaamallahan se tosiaan selviää. Ilmoitan sitten hajosiko...
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

.TS.

Lainaus käyttäjältä: Viltsu - 21.02.11 - klo: 14.54
Vaikuttaa tosiaan asiallisemmalta kuin vanha malli.
Vaikkei otsikkoon varsinaisesti liitykään, tilasin tuollaisen kokeiluun kun oli edullinen:  http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14635

Lainaus käyttäjältä: McJones - 21.02.11 - klo: 16.49
Täällä myös Turnigy Trackstar kokeiluhengessä käytössä (Traxxas Summitissa). Yllättävän siististi menee myös hidas ajo, koneena Lepard 4274-2000kv. Verrattuna Hobbywing Ezrun 150A (wanha) + 4665SL-2000kv komboon (Traxxas E-Revossa) menee hidas ajo siistimmin näin mutulla arvioituna.

Trackstar on varsin hyvin yhteensopiva Traxxasin MMM-kiinnikkeen kanssa. Wanhassa Ezrunissa taas ruuvinpaikat on valmiiksi kohdillaan, mitenhän uudessa Pro-mallissa?

Viltsulta ja McJonesilta odottelen lisää mielipiteitä ja kommentteja noparista kun niitä tulee. Itse myös kovasti harkinnut tuota omaan konverisoon.
Näistä päätellen hintansa arvoinen vehje?
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Viltsu

Avasin tällaisen, ettei tämä topic turhaan kuormitu otsikon vierestä olevilla mietteillä ja kysymyksillä.

http://rc10.fi/index.php?topic=55067.0
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

ajv

#533
Lainaus käyttäjältä: ajv - 01.02.11 - klo: 09.27
Olen näitä XERUNeja tässä katsellut vähän sillä silmällä... Minkä kokoinen säädin olisi hyvä 1/10 4WD -buggyyn? 60A, 80A vai jopa 120A? Tietenkin tuo 120A säädiin kiinnostaa eniten, koska sitä voisi sitten käyttää tarvittaessa nelkkucorrissakin...

Tällä viikolla kotiutui tuo XERUN 120A V2.1 ja  tänään kerkesin kolvata sen autoon kiinni. Ongelmia on ollut ongelmien perään:

1. Sisäinen BEC lupaa 3A @5.75V, mutta käytännössä se kyykkää kun vähänkin hipasee rattia. Mukana tuli konkkapari, josta ei kuitenkaan ohjeissa mainittu mitään. Mihin nuo konkat on tarkoitettu? Kytkin ne vastariin + ja - välille ja nyt rattia pystyy jo vähän rauhallisesti kääntämään jos renkaat ovat ilmassa. Servona 12KG SAVÖX, joka kyllä kyykytteli edellistäkin noparia silloin tällöin. Onko tuo sisäinen BEC oikeasti noin onneton? Mitään tuulettimia ei ole vielä edes tuossa BECin perässä.
Edit: Ulkoisella (5A, 6V)BECillä toimii ihan hyvin.

2. Ilman sensoria moottori pyörii ok. Kun laitan sensorin kiinni, niin moottori alkaa pyöriä väärään suuntaan, kuitenkin aivan nätisti. Vähän aikaa pyörittyyään alkaa vihreä LED vilkkumaan rauhalliseen tahtiin (~1Hz). Tämä tarkoittaa manuaalin mukaan sensorivikaa. Jos vaihdan moottorista kahden vaiheen paikkaa, niin moottori rykii paikallaan. Moottori on Speedpassion Competition 3.0 6.5R ja pitäisi olla ainakin myyjän mukaan ehjä.
Edit: Ongelma ratkaistu, kissan kokosilla kirjaimillahan siellä luki moottorin vaiheissa A, B & C ja noparissa vastaavat. Näyttäisi siltä, että pääsee huomenna testaamaan :azn:
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

_valtsu_

1. Bec piiri vaikuttaa vialliselta, ei sen noin onneton kuuluisi olla. Hobbywingin sivuilta löytyvässä manuaalissa kyllä näkyy minne se konkkapaketti tulee, se kuuluisi liittää akun rinnalle noparin liittimiin, samaan mihin akun + ja miinus johto juotetaan.

2. Sensoria käytettäessä moottorin johtojen järjestyksellä on väliä, eli ihan loogisesti A->A , B->B ja C->C. Tästä on kyllä manuaalissa aivan varmasti merkintä. Moottorin pyörintäsuuntaa voi muuttaa noparin asetuksista.

ajv

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 25.02.11 - klo: 23.24
1. Bec piiri vaikuttaa vialliselta, ei sen noin onneton kuuluisi olla. Hobbywingin sivuilta löytyvässä manuaalissa kyllä näkyy minne se konkkapaketti tulee, se kuuluisi liittää akun rinnalle noparin liittimiin, samaan mihin akun + ja miinus johto juotetaan.

Kiitos vastauksesta, täytyy nuo konkat vielä huomenna juottaa. Jos tuo muuten kestää, niin en taida jaksaa takuuseen pistää pelkästään tuon viallisen BECin takia, kun kiinasta suht. edullisesti (ja hitaasti) tuli. Tottunut käyttämään jo noita ulkosia BECejä muutenkin.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

nestori

Minkälainen homma tällä on säätää ilman ohjelmointikorttia lipocutt off.Vai onko yhtä mahdoton kuin sidewinderissä.

goos

Lainaus käyttäjältä: ajv - 25.02.11 - klo: 22.24
1. Sisäinen BEC lupaa 3A @5.75V, mutta käytännössä se kyykkää kun vähänkin hipasee rattia. Mukana tuli konkkapari, josta ei kuitenkaan ohjeissa mainittu mitään. Mihin nuo konkat on tarkoitettu? Kytkin ne vastariin + ja - välille ja nyt rattia pystyy jo vähän rauhallisesti kääntämään jos renkaat ovat ilmassa. Servona 12KG SAVÖX, joka kyllä kyykytteli edellistäkin noparia silloin tällöin. Onko tuo sisäinen BEC oikeasti noin onneton? Mitään tuulettimia ei ole vielä edes tuossa BECin perässä.
Edit: Ulkoisella (5A, 6V)BECillä toimii ihan hyvin.
Itse varmistaisin että servo on ehjä, yleensä kun servot ovat menossa rikki ne haukkaavat enemmän kuin pitäisi. Tätä teoriaa tukisi se että edellisellä ei toiminut ja enemmän virtaa puskeva BEC korjasi ongelman. En olisi yhtään yllättynyt jos BEC pirii on ihan ehjä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Grasshopper

Lainaus käyttäjältä: goos - 26.02.11 - klo: 09.12
Lainaus käyttäjältä: ajv - 25.02.11 - klo: 22.24
1. Sisäinen BEC lupaa 3A @5.75V, mutta käytännössä se kyykkää kun vähänkin hipasee rattia. Mukana tuli konkkapari, josta ei kuitenkaan ohjeissa mainittu mitään. Mihin nuo konkat on tarkoitettu? Kytkin ne vastariin + ja - välille ja nyt rattia pystyy jo vähän rauhallisesti kääntämään jos renkaat ovat ilmassa. Servona 12KG SAVÖX, joka kyllä kyykytteli edellistäkin noparia silloin tällöin. Onko tuo sisäinen BEC oikeasti noin onneton? Mitään tuulettimia ei ole vielä edes tuossa BECin perässä.
Edit: Ulkoisella (5A, 6V)BECillä toimii ihan hyvin.
Itse varmistaisin että servo on ehjä, yleensä kun servot ovat menossa rikki ne haukkaavat enemmän kuin pitäisi. Tätä teoriaa tukisi se että edellisellä ei toiminut ja enemmän virtaa puskeva BEC korjasi ongelman. En olisi yhtään yllättynyt jos BEC pirii on ihan ehjä.

Tommonen  "12kg Savox" toimii ainakin meikäläisen Xerun 120a 2.1-säätimessä oikein hyvin joten ei Xerunin bec-piirissä sinänsä mitään vikaa ole.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Risu

On Xerun 60A SC tuuppi autossa käytössä ja ongelmaa ollut jarrutuksen jälkeen. Moottori ei heti herää jos jarrutus on tiukka ja melkeen nolla vauhtiin. Miettii hetken ennekuin antaa uudelleen kaasua. Samaa ongelmaa myös kaverilla.

Auttaisiko softan päivitys?
2in1 boxi sanoo et noparis on versio V1.10_090323a_T

Ja tarjoaa vaihtoehtoja
V1.10_090323a_m
v2.0_100518STOCK
v2.0_101212STOCK
V3.0_110119STOCK
v1_508_NO timing
v1.10_090205_MOD
v2.0_100528_MOD
v3.0_110119_MOD

Osaisiko joku viisas kerota millä noista se jarrutuksen jälkeinen tuumaustauko loppuisi? Mitään ekstra säätöjä en kaipaa.

Niin ja käytössä on ollut Xerun 8.5t moottori.