Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

jonu93

kokeile vaikka ensiksi säätä ohjaimesta kaasu trimmiä niin johan rupeaa toimimaan :evil:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

topcat

Nyt kyllä sopisi tuo ylempi kuva uudelleen.
Kysyjähän kirjoitti että säätövara loppuu kesken.

jonu93

- Team Associated  -  SC10 4x4  -

RoopeAAAAA-XD

Kuva? Eiks foorumilt ennää saa neuvookaa kysyy?????

Heuli

Jos ohjeet ovat päässeet hukkumaan niin tuosta löydät ne sähköisenä: http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-09-V2.pdf

Veskuvaan

Helpotetaan nyt vielä entisestään hakukoneen käyttöä:

Ezrun kalibrointi / ohjelmointi ( vaikkei se sitä tarkoitakkaan )

SET pohjassa virrat päälle ja kaasu neutraalilla, paina SET, esc piippaa kerran.
Kaasu täysille ja paina SET, esc piippaa 2 kertaa.
Jarru/pakki täysille ja paina SET, esc piippaa 3 kertaa, esc miettii hetken ja menee normaali tilaan ja on käyttövalmis.
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...


Rossari

No niin. Nyt on lrp radiot e-maxissa ja tuo vanha ezrun 150a ja jostain syystä kun täytyi ohjelmoida tuo niin ei millään saa kunnolliseksi. Kaasu on ylöspäin (poispäin) ja pakki alas(sisäänpäin). Voikohan johtua siitä että ohjelmoidessa olisikin kuulunut silloin kun valo välähtää kerran laittaakkin pakin pohjaan eikä kaasua ja kun kaksi kertaa kaasu pohjaan eikäpakkia.  Slassin vxl noparissa ainakin oli niin kuin nyt yritin. Vai voikohan ohjaimen säädöissä olla vikaa?
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Rossari

Tai no voi moottorin ja noparin väliset johdotkin olla väärin.
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Heuli

Jos on sensoriton hiiletön niin johtojen järjestystä muuttamalla (vaihda mitkä kaksi johtoa tahansa päittäin) saa pyörimään toiseen suuntaan. Jos taas on sensorillinen niin radiosta pitää säätää reverselle 2-kanava.

seeveerii

Moro, minulla on xerun 80A nopari, mutta ongelmana on se ,että pakkia ei toimi. Onko kyseisessä noparissa racing modea, jos on niin miten otetaan pois käytöstä? Ohjekirjassa en sellaista huomannut ainakaan niissä harvoissa kohdissa joista ymmärsin hieman.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

pijokela

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 20.07.11 - klo: 21.15
Moro, minulla on xerun 80A nopari, mutta ongelmana on se ,että pakkia ei toimi. Onko kyseisessä noparissa racing modea, jos on niin miten otetaan pois käytöstä? Ohjekirjassa en sellaista huomannut ainakaan niissä harvoissa kohdissa joista ymmärsin hieman.

Onko sinulla se ohjelmointikalikka? Sillä sitä muutetaan. Muistaakseni ensimmäinen muutettava parametri. Tosin omalla Xerun 60A noparilla käy usein myös niin, että noparin kalibrointi menee jotenkin sekaisin ja pakki katoaa - silloin auttaa, kun kalibroi uudelleen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 20.07.11 - klo: 21.51
Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 20.07.11 - klo: 21.15
Moro, minulla on xerun 80A nopari, mutta ongelmana on se ,että pakkia ei toimi. Onko kyseisessä noparissa racing modea, jos on niin miten otetaan pois käytöstä? Ohjekirjassa en sellaista huomannut ainakaan niissä harvoissa kohdissa joista ymmärsin hieman.

Onko sinulla se ohjelmointikalikka? Sillä sitä muutetaan. Muistaakseni ensimmäinen muutettava parametri. Tosin omalla Xerun 60A noparilla käy usein myös niin, että noparin kalibrointi menee jotenkin sekaisin ja pakki katoaa - silloin auttaa, kun kalibroi uudelleen.

Ei ole ohjelmointikorttia. kummalla sitä säädetään tällä: http://fi.eurorc.com/product/132/hobbywing-program-card-for-esc

vai tällä http://fi.eurorc.com/product/133/hobbywing-2-in-1-professional-program-box
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

ghhgtd

Valinta on sinun, tosin alempi on helpompi.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

nestori

Elä nyt suomesta ainakaan osta.Ebaysta tuo perus malli n.5euroo ja tuo bling versio hobbycityltä n.15euroo nuo siis posteineen hintoja.

seeveerii

Onko tuossa kalliimmassa jotain tarpeellista halpaan verrattuna? Ja molemmilla pystyy säätämään mikä mode on käytössä?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Veskuvaan

tolla lcd palikalla voi päivittää esc:n softaa netistä ja siinä on kolmelle profiilille muisti. halvemmalla pärjää mainiosti
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Peku

Ota se kalliimpi. :wink: Ei se nyt NIIN kallis ole.

seeveerii

Sitä mieltä minäkin olin kysyinpähän teidän mielipidettä. Peku eipä se suomessakaan oleva 30e ole todellakaan paha hinta. castle linkki taisi olla samoissa hinnoissa, kun mmm noparia varten ostin.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Peku

Lainaus käyttäjältä: seeveerii - 20.07.11 - klo: 23.43
castle linkki taisi olla samoissa hinnoissa, kun mmm noparia varten ostin.

Noin minäkin muistaisin...


nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: piksu556 - 25.07.11 - klo: 15.15
Miten tämä http://fi.eurorc.com/product/679/hobbywing-ezrun-60a-85t-combo-b5

combo menestyy 2wd slashissa. esim palaako ?

Ainakin tuuppikrossissa on pelannut hienosta ja lämmöt pysyneet matalina yli 20min vedoillakin. En näe syytä miksei pelaisi slashissakin.
EuroRC / TEK

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: N|ko - 25.07.11 - klo: 15.29
Lainaus käyttäjältä: piksu556 - 25.07.11 - klo: 15.15
Miten tämä http://fi.eurorc.com/product/679/hobbywing-ezrun-60a-85t-combo-b5

combo menestyy 2wd slashissa. esim palaako ?

Ainakin tuuppikrossissa on pelannut hienosta ja lämmöt pysyneet matalina yli 20min vedoillakin. En näe syytä miksei pelaisi slashissakin.

Hyvin toimii. Kone voisi ehkä olla kireämpikin mutta tuolla pysyy paremmin radalla.

goos

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 25.07.11 - klo: 18.36
Hyvin toimii. Kone voisi ehkä olla kireämpikin mutta tuolla pysyy paremmin radalla.

Luulis että tehoa on riittämiin, varsinki jos laittaa vähän ennakkoa. Itse ajelin myyrissä 10.5t moottorilla ja siinä oli enemmäin kuin reilusti.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: goos - 25.07.11 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 25.07.11 - klo: 18.36
Hyvin toimii. Kone voisi ehkä olla kireämpikin mutta tuolla pysyy paremmin radalla.

Luulis että tehoa on riittämiin, varsinki jos laittaa vähän ennakkoa. Itse ajelin myyrissä 10.5t moottorilla ja siinä oli enemmäin kuin reilusti.

Mikä olisi tolle kombolle sopiva ennakko?
Mulla on muuten sama kiinni mutta sensorillinen saman valmistajan moottori ja ennakko 15o.
Välit 23/86 2wd lässykässä.

goos

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 25.07.11 - klo: 18.45
Mikä olisi tolle kombolle sopiva ennakko?
Mulla on muuten sama kiinni mutta sensorillinen saman valmistajan moottori ja ennakko 15o.
Välit 23/86 2wd lässykässä.

Itellä kans sensorillinen, ennakkoja voi laittaa hiljalleen lisää kuhan vaan seuraa lämpöjä ettei moottori lämpene liikaa. Samoin ettei laita ennakkoja tulemaan liian nopeasti. Tärkeintä on edetä hiljalleen ja kattoo lämpöjä ja muuttaa välitystä tarpeen mukaan. Jossia nvaiheessa se huippu löytyy jonka jälkeen auto kulkee vaan hitaammin tai kiihtyy huonommin ja vaan lämpee.

Mulla ei ikävä kyllä ole asetuksia tallella talvelta, mutta yhdessä illassa saa helposti säädettyä asetuksen sopiviksi jos haluaa täydet tehot ulos. Tärkeintä on muistaa seurata lämpöjä ja tietää mitä tekee.

Muistaakseni takaperin tässä threadissa löytyy aika tarkat ohjeet miten ennakkoja säädettiin stock luokassa reilu vuosi sitten.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

polle

#656
Joo ei mittää sittenkään
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

pijokela

Xerun 60A sammuu välillä hyppyjen jälkeen ja nykyään ei oikein enää edes käynnisty napista. Yleensä tokenee, kun sitä nappia hiukan vääntelee, mutta ilmeisesti se nappi on entinen.

Mistä niitä kytkimiä saa ostettua (parista ihan hämärästä kaupasta jo yritin, mutta en osannut Italiaa tarpeeksi)? Muistelen, että niitä on joskus ollut suomessakin myynnissä, mutta eipä kyllä nyt näkynyt.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

nestori

Laita siihen vaan joku ihan normi on-off kytkin eihän sillä väliä oo minkä merrkinen se on.

pOINTER

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 14.09.11 - klo: 22.01
Xerun 60A sammuu välillä hyppyjen jälkeen ja nykyään ei oikein enää edes käynnisty napista. Yleensä tokenee, kun sitä nappia hiukan vääntelee, mutta ilmeisesti se nappi on entinen.

Mistä niitä kytkimiä saa ostettua (parista ihan hämärästä kaupasta jo yritin, mutta en osannut Italiaa tarpeeksi)? Muistelen, että niitä on joskus ollut suomessakin myynnissä, mutta eipä kyllä nyt näkynyt.
Itsellä samaa ongelmaa jo parissa 120A Xerunissa juurikin tuosta kytkimestä johtuen. Suomestakin löytyy RF:stä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Tarvikkeet/Speed-Passion-GT-ESC-Series-Switch-unit-109166

Saakos tollaista kolmejohtoista ohjelmointinapillista kytkintä ohitettua minkälaisella kaaviolla? Kytkin sinänsä turha, mutta kalibroinnissa tuo nappi tulee viimesitään pakolliseksi..
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.