Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

hankar

goosin kommentit on kyllä täyttä asiaa. Asia ei muutu faktaksi vaikka sen kirjoittaisi moneen paikkaan ja aasialaiset on loistavia kopioimaan mitä tahansa.

Himppu vaikeaa silti uskoa että (ainakin) asson omistava thunder tiger hommaisi näkyvästi piraattiversioita hobbywingin kamoista.  Markkinatalous, globalisoituminen ja intternetti ovat kyllä hienoja asioita  :azn:

Pitää silti tässä jossain vaiheessa hommata ihan ehtaa hobbywingiä sensorillisina versioina, sittenhän sen näkee saako yhdestä ja samasta autosta basherin jolla voi crawlailla. Onneksi näyttää "pahasti" siltä että saa kantaa roposiaan EuroRC:lle. Turhan usein tuotteet hinnoitellaa suomessa niin että rahat menee ulkomaille.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

mascot

Siis ei piraattiversiota, vaan TT:lle (Ämeriikassa Ace RC) tehty malli josta on jätetty sensoriportti pois ja todennäköisesti softakin on sensoriton. Näin ollen ei olisi Xerun yhteensopiva softa... Voipa olla että säätimen kontrollerikin (prosessori) on eri ja pienemmällä mustilla johon ei välttis Xerun softa edes mahdu...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

tuplaesa1

Kysymys olisi väsymättömille tietäjille:

Mulla on tää Hobbywing Xerun 80A noppa ja akkuina käyttäisin Turnigyn 30-40C, 5200mah kovakuorisia lipoja.
Tuleeko noparista toimintasavut ulos jos liitän siihen Castle 1515 1y 2200kv moottorin?
Paljonko ko. koneelle laitetaan ennakkoa? Autona Savage Flux. Entäs välitykset? vakio 20t pinioni?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

jopi73

Kysymys

Hobbywing 150a nopari otti toiminta savua ulos!
Tilanne meni näin, ajelin jotain viisi minuuttia asfaltille tehtyä
Rataa ja sitten kippasin ja auto teki kymmenkunta kärrynpyörää.
Kattelin ettei mitään hajonnut, mutta kun hipaisin kaasua auto kako eikä oikein liikkunut?
Koppa pois ja tarkistin että ei mitään jumissa, ei ollut kokeilin uudestaan niin taas sellaista kakomista ja höyryä/ savua tuli noparista. Otin virrat pois ja pyörittelin auton läpi eikä mitään jumissa.
Laitoin noparin päälle ja ei mitään savuja eikä moottorin kuittausta?
Noparissa ledi toimii normaalisti. Moottorin testasin toisessa autossa toimii. Toista moottoria testasin eikä pyöri?
Aukaisin noparin eikä mitään palaneen näköistä eikä haise radiolle?
Ei ymmärrä?
X-ray my way. Real world sl500 my way.

mascot

Oikosulku moottorin johdoissa??
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

nbm

Mulla kävi aika samalla tavalla kuin jopi73:lle myös xerun 150A nopsulla mulla vaan hypyn jälkeen. Moottorin eikä virta johdoissa ulkoisesti näkynyt oikosta laitoin takuuseen menemään saa nähdä tuleeko korjattuna vai uusi takaisin.
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

jopi73

Voisiko yllä olevaan ongelmaan vaikuttaa sitten se että tuon moottorin akseli
liikkuu päittäin jonkinverran ja olisi siinä kärrynpyöriä tehdessä ottanut maihin?
Jukkis
X-ray my way. Real world sl500 my way.

pijokela

Olen nyt saanut kahdesta Xerun moottorista sensorin rikki. Yhdistelmät olivat:
- Xerun 60A 2.0 + Xerun 17.5T + uusi stanusofta ja paljon dynaamista ennakkoa
- Xerun 60A 2.1 + Xerun 8.5T + uusi virisofta

Mitään sen kummempaa ei tapahtunut - sensorit vain eivät enää toimi. Xerun nopareiden kanssa koneet toimivat edelleen, koska nopari vaihtaa sensorittomaan toimintaan. LRP:n sensorin vaativan noparin kanssa moottorit eivät toimi ollenkaan.

Onkos muilla vastaavaa kokemusta? Voiko noita jotenkin korjata? Tällä haavaa ostan kyllä jotain muita koneita seuraavaksi...  :undecided:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

tuplaesa1

Pakko kertoa tänne mitä eilen tapahtui;
Ajoin savalla Hobbywing Xerun M1A 80A combon suht lämpimäksi, spektrumissa telemetrian mukaan lämmöt vajaa 60c. Lämpöanturi on teipattu moottorin kylkeen gorillateipillä. Eli n. 10min kunnon revittelyä ja sen jälkeen sain hyvän idean crawlata ensimmäisen portaan ylös. Autossa oli kaikki kolme pitävää pyörää asfaltilla ja toinen etupyörä jo puoliksi noussut ekan portaan ylös.
Sitten autosta alkaa kuulua suhinaa ja kopan alta nousee pikkuisen sinistä toimintasavua. Löysäsin äkkiä kaasun ja suhina loppui melkein heti. Hobbywingin kuorien päällä, kondensaattoreiden puolella, oli pieni läikkä vihreää nestettä ja auto oli muuten ihan kuiva. Otin nestettä sormenpäähän ja se ei haissut millekään, maistaa en kehdannut. Sisällä laitoin akut takaisin kiinni ja kokeilin että noppa postaa ihan normaalisti ja kaasu+pakki toimii.
Onkohan taas noppa hajoamassa?

Toinen kohde josta moisessa tilanteessa savua voisi nousta on slipperi. Omasta mielestäni se on kyllä täysin kireällä ja en ole aiemmin huomannut että luistaisi. Täytyy tarkistaa slipperin kitkapalan tila heti kun pääsen tänään auton luo. Slipperi ei tullut eilen pohtiessa mieleen, tekstiä kirjoittaessa vasta.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

varg

Laita noppari takuuseen, kun vielä voit.  :huh:
Tai avaa noppari ja tarkista onko konkat pullistunut nesteet pihalle?
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

tuplaesa1

Mitenköhän käy jos laittaisi 80A hobbywingiin kiinni Castlen 2200Kv moottorin?
Hajoaisiko nopari siksi että moottori haukkaa liikaa amppeereja?
Castlen moottori on specsattu 120A:lle* ja säädin nimensä mukaisesti ilmeisesti 80A?
*= Full throttle continuous operation with cooling airflow

4s akuilla olisi tarkoitus ajaa mikä onkin säätimen maksimi.

Vai onko se niin päin että moottori ottaa sen verran virtaa mitä akkujen on mahdollista syöttää noparin kautta?
Hirrveesti on kyssäreitä taas, toivottavasti sais jonkunnäköistä etes ulkoisasti asiantuntevaa helppiä.
Kun tuntuu että topicit mihin kirjoitan kuolee pariksi päiväksi ja keskustelu aloitetaan uudesta aiheesta.
Kyselenkö liian vaikeita vai liian helppoja joita pitäisi itsekin pystyä googlen avulla selvittämään? :D
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

bluebeetle

Moottori pyytää virtaa, jota akut antavat. Säädin siinä välissä joko kestää, tai ei..

Eli jos akut kykenevät luovuttamaan yli 80A, ja moottori pyytää 120A niin säädin on heikoin lenkki.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

JussiPussi

Moi. Nyt olisi tulossa autoon Hobbywingin Xerun sensored Combo-X8 (60A) 8,5T ajelen 5200mAh 2cell 7.4v 30-40 discharge lipo akuilla. Voisiko joku antaa vinkkejä hyville säädöille mitä kannattaa tehdä noppariin vai mennä ihan tehdas asetuksilla? Haluaa vauhtia ja ajettavuutta :) Eli millaiset asetukset kannattaa laittaa?
Auto on TeamC TR02B
- TeamC TC02  Hobbywing Xerun 60A ESC 8,5T -

goos

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 29.05.12 - klo: 23.48
Mitenköhän käy jos laittaisi 80A hobbywingiin kiinni Castlen 2200Kv moottorin?
Hajoaisiko nopari siksi että moottori haukkaa liikaa amppeereja?
Castlen moottori on specsattu 120A:lle* ja säädin nimensä mukaisesti ilmeisesti 80A?
*= Full throttle continuous operation with cooling airflow

4s akuilla olisi tarkoitus ajaa mikä onkin säätimen maksimi.

Vai onko se niin päin että moottori ottaa sen verran virtaa mitä akkujen on mahdollista syöttää noparin kautta?
Hirrveesti on kyssäreitä taas, toivottavasti sais jonkunnäköistä etes ulkoisasti asiantuntevaa helppiä.
Kun tuntuu että topicit mihin kirjoitan kuolee pariksi päiväksi ja keskustelu aloitetaan uudesta aiheesta.
Kyselenkö liian vaikeita vai liian helppoja joita pitäisi itsekin pystyä googlen avulla selvittämään? :D

Hobbywing 80A on spexattu 4S akuille, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Bigbear

Toimiiko uusissa Xerun 120A v3 nopareissa 4,5t 540 tai 550 moottorit?
Speksien mukaan ei?
Joku voisi myös selventää, miksi moottorit ovat ylipäätään rajattua tietyille nopareille eli miksi ne eivät toimi kireämmillä koneilla? Eikö Nopari pysy vauhdissa mukana ja synkka katoaa?

Suitable Motor   With 2 Lipo or 4-6 NiMH
1/10 on-road: >=3.5T, 1/10 off-road: >=5.5T
       
With 3 Lipo or 7-9 NiMH
1/10 on-road: >=5.5T,  1/10 off-road: >=8.5T
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

vitalit

terve
olen hakemassa uuta comboa savage xs käytön. lähinnä kinosta että kestäkö moottori kun kerinyt polta jo kahdet turnigin 8,5 ja 9,5 moottorit 
että minkä olisi parempi
http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-3656SD-KV4000-Sensored-Motor-SCT-PRO-120A-ESC-Combo-ME205.html
tai
http://www.rcecho.com/HOBBYWING-XERUN-3656SD-KV3400-Sensored-Motor-SCT-PRO-120A-ESC-Combo-ME204.html
ihan perus 2S käytön tai olisiko parempaa vaihtoehtoa ??
...

Jukis

http://www.rcecho.com/HOBBYWING-EZRUN-3656-4000KV-RC-Brushless-Motor-WP-SC8-120A-ESC-Combo-ME178.html tämä olisi ehkä parempi vaihtoehto koska et varmaankaan tarvitse sensoria siihen savageen. tuossa on täysin vesitiivis nopari ainakin lupausten mukaan. Hintakin on huokeat 127$
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

vitalit

...

nikoprkl

EuroRC / TEK

tuplaesa1

Vastikään mulla oli autossani tosi pitkät välitykset 25/44 (vakio 20/44) ja rasitin vielä noppaa ja konetta ryömimisellä. Kopan alta, ilmeisesti noparista(ettei ois ollu slipperi) nousi käryä ja kun sain kopan pois savua ei enää noussut mutta noparin sivussa kondensaattoreiden puolella oli tippa vihreää nestettä(konkan sisältöä?)

Seuraavalla kerralla kun lähden ajamaan auto toimii oudosti, ihan kuin ois kauhea turbolagi toisinsanoen auto vetää nyt kumilankamaisesti ja saattaa lukita hetkeksi renkaat linkkuun kesken ajon.

Mistähän sitä vikaa nyt kannattas etsiä(siis muualta kuin peilistä)?
Radiolaitteet bindasin jo ja tarkistin kaikkien johtojen eheyden.

Kalustona: Hobbywing 80A + 4168SL 2250kv = M1A combo, radiot Spektrum DX3S vastari SR3300T servona Savöx SC-1256TG.

Voisko olla kosteutta vastarissa(on kyllä tiiviissä radiokotelossa) ?
Nopasta kondensaattori rikki ja sen vaihtamalla toimis?
Servo imee liikaa virtaa = BEC kyykkää ja tarvis regulaattorin akuilta, vastarin kautta servolle virtaa syöttämään?

Mikä skenaarioista on todennäköisin?
Uus noppa on jo postissa että oottelenko suosiolla sitä ja jatkan testaamista vai miten edetään? ajatuksia?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

nikoprkl

Lainaus käyttäjältä: tuplaesa1 - 06.06.12 - klo: 00.03
Vastikään mulla oli autossani tosi pitkät välitykset 25/44 (vakio 20/44) ja rasitin vielä noppaa ja konetta ryömimisellä. Kopan alta, ilmeisesti noparista(ettei ois ollu slipperi) nousi käryä ja kun sain kopan pois savua ei enää noussut mutta noparin sivussa kondensaattoreiden puolella oli tippa vihreää nestettä(konkan sisältöä?)

Seuraavalla kerralla kun lähden ajamaan auto toimii oudosti, ihan kuin ois kauhea turbolagi toisinsanoen auto vetää nyt kumilankamaisesti ja saattaa lukita hetkeksi renkaat linkkuun kesken ajon.

Mistähän sitä vikaa nyt kannattas etsiä(siis muualta kuin peilistä)?
Radiolaitteet bindasin jo ja tarkistin kaikkien johtojen eheyden.

Kalustona: Hobbywing 80A + 4168SL 2250kv = M1A combo, radiot Spektrum DX3S vastari SR3300T servona Savöx SC-1256TG.

Voisko olla kosteutta vastarissa(on kyllä tiiviissä radiokotelossa) ?
Nopasta kondensaattori rikki ja sen vaihtamalla toimis?
Servo imee liikaa virtaa = BEC kyykkää ja tarvis regulaattorin akuilta, vastarin kautta servolle virtaa syöttämään?

Mikä skenaarioista on todennäköisin?
Uus noppa on jo postissa että oottelenko suosiolla sitä ja jatkan testaamista vai miten edetään? ajatuksia?

Äkkiä tulee mieleen kaksi konstia, jotka kannattaa kokeilla ensimmäisenä. Eli vaihtaa se noparin konkka uuteen, sekä laittaa vastariin konkka, joka auttaa jos noparin bec kyykkäilee. Becin kyykkääminen ei kyllä pitäisi olla ongelma, jos säädin on aito, eikä kopio.

-Niko
EuroRC / TEK

LaaLaa

Osaisikos viisaammat auttaa, sorry hieman pitkä viesti mutta yritän parhaani, että perustietot olisi selvillä :wink:

Autona on vakio Axial Exo. Välitykset on 54 spurri (isoin) ja 16t pinioni (12t vakio)
Akkuina Turnigy nano-tech 6000mAh 65-130C 2S.
Nopari/moottori combo on Hobbywing XERUN SCT-PRO Sensored ESC +3672SD (4000KV) eli tämä paketti http://www.rcmart.com/hobbywing-combosctproa-xerun-sctpro-sensored-367245t-4000kv-p-34566.html?cPath=1548_1301

Autossa on Castlen ccBEC ohjaamassa virtaa vastarille. Radiot on Sanwa MT-4 + Airtronics 92524 fhss-2 vastari. Noparin liittimen punainen piuha vastarin päästä on irti eli noparin vakio bec on eliminoitu pois käytöstä.
Kaikki juotokset ja kytkennät on tehty huolellisesti ja oikeilla välineillä.

Ongelma 1:
Sensoripiuha kytkettynä moottori vain rykii / jurisee paikallaan kun yrittää ajaa eteen tai taakse.
Moottorin ja noparin väliset piuhat on moneen kertaan varmistettu olevan käyttöohjeen kuvan mukaisessa järjestyksessä (A-B-C). Moottorissa ei napoja ole merkitty, mutta tämän manuaalin kuvan mukaisesti olen kytkenyt
http://www.hobbywing.com/uploadfiles/sx/file/manual/HW-09-SCTPRO.pdf

Olen kokeillut 2 uudella sensoripuihalla, molemmilla sama tulos.

Ilman sensoripiuhaa toimii ns. normaalisti ja siten olen nyt ajellutkin n. 10 akullista.

Olen käyttänyt tehdasasetuksia ja jotain pientä säätänyt esim punchia ja jarrua.

Kysymys; pitääkö ajoitus säätää aina nollille sensorin kanssa, tehdasasetus on 15 astetta? En ole koskenut "vielä" ajoitukseen. Käyttöohjeessa ei tälläisestä ole mielestäni mainintaa.

Ongelma 2:
Nopari tiputtaa tehot puoleen ja hetken päästä pysähtyy kokonaan. Muutaman sekunnin pysähdyksen jälkeen toimii taas hetken ok.
Tämä lipo cut-off-tila? menee päälle sitä helpommin, mitä enempi autolla on juuri ajettu. Nopari ei kuitenkaan ole kuuma, sormea voi pitää sen kyljessä useita sekunteja. Infrapunamittarilla mitattuna lämpötila on jossain 65 asteen huitteilla. Moottori lämpiää noparia enemmän. Moottorin päällä on siili ilman puhallinta ja siinä alkaa sormea kuumottaa 3-4 sek jälkeen.

Samalla kun häiriötila on päällä, noparissa vilkkuu mielestäni tasaisesti punainen ledi, ei kahden vilkun sarjoissa, kuten manuaalin mukaan lipo cut-off tilassa pitäisi vilkkua?

Vaikka vaihdan täyden akun, ongelma toistuu jopa alle 30 sek. ajo oli  foffi tyylistä soramontun reunan ylös-alas tykittelyä ja tasaisella kaasupohjassa kiihdyttelyä. Häiriö tulee lähes aina 10sek kaasupohjassa ajon jälkeen.
Lisäksi häiriö tuntuisi menenvän koko ajan helpommin ja helpommin päälle. Ensimmäisillä kerroilla se vaikutti ihan normaalilta lipon tyhjenemiseltä 15min ajon jälkeen, mutta eilen vika toistui melkein heti täyden akun vaihdon jälkeenkin.

Onko jotain säätöjä mitä kannattaisi käyttää vai onkohan noparissa jotain vialla (itse veikkaisin jotain vikaa).

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: LaaLaa - 06.06.12 - klo: 12.10
Osaisikos viisaammat auttaa, sorry hieman pitkä viesti mutta yritän parhaani, että perustietot olisi selvillä :wink:

Autona on vakio Axial Exo. Välitykset on 54 spurri (isoin) ja 16t pinioni (12t vakio)
Akkuina Turnigy nano-tech 6000mAh 65-130C 2S.
Nopari/moottori combo on Hobbywing XERUN SCT-PRO Sensored ESC +3672SD (4000KV) eli tämä paketti http://www.rcmart.com/hobbywing-combosctproa-xerun-sctpro-sensored-367245t-4000kv-p-34566.html?cPath=1548_1301

Autossa on Castlen ccBEC ohjaamassa virtaa vastarille. Radiot on Sanwa MT-4 + Airtronics 92524 fhss-2 vastari. Noparin liittimen punainen piuha vastarin päästä on irti eli noparin vakio bec on eliminoitu pois käytöstä.
Kaikki juotokset ja kytkennät on tehty huolellisesti ja oikeilla välineillä.

Ongelma 1:
Sensoripiuha kytkettynä moottori vain rykii / jurisee paikallaan kun yrittää ajaa eteen tai taakse.
Moottorin ja noparin väliset piuhat on moneen kertaan varmistettu olevan käyttöohjeen kuvan mukaisessa järjestyksessä (A-B-C). Moottorissa ei napoja ole merkitty, mutta tämän manuaalin kuvan mukaisesti olen kytkenyt
http://www.hobbywing.com/uploadfiles/sx/file/manual/HW-09-SCTPRO.pdf

Olen kokeillut 2 uudella sensoripuihalla, molemmilla sama tulos.

Ilman sensoripiuhaa toimii ns. normaalisti ja siten olen nyt ajellutkin n. 10 akullista.

Olen käyttänyt tehdasasetuksia ja jotain pientä säätänyt esim punchia ja jarrua.

Kysymys; pitääkö ajoitus säätää aina nollille sensorin kanssa, tehdasasetus on 15 astetta? En ole koskenut "vielä" ajoitukseen. Käyttöohjeessa ei tälläisestä ole mielestäni mainintaa.

Ongelma 2:
Nopari tiputtaa tehot puoleen ja hetken päästä pysähtyy kokonaan. Muutaman sekunnin pysähdyksen jälkeen toimii taas hetken ok.
Tämä lipo cut-off-tila? menee päälle sitä helpommin, mitä enempi autolla on juuri ajettu. Nopari ei kuitenkaan ole kuuma, sormea voi pitää sen kyljessä useita sekunteja. Infrapunamittarilla mitattuna lämpötila on jossain 65 asteen huitteilla. Moottori lämpiää noparia enemmän. Moottorin päällä on siili ilman puhallinta ja siinä alkaa sormea kuumottaa 3-4 sek jälkeen.

Samalla kun häiriötila on päällä, noparissa vilkkuu mielestäni tasaisesti punainen ledi, ei kahden vilkun sarjoissa, kuten manuaalin mukaan lipo cut-off tilassa pitäisi vilkkua?

Vaikka vaihdan täyden akun, ongelma toistuu jopa alle 30 sek. ajo oli  foffi tyylistä soramontun reunan ylös-alas tykittelyä ja tasaisella kaasupohjassa kiihdyttelyä. Häiriö tulee lähes aina 10sek kaasupohjassa ajon jälkeen.
Lisäksi häiriö tuntuisi menenvän koko ajan helpommin ja helpommin päälle. Ensimmäisillä kerroilla se vaikutti ihan normaalilta lipon tyhjenemiseltä 15min ajon jälkeen, mutta eilen vika toistui melkein heti täyden akun vaihdon jälkeenkin.

Onko jotain säätöjä mitä kannattaisi käyttää vai onkohan noparissa jotain vialla (itse veikkaisin jotain vikaa).

1. Ongelma. Onko ollut aina noin vai vika tullut ajan myötä? Jos aina ollut sama vika niin tarkista että moottorin johtojärjestys on oikea. A-A B-B ja C-C

2. Ongelma. Mitkä liittimet akun ja noparin välillä? Vaikuttais siltä että liittimet lämpenee ja alkaa kosketus heikentyyn jolloin menee cut-off päälle...
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

LaaLaa

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 06.06.12 - klo: 12.32
1. Ongelma. Onko ollut aina noin vai vika tullut ajan myötä? Jos aina ollut sama vika niin tarkista että moottorin johtojärjestys on oikea. A-A B-B ja C-C

2. Ongelma. Mitkä liittimet akun ja noparin välillä? Vaikuttais siltä että liittimet lämpenee ja alkaa kosketus heikentyyn jolloin menee cut-off päälle...

1. Aina ollut noin. Ostin Combon uutena. Olen todellakin tarkastanut varmaan 5 kertaa, että johdotus on ohjekirjan kuvan mukainen. Moottorissa ei kuitenkaan ole napoja merkitty A-B-C kirjaimilla tai muutenkaan. Ainakaan en mitään merkintöjä löytänyt, kun moottoria tutkin ennen asentamista ja juottamista.

2. Akun ja noparin välissä on XT60, melko tiukka. Moottorin ja noparin välissä suorat orggis johdot. Noparin napoihin oli melko hankala saada piuhat juotettua, 40w wellerin juotosasemalla joutui n. 10sek pitämään, että tina suli kunnolla.

Voisikohan olla joku kylmäjuotos noparin sisällä :undecided:

Diese-listi

Lainaus käyttäjältä: LaaLaa - 06.06.12 - klo: 12.55
Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 06.06.12 - klo: 12.32
1. Ongelma. Onko ollut aina noin vai vika tullut ajan myötä? Jos aina ollut sama vika niin tarkista että moottorin johtojärjestys on oikea. A-A B-B ja C-C

2. Ongelma. Mitkä liittimet akun ja noparin välillä? Vaikuttais siltä että liittimet lämpenee ja alkaa kosketus heikentyyn jolloin menee cut-off päälle...

1. Aina ollut noin. Ostin Combon uutena. Olen todellakin tarkastanut varmaan 5 kertaa, että johdotus on ohjekirjan kuvan mukainen. Moottorissa ei kuitenkaan ole napoja merkitty A-B-C kirjaimilla tai muutenkaan. Ainakaan en mitään merkintöjä löytänyt, kun moottoria tutkin ennen asentamista ja juottamista.

2. Akun ja noparin välissä on XT60, melko tiukka. Moottorin ja noparin välissä suorat orggis johdot. Noparin napoihin oli melko hankala saada piuhat juotettua, 40w wellerin juotosasemalla joutui n. 10sek pitämään, että tina suli kunnolla.

Voisikohan olla joku kylmäjuotos noparin sisällä :undecided:

1: Näyttäs ainakin pikaisen googletuksen jälkeisellä kuvien selaamisella että ohjekirjan kuvasa johtojärjestys väärä. Eli moottorin perästä katsottuna liitinjärjestys on ABC kun liittimet ovat moottorin yläpuolella. Ohjekirjassa jus päinvastoin...

2. Itellä ollut jonkun verran ongelmaa bullet-liittimien kans joissa se irrallinen jousi liittimen ympärillä. Tämä saattaa aiheuttaa huonon kontaktin jolloin nopari menee cut-off tilaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

LaaLaa

Lainaus käyttäjältä: Diese-listi - 06.06.12 - klo: 13.09
1: Näyttäs ainakin pikaisen googletuksen jälkeisellä kuvien selaamisella että ohjekirjan kuvasa johtojärjestys väärä. Eli moottorin perästä katsottuna liitinjärjestys on ABC kun liittimet ovat moottorin yläpuolella. Ohjekirjassa jus päinvastoin...

2. Itellä ollut jonkun verran ongelmaa bullet-liittimien kans joissa se irrallinen jousi liittimen ympärillä. Tämä saattaa aiheuttaa huonon kontaktin jolloin nopari menee cut-off tilaan.

1. Paljon kiitoksia, pitää yrittää jostain selvittää tuo moottorin liittimien järjestys varmuudella. Melko paha moka, jos ohjekirjassa on väärä järjestys! Tuo kyllä selittäisi sensorin toimimattomuuden.

2. Akku on hard case eli siellä päässä tietysti on 4mm bulletit. Käytin kyllä 2 eri akkupiuhoja ja molemmat tuntui melko napakoilta.

tuplaesa1

Kyllähän se näyttäisi nyt siltä että konkat sieltä oli menheet.
No tilasin tuosta kuriirin tuomaan mulle himaan kaupungilta kondensaattoreita joten ei muuta kuin vaihtamaan ja koettamaan onneaan.
Panasonicin low esr konkat oli loppu, täytynee vaihtaa sellaiset tilalle jahka niitä on saatavilla.



Uploaded with ImageShack.us
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

joksa

Osaisiko joku kertoa miten pääsee muuttamaan Hobbywingin / Speed passion nopareiden asetuksia jos ei ole korttia käytettävissä? Hommasin kaverin avustuksella tuollaisen Bullistormin 120A noparin (ilmeisesti Hobbywing / SP kopio ja omannee saman softan :laugh:) eikä mukana tulleen ohjeen mukaan ohjelmointi toimi. Ihan ensimmäisenä noparissa piti asettaa kaasun asennot, no se meni oikein ja yksi akullinen tuli pihalla testailtua (tuuppi slashin originaaleista takakumeista repes liimaukset 8.5T koneella asvaltilla :evil: )

Nyt ongelmana on se että käytössä on ns. kisaohjelma eli kaasu ja jarru. Pakkia tarvittais reenaillessa, samoin jarrun + moottorijarrun asetukset ois kiva vaihtaa sekä low voltage cut offi pitäisi saada pois päältä kun nimhillä ajetaan välillä. Yritin ohjeen mukaan päästä valikossa eteenpäin mutta ainoa minkä saan aikaiseksi on tuo ensin tehtävä kaasun kalibointi eli neutraali, täyskaasu ja jarru/pakki. Kaasun kalibrointi tapahtuu pitämällä set-nappi pohjassa ja sitten virrat päälle jne, samalla tyylillä pitäisi päästä muuttamaan asetuksia. Mites sitä set-nappia pitäisi painella että pääsee vaihtamaan asetuksia valikossa?
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

varg

Pystyt tällä päivittämään nopparin firmiksen ja säätämään.

2 in 1 Professional Program Box
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

HLuomanen

Itselläni on SpeedPassion, mutta periaate lienee sama. Nopari pois päältä, nappi pohjaan ja pidät kunnes olet valikossa oikealla kohdalla. Lyhyt piippaus = 1, pitkä piippaus = 5. Jos ei lähde näin kelaamaan valikoita vaan antaa aina samanlaisen merkkipiippauksen niin noparissa lienee joku virisofta jolloin ei asetukset onnistu ilman ohjelmointilaitetta ja ehkä jopa nimenomaan pro-sellaista.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010