Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hobbywing EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet

Aloittaja Fbzero, 30.08.09 - klo: 07.56

Veskuvaan

Ultima SC kulkee 2S akulla, Ezrun 60A + 8.5T combolla, vakio spurrilla ja 20T pinjonilla 52 km/h.
15 minuuttia "p@askarinkiä" asfaltilla niin moottorin lämmöt on 88°C, soralla/hiekalla lämmöt ei nouse noin korkeiksi millään ( Paiiiiiitsi laparenkailla :wink: )
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

diezel


Hiekkamonttu

Nyt olen kotiuttanut ja asentanut sc8 wp noparin. Pienet testit uudella turnigyllä sisällä ja tuli mieleen että voisi tuota koittaa ohjelmoidakin. Miten laitetaanko se ohjelmointikortti kiinni sillä kaapelilla mikä tuli mukana niin siihen missä tuuletin on kiinni? Manuaali sanoo, että ei saa laittaa vastarijohdolla kiinni, joten laitanko tuulettimen pistokkeeseen? Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

tuplaesa1

Lainaus käyttäjältä: diezel - 29.08.12 - klo: 18.59
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 29.08.12 - klo: 13.17
Sensorillinen kisaan ja pihalle sensoriton.

Miksi näin?

Sensorillisessa paaaaaaljon tarkempi kaasutuntuma. Testasin itte Tekin RX8 vs. Hobbywing competition 150A. HW nykii alussa hieman, ei häiritsevästi mutta kuitenkin. RX8 lähtee liikkeelle niin sievästi kuin lievään alamäkeen lähtisi rullaamaan. Sensorillinen moottori tulee seuraavaksi taloon. Ehkä Tekinin T8 1900kv?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

nbm

Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

nbm

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 12.09.12 - klo: 19.19
Nyt olen kotiuttanut ja asentanut sc8 wp noparin. Pienet testit uudella turnigyllä sisällä ja tuli mieleen että voisi tuota koittaa ohjelmoidakin. Miten laitetaanko se ohjelmointikortti kiinni sillä kaapelilla mikä tuli mukana niin siihen missä tuuletin on kiinni? Manuaali sanoo, että ei saa laittaa vastarijohdolla kiinni, joten laitanko tuulettimen pistokkeeseen? Kiitos.

tuuletin ja ohjelmointi kortti käyttää samaa paikkaa eli ei muuta kuin tuulettimen johto vaan irti ja ohjelmointikapula kiinni ja säätöjä hakemaan
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

Hiekkamonttu

Jep kiitos, kerkesinkin jo kokeilla, ja hyvin toimii kortti. Mites se vaikuttaa jos nostaa ennakkoa 15 asteesta ylöspäin. Kuin paljon kulkee enempi? Kiitos.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Totte

ei siitä kannata paljoa nostaa ylemmäs

kyllä auton pitäis kulkea välityksistä riippuen jo 5 ennakolla ihan kiitettävästi
axial jeep
tamiya m05

Hiekkamonttu

Ai... No täytyy koittaa kuite jotain virityksiä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

Kuin paljon enemmän on vaikeaa sanoa mutta 9.5t motilla ei ihan hirveän paljoa, kokeilemaan vaan reippaasti, rikki et kyllä 26 asteen ennakollakaan saa kuhan muistat seurata lämpöjä. Hyötysuhde saattaa huonontua sit reippaasti liian isolla ennakolla eli ajoaika lyhenee. Mutta sen huomaa siitä jos moottori rupeaa kuumumaan huomattavasti enemmän. 0 Ennakkokaan ei ole kaikille moottoreille se optimaalisin hyötysuhteen kannalta, siksi kannattaa kokeilla että mikä toimii parhaiten.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Totte

ennakko maltilliseksi ja punch säädöllä kaasu vaste

ennakkon ja punchin lisääminen kuormittaa akkua

itelläni käytössä
punch 4
timing 3,75`

ja hyvin pysyy lämmöt kurissa asson sc 4wd
pakettina hobbywing ezrun sc-8
axial jeep
tamiya m05

TeroP

Olen kanssa miettinyt uutta noparia RTR:n mukana tulleen noparin tilalle juurikin sen takia, että sitä saisi sitten säädettyä. Tuommoinen Xerunin 150A vehje olisi varmaan ihan ok, jos sitten jossain vaiheessa päivittelee auton moottoria tai lipoja 4s:ää suuremmaksi (tuskin kuitenkaan ihan näin).

Eli vakimotti on 6-poles 1900kv vehje, paljon tämmöiselle olisi hyvä olla tuota timingia? Olen katsellut "vastaavien" moottoreiden speksejä ja niissä on ohjeena ollut yleisesti että alle 15 astetta. Nykyisessä kun ei mitään säätöjä ole, niin tuohon ei pääse siis vaikuttamaan, ja moottori tuppaa kyllä kuumenemaan aika helposti semmoiseksi, ettei sitä kehtaa sormilla paljon kosketella. Tosin jos ajelee vähän rauhallisemmin, niin sitten se ei ihan niin paljon luonnollisesti kuumene. Nopari itse ei juurikaan kovin lämpimänä käy.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Hiekkamonttu

Täytynee kattoa, minkälaiset säädöt saan tuohon, ohjelmoin ja kalibroin. Tais joku jossain triidissä sanoa että oikein säädetty ennekko kuljettaa autoa yhtä lujaa 2s kuin 3s...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

Ennakolla saa tosiaan vauhtia mutta kyse oli sensorillisesta säätimestä ja moottorista, niissä kun pystyy säätämään ennakkoa dynaamisesti eli alakierroksilla ei käytetä kovin isoa ennakkoa mutta lisätään sitä yläkierroksille hiljalleen enemmän. näin pystyy yli 10 lankaisella jopa tuplaamaan maksimikierrokset.

Yli 2 napaisilla( esim tuo sc8 combon pitkäkannu ja kasikrossarien motit) ennakon lisäämisestä ei juurikaan iloa saa, sen olisi kuitenkin hyvä olla siinä arvossa mihin valmistaja on sen suositellut että pysyy lämmöt mahdollisimman alhaisena.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Totte

kokeilet seuraavan kerran kun ajelet
ennakko 0
punch 0

siitä lähdet sitten kasvattamaan lukemia ja huomaat mitä tapahtuu
näin sitä huomaa jokainen että mitä noi säädöt oikeasti merkitsee

axial jeep
tamiya m05

Hiekkamonttu

Harmi vaan en pääse säätelee... :undecided: Huomasin tossa ku kaivoin kortin esille niin että ohjelmointikaapeli unohtunu 60km päähän... Voihan kettu sentään.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Totte

noita säätöjä kannattaa kokeilla säätää radalla
asfaltilla tai pihatiellä noita muutoksia ei näe niin hyvin

esim ajat 5min nolla säädöillä säädöillä
seuraavat 5 min ajat pienillä muutoksilla kasvattaen ennakkoa ja punchia vuorotellen , ei saman aikaisesti
ja niin edespäin , niin huyomaat auton käyttäytymisessä eroja

ja rupeaa löytymään hyvät säädöt teidän omalle radalle ....  :wink:
axial jeep
tamiya m05

Hiekkamonttu

Vähä vaikeeta ku lähimmätki radat löytyy 600km päästä.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Totte

0k
no jos et meinaa radoilla ajella , niin laita ennakko  max 2 ja  punch vähän mielen mukaa 2-6
noilla pitäis pärjätä takapiha bashailussa  , tarkkaile lämpöjä punchin ollessa yli 5:n
axial jeep
tamiya m05

Hiekkamonttu

Joo koitan sitte säätää ku voin. Kiitti!
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

ImpLode

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 14.09.12 - klo: 21.15
Harmi vaan en pääse säätelee... :undecided: Huomasin tossa ku kaivoin kortin esille niin että ohjelmointikaapeli unohtunu 60km päähän... Voihan kettu sentään.

Eikös tuota saa säädettyä ilman ohjelmointikorttiakin set -nappulan avulla?
http://www.hobbywing.com/uploadfiles/sx/file/Manual/HW-09-SCTPRO.pdf sivu 3 of 3 vasen ylänurkka kaavion mukaan.


Hiekkamonttu

Voi säätää joo, mutta vaikutti sen verran epäselvältä nuo, että odottelen mielummin kuin sekotan sen kokonaan. :azn:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Hiekkamonttu

Mites ku tänään 3ah turnigy lähesty loppuaan, alko pakki katoilla tuosta noparista välillä. Muutenki toimii pakki viiveellä. Kaasu eteenpäin toimii hyvin, paitsi kun koittaa äkkiä kiihdyttää(keulia) on siinäkin viivettä. Auttasko deadbandin säätö, ja mihin suuntaa?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 15.09.12 - klo: 18.09
Mites ku tänään 3ah turnigy lähesty loppuaan, alko pakki katoilla tuosta noparista välillä. Muutenki toimii pakki viiveellä. Kaasu eteenpäin toimii hyvin, paitsi kun koittaa äkkiä kiihdyttää(keulia) on siinäkin viivettä. Auttasko deadbandin säätö, ja mihin suuntaa?
Pakissa kuuluu ollakin viivettä, ettei se mene vahingossa päälle. Nollasta täysille kiihdytyksessä voi olla viivettä, jos koneessa ei heti riitä vääntö vaan se pykii ensin liikkeelle ja lähtee vasta sitten kiihtymään täysille. Tuohon ainakin vaikuttaa noparin säädöt, auton paino, akun teho ja kaikki muu.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Hiekkamonttu

Ei oo ennen ollu mitään viivettä ku koittaa keulia. Ja sähköthän pitäs olla nyt tehokkaammat, kun on vaihetu 40c akku ja se nopari. Muuten kyllä menee nätisti. En muistanutkaan että 9.5t motti kuljettaa näin hienosti. Mutta mistä ihmeestä se johtuu että pakki ei välistä toimi. Ja auttaako se trothle deadband sitte?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

no listaas ne sun asetukset. alle punch 7 ei kyllä hirveästi pitäis keulia 2 napaisella 9.5t koneella. nuo mitä aiemmin alle 4 punchista on höpisty pätevät ihan hyvin 4 napaiselle koneelle kyllä mutta 2 napaiset on ihan eri asia.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Hiekkamonttu

Asetukset vakiot eli punch leveli 5 ja timing 15 astetta. Tänään ku koitin ajaa niin punanen valo palo ja pakki ei toiminu, kalibroin ja sitte alko pelittää taasen. Vois tänään ku pääsen kaapelin luo niin koittaa nostaa punchia, tosin kyllä se vakio nopalla keuli, ilman punchin nostoja.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Jukis

se vakionoppa on ihan eri juttu. et sä voi toisen merkin asetuksia verrata mitenkään keskenään. todennäköisesti se vakionopari ei edes rajoita vääntöä mitenkään(juuri sitä se punch asetus tekee, 9 punch ei rajoita juuri ollenkaan ja 1 rajoittaa paljon). alle 7 asetus ezrunilla yleensä aiheuttaa melkoista rykimistä liikkeelle lähdössä 2 napaisella.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Hiekkamonttu

Eli punch  level ysi ja taas keulii...? Ja ennakko 26.5 astetta niin menee 65kmh?
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Hiekkamonttu - 16.09.12 - klo: 17.30
Eli punch  level ysi ja taas keulii...? Ja ennakko 26.5 astetta niin menee 65kmh?
Tuota ennakkoa kannattaa kuitenkin hiukan harkiten nostaa... enemmän ei aina ole paremmin sen suhteen. Kokeile sitä oletusarvoa eka.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi