Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

1/4 rc-rallicross

Aloittaja pkr, 31.08.09 - klo: 20.14

41287710

En ole kyllä ollenkaan tyytyväinen noihin jarruihin. Onko muilla noita maguran sarjoja fg autoissa? Ilmannu olen niin penteleesti sitikan nesteellä mutta kun jarrua painaa niin lista avaimella aika kevyesti pyörittää hexin päästä.

servona on futaban 15kg ja vastarin akkuna 5400mah eli siitä ei pitäs olla kiinni.
jotku kun puhuvat että pysähtyy  kun seinään niin kaukana siitä toi kyllä on.

41287710

Lainaus käyttäjältä: Pööki - 07.05.10 - klo: 10.59
Lainaus käyttäjältä: Dummvee - 06.05.10 - klo: 22.42
Tuota en itse vielä ole kokeilut (HUPS!).

Omasta tallista löytyi XM vielä jokunen vuosi sitten, ja tuolloin ainakin maahantuojan purkissa hankittu hydrauliikkaöljy oli suht hinnakasta. Sen verran tiedän kuitenkin, mitä eräiden "sitruunistien" kanssa olen kuulumisia vaihtanut, että tuo nykyinen tökötti ei aiheuta korroosiota, eikä ole syövyttävää, kuten 80-luvun alkuun asti käytetty, joka söi liittimet ja rikkoi letkut auton seisoessa. Kannattaa kysyä Motonetista tai Biltemasta tuota tavaraa purkissa, jos aiot käyttää, Citikka kun nykyisin Veholla ja tuo "alkuperäistökötti" voi olla aika mielenkiintoisesti hinnoiteltua, niin se kyllä oli vanhallakin organisaatiolla.

Tai, kuten eräät käyttäneet hyvällä menestyksellä, niin tavallinen rypsiöljy toimii ihan hyvin. Itse en vielä ole kokeillut, Magurat on yhdessä offissa ja vakiotököttiä olen käyttänyt, rata-Evossa taas jarruissa ( Collari ) olen alkuperäiset tökötit lykännyt sisälle, mutta varmuudeksi aina kumihanskat kädessä.

Toivon mukaan tämän kesän aikana itsekin viisaampi, toimiiko tuo "niksipirkka-öljy" ihan ok, ettei tarvitse noita kalliita alkuperäismömmöjä laittaa. Tosiaan, tuo teksti löytyy pullon kyljestä, minkä kimantero mainitsi " Hydraulic oil for all hydr. FG disc brakes. Attention! Do not use brake fluid from the car industry."
Vakion väri omenamehun kellertävä, eli jotain öljyä tuo on ja viskositeetti pullon läpi katsottuna kuin aseöljyllä. Kun vertaa Sitikan alkuperäisöljyä, niin väri eri, sitruunalla joku ihme punertava sävy, mutta viskositeetti tuntuu olevan sama.

Kannattaa siis kokeilla, mutta tosiaan, kuten jo sanoin, ainakin itsellä 1:1 auton omistamisen jälkeen "alkuperäispurnukat" jääneet korjaamon hyllyyn, hinnoittelu lähes samaa luokkaa, kuin FG:n alkuperäisellä tökötillä.

Motonetistä saa litran putelin samaan hintaan kuin tuon pikkuruisen FG:n pullon. Ainakin itsellä (tällainen käsi kun olen) tuota öljyä meni aika lailla ennenkuin jarrut sain kunnolla ilmattua. Eli ei muuta kuin Motonetin kautta!


Onko noihin joku oma kikka miten ilmata? ilmannu jo aika vitusti ja todella tehottomalta jarrut tuntuupi?

Dummvee

Tämä ketju kylläkin tarkoitettu 1/4 projekteista keskusteluun enemmän kuin hydraulijarruista ja samaa jarruihin liittyvää asiaa kysytty myös bensa-autot ketjussa.
Itse vastasin toisessa ketjussa tiedusteluun, mitä itselle tulee asiassa mieleen, ei siis paljoa, mutta tämä siis vähän enemmän kuin väärä topicci höpistä jarruista.

Korjatkaa muut, jos / kun olen pahasti väärässä ja menossa metsään.  :wink:
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

kimantero



siinä ois eka pätkää ekkeri testistä...etupään korikannake antautu heti.

älkää pistäkö ääntä isolle kiinan action kaamerassa on aika p*ska mikki. :grin:

Pete_69

#424
Aika skaalamainen ajoympäristö. Näyttää ihan siltä kuin ajaisi jossain vilja pellossa, lakoontuukin vielä tuo nurmikko  :grin:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Kylähullu


Oman 1:4 gt corollan teko ollu vielä jyrsijän hoivissa :roll:

http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/RandomEx/Nikkoauton+rengas1.JPG    liekö sit tulee painavat mutta ei haittaa mua ainakaan, mitä skaalamaisempi sen parempi

tuon kuvan nimi on sit kuvan piirtäjän oma keksintö  :laugh:

bluebeetle

Compomotivet on ainakin nähty joskus... :)

Kannattaisi ehkä ruilauttaa vaikka POM:ista ennemmin kuin metallista, kestäisi (joustaisi) hieman iskuissa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikako1

Moro!
Minä en käyttäisi POM:ia koska se ei liimaudu ja tuon tyyppisessä rakenteessa uskoisin sen myös murtuvan.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Kylähullu


Itse toivoin vähän suorempia puolia että olis ollu enemmän 15" soravanteen (MO Compo) näköinen, tuo muistutta enemmän 17" Mo:ta, mutta itselle nuo ainakin kelpaa makiasti

JariV

#429
2 Eskorttia vauhdissa:

http://www.youtube.com/watch?v=nIqs5iyFJPc

http://www.youtube.com/watch?v=q5Nt6JL2feY

Ensimmäinen video on 28M ja jälkimmäinen on jo 93M.
Just joo.

kimantero

on ne komeita ekkereitä. Itsellä meni eilen taas nuo speed runit vähän lepikon puolelle ja koppa otti aika hyvin siipeensä auton lisäks. :cry:
http://www.youtube.com/watch?v=LdSm_zvnWa8

Koheltaja

Hienon näköistä menoa isoilla Escoilla, nyt vielä alustaa setuppeihin niin on vielä näyttävämpää menoa :wink:
Kylätason RC-kuski.

hekekorte

#432
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Wolfman500

Hienon näköistä menoa  :grin: , oon seuraillu tota touhua jo pitemmän aikaa. Onkos niitä muitakin korimalleja tulossa tarjolle, ei sillä ettäkö tuo eka koppainen Escortti on oma suosikkini kyllä mutta kaipaishan tuo vähän lisää väriä jos joskus jopa jonkinlaista kisantynkää pääsis noilla veteleen... Joku vois vaikka tarjoilla jotain koppaa mulle jos on tiedossa jotain...
Nutech MegaMonster 35cc Jet Pro Reed yms... Ja joku ihme asso

kimantero

taas sai ekkeri kyytiä. :shocked: hetikö sai renkaiden kulmat kohilleen niin ei pysy enää asvaltilla pystyssä. koppa joutaa fiksaukseen ja uutta maalia päällee. Onko väri ehotuksia???



mitkähän välitykset ois hyvät asvaltille. 22/42:lla kytkin lämpes niin paljo että suli kytkin kellon päästä hammasratas. :grin:

hekekorte

#435
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

JariV

Näillä näkymin mun Ekkeri-Baja pääsee ajoon jossain vaiheessa ens viikkoa. Kopan teemana Historic Rally Escort.
Just joo.

rokrok

Eilen tuli ajeltua hieman reilu tankillinen tuolla Exsportilla ja yllättäen mitään ei hajonnut.(No pyörän mutteri katos ja takakumi irtosi liimauksistaan)

Tosin pito ongelmia on reilusti asfaltilla.(tosin likainen ja kosteahko)
Varsinkin reilummassa vauhdissa kun antaa kaasua lisää , niin takapyöriltä irtoo pito?

Voisiko Spooli olla syyllinen?
Pyörän kulmat?
Takapään paino?

Ja en usko , että tehoista johtuu koska mielestäni 23 cc Zenoah malossilla ei ole mikään kuuraketti.

Niin ja välityksistä en osaa sanoa muutakuin sen , että on ratamalli....

Hyviä ideoita otetaan mieluusti vastaan:)

Videoo ei ole , kun en omista viteo kameraa....

hekekorte

#438
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

JariV

No tietenkin, ei kait sitä ny pikkulohkolla arvaa...  :grin:
37,7 kuutionen Reed-läpällinen kone isolla Walbron HDA -kaasarilla ja omatekeleisellä pakoputkella ja porttauksilla ja sitä sun tätä hilavitkutinta kuten Oddifiedin sytkäboxi. Ja tulihan se toi Baja Skunkworksin 2-vaihteinen vaihdelaatikkokin sinne asennettua. Kuten myös Quick Change -perä.
Just joo.

finalfaster

paljonkohan tuommonen maksaisi??
Biltema on miesten ikea

juhza

Lainaus käyttäjältä: finalfaster - 14.06.10 - klo: 11.58
paljonkohan tuommonen maksaisi??
Ehkä ei kannata edes harkita jos oma-aloitteisuus tuota luokkaa.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

JariV

Paljonkohan mikä maksaisi???
Just joo.

hekekorte

#443
ot
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

JariV

Se aikaistaa sytkää alakierroksilla joten saadaan lisää vääntöä ja myöhäistää sytkää kovilla kierroksilla joten kiertää pidemmälle. Motti toimii alhaalta ylös saakka paremmin ja on tehokkaampi. Jarruteltiin yli 1 hevosvoiman  ja 0,5Nm eroja.
Just joo.

JariV

Tällanen tästä mun Ekkeristä sit tuli:













Ja tää oli esikuvana eli Mikkola / Davenportin Jyväskylän Suurajot -kilpuri noin vuodelta 1974:



Pyydän anteeksi kuvatulvaa  :embarrassed:
Just joo.

SLap

Jeps

-HL-

Jotain mittoja? On aika hurjan näkönen ts. hieno.  :lol:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

JariV

Just joo.

Peku

Sorry spämmäys, mutta sairaan asiallisen näköinen.