Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tulppavalinta?

Aloittaja Rotavirus, 10.08.03 - klo: 21.31

Rotavirus

Osaiskos joku teistä suositella jotain erityistä tulppaa tämmöseen kombinaatioon: GX12 kone, viripilli ja 15% gaso.
Edellinen tulppa oli Firepowerin 7 ja se ei kestäny juuri mitään.
En oikeen ole osannu sisäistää tota että miten noi tulppien lämpöisyydet menee. Pitääkö kuumana käyvässä koneessa olla lämmin vai viileä tulppa? Noh joo.. vois kyllä opetella perehtyyn asioihin ennenkun tekee mitään  :?

Rotavirus

Tätä tää teettää kun ei osaa edes näitä sivuja käyttää  :D
Piti toi edellinen laittaa tonne pureten kategoriaan mutta tein sitten kämmin ja alotin vahingossa uuden keskustelunaiheen.

blenheim

No, joka tapauksessa vastaus tulee, halusit tai et  :wink: !!

Tulppia minäkin olen joskus pähkäillyt ja ne menevät näin: Mitä suurempi nitromäärä polttoaineessa on niin sitä viileämpi tulppa ja vastoinpäin!
Korjatkoon joku jos meni väärin.

Itse tilasin juuri OS:n tulppia omaan GX12 koneeseeni. En tosin muista mitä mallia. Kerron sitten kun ne tulee.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

l150040

FirePowerin tulpissa numerot menevät siten, että mitä suurempi on numero sitä lämpimämpi on tulppa. Eli sinulla on tällä hetkellä kaikista lämpöisin tulppa.

Tulpan valintaan vaikuttaa moni seikka. Seuraavassa on muutama

- Pienempi kone vaatii lämpimämmän tulpan.
- Nitron lisääminen vaatii kylmemmän tulpan.
- Lämpimämpi ilma vaatii kylmemmän tulpan.
- Suuremmat kierrokset ajossa (pitkiä suoria) vaatii kylmemmän tulpan.
- Tehokkaampi kone vaatii kylmemmän tulpan.

Tuntematta kyseistä konetta tarkemmin veikkaan, että kyseinen tulppa on aivan liian lämmin. Liian lämmin tulppa ei kestä. Kannattaa kokeilla esim. FirePower F5:sta. Huomio vielä se, että tulpan vaihtaminen toiseen vaatii koneen uudelleen säätämistä.

Rotavirus

Juu kiitoksia! Sen koneen uudelleen säätämisen mä tiesin jo ennestään mutta toi tulppien lämpösyysjuttu oli hyvä tietää. Nyt täytyy sitten tilata niitä Firepowerin vilposia tulppia  :o

ieatdirt

no mitä suosittelisitte t-maxx 2.5 polttikseen. käytän 10% löpöä ja nyt on o.s 8 tulppa ja ei oikeen pelitä kunnolla. eli kun kone on tarpeeks kuuma niin se sammuu pienillä kierroksilla ja kestää kauan ett saa käymään.
be smart. don't be a retard

Mika R

Niinno, toi on just toi traxxaksen ongelma josta jälkiviisaana voisin sanoa että kun ne suosittelee sitä omaa nitroaan koska niitten moottorit käy kuumempana kuin "normaalit" motit .. vaihtakaa Traxxas Ossiin niin pääsette ongelmista.. Jos se ei tule kyseeseen niin apua vois löytyä vaikka traxxaksen omasta forumista (englanniksi) tai jälleenmyyjältä (no joo..).

fiesta6

Lainaus käyttäjältä: "ieatdirt"no mitä suosittelisitte t-maxx 2.5 polttikseen. käytän 10% löpöä ja nyt on o.s 8 tulppa ja ei oikeen pelitä kunnolla. eli kun kone on tarpeeks kuuma niin se sammuu pienillä kierroksilla ja kestää kauan ett saa käymään.

hmm. se voisi auttaa kun kääntää sitä ruuvia, joka kaasarin sinisen lörtön keskellä. jos sulla niiku rupee haukkomaan, niin aukase sitä. Mulla on maksissa pääneula 3,5 kiekkaa auki, ja on aika lähel oikeeta. toista en muista paljon on...
Taas kehissä.. ;)

ieatdirt

jep. traxxaksen oma voorumi on täynnä niitä juttuja, ett kone kuumenee liikaa ja sammuu viiden minsan ajon jälkeen. eikä niihin oo oikeen kunnon vastauksia.
be smart. don't be a retard